pondělí 11. ledna 2016

DIY: Krém na ruce (který voní jako váš osobní čokoládovej ráj) ft. Ekokoza + minisoutěž



    Ahoj ahoj ahoj!

    Tak vám řeknu - oční stíny? Pohoda. Korektor? Levou zadní. Krém na ruce? Uf, to byl oříšek! (Rozlouskla jsem ho ale pro vás, takže vy sse už bát nemusíte!)

    Od doby, co jsem vás začala v komentářích žádat o radu, co byste tu rády viděly, objevoval se tam krém na ruce hodně často (čemuž se nedivím; pro mě osobně je to kabelkový must-have a úlisný promazávání rukou je jednou z mých nejoblíbenějších kratochvílí v MHD). 

    Ale tak nějak od toho krému člověk dost chce. Ideálně nějaké hygieničtější balení, do kterého se nemusí sahat rukou (i když Niveácký pidikelímky stejně miluju). Dostatečně výživné, ale také ne extrémně mastné složení. U krémů s obsahem másel a dalších složek, které podléhají teplotě, je v zimě také dost důležité, aby je člověk vůbec z balení vydoloval. 

    No, bála jsem se toho.

    Ale jak by řekl jeden z mých učitelů, všechno jde, když se chce, jen líná koza se musí táhnout. 

   A tak se koza táhla. Do kolejní kuchyně, několikrát během několika dnů. 

    A má to. 
    A ukáže vám, jak na to. 

    A jako každý měsíc získáte od skvělého eshopu Ekokoza i jednu ze surovin zdarma - tentokrát božské kakaové máslo, díky kterému si budete mít chuť ruce sníst po každém natření. 


    Budete potřebovat: 

  • kakaové máslo - koupíte zde (nebo získáte 100g zdarma při objednávce nad 500 kč s heslem "kakao")
  • kokosový olej - koupíte zde
  • mandlové máslo - koupíte zde
  • mandlový olej - koupíte zde
  • glycerin - koupíte zde
  • vitamin E - koupíte zde; nemusí být
  • případně esenciální oleje - já na fotku přihodila citron (měl by bojovat proti ztvrdlé kůžičce) a mandarinku (do bandy k citronu), vzhledem k tomu, že hotový krém voní božsky po čokoládě, rozhodla jsem se protentokrát esenciální oleje vynechat



    Jak na to

    Na základ půjdeme klasicky přes vodní lázeň, nic složitého. Dopředu si nastrouhejte kakaové máslo, kterého odměřte celkem 16 dílů, k nim přihoďte 6 dílů kokosového oleje a po jednom dílu mandlového másla a mandlového oleje. Jak je u mě zvykem, jedeme na poměry objemové, nikoliv gramážní, i proto je důležité kakaové máslo předstrouhat na hoblinky. 


    Jakmile bude směs homogenní, můžete přidat vitamin E, který je hojně obsažený i v mandlovém másle a oleji, a nechte zchladnout. Tady byl můj největší kámen úrazu - kakaovému máslu chvíli trvá, než začne působit jako faktor tuhnutí, díky čemuž jsem poměry přizpůsobovala asi na dvanáctkrát. Během chladnutí občas směs promíchejte; nejenže ztuhne rovnoměrně, ale i rychleji. Výsledkem bude zhruba konzistence tužšího másla. 

    Do větší mísy přendejte své dosavadní dílo a zkuste si nějak odměřit jeho množství (můžete se ke mně přidat do skupiny milovníků odměřovacích lžiček), protože stejné množství budete přidávat glycerinu. Pokud máte krém raději tekutější, můžete množství glycerinu navýšit, a naopak. Potom už stačí metličkou nebo vidličkou dobře promíchávat do té doby, dokud krém nezačne vypadat jako krém. 


    Uchovávat jej můžete v kelímku, případně zvolte jako já uzavíratelnou nádobku, ze které se dá lehce vytlačit. Plnění lahviček krémem byl mírný porod, ale opravdu jen mírný; s trychtýřem, špejlí a partou vulgarismů se to zvládlo celkem rychle. 

    Krém díky obsahu olejů taje s teplotou těla, velmi dobře se roztírá a vstřebává a obě dlaně vám bohatě pokryje množství o velikosti hrášku. Nebo spíše cizrny


    A proč to uvařit?

    Kakaové máslo (pamatujete na dávný článek?) dodává krému kromě dokonalé vůně spoustu vitaminů a dokáže ruce udržet dokonale hydratované, ať je venku stupňů 20 nebo je teplota hluboko pod nulou. Funguje jako ochrana před vnějšími vlivy a obnovuje elasticitu pokožky. 

    Kokosový olej (pamatujete na další dávný článek?) je další, kdo se podílí na skvělé vůni a výživnosti krému; kromě toho celé směsi dodává mírný přirozený ochranný faktor. Mimochodem, ten, který najdete po rozkliknutí odkazu v sekci surovin, je zřejmě nejlepší, který jsem ochutnala, a jáhlovou kaši nebo oil pulling si bez něj nedovedu představit.

    Mandlové máslo a mandlový olej se do receptu hodí nejen díky vysokému obsahu pro pokožku zázračného vitaminu E, ale také díky tomu, že se řadí mezi méně mastné ingredience a přispívají tak k rychlejšímu vstřebání celého krému. Kromě toho jsou nejlepšími přáteli všech alergiků a ekzémařů. Mandlový olej je už nějakou dobu mou obsesí a navykla jsem si jej používat místo očního krému, krému na dekolt a krk a občas se s ním po sprše natřu celá - vstřebává se rychle a efekt je pro mou v zimě neskutečně suchou pokožku perfektní. 

    Glycerin se nám stará o výslednou superkonzistenci, zároveň je ale také vysoce hydratační a celou účinnost krému podtrhuje k dokonalosti. 



    Minisoutěž

    Špejlí a trychtýřem jsem načepovala krém i pro jednu z vás - stačí jen napsat komentář, co byste tu rády viděly příště, případně jaká surovina vám doma hodně chybí! Výherkyni vylosuji klasicky na Facebooku přesně za týden. 


    Nakonec bych chtěla moc poděkovat eshopu Ekokoza za spolupráci, zaslání surovin a poukázku pro vás - když objednáte nad 500 kč, zadejte kód či napište do poznámky heslo "kakao" a 100 g skvělého kakaového másla za vámi poletí zdarma!

    (Což mi připomíná - nemáte někdo zkoušený dobrý recept na domácí čokoládu? Já si jela nějaký ten pokud omyl, ale vždycky to dopadlo hodně podivně!)


    A co v zimě vaříte vy? Také jste na krému na ruce závislé? Co by se tu podle vás mělo objevit příště? A jak se pořád máte?:)

    Mějte se krásně,
    M.

45 komentářů:

  1. Tak tohle mi opravdu chybelo :) mit svuj krem na ruce.. delam skoro vsechny tve veci. (Krome malovatek, nebo ty nepouzivam) strasne ti dekujeme! Ze my se s tim uz nemusime rozcilovat;)
    Priste by si mohla vycarovat pletovou vodu nebo neco podobneho..na ranni a vecerni cisteni.. jeste jednou diky Vera

    OdpovědětVymazat
  2. Tak teď mě štve, že jsem nepočkala a objednala před vánocema- kakaové máslo by se mi hodilo víc. Obecně jsem dost zklamaná z másel, které se vyrábějí zahuštěním olejů-měla jsem meruňkové, teď mám makadamové a prostě mi nějak nesedí... Asi z nich nadělám bath-melts... Co myslíš, šlo by to? No a recept na příště... Bude valentýn,takže to chce romantiku.... Co takle masážní svíčka ;-) ? Prosím prosím- smutně koukám!
    (jo uhodlas, budu s ní prudit v pravidelných intervalech, vždy, když se bude blížit nějaká událost, ke které se bude hodit... a snad tě jednou ukecám...)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Můžu se zeptat, co Ti na těch máslech nesedí?

      Vymazat
    2. Na ekokoze máš set na výrobu masážní svíčky i s 2 recepty na jejich výrobu.

      Vymazat
  3. Krém na ruce mi zatím ve sbírce chyběl, díky za návod! :)) Já bych ráda recept na nějaký sprchový olej (teď v zimě jsem šíleně vysušená) nebo něco valentýnského (třeba ta svíčka, jak píše Motýlek), ta by mohla být taky fajn :))

    OdpovědětVymazat
  4. Jupí, kakaový máslo jsem si objednávala sice nedávno ve větším páč vyrábím krém na škaredou kůži na nohách a tak :D a celkem to pomáhá na jizvičky, ale čím víc tím líp viva chocolate a vůbec. asi si z toho udělám toooo, ňamku! :) já bych chtěla nějakou novinku na zimní krém, mám tuuze suchou kůži poslední dobou asi taky díky zkouškovýmu a že nespím. A nebo, jak už jsem psala bych brala recept na nějakou ňamku. (člověk má o zkouškovým takovou průpravu do těhotenství, šílený chutě :D)

    OdpovědětVymazat
  5. Teď jsem dostala takovou chuť na vanilkový pudink :D :D

    OdpovědětVymazat
  6. Já bych teď na zimu brala nějaký univerzální protizánětlivý balzámek na zkrocení atopického ekzému :) Na krém jsem moc zvědavá, asi se bude kuchtit :)

    OdpovědětVymazat
  7. Vyzera to moc dobre :) Prave jsem objednala pred vanocem kilo kakaoveho masla, a vyeobu cokolady, bylo to mnaaaam, ale pozivam to taky do kremu. A kvuli kuponu z tejto stranky jsem dostala i makadamiove maslo ^^ Jeste jsem to nepouzila, ale planujem to po zkouskách :) Rada bych videla taky nejakou pletovou vodu, alebo funkcni radu pro cerné tecky :(, moc neprijemné, spousta diy na nete, ale proste vsechny nemuzu vyzkouset naraz... :/

    OdpovědětVymazat
  8. Toto je opravdu povedený recept, se svou pokožkou mám strašný problémy, furt musím mít u sebe milion balzámů na rty a a po shlédnutí tvého blogu si je vyrábím sama a teď přes zimu mám i strašně suchý ruce a koupila sem si niveu a ta mě nepomáhá a tak si určitě vyrobím tento. Vždy se od tebe nechám inspirovat a má peněženka trpí :D protože tvoje recepty jsou super! Mohla bych se zeptat jestli máš nějakou zkušenost s práškovým suchým šampónem? já to zkoušela a žádná sláva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. a ještě bych se chtěla zeptat, šlo by nahradit mandlové máslo jiným máslem?

      Vymazat
  9. Miluji krémy na ruce! Mé dlaně jsou velmi suché, tak že si je musím mazat téměř pořád. A jako další tutoriál bych brala něco proti akné, v této době s ním mám celkem problémy.

    OdpovědětVymazat
  10. No to je paráda! Ta konzistence vypadá ultra výživně! Já bych zde ráda uvítala nějaký kondiš (snad jsem nepřehlédla toto téma nikde). No a doma mi momentálně dochází mandlový olej, je to úžasný společník na vše! ;-)

    OdpovědětVymazat
  11. Super, už jsem se chystala vymýšlet krém na ruce, děkuji za ulehčení práce :) Prosím prosím vrhni se na zubní pastu :) :D

    OdpovědětVymazat
  12. Já bych hrozně moc chtěla nějaký recept na sprchový gel nebo řasenku. :)

    OdpovědětVymazat
  13. Normálně tu vždycky chodím jako "stalker" :D, jen čtu tvé úžasné články, chodím na inspiraci a dneska ti musím poprvé napsat komentář. Ta konzistence krému je fakt bomba! Už dlouho jsem přemýšlela, že do krémů zařadím i kapku glycerinu. Tohle tedy určitě vyzkouším :). A opravdu tě chválím za všechny recepty a držím palce do budoucna. A pořád čekám na recept na řasenku!Nějak se mi nedaří namíchat, aby mi vyhovovala na 100%.

    OdpovědětVymazat
  14. Dekuji, to se mi ted hodi :). Rozhodne vyzkousim.
    A tip na priste? Neco, z ceho si skoro svagr sedne na zadek :D.

    OdpovědětVymazat
  15. Míšo, VELKÉ DÍKY!!! Hned zítra se budu pokoušet o vytvoření =o) mám totiž doma úplně vše, hurá!
    Jinak naposledy jsem míchala kamarádce ve čtvrtek "Verčin krém" akorát ve větším množství na tělo a přidala jsem aloe vera gel pro lepší konzistenci a je to naprosto báječný! Míchání za studena je parádička...

    OdpovědětVymazat
  16. Díky za další skvělou inspiraci! A hlavně vím, že když se pustím do nějakého výrobku podle Vás, rozhodně se věc podaří a nemusím tak vyhazovat drahé suroviny :-)
    Co bych uvítala, jak už bylo zmíněno výš, třeba řasenku nebo nějaký další recept na deodorant. Víceméně všude jsou recepty s kokosovým olejem (takové variace, co tu máte i Vy :-) ) a mě tahle varianta moc nesedla. V hlavě mám něco více tužšího a méně mastného (třeba by stačily nějakým způsobem upravit poměry..?), možná něco s mléčným proteinem či všelím voskem. Co třeba kamenec, jak by „vypadal“ v homemade deodorantu..?
    Díky ještě jednou za super čtivé články!
    Krásný leden a hodně inspirace do tvoření :-)

    OdpovědětVymazat
  17. Vaříme domácí kosmetiku podle tvých úžasných receptů :-) Díky za ně! Už se těším až vyzkouším tento tvůj recept. Ráda bych tu uvítala jak bylo zmíněno nějaký krém na atopický ekzém nebo vypínací krém na obličej. Měj i ty krásné dny ;-)

    OdpovědětVymazat
  18. Na tom složení mi přišlo něco povědomýho, a pak jsem si uvědomila, že prakticky stejné, akorát v jiných poměrech je složení mýho krému na obličej :) Mám poruchu rohovatění kůže, což znamená, že mám na tvářích hrubou, jakoby krupičkovou a pořád začervenalou kůži a tohle je první věc, která mi na to trochu zabírá :)

    OdpovědětVymazat
  19. Chápu správně, že mast obsahuje 50% glycerinu? Toho bych se tedy hodně bála, dávkování gylcerinu má být maximálne 10%, jinak glycerin paradoxně po nějaké době vysušuje. Ideální je ještě menší množství. Proč je ho tam tak hodně? Nerozumím tomu.... Recept vypadá fajn, ale ten gylcerin......

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A ještě pro doplnění, ideální dávkování gylcerinu je 2-5%, maximum těch 10 - ale to už se spíše nedoporučuje.

      Vymazat
    2. recepty jsou fakt super, rada je ctu a inspiruju se, ale taky mi v tomto pripade, toho glycerinu prijde moc, uvazovala jsem nad tim samym, ze max 5%, je teda jasne, ze jinak to nepotece z te lahvicky, ale za par dni/tydnu bude spise vysusovat. a co bych uvitala? treba nejaky vypinaci krem na prsa a pokozku okolo :-)

      Vymazat
    3. také jsem se pozastavila nad tím glycerinem... jinak podle tvých receptů ráda vařím :)

      Vymazat
    4. No já mám pocit, že větší množtví glycerinu vždycky na kůži lepí...i přesto jsem to riskla a dala tam větší množství. Konečný výsledek: přes noc krém hodně ztuhl...tak nevím (poměry jsem dala určitě správně)

      Vymazat
    5. Mám obdobný "problém" jako džany. I když jsem se množství glycerinu trochu podivila, zkusila jsem to vytvořit přesně podle receptu a dala ho stejné množství, jako předem připravené směsi. Konzistence byla po promíchání super, ale ouha- přes noc to ztuhlo jako blázen, takže pro nanesení musím kousek z kelímku doslova vyškrábnout. To by zas až tak nevadilo (i když jsem se těšila na klasický tekutější krém), ale co mi trochu vadí, že to na rukou lepí. Toho vysšování se též malinko bojím...
      Zkoušel jste to ještě někdo další?

      Vymazat
  20. Ahoj, mna to mnozstvo glycerinu tiez zaskocilo. Ja som sa zas docitala, ze max. 30 % glycerinu. Ale tabory pouzitia glycerinu su tiez rozdelene, co sa prinosu a nevyhod glycerinu tyka. Inak recept vyzera dobre, hlavne jednoducho a rychlo, ale ten glycerin aj mna odradil.
    Ja by som privitala nejaky recept na cistiace tonikum, tiez jednoduchy a rychly ;)
    Vela zdaru pri dalsom tvoreni! Jana

    OdpovědětVymazat
  21. Ahoj, no sleduju to tady asi 2 tydny, jsem jak Alenka v risi divu, doted jsem byla prirodni mosmetikou nepolibena. Nicmene ted v zime jsem zacala mit velke problemy s pokozkou hlavy a tak patram a nachazim cenne rady. Diky!!!
    Ale jeste by bylo fajn rozdelit recepty podle surovin... myslim tim, ze kdyz bych mela prebytek napr. Bamb. Masla, tak seznam, co z nej jde vyrobit...
    Diky a hodne stesti a inspirace ve tvoreni...

    OdpovědětVymazat
  22. Ten glycerin mě zarazil... Ale třeba by šel nahradit aloe vera gelem, ne?

    OdpovědětVymazat
  23. Také se mi moc nelíbí veliký podíl glycerinu, dle mých načtených informací by měl být na tělo v maximálním množství 10%, na pleť snad 2%. Do budoucna by mě zajímala mnohokrát avizovaná řasenka, ale u té nějak pochybuji, že to lze.. Ani většina kupovaných mi nevyhovuje. Vypínací sérum na prsa je dobrý nápad :-)
    A pokud by byl jako bonus šípkový olej, okamžitě objednávám (což ale budu asi s čímkoliv jiným):-) Jo a pasta na zuby (ale tam bych též moc glycerinu nedávala).. Děkujeme :-)

    OdpovědětVymazat
  24. Ahoj, zajímalo by mě jaká je trvanlivost tohoto krému? (případně i orientační trvanlivost tvých dalších výrobků), zda je třeba ho uchovávat v chladu a jak se pozná že už použitelný není?
    Děkuji moc!

    OdpovědětVymazat
  25. Miluju tvoje články.Od úlisného promazávání rukou,přes partu vulgarismů až po "zarovnání textu",prostě mě bavíš.Za krém na ruce ti obrovský dík,je to jedna z věcí,bez které se neobejdu,už se na něj chystám.To by bylo,abych nevyzkoušela.Jinak já bych brala klidně inovaci šamponu nebo kondicionéru na vlasy,ne,že by ty původní recepty nebyly dobré (používám a nemůžu si vynachválit),ale přece jenom,každý rád sem tam změnu. :)

    OdpovědětVymazat
  26. Ráda bych vyzkoušela nějaký přírodní zábal na vlasy nebo masku. Mám jemné vlasy a rychle se mastí a silikonové balzámy jsou zlo. Snažím se dávat občas zábal z kokosového oleje a dělá mým vlsům dobře, ale třeba by se dal umíchat balzámek z olejů a másel na vyživení vlasové pokožky a k regulaci tvorby mazu. To by se mi líbilo :)

    OdpovědětVymazat
  27. Tento recept vypadá báječně! Krém vypadá opravdu výživně, přesně jak má podle mě krém na ruce v zimě vypadat, určitě se budu inspirovat. Líbilo by se mi, kdybys udělala nějakou pěkně čistící a zároveň "výživnou" pleťovou vodu, její výrobu si totiž sama neumím moc představit, ale věřím, že Ty bys to dokázala, snad jsem tu něco takového nepřehlédla, to by byla škoda se tak dlouho ochuzovat :-)) mně momentálně chybí asi hlavně včelí vosk, minule jsem ho na ekokoze zapomněla objednat :-/ :-) přeji hodně štěstí v dalším tvoření!
    Katka

    OdpovědětVymazat
  28. Vyzerá to úžasne, niečo podobné by som si chcela ukuchtiť aj ja :) Ale ešte by som tam dala asi troška aloe vera gélu, možno by sa to ľahšie vstrebalo :) na budúce by si mohla skúsiť vyrobiť nejaký priesvitný dezodorant, pretože mňa na tom mojom hnevá to, že mám na tmavých tričkách od neho biele škvrny :/
    Júlia

    OdpovědětVymazat
  29. Ahoj Míšo, sleduji tvůj blog pár měsíců a tímto moc děkuji, že to děláš. Moc inspirativní. recepty i spolupráce s |Ekokozou :-) Jako první jsem zkusila Verunčin krém - bomba - Vánoční dárek. Teď jsem se patlala s rtěnkou. Přijde mi sušší, do druhé jsem přikápla trochu glycerinu, ale asi jen málo, tolik jsem to necítila. teď si hraji s barevností. No a dnes jsem si objednala na Koze suroviny na krém na ruce. \už se těším. Já bych ráda krém - lehký krém - ne gelovitý - na oční okolí a šípkový olej by mě velice potěšil! Krásný zasněžený leden a jdu se namazat! ;-) Bára

    OdpovědětVymazat
  30. Ahoj Míšo, sleduji tvůj blog pár měsíců a tímto moc děkuji, že to děláš. Moc inspirativní. recepty i spolupráce s |Ekokozou :-) Jako první jsem zkusila Verunčin krém - bomba - Vánoční dárek. Teď jsem se patlala s rtěnkou. Přijde mi sušší, do druhé jsem přikápla trochu glycerinu, ale asi jen málo, tolik jsem to necítila. teď si hraji s barevností. No a dnes jsem si objednala na Koze suroviny na krém na ruce. \už se těším. Já bych ráda krém - lehký krém - ne gelovitý - na oční okolí a šípkový olej by mě velice potěšil! Krásný zasněžený leden a jdu se namazat! ;-) Bára

    OdpovědětVymazat
  31. Krém budu muset hned vyzkoušet, vypadá naprosto skvěle. Rtěnka z posledního receptu se vyvedla naprosto parádně, tak doufám, že tohle bude i v mém podání také úspěch. :-)
    Jako další recept by se mi líbilo něco na vlasy, maska nebo kondicionér. A jako surovina ricinový olej, už dlouho bych z něj chtěla něco upatlat.

    OdpovědětVymazat
  32. Vzhledem k tomu, ze objednavku z ekokozy uz davam 14 dni dohromady, tak mi doma chybi as 30 polozek - nejvic se tesim na makadamiove a mangove maslo, tebou vychvalovane bahno a vceli vosk. Moc by se mi libil nejaky recept na nepeelingovy odlicovac makeupu z obliceje po celem dni, na oci je perfektni samotny kokosak, ale na zbytek tvare si ho dat nemuzu:( na ranni ocistu mi staci smes mouky a medu, ale vecer je daleko vic co umyvat:D Moc dekuju za tu osvetu, kterou ve svych receptech a postech sdilis. Preju hodne zdaru i nadale

    OdpovědětVymazat
  33. Parádička! To se v zimě hodí :))
    prosím, prosím o přírodní voňavý a neflekatící deodorant!!! S těmi se peru a ne a ne přijít na ten správný :)

    OdpovědětVymazat
  34. Taky se pridavam k nazoru, ze glycerinu je strasne moc. Neni vubec idealni na pokozku, zvlast pri nizsi vzdusne vlhkosti - uvadi se pod 65% - vysava vlhkost ze spodnich vrstev kuze do tech hornich, takze z pocatku pusobi kuze lepsim dojmem, ale ta nova je uz vysusena. V dusledku tedy kuzi vysusuje zevnitr.

    OdpovědětVymazat
  35. Tak jo, dávám si jako dodatečné předsevzetí do tohoto roku, že už konečně vyzkouším nějaký tvůj recept! Krém na ruce to teda asi nebude, mám tu své "rodinné balení" konopného krému s všestranným použitím, ale něco určitě jo!

    OdpovědětVymazat
  36. Teda uvarila jsem, ale prvotni smes mi tuhne uz asi tri hodiny a konzistence se vlastne nijak nezmenila. Je to spatny a nebo to tak ma byt a je to v poho?

    OdpovědětVymazat

Děkuji vám za každý váš názor a připomínku

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...