neděle 6. prosince 2015

DIY: Zlatohnědé stíny & pomerančovo-vanilková rtěnka ke stromečku (ft. Ekokoza) + minisoutěž


    Narodil se Kristuspán, do cukroví trávu dám, i stíny si napatlám...

    Kdo mě zná, ví, že dekorativní kosmetice tolik nedám - ale když ne na Štědrej den, kdy už, žejo? A tak jsem se rozhodla připravit jako prosincové recepty stíny/linky a rtěnku/tvářenku v hřejivých tónech s výrazným zlatým shimmerem, ať se má Ježíšek na co koukat.

    Pokud tyhle barvy nejsou zrovna vaší parketou, jednoduše přejděte na parketu jinou - přizpůsobit stačí jen nákup na Ekokoze, kdy do košíku místo zlaté, hnědé a rudé přihodíte třeba takovou modrou se stříbrnou. Hlavně nezapomeňte při nákupním šílenství všech těch božáren zadat kód "makada", protože vám při útratě nad 500 kč vynese makadamiové máslo zdarma - a to využijete při tvorbě obou malovátek. 

1. Zlatohnědé krémové oční stíny/linky


    Ingredience:
  • makadamiové máslo - koupíte zde
  • švestkový olej (či jiný) - koupíte zde
  • jojobový vosk - koupíte zde
  • růžový jíl - koupíte zde
  • kakao (nemusí být, a vynechte, nechcete-li hnědé stíny)
  • hnědý oxid - koupíte zde (případně zvolte jinou barvu)
  • zlatá mica - koupíte zde (případně zvolte jinou barvu)


    Varování předem: poměry budou dnes trochu divoké, jelikož jsem se je snažila sjednotit pro všechny ingredience, aby to bylo jednodušší:)


    Na základ stínů si rozehřejte vosk, máslo a olej v poměru 10:5:7,5 (dle objemů, můžete odměřit odměřovací lžící, ale klidně obyčejnou kávovkou). Jakmile bude směs homogenní, sundejte z vodní lázně a nechte v pokojové teplotě mírně zchladnout - výsledkem by nemělo být cosi zatrolitě tuhého - spíše konzistence másla.

   Pokud se vám nebude chtít se sypkými složkami experimentovat, pojďte do mé barvy s 1,5 dílem jílu, 1 dílem hnědého oxidu, 0,5 dílem kakaa a dvěma díly mica prášku. Vše pořádně "vetřete" do směsi oleje a másla. Směs by měla být nasycená do té míry, že když si máznete na ruku, barva je krásně jednolitá. 

Na oku to vypadá narozdíl od mističky i vábně:-) 
    Hotový stín stačí přendat nožem do kalíšku a zarovnat - a pak si užívat před zrcadlem linek, stínů nebo kouřového makeupu. 


2. Zlatočervená voňavá rtěnka/tvářenka


    Ingredience (z velké části totožné):
  • makadamiové máslo - koupíte zde
  • švestkový olej (či jiný) - koupíte zde
  • jojobový vosk - koupíte zde
  • včelí vosk - koupíte zde
  • růžový jíl - koupíte zde
  • červený oxid - koupíte zde (případně zvolte jinou barvu)
  • zlatá mica - koupíte zde (případně zvolte jinou barvu)
  • bordó mica - koupíte zde (případně zvolte jinou barvu)
  • kakao
  • vitamin E - koupíte zde (nemusí být)
  • pomerančová silice - koupíte zde (nemusí být)
  • vanilka koupíte zde
    
    Kakao, vanilka a pomeranč? Jasná vánoční volba! 

    Aby se vanilka pořádně rozvoněla, nejprve ji podélně nařízněte, nožem vytáhněte semínka a nechte je i zbytek lusku chvíli ve vodní lázni s olejem na nízké teplotě (cca 30 - 40 minut stačí). Pokud máte více času, klidně naložte lusk na pár dní do oleje. 


    Oleje budeme potřebovat celkem 10 dílů (opět, klidně si přizpůsobte, vydělte deseti, já uvádím díly takto, abych to měla konzistentní s díly sypkých ingrediencí). Buď můžete nechat vanilku pouze s těmito deseti díly, ale není na škodu k ní šoupnout olej všechen (kombinace marcipánové vůně švestkového oleje a nahořsklé vanilky je boží). 

    Poté, co bude olej celý voňavý, přelijte si deset dílů (ideálně s co nejméně zrníčky a samozřejmě bez lusku) do nového plecháčku a přidejte 10 dílů včelího a 10 dílů jojobového vosku a 30 dílů makadamiového másla. (Tady se poměry rozjíždí ve velkém stylu.)


    Až bude směs homogenní, odstavte z plamene - a buď experimentujte, nebo ihned zapracujte 12 dílů růžového jílu, 1 díl červeného oxidu, špetku kakaa, 3 díly bordó a 3 díly zlaté micy. Přidat můžete špetku vitaminu E pro lepší výživu, případně úžasnou pomerančovou silici. 


    Takto připravená rtěnka je vcelku hutná, velmi dobře kryje i drží, máte-li raději pouze barevný nádech, zatněte trochu tipec růžovému jílu. 

    Po přelití do tubiček a zatuhnutí si užívejte rudozlaté pusy třeba pod jmelím - rtěnka je docela urputná, třeba to i vydrží:-)


    A je to - dva recepty, na které potřebujete pár ingrediencí, z nichž se většina shoduje. Oba využijete dvojím způsobem - plný potenciál stínů/linek je (snad) vidět na první fotce, a takhle to vypadá, když to doplníte rtěnkou v její prvotní funkci i ve funkci tvářenky. (A taky to tak vypadá, když si umyjete hlavu a jste líný čekat, až to uschne, tak fotíte rovnou.)


    Nakonec moc děkuji mé milované Ekokoze za poskytnutí surovin na výrobu a poukázku pro vás - s kódem "makada" vám do košíku samo hupsne makadamiové máslo k nákupu nad 500 kč! Kdyby náhodou nehupslo, nezapomeňte kód napsat do poznámek. Děkuji také, že jsem si díky obchodu mohla zažít natáčení Sama doma, což bylo neskutečně stresující, ale zajímavé a budu na to ráda vzpomínat. A kdo neviděl, může se mrknout na pár koktů a přeřeků zde

    Tak co vy na to, budeme pro Ježíška vyladěný ve stejném stylu, nebo vám recepty vnukly nápad, co dát kamarádkám/maminkám/sestřičkám pod stromek? Já stíny vyvenčím každopádně na pracovní večírek, který máme ve čtvrtek, a - poslední tip na závěr - trochou zlatého mica prášku poťukám i čerstvě nanesenou řasenku - vypadá to báječně!


    Vyrábíte na Vánoce dárky? Co se najde u vás pod stromečkem? Ladíte k tomu svému makeup? Jaký letos bude? A co si přejete od Ježíška? Tři vylosované komentáře, které zveřejním na FB, získají stíny a rtěnku, tak se neváhejte vykecat!:)

    Mějte se krásně,
    M.

26 komentářů:

  1. Ja som na takéto veci nešikovna, viem spraviť len telové sufle, balzam na pery a šumivé bomby do kúpeľa :)) všetko domáce si doma pochvaľujeme :)) a makeup volím jemný v zlatej a červenej :))

    OdpovědětVymazat
  2. Milá bee, já si na sebe upletla bič. Vyráběla jsem šumivky na školní jarmark a jednu si zakoupil i můj malý bratranec... Takže on, i moje dvě sestřenice mají v dopisu pro ježíška šumivky všech barev, které zvládli vymyslet... :-D A dohromady se šrumcem ve škole se z toho "ježíšek" asi zblázní, ale hlavně že budou mít dětičky radost, že... Takže vyráběné dárky letos budou hlavně šumivky a šumivé soli (dělám jako šumivky, jen bezvodé a se solí-pro dospělé), kamarádce jsem slíbila krém na obličej a příteli mám už dvě ručně malovaná trička... Chtěla jsem dělat masážní svíčky,ale asi to nechám na valentýna, protože teď fakt nestíhám...

    OdpovědětVymazat
  3. taky se chystám na šumivky a balzámy na rty, to snad potěší pod stromkem každého, je to za pár korun a není na nich moc co pokazit :) rtěnka vypadá dobře, ale tohle fakt zkoušet nebudu, nadělám dost nepořádku i s přísadami, co nebarví :D

    OdpovědětVymazat
  4. Já jsem (a stále chci) vyrábět dárky, ale na většinu potřebuju bambucké máslo a to co si kupuju na ekokoze je zrovna vyprodané, tak jsem zvědavá jak to nakonec dopadne :D já osobně se na Štědrý večer moc nelíčím, stejně je už tma a pod tím žlutým světlem všechno zanikne (i malé beďary což je docela super :D)

    OdpovědětVymazat
  5. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  6. Milá Bee,
    já se definitivně - po nekolikaměsíčním slintání Tve kosmetiky rozhodla,že vyrobím dárky pod stromeček. Chystám se vyrábět sumivky, SOS kelímky a zimní nutnost - telove maslo.
    Děkuji za inspiraci :-)
    Uzivej adventní čas! :-) Lucie

    OdpovědětVymazat
  7. Ahoj, já dárky nevyrábím protože by to asi nebyla moc valná kvalita :D spíš zjišťuju co mi člověk v průběhu roku řekne že by chtěl nebo se mu líbí a to pak pořizuju :)

    OdpovědětVymazat
  8. Ahoj, ja uz mam vyrobene telove maslo a balzamy na pery, vsetko podla tvojich receptov ;)
    Este ta chcem poprosit, ci by si mi mohla odpovedat na moju otazku z 2.12.2015 vo fore k "nadupanemu ocnemu kremu".. Dakujem pekne. Prajem pekny advent a este krajsie Vianoce! Jana

    OdpovědětVymazat
  9. Nepokládám se za šikovného člověka, zatím plánuju darovat jen vlastnoručně malovanou brož. A ostatní koupené. Stejně ráda dávám knihy...a protože jsem ještě žádnou nenapsala, DIY to být nemůže. Přeju si různé ekologické vychytávky a zinkový krém a knihy.

    OdpovědětVymazat
  10. Nádhera! Já dekorativku nepoužívám, co se narodil Tomášek (7 měs.). Nejdřív jsem nestíhala, a teď mi zase furt osahává obličej, takže by to byla zbytečná práce! Ale zato se mi skvěle upravila pleť: už se mi tak nemastí, nešupinkuje, sem tam sice nějaká ta nedokonalost, ale tím se netrápím:-) Vánoční dárečky letos ladím v rytmu DIY výrobků (hlavně na tělo), jen pár dárečků mám koupených, ale ty jsem koupila již v průběhu roku, jak mi padly do oka! A co bych chtěla dostat od Ježucha já? Nic! Aspoň mě nic nenapadá, teda napadá, ale jsou to věci, co si za peníze člověk nekoupí:-)Měj hezký advent:-)

    OdpovědětVymazat
  11. Občas něco malého vyrobím, ale většinou si netroufám :-) Letos možná zkusím nějaký krém, občas si něco umíchám pro sebe a teď mám díky tvému blogu doma kakaové máslo :-) Takže přidám asi pár oblíbených olejů, nějakou vůni a uvidím, jestli to bude hodno vánočního dárku. Pod stromeček bude líčení má klasika, pokud vyhraju, tak doplněná tvými výrobky. Ale koupila jsem si náušnice ve tvaru vánočních kouliček, tak ty si vezmu určitě. A pod stromeček si přeju Chocolate bar od Too Faced a dálniční známku :-D

    OdpovědětVymazat
  12. Ahojda, tak každoroční DIY dárek je bazám na rty, to je jasný =o)
    Ale letos budu dělat pleťový olej a krém (ten míchaný za studena, jak jsi nedávno dělala), mám ho otestovatnej a je prostě dokonalej, akorát pro konzistenci dávám trošku alor vera gelu...
    Jinak makeup neladím, nosím divočinu každý den, takže doma jsou na křiklaviny zvyklý a samozřejmě ani pod stromečkem si to neodpustím, jinak bych se necítila dobře...

    OdpovědětVymazat
  13. To je super úplně :) až bude o něco méně učení, tak se vrhnu na objednávání :)) ve video jsi úžasná! :) naživo jsi úplně nádherná a super to komentuješ! :)
    Ručně vyrobené dárečky jsou úplně nejlepší a takové podle mě udělají největší radost :)
    Každý rok jezdíme s rodiči a sestřičkou k babičce, kde jsme ještě s prababičkou, tetou, strýcem a s našimi zvířecími mazlíčky všichni společně. Jsem za tuhle tradici ráda a ani si jinak Vánoce představit neumím. Na štědrovečerní večeři dodržujeme tradici, že nikdo nesmí odejít od stolu, dokud všichni nedojíme. A to je někdy opravdu dlouhá doba. Já jím pomalu i normálně a když jím kapra, tak mám hrozný strach že spolknu kost takže než dojím já, tak už si všichni stihnou dvakrát přidat :D. Když jsme byly se sestřičkou menší, tak jsme si schválně dávaly malé porce, aby jsme mohly jít co nejdřív ke stromečku :D :)) Oblékáme se slavnostně ale pohodlně. Líčení i oblečení mám ráda ve zlaté nebo červené barvě, protože tyhle barvy podle mě k vánocům patří a cítím se takhle dobře :) pokud stihnu do Vánoc umíchat tyhle dvě skvělá malovátka, určitě zvolím tohle líčení :) Snad mi bude slušet alespoň z poloviny tak, jako Tobě :))))


    eliasova33@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  14. Já se na štědrý den maluju celkem výrazně, jindy vyznávám decentní líčení. Letos budu díky Tvému blogu dárky vyrábět, budou minikrémíky, šumivý koule, něco do vany a zimní nutnost.
    Už se těším :-)
    Moc Ti to v pořadu sluší :-)

    OdpovědětVymazat
  15. Ta rtěnka vypadá úžasně! Já letošní advent sázím na rtech nejvíc na červenou. Ani nevím proč, asi že je to vánoční barva :D A jelikož jsem našla takovou, kterou nezvládnu ani "osmrkat" (=otřít do kapesníku při smrkání, protože mám pořád rýmu), tak ji asi budu mít i ke stromečku. U nás doma se vždycky k vánoční večeři všichni nastrojíme, myslím, že je to moc hezká tradice a udržuje to ještě další rozměr speciálnosti Vánoc :)
    Taky jsem asi před týdnem vyráběla podle tvého receptu šumivé bomby do vany jako dárky. Ještě na své příjemce čekají zabalené v celofánu s mašličkou, ale ty které nepřežily schnutí jsem s radostí zkoušela a jsou skvělé! :D

    OdpovědětVymazat
  16. Tenhle recept mi připomněl, že už bych si konečně měla objednat ten jíl a oxidy, ať si můžu zkusit umíchat vlastní rtěnku :)

    OdpovědětVymazat
  17. ja som velmi netalentovana vo vyrabani hocičoho :D

    OdpovědětVymazat
  18. Já nevyrábím, hlavně z časových důvodů :-) ale nejsem líná peníze dát tomu kdo na to čas má :-D
    Wr55@centrum.cz

    OdpovědětVymazat
  19. Vianocne darceky nevyrabam zatial, resp. s vyrobou len zacinam, tak snad casom dospejem k takej dokonalosti, aby sa to dalo darovat :-) (aj vdaka tvojmu blogu). Inak je Stedry vecer u nas tradicne spojeny so slavnostnou atmosferou, takze make-up urcite bude, adekvatny prilezitosti. Darceky budu tento rok zazitkovou formou, tak pevne verim, ze obdarovanych potesia (listky na koncert a wellnes pobyt). A hned sa idem pustit do vyroby teloveho kremu......

    OdpovědětVymazat
  20. Já budu vyrábět kosmetiku pro kamarádky i pro mamku, ta dostane zázračný kelímek á la Oriflame, neboť ho neustále používá a po vynechání všech možných "chutěk" má docela jednoduché složení. Lanolín už přišel, o víkendu budu míchat a experimentovat.
    Jako malí jsme se ke slavnostní večeři stojili, ale teď už to obvykle skončí na nějakých čistých teplácích. Dárky už si téměř nedáváme a na nacpání se kaprem a povalování na gauči u pohádek to stačí. :-) Jediná zkrášlovací kosmetika, kterou ten večer použiju, je ta, kterou případně dostanu pod stromeček.

    OdpovědětVymazat
  21. Já vyrábím jen kosmetiku Vánoce :) takové dárky určitě potěší více, než kdyby jsme je nakoupili :) Jsou připravené s láskou a navíc výroba je zábavná a přírodní :) Vyrábím od šamponu, masek na vlasy až po rtěnky :) A na výrobu se moc těším :) Ať žije domácí kosmetika!!! <3

    OdpovědětVymazat
  22. K Vánocům (i k narozeninám atd.) dávám nejradši vyráběné dárky. K výrobě kosmetiky jsem se ještě nedostala, ale už delší dobu obhlížím návody a chystám se něco zkusit. Takže zatím vyrábím šperky, háčkuju drobnosti a hlavně všechny dárky musí být co nejnápaditěji zabalené! Když nemůžu dárek vyrobit celý, tak ho aspoň krásně zabalím. Naše Vánoce jsou laděné do zlaté barvy, tak i moje štědrovečerní líčení bývá zlaté a pěkně třpytivé. :)

    OdpovědětVymazat
  23. Ahoj, přeji krásný předvánoční čas, já díky tvému blogu už něco málo zkoušela vyrobit, zatím jsem začátečník, ale to se poddá :D u nás pod stromečkem se najde zatím jen balzám na rty, ale příští rok chci vyrobit už nějakou dekorativku :)

    OdpovědětVymazat
  24. Já i díky Vám na vánoce vyrábím kosmetiku. Snad udělá radost. A na Štědrý den už mám pro sebe udělaný make-up, stíny i rtěnku tak snad nebudu za strašidlo. Katka

    OdpovědětVymazat
  25. Ahoj, letos poprvé budu dávat vyrobenou kosmetiku a to mámě i tátovi:) Mámě patlání na obličej a tátovi (doufám) léčivou mast na nohy s konopím. Snad dorazí balík z Ekokozy včas. Krásné Vánoce!

    OdpovědětVymazat
  26. Ahoj, jak to řešíš s řasenkou? Kupuješ si nějakou přírodní? Hezký den

    OdpovědětVymazat

Děkuji vám za každý váš názor a připomínku

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...