úterý 1. září 2015

DIY: "Verčin" krém - MuLondon dupe (ft. Ekokoza) + minisoutěž


     Všechny zdravím ze Špindlu!

    Ďobnutá včelou do krku, mírně spálená, přejedená borůvkama (a vůbec všeho), vysaunovaná, s bolavým zadkem a sušícíma se hřibama na pokoji a totálně nadšená! Se mnou je tu i krém, který nadšení dost prohlubuje - ve spolupráci s Ekokozou vám totiž přináším konopný olej zdarma a dupe na organický krém od MuLondon, o kterém jsem neměla páru, dokud...

    ... mě o něj nepoprosila Verča z blogu U dvou Verunek. Chodí ke mně na jógu a po jedné hodině došla řeč na míchání - a protože krém zněl skvěle a protože se za něj Verče (ani mně) nechtělo dávat asi vcelku dost liber plus poštovné, bylo jasné, co pro vás nachystám na září. Za sebe garantuju totální nadšení - krém úžasně voní, hydratuje, neucpává póry a je 100% přírodní. Hotový ho máte za pět minut, protože návod je bez vodní lázně. Jo, a málem bych zapomněla - fakt za něj nezaplatíte spoustu liber plus poštovný. 


    Budete potřebovat:
  • bambucké máslo (najdete zde)
  • konopný olej (najdete zde) - při objednávce nad 500 kč získáte zdarma!
  • jojobový olej (najdete zde)
  • EO rozmarýn (najdete zde)
  • EO borovice (najdete zde)
  • EO cedr (najdete zde)
  • EO levandule (najdete zde)
  • případně vitamin E a grepový extrakt/grepový EO (najdete zde a zde)

Složení originálního krému: bambucké máslo, konopný olej, jojobový olej, rozmarýnový EO, konopný EO, EO z černého smrku, vetiverový EO, cedrový EO.

    Postup:

    Víte, jak mluvím o tom, že se recepty stále zjednodušují? Tak tady máme další krok na cestě ke zjednodušování - krém umícháte celý za studena. 

    Do nádoby (ideálně předem vytřené ubrouskem pokapaným grepovým extraktem nebo EO), kterou poté nezabijete metličkou, dejte bambucké máslo, jojobový a konopný olej v poměru 5:1:1 (dle objemu, nikoliv váhy). Protože jsem dělala krému hooodně (jeden pro jednu z vás, jeden pro sebe, jeden mamče, jeden pro Verču), docela jsem se s odměřovací špachtlí bavila.

    Pokud máte po ruce vitamin E, určitě ho dva tři mililitry přidejte. Chová se jako konzervant a pro kůži je naprosto fantastický - když jsem měla největší pleťové problémy, používala jsem ho lokálně neředěný a opravdu urychluje hojení, aniž by kůži vysušil.

    Nakonec přikápněte esenciální oleje. Tady jsem se ve dvou případech jemně odchýlila od receptu. Místo borovice najdete v originále EO z černého smrku a konopný EO, místo levandule vetiver (indickou trávu). Recept jsem přizpůsobila tak, aby bylo vše k dostání a zároveň se zachovaly účinky krému - nahrazení by nemělo být na škodu, ba naopak (levandule vůni ještě zdokonaluje). 

    Já jsem do své dávky (150 ml másla + 30 a 30 ml olejů) přidala 15 kp rozmarýnového EO, 15 kp borovicového EO, 10 kp cedrového a 5 kp levandulového EO.
    

    Nastává čas na klasický šlehač, který vám vše spojí do úžo žůžo krému. Metly pro dokonalou čistotu nejprve otřete ubrouskem pokapaným grepovým extraktem či EO, poté už stačí šlehat jako ďábel. 


    Výsledek je konzistenčně skvělý, alespoň z mého úhlu pohledu ideální. Originál je dle Verči i fotek z jejího blogu (mrkněte na recenzi zde) dost tuhý, zřejmě více bambuckého másla - no, tohohle prcka roztírat ani zahřívat v ruce nemusíte.


    Teď už stačí vše přehodit do kelímků (ty mé najdete zde, jejich obsah je 75 ml) a užívat si! 

    Krém používejte na navhlčenou pokožku - voda na povrchu obličeje vám z krému udělá emulzi, která se dokonale vstřebá a pleť bude hedvábná, nikoliv však mastná. Mimochodem, to množství na poslední fotce je vše, co potřebuji na celý obličej. 

    O dokonalosti bambuckého másla si můžete přečíst zde, očekávat ale můžete slušnou nálož hydratace a vitaminů, zachování elasticity pokožky a cca šestkový SPF. Jojobový olej (detailněji zde) je ceněný zejména díky tomu, že se strukturou geniálně podobá lidskému mazu a tudíž je pro pokožku přirozený a pronikne hluboko do jejích vrstev, kde pro nás dělá samé bezva věci - kromě intenzivní hydratace třeba upravuje produkci mazu, takže z něj budou těžit všechny typy pleti. Konopný olej předchází předčasnému stárnutí pleti a dokáže se poprat s akné i s ekzémy.

    Kombo esenciálních olejů poté působí jako antioxidační složky a bojuje proti zanícení pokožky. Levandule urychluje hojení, zklidňuje pleť a postará se o akné, ekzém i vrásky; borovice je oblíbená i u dermatologů jako řešení na pupínky, ekzémy, kožní plísně, boláky nebo štípance; rozmarýn je na všechny kožní problémy taktéž oblíbený, navíc napomáhá správnému prokrvení pokožky a tím vyrovnává její tón, ale i bojuje proti suchým místům. Cedr je silně antiseptický a napomáhá regulaci produkce mazu. 

    Jo, a víte, co ještě? Ta dřevitě-bylinková vůně nemá chybu.


    Pro mě dělá krém přesně to, co od něj očekávám - pupínky se mi nedělají (dříve jsem nedala dopustit na krémy se zinkem, teď už vidím, že to jde i bez něj - ne, že by mi vadil, ale po nanesení krému jsem byla vždycky bělejší, takže oceňuju, že můžu mít i nemakeupové dny), pleť je celý den dokonale hydratovaná, dokonce můžu hrdě napsat, že se mi pakují černé tečky

    60 ml domácí verze vás vyjde, počítáno dle poměrů ingrediencí, na nějakých 100-150 kč, když to přeženu s EO a započítám konopný olej. 60 ml z eshopu se vyšplhá na necelých 19 liber.

    Tak jsem zvědavá na dojmy Verči, která bude moci porovnat originál s domácí verzí - a na dojmy jedné z vás, samozřejmě! Jeden kelímek tu totiž čeká na svojí majitelku. Jediné, co musíte pro výhru udělat, je klasicky napsat do komentářů, jaký recept či ingredience by vás lákaly příště. Výherkyni vyhlásím na Facebooku v neděli 6.9.2015.


    Nakonec mockrát děkuji Ekokoze za výbornou spolupráci, poskytnutí surovin na výrobu a samozřejmě za kód pro vás - při zadání kódu "konopný" totiž získáte 50 ml konopného oleje zdarma k objednávce nad 500 kč! Pokud vám fešák nenaskočí sám do košíku, přidejte kód do poznámky. 

    Jak se vám krém zamlouvá? Znáte značku přírodní kosmetiky MuLondon? Co jste si naposled vyrobily? A která ingredience nebo recept příště nesmí chybět?

    Mějte se krásně,
    M.
    

69 komentářů:

  1. Noooo, tohle vypadá moc dobře :) Takže soutěž si nemůžu nechat ujít a jako další recept hlasuju pro nějaký hydratační oční krém :)

    OdpovědětVymazat
  2. Vypadá to skvěle. Za mě pro příště Arganový olej s Vanilkou :) Nevím jestli je tato kombinace možná, ale AO je super a nějaký ten krém z něj by byl pecka :)

    OdpovědětVymazat
  3. Jednou nevýhodou je, že nebudu dělat takové množství a tím pádem to možná ani nenašlehám, když tam skoro nic nebude :(
    Někdy příště by se mi líbilo sérum na unavené oční okolí a olej by mě zajímal šípkový :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, neboj, v pohodě našleháš i menší množství;)

      Vymazat
  4. Och, to chci to chci! Zrovna jsem nakoupila spoustu dřevitých silic, takže to vypadá, že jen musím dokoupit zásoby bambuckého másla (nebo použiju ty, které jsem proměnila v konopku, hehe), a vypůjčit si nějaký lepší mixér. Páč mám doma jen ten s jednou metličkou, a bojím se, že by tuhost bambuckého másla přežit nemusel. Já po Mulondon toužím dávno, ale jsem hrozná držgrešle, a nechce se mi investovat takových peněz. A co příště zabrousit třeba do pracích gelů, či saponátů (ani nevím, jak mě to mohlo napadnout, a nechápu jak jsem to mohla upřednostnit před kosmetikou?!).

    Jinak fouky fouk na píchanec, včelka to má za sebou, budíž ji to dostatečným trestem za tvou bolest. A užívej přírody ;-)

    OdpovědětVymazat
  5. Taktiež by som prijala nabudúce niečo na očné okolie, na spôsobo napr. balzamu so včelím voskom alebo tak :)

    OdpovědětVymazat
  6. Krém vypadá skvěle! Příště bych byla ráda za vlasový kondicionér / masku :) Iveta

    OdpovědětVymazat
  7. Super nápad. Na mně ta vedra zanechala velké škody, obličej se mi celý ohodil, takže bych uvítala recept na nějaký extra hojivý matující krém :-) Kája

    OdpovědětVymazat
  8. Mne by sa páčil krém na ruky. Ľahko vstrebateľný, nelepkavý ale silne hydratačný. A šípkový olej znie krásne voňavo. Janka

    OdpovědětVymazat
  9. Příště bych uvítala nějakou hodně hydratační masku na vlasy a jako dárek k nákupu buď nějaký esenciální olej nebo nějakou jakože speciální přísadu z receptu (např. tekuté hedvábí) :)

    OdpovědětVymazat
  10. Jeej to jsou zákeřné včely letos :-/ :D tak ať to bolí co nejméně :))

    Jinak krém jsem doteď neznala a Tvoje verze zní úžasně! :) jsi moc šikovná, soutěže se určitě ráda zúčastním, ale dlouho jsem přemýšlela jaký recept příště, protože Ty máš tak skvělé nápady že už jsi vymyslela recepty snad na všechno :)))

    Poslední dobou jsem si hodně oblíbila rakytník asi ve všech podobách :) olej je perfektní na obličej, sušený rakytník je úžasný chuťově a čerstvé bobulky jsou úplně nej :))) hlavně díky tomu, kolik vitamínů obsahují ty malé kuličky :)
    Tak by se mi líbil nějaký krém na obličej nebo na ruce s rakytníkem a nebo koncioner, protože prý je skvělý i na vlásky.

    užívej Špindl :)

    OdpovědětVymazat
  11. Nádhera... Zrovna krém na obličej potřebuji a tenhle vypadá skvěle... I kdybych nevyhrála, tak bych si ho od tebe klidně koupila... (pokud nějaký ještě zbude :D) Ale jinak jsem taky pro nějaký oční krém :) Kačislava

    OdpovědětVymazat
  12. Ahoj, jako vždy úžasný recept! Škoda že nemáš nějaký e-shop, myslím že bych hned byla zákaznice. hydratační krémy používám na noc, přes den preferuju spíš matující. Pro příští vyrábění bych tedy navrhovala nějakou ingredienci, která by byla top pro mastější či smíšenou pleť. Deni.
    deenov@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  13. Rada bych cetla o pouzivani ruznych jílu v maskách, a nejakej pletovej-tonizujucej vody ^^

    OdpovědětVymazat
  14. Ahoj. Krém musím vyzkoušet, zní fantasticky.
    Já bych uvítala pro mastnou pleť matující krém, ale zároveň, aby pleť nevysušil. Je to trošku oříšek. Martina

    OdpovědětVymazat
  15. Ten krém je pro mě z tvých DIY asi nejvíc must have (ale skoro stejně se mi líbí dupe tuhého balzámu na konečky od Lush). Co se týče doporučení dalších DIY produktů, mám dojem, že už jsi zkoušela skoro všechno, začíná to být těžké. Možná nějaká barva (řasenka, pudr) na obočí?

    OdpovědětVymazat
  16. od MU London mám čokoládový a růžový balzám a oba jsou úžasné svou nádhernou vůní, zvlášť ten čokoládový - mažu na tělo a nejradši bych si vždycky ukousla ruku :D ale je pravda, že když si přečtu seznam ingrediencí a porovnám je s cenou, tak se výsledek jaksi neslučuje, na druhou stranu chápu, že to krásné balení, vývoj a marketing taky něco stojí ;)

    "Verčin" krém vypadá dle tvého popisu luxusně a hodil by se na můj mastný a problematický obličej, takže si budu držet palce v soutěži (jo, jsem sobec :D)

    a recepis bych uvítala na nějaké tonikum právě pro mastnou pleť, které stáhne póry, poslední nečistoty a zabrání hnusákům pupencům se vyklubat na svět, zároveň ale nevysuší ;) já vím, nejsem vůbec skromná :D

    OdpovědětVymazat
  17. Vypada to skvele, tenhle uz asi opravdu potrebuju. Ja bych priste nejvic Ocenila asi nejake "platynkove" masky nebo nejake masky na kruhy pod očima (precejejom zacina skola) :)

    OdpovědětVymazat
  18. Krém vypadá skvěle. Byla bych ráda, kdybys udělala recept na nějaký krém/gel na opuchlé oční okolí (aneb pytle pod očima) :-D

    OdpovědětVymazat
  19. Kateřina Hejdová1. září 2015 13:38

    Ahoj Bee, krém vypadá úžasně, jsem díky Tobě čím dál tím motivovanější sama započít s výrobou suprekobio domácí kosmetiky (navzdory domu,že dřív mi to u mě přišlo jako sci-fi) a tohle je spolu s tím univerzálním krénem na ksichtík z dřívějška horkým kandidátem. Zajímalo by mne tedy, zda by sis troufla na nějaký suchý šampon popřípadě co si o nich myslíš?Ještě jednou díky a měj se skvěle:)

    OdpovědětVymazat
  20. No tak ten vypadá parádně, ale jak se znám, nakonec to bude zase jen "inspirace" a prsknu tam oleje, které mám po ruce a oblíbené (tipla bych to na hrozny a argan)... A k receptu.... Co takle samoopalovák (nebo aspoň tónovák, ale samoopalovák by byl nejsuprováčtější), když už to léto pomaloučku končí?

    OdpovědětVymazat
  21. Krém se mi líbí moc, vypadá skvěle, škoda, že si člověk nemůže čuchnout přes monitor ;-) Ale nejsem moc moudrá z toho doporučení na pleť, bambucké máslo a jojobový olej jsou pro mé akné živná půda a mám ho po nich ještě horší, zkoušela jsem samostatně v kombinaci s tea tree olejem i v krému od Bio Aromy a prostě mé akné se s nimi bohužel nesnese :-(

    OdpovědětVymazat
  22. Jé, tak tenhle krém bych chtěla vyzkoušet, takže se moc ráda zúčastním. Někdy v budoucnu bych moooc prosila o návod na čisticí pěnu na obličej - ze všech forem čistidel mi vyhovuje nejvíc asi právě pěna (lahvičku s pěnovačem mám doma a už jsem taky přemýšlela, co s ní). Miluju od La Roche Effaclar H pěnu pro její účinky, ale vzhledem k mému přechodu na přírodní kosmetiku jsem trochu bezradná, co místo ní. Proto, včelko naše, prosím prosím, zkus vypátrat čisticí pěnu pro mastnosuchou pleť. :) (Jo, je to záhada, ale mastím se v t-zóně a zároveň mi tam kůže šupinkuje přesušením.) :/ Děkuju! :-*

    OdpovědětVymazat
  23. Krém vypadá nádherně, ráda vyzkouším :D Jako další recept bych uvítala ranní čistící masku á la Havlíkova apotéka. Po ránu je fakt moc příjemná, ne tak už cena. Těším se na další recepty a děkuju :)

    OdpovědětVymazat
  24. No to zní fakt suprově, a výroba dost jednoduchá pro začátečníka, jako jsem já. Akorát asi problém bude v míchání malého množství... Větší množství se chystám dělat až na Vánoce... :-) No uvidím, snad to nějak zvládnu.
    A co takhle nějaký hydrofilní mycí olej? Hrozně mě nebaví se po sprše mazat mlékem, tak ho hlavně v létě dost používám. A úžasně mi voní s mimózou od Nobilisky... :-)
    A výhra? Třeba nějaký olej právě do hydrofilního mycího oleje :-)
    Jana

    OdpovědětVymazat
  25. Mám hodně problematickou pleť a už delší dobu přemýšlím nad nějakým novým krémem na noc. Nejspíš si ho umíchám. Občas mám takovou kreativní náladu (a když aquarelky a aniliky nezabírají) tak se snažím něco vyrobit. Jenže to né pokaždé dopadne, alespoň na takovou úroveň, že by se tomu dal říkat krém. Ono, kamkoliv patří nějaký olej, to většinou dopadne špatně, protože si říkám, že to ještě trochu toho oleje snese a on ... to pak už není krém. Pak si kladu otázku, proč tam vůbec je ten poměr oleje napsaný, když si ho sám nakonec upravím :D Taky občas mám pocit, že když tam nacpu samé dobré věci, tak to bude ta nejlepší čistící roláda na světě. Poučil jsem se.
    Navrhuji nějakou čistící "hmotu" na obličej, nebo nějakou fakt dobrou čistící vodu. Až tak jednoduchá být nemusí, pak si pozvu někoho, aby mi s tím pomohl. ;)
    P.S. Vidím, že jsi nepočítala s tím, že se tu na tvém blogu objeví nějaký kluk :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, tak to Tě tu, Filipe, vítám, a příště zkusím nezapomenout na to, abych poupravila shodu podmětu s přísudkem na univerzální mužský rod :-)

      Vymazat
  26. vypadá to perfektně, dle skladby EO to vypadá, že by mohly přebít i pro mě nepříjemnou vůni konopného oleje. :-)
    jinak já bych uvítala recept na spoustu věcí, co mi dochází (pudr, řasenka, krém na ruce), ale poslední dobou trávím mícháním spoustu času a pak mě trochu mrzí, že to furt patlám pro sebe, pro mamku, pro sestřenice, pro kámošky, ale nemám vůbec nic, co bych mohla umíchat svému manželovi. nenapadá tě nějaký recept, kterým bychom potěšily svoje drahé polovičky a tím jim i zavřeli pusu nad účtem z ekokozy? :-D
    jinak jako dárek bych brala olej z vodního melounu, přestože léto už končí, já ho hrozně toužím do něčeho použít. :-)
    a nejsi sama, mě zase bodla po sto letech vosa, chytla nás v rožnově ve skanzenu bouřka a ty vosy byly tak blbé, že na mě zaútočily bez sebemenšího mého výpadu proti nim, ještě že se nepustili do našich prcků, které jsem měla navázané v šátku na sobě. ;-)

    OdpovědětVymazat
  27. Ahoj, vypadá to skvěle. Mně by napříště zajímal třeba nějaký chladivý gel na nohy s eukalyptem.

    OdpovědětVymazat
  28. Hmm, to vypadá moc lákavě a hlavně jednoduše...asi si zkusím zase nějaký krém umíchat :)) I když by nebylo špatné ho vyhrát tady u Tebe!
    Takže příště by ses mohla podělit třeba o nějaký lehký pleťový krém nebo balzám na/po holení pro naše drahé polovičky, aby jim to nebylo líto :))

    OdpovědětVymazat
  29. Dál by se mi líbilo něco na nehty a nehtovou kůžičku (mám lámavé nehty, musím je mít naprosto kratoučké). Takže něco, co bude výživné a ale zároveň nic strašně mastného.
    vera.p@centrum.cz
    Tento krém vypadá perfektně, blíží se podzim, takže hydratace bude potřeba :)

    OdpovědětVymazat
  30. Krásná práce.Rozhodně jdu na to.Dnes jsem absolvovala první školní den své dcerky a první školkový den synáčka,tak si zasloužím odměnu a tenhle krém zdá se býti ideální. :) Jinak jako obvykle dupu za krém na unavené,chozením ošoupané,namáhané a opomíjené nožky,já vím,obličej je víc vidět,ale i ty nohy si zaslouží pěči! :D Olej mě stále láká makový.

    OdpovědětVymazat
  31. Já teď hledám kompaktní mu, spíše krémovější, šlo by to vůbec vyrobit?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Péťo, zkus mrknout na BB cream, který se tu objevil pár měsíců zpátky, teoreticky by to mohlo splnit představy:)

      Vymazat
  32. To snad není možné! Před nedávnem jsem začala číst blog U Dvou Verunek a když tam MULondon chválily, hnedka jsem sjela web a koumala, jak bych to asi tak vařila :D Je to moc milé, že se s konstrukcí nebudu muset koumat, neb jsem stále začátečník. Aktuálně jedu v pleťových olejích a mému obličeji je podstatně lépe, než dřív :) No a do budoucna? Jsem zvědavá na okurkový. (áno, mastná pleť)
    Měj se krásně :)

    OdpovědětVymazat
  33. Ahoj :) mě by se líbila nějaká vyživující maska na zničené vlasy, protože ty domácí (z banánu, medu apod.) mi připadají docela slabé a nechci si kupovat vyhlášenou Macadamii, která je plná silikonů :(

    OdpovědětVymazat
  34. Super recept. Určite ho vyzkousim, něco takového potřebují. Původně jsem plánovala zkusit tvůj krém se zinkem, ale zkusim tento. Popravdě tip na recept mě moc žádný nenapada, snad nějaký mycí gel na obličej pro suchou,citlivou pleť kde se vyklube sem tam nejaky ten pupen:-)

    OdpovědětVymazat
  35. Wau, vypadá to dobře. Jen mi zase chybí ty EO, to je škoda, jinak bych ho šla umíchta hned!

    my-mission-for.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
  36. No hurááá, zase článek!! :))
    Já bych brala nějaký tělový mazadlo - vím, je toho všude spousta, ale já bych brala kombinaci receptu na tělový mazadlo + třeba nápady jak to zabalit (jojo, vánoce se blížej! :D) a jaký vůně kombinovat :)

    OdpovědětVymazat
  37. Vyzerá to úžasne :) strašne ťa obdivujem, ja by som z toho spravila niečo čudné a zrazené :D
    Inak taký krém by som prijala, mám rada prírodné home-made veci. Inak nechceš mať e-shop? Bola by som stály zákazník :D
    Bol by skvelý recept na krém na ruky - taký voňavý, nelepivý. Alebo nejaký extra hydratačný a liečivý krém na ekzém :)

    OdpovědětVymazat
  38. Ahoj, tak děkuji za další skvělý recept. Když krém nevyhraju určitě si ho zkusím umíchat. "Recept" vypadá jednoduše a krém opravdu lákavě, tak jsem zvědavá jak se krém bude líbit mojí pleti :-)
    Jinak by bylo fajn na příští měsíc umíchat něco z baobabového oleje. Třeba zase na obličej nebo i na vlasy, které jsou po létě jako sláma.
    Těším se na další recepty :-)
    Btw: stay Bee :-)

    OdpovědětVymazat
  39. Ahoj,
    tuhle znacku vubec neznam, krem vidim prvne. Ale pokusim se o nej, jen netusim, jak vymicham tak maly mnozstvi...
    Jeee pokud muzu, krem na ruce by byl moc fajn... Vyzkousela jsem jich milion a jeden je moc mastnej, jinej moc suchej a vyhovoval mi Crabtee&Evelyn, ovsem cena a slozeni? Ne, dekuji.. Zkousela jsem michat samo domo a byl moc tuhej a nevstrebal se ryche :(

    OdpovědětVymazat
  40. Ahoj, tento krém mne velice zaujal :), mám citlivou smíšenou pleť... Moc by mne zaujala rada na výrobu šamponu nebo kondicioneru pro přirozeně vlnité vlasy. Mám je jemné a nahoře vyloženě přesušené...

    OdpovědětVymazat
  41. Ahoj Míšo, moc děkuju za všechny recepty, které vymýšlíš a zveřejňuješ, jsi hrozně šikovná :-). Díky tobě jsem se začala o přírodní kosmetiku zajímat mnohem víc a dokonce už mi doma leží první balíček surovin z Ekokozy, takže v nejbližší době něco "uplácám" :D.
    Krém vypadá moc zajímavě a hlavně jednoduše. O MuLondon jsem slyšela už dřív, ale od koupi nějakého jejich výrobku mě odradila právě vysoká cena.
    Příště bych brala nějaký recept na sprchový gel/mýdlo na ruce, protože zrovna tuhle kosmetiku používáme všichni prakticky denně a je škoda, že se i do ní přidávají zbytečné chemikálie. Možná to zní truchu "nudně", vím, že třeba na Ekokoze se základ pro výrobu mýdla prodává, ale myslím, že zrovna ty by jsi tenhle recept uměla povýšit na něco zajímavýho a zábavnýho :-).

    OdpovědětVymazat
  42. Teď mě štve, že jsem před týdnem nakoupila na koze a budu muset znovu, protože suroviny na krém samozřejmě nemám. Ale krém vypadá fakt perfektně, škoda, že nepřišel víc na začátku léta, kdy jsem hledala náhradu za zimní oleje. Nu což, oleje ještě počkají =)

    Jinak bych strašně ráda recept na nějakou jednoduchou a výživnou masku na vlasy, protože s jejich hledáním mám docela problém.
    Malá M.

    OdpovědětVymazat
  43. Díky za super recept:-) Určitě vyzkouším, levandulový a konopný olej mi s akné hodně pomohli. Jinak by se mi líbilo něco na jizvičky a červené fleky po akné, nějak se jich nemůžu zbavit.

    OdpovědětVymazat
  44. Další super recept! děkuju za něj :) Já bych chtěla recept na nějaký přípravek na vlasy :) třeba šampon,suchý šampon nebo kondicionér.
    Andrea :)

    OdpovědětVymazat
  45. Ahoj, máš úplně parádní blog! Projíždím ho snad celý a asi se taky pustím do nějakého domácího vyrábění :) Mi by se líbil nějaký recept na domácí zubní pastu, pokud tu ještě někde není (hledala jsem a nenašla). :)
    Měj se hezky,
    Katka

    OdpovědětVymazat
  46. Krém vypadá skvěle, jen nevím, jak zužitkovat zbytek těch lesních EO :-( Nevíš, do jakých jiných receptů je použít?

    Jinak jako další recept se přidávám také k očnímu krému - nejlépe s přídavkem baobab oleje. Na noc čistý se mi osvědčil, ale na den by to chtělo něco lehčího.

    Marki

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marki, "lesní" oleje se využijí docela jednoduše:-) Určitě je využiješ do přípravků na vlasy, já je třeba ráda kapu i do aromalampičky, protože lesní vůně jsou top!:)

      Vymazat
  47. Nechtěla bys uvařit ten egyptský zázrak (egyptian miracle)? Ve zkratce to je obsah úlu rozmíchaný v olivovém oleji. :)

    OdpovědětVymazat
  48. hmmm, MuLondon muj favorit asi 3 roky a vozim si je z Londyna (usetreni postovneho) a nebo vyckavam na akce bez postovneho a vlastne posledni rok ani nevyckavam, do jejich kelimku si micham dupe :-) miluju i jejich odlicovac, jooo, OCM je fajn, delam si rozmarynove odlicovaci maslo, ale ta jejich lehka pena je moooc prijemna a zatim jsem neprisla na to jak vyrobit, v prirodnich tenzidech se moc nevyznam...takze challange? :-)

    OdpovědětVymazat
  49. Tento krémik ma tuším prinúti pustiť sa do miešania :)
    V budúcnosti by ma potešil nejaký skvelý očný krém .

    OdpovědětVymazat
  50. Teď mi došla ta geniální náhoda, že jsi málem políbila včelku! Lepší by to ale bylo kdyby tě bodla do rtu. ...Fajn, teď vypadám jako sadista :D. Krém vypadá úžasně, na MuLondon už se taky delší dobu chystám, tak zkusím zreplikovat tvůj recept. A příště by mě velmi potěšil recept na nějaký hydratační krém pro mastnou/smíšenou pleť. Děsně se s ní potýkám a matlu třicet krému dohromady, tak bych chtěla nějaký jeden všeumělový :).

    OdpovědětVymazat
  51. Tak tohle je zajímavý recept, co se ingrediencí týče...já teď naposled vyráběla balzám na konečky vlasů (předevčírem)...mě by vážně zajímalo, jestli se dá takhle podomácku vyrobit řasenka, co bude držet, nebude se drolit a pěkně vyživí řasy :D nechci málo že

    OdpovědětVymazat
  52. Ahoj, receptík vyzera skvele a hlavne je jednoduchy, takze ho mozno vyskusam aj urobit :) blíži sa jesen, takze vyživny krem sa bude hodit :) a co sa tyka zelani na buduci repect...rada by som niečo na poškodené vlasy :) na konečky, zábal, maska...čokolvek :)

    OdpovědětVymazat
  53. ahoj Bee, vidím, že máš ešte stále letnú náladu. Ja mám už teraz Vianočnú :D Inak uvítala by som nejaký masku proti rýchlemu masteniu sa vlasov :)

    Julka :)

    OdpovědětVymazat
  54. Receptík vyzerá super, teraz by sa mi taký krémik hodil :-)
    Ja by som si priala nejaký recept na tonikum na pleť, ja mám konkrétne zmiešanú s nejakými "kámoškami" (pupienkami :-) ) , pod očami je citlivejšia a keď použijem nevhodný krém, tak mi tam potom schne pokožka....
    A ešte by ma potešilo, či by si mi nevedela poradiť, kde nájdem na nete podrobný popis olejov, hlavne by som chcela vedieť, ktoré oleje patria medzi suché oleje ....

    Ďakujem za super receptík a za tvoj Blog, SI SUPER!!!

    OdpovědětVymazat
  55. Ta zmínka o zinkových krémech mi vnukla nápad na hojivou zinkovou mast, něco na způsob Sudocremu :)

    OdpovědětVymazat
  56. Ahoj, moc se mi líbí tvůj blog. Máš plno skvělých receptů. Taky doma kuchtím krémy. Ale dnes jsem narazila-vyráběla jsem masku na vlasy a nevím kde jsem udělala chybu - vlasy jsem po ní měla jako pogumované hřebíky.. naštěstí se mi je podařilo umýt Jarem... no hrůza ��. Myslím, že byl problém v emulgátorech - použila jsem co jsem měla doma: sojovy lecitin a xanthanovou gumu... četla jsem, že se použít na vlasy mohou.. tak nevím, kde se stala chyba... Měla by si nějaký tip jak zahustit masku na vlasy? Díky moc :-) Pavla

    OdpovědětVymazat
  57. Tak já bych ráda suchý, voňavý, SYPKÝ šampon na tmavé vlasy. Něco jako je Amica z drogérky, ale ta je bohužel světlá a nikdy se mi z vlasů nepodaří zcela vyčesat. Šampony ve spreji jsem zkoušela, ale měla jsem velkou spotřebu a moc to lezlo do peněz. :)

    OdpovědětVymazat
  58. Ahojky. Děkuji Ti za krásné recepty a vůbec za celý úžasný blog, který jsem teprve nedávno objevila. Zajímalo by mě jestli by jsi mi mohla nějak normálně vysvětlit, jak určíš jaký poměr látek v tom krému bude. Je mi jasný, že na etiketě je napsané složení, ale poměry ne. Moc díky za info :-)

    OdpovědětVymazat
  59. Milá Bee, předpokládám, že mám dotaz, který jsi slyšela už milionkrát. Nicméně se přidávám do fronty žadatelů :-) Zvažovala jsi, že bys své krémy a další výtvory prodávala třeba na Fleru? Tvé recepty mě velmi lákají, ale nechce se mi nakupovat všechny ty ingredience, když bych využila pár kapek a zbytek by mi ležel doma ladem. Navíc "ševče, drž se svého kopyta", a tak tuto alchymii radši nechám povolaným a čas věnuji věcem, kde zase vynikám já...
    Ráda bych si pár tvých kouzelných kalíšků zakoupila, bylo by to nějak možné?
    Díky, Lucie

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tím by si bee mohla zadělat na dost velké problémy. Prodej a výroba kosmetiky má dost přísná pravidla a nedávno probíhala právě na Fleru a podobných servrech razie na ty, které to prodávaly "na černo"...

      Vymazat
  60. Ahoj, chystam si take umichat svuj krem. Zajimalo by me, jestli bych ho mohla dat dohromady klasickym zahratim ve vodni lazni. Nemam tento metlickovy slehac a asi by se mi nepodarilo ho naslehat takhle pekne jen metlickou v ruce :)

    OdpovědětVymazat
  61. Děkuji za skvělý recept !!! Chystám se krém vyrobit. Chtěla jsem se zeptat jaký olej nebo máslo mám dát místo konopného oleje. Mám sušší zralou pleť. Děkuji.

    OdpovědětVymazat
  62. Ahoj, ja ak dovolis, by som ti odporúčala avokadovy olej a olej zo psenicnych klickov, ale este som zvedava aj na Miskinu odpoved :-)

    OdpovědětVymazat
  63. Ahoj, nevím, zda se tu ještě dočkám odpovědi, ale zkoušela jsem teď na Vánoce 2x tenhle úžasnej recept a při obou várkách se mi stalo, že zhruba po 14 dnech se v krému začínají srážet tužší kousky asi bambu.másla. máte někdo podobnou zkušenost, čím to může být? Možná je třeba déle šlehat? Poměr jsem zachovala, jen jsem použila jiné EO. Ale to by neměl být důvod, ne? Díky, Bára

    OdpovědětVymazat

Děkuji vám za každý váš názor a připomínku

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...