čtvrtek 6. srpna 2015

DIY: Jednoduchý roll-on na pupínky všeho druhu (ft. Ekokoza) + minisoutěž


    Ahoj ahoj ahoj! Po dlouhé odmlce vysílám recept na srpen se zpožděním, ale zato s láskou (jako vždycky), a o to jde, no ne? (No, asi ne.)

    Každopádně zjistíte hned několik věcí:
  • z obrázku je asi všem jasný, kdo kolem dvanácti let svého života trpěl nepřekonatelnou láskou k časopisu Witch;
  • roll-ony na pupínky z drogerií byly mou obrovskou vášní celou pubertu;
  • v takovým počasí se mi na oleje nechce ani sahat;


    Z čehož vyplývá, že dnešní recept bude netypicky bezolejový roll-on. Pokud nebudeme počítat tea tree olejíček, který nesmí chybět v žádné antipupínkové pecce a který pro vás má Ekokoza připravený na tento měsíc k objednávce nad 500 kč - kromě pupínků vám poslouží i jako repelent nebo vám pomůže od protivných lupů; mně navíc voní tak, že nebejt to divný, patlám ho na sebe místo voňavky. 

    Ale k věci. Návod je extrémně jednoduchý, potřebovat budete jen 4 suroviny - a navíc vám garantuju, že drogérkové roll-ony plné ingrediencí, kterým nerozumí nikdo kromě doktorandů z VŠCHT, si proti tomu vašemu ani neškrtnou!


    Budete potřebovat:
  • aloe vera gel - koupíte zde
  • vilínovou nebo levandulovou vodu - koupíte zde
  • tea tee olej - koupíte zde
  • levandulový olej - koupíte zde
  • případně vitamin E - koupíte zde
  • hrneček ve tvaru oslíka
  • roll-on nádobku - koupíte zde


    Jak na to:

    Občas mi přijde, že postuju ty návody čím dál jednodušší - ale to je možná dobře, pořád mi chodí maily, že se lidé bojí začít, a tohohle se nezalekne nikdo! 


    Bohatě vám totiž stačí smíchat aloe vera gel s vilínovou či levandulovou vodou v poměru 1:6, abyste dostali bomba základ proti pupínkům. Aloe vera gel i levandulová či vilínová voda pleť uklidňují, voda má navíc antiseptické účinky. (Mimochodem, až vám voda zbyde, a že vám jí zbyde dost, pořiďte si rozprašovač - já mám tento - a noste s sebou v kabelce. V tomhle vedru není nic lepšího, než si stříknout osvěžující levandulovou vodu na obličej, krk, dekolt a když to situace umožňuje, asi tak všude.)

    Přidejte tea tree olej a levanduli; jak vždycky nabádám, aby to člověk nepřehnal, tady nemusíte hlídat každou kapku, přeci jen se snažíme o koncentrovanější přípravek určený pro lokální použití. Když mám na obličeji nějakou fakt nádheru, nebojím se použít ani čistý tea tree olej a zatím mě to nesežralo (narozdíl od jídla do mikrovlnky z Lidlu, který jsem si byla donucená koupit minulej tejden do práce a zevnitř mě to žere doteď). Já jsem přidala asi 10 kapek tea tree i levandulové silice. 


    Tea tree přispívá k rychlejšímu hojení pupínku, zmírňuje jeho otok a stahuje, levandule kůži uleví a postará se, aby po pupínku nezbyla ani stopa. Kromě toho tááák krásně voní a působí jako balzám na nervy, což se v létě v MHD hodí. 

    Pokud máte po ruce i vitamin E, rozhodně kapku dvě přidejte - zmírní vysušení kůže a ještě více urychlí léčení.

    Teď už stačí gelík promíchat, přelít trychtýřkem do lahvičky, umístit na poličku nad umývadlem a čekat, až nastane jeho chvíle. 

    Možná se budete i trochu těšit, až se vám nějaká ta potvora objeví.


    A jak vidíte, roll-ony mám dva - pokud o jeden stojíte, napište mi do komentářů, jaký recept by se vám líbil příště, popř. jakou surovinu byste rády viděly jako odměnu za nákup! I nápad na dnešní recept je vaše zásluha! Výherkyni vyhlásím na Facebooku v neděli, pokud nemáte Facebook, připište svůj mail a v případě výhry se vám na něj ozvu. 

     Já moc děkuji Ekokoze za skvělou spolupráci a zaslání surovin na výrobu - a také za kód pro vás! Tento měsíc padla volba na tea tree, který získáte zdarma při nákupu nad 500 kč při zadání kódu "tea tree"; pokud se vám automaticky nenačte k objednávce, připište jej do poznámky!
    
    Jak se zbavujete pupínků vy? Také jste ujížděly na roll-onech nebo časopise Witch? Jak si užíváte léto a veder? Co dovča?

    Mějte se krásně,
    M.

P.S. Já se stala studující-pracující ženou, takže po dlouhý době vstávám fakt brzo a mám fakt režim, a strašně se mi to líbí! Bohužel mám o to méně času, takže blog to trochu odnáší. Moc vám děkuju za přízeň i přes mou neaktivitu, budu se snažit postupně probírat mailem i komentáři tady, abych na všechno zvládla odpovědět. 

P.P.S. Bruce nám roste jako z vody. Na týden byl na "dovče" u našich a ani můj taťka, kterej fotí báječně, toho hyperaktíva nezvládl chytit ostře. Ale krásnej je i tak! (Jsem na něj pyšná jak máma na syna, občas se až stydim.)

40 komentářů:

  1. Na pupínky naštěstí netrpím, takže tento návod nevyužiju (škoda? :D) Každopádně, je to asi trochu mimo téma, ale poslední dobou si zahrávám s představou výroby vlastní mozzarely, takže mít jako bonus od ekokozy syřidlo by bylo fakt super :D

    OdpovědětVymazat
  2. Jůů, co je to za malou potvůrku? Takového křečíka jsem měla jako dítě, ale dodnes vlastně nevím, jak se přesně jmenuje :) A byl úžasný, přilnul ke mně jako pejsek, třeba s džungarákem se to vůbec nedalo srovnat, pro toho jsem byla jen zdroj potravy.

    OdpovědětVymazat
  3. Mě se taky teď moc nechce vyrábět, naštěstí jsem něco mála stihla když teď bylo těch pár dní chladněji. Vyráběla jsem mimo jiné opalovák a aloe vera gel se prostě rozhodl, že nebude spolupracovat, takže v krému se mi udělaly takové vodové "ostrůvky". Zatím ale vypadá v pořádku, ještě aby ne když jsem ty zelené mrchy půl hodiny lovila a rozmixovávala (tohle slovo snad ani neexistuje, ale snad chápeš co myslím) :D. Já bych příště přivítala recept na nějaké tělové mléko a jako bonus k nákupu nějaké máslo (kakaové nebo třeba olivové) popřípadě nějaký barevný oxid :) .

    OdpovědětVymazat
  4. Ja osobne se taky bojim zkouset vyrabet, co kdyz si nakoupim suroviny a pak to zkazim (a ze to neni uplne nepravdepodobny) :D ale tohle vypada dobre, navic aloe vera jsem si chtela koupit, ale nevedela jsem kde:) me by se libil (pokud by to slo) recept na nejaky chladivy gel na kruhy pod ocima.. posledni dobou me trapi, ani ne tak tmavy kruhy, ktery by se daly aspon nejak zamaskovat, ale vylozene pytle pod ocima :/ :D takze to by bylo super:))

    OdpovědětVymazat
  5. Mě by nadchlo něco s tímhle: https://en.wikipedia.org/wiki/Mastic_(plant_resin) . Witch jsem taky četla, i knihy a sledovala seriál. philosoraptorka@gmail.com

    OdpovědětVymazat
  6. Roll-ony jsem vždycky s nadějí kupovala a zklamaně vyhazovala. Už delší dobu jsem přemejšlela, jestli si neudělat vlastí, ale chybí mi na to ta lahvička. Tak zatím jen míchám své noční našelhané bambucké máslo s tea tree v dlaních a to dávám na obličej. Nemůžu si to ale na celej obličej dávat každej den, takže by se to furt hodilo :)
    Jako další recept, hmmm... strašně bych si chtěla vyrobit nějakou rtěnku, která hodně kryje. Už jsem jednou něco zkoušela, ale nevím nevím... :)

    OdpovědětVymazat
  7. Super by byl mavod na neco po cem se prestanou mastit vlasy :-D

    OdpovědětVymazat
  8. Pěkné :) to asi velmi brzo využiju, neb v tom vedru moje báječně šílená pleť bojkotuje prakticky všechno :D Zrovna jsem dorazila z dovči a mám kapku líné období a tak jsem vytáhla sprchový olej od saloosu... No a ten je legendární tím jak rychle ubývá. Tak mi už delší dobu vrtá hlavou jak to zkonstruovat aniž by to zanechalo nesnesitelně zaprasenou vanu a zároveň jak trošku stáhnout náklady... Co myslíš, šlo by to? Jinak z olejů by se mi zrovinka šiknul hroznový ;) simurdova1@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  9. Tak tohle určitě využiji! Pupínky se mi dělají pořád, po celém obličeji a v létě se to ještě zhoršuje. Roll-on jsem, ale bohužel zatím používala pouze pod oči. Líbilo by se mi, kdyby si příště vyrobila nějaký domácí krém po opalování nebo zase něco proti akné. :) anet.bartosova@email.cz

    OdpovědětVymazat
  10. Jéj, tak to si určite vyrobím, v posledno čase sa mi nejako často tvoria pupienky... ČO sa týka tvojej otázky, tak mňa by potešil článok o bambuckom malse, lebo na ekokoza som našla rôzne druhe a neviem sa v nich orientovať, tak potešilo by ma, keby bol článok o tom, aké bambucké maslo je načo vhodné, napr. na našľahaný krém... ďalej by ma potešil receptík na nejaké masážne telové kocky, šumivky do kúpeľa. A ako darček k nákupu by ma potešil mandľový olej, hroznový olej alebo včelý vosk :-)

    Prajem krásny slnečný dník :-)

    P.S.: Veľmi fandím tvojmu blogu, máš tu super receptíky, si u mňa TOP!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. už som našla recepty na tvojom blogu :-) Ďakujem

      Vymazat
  11. Já používám čistý tea tree a též mě to nesezralo:-) čím jednodušší recept tím lip,teda aspoň pro mě. Já jsem se teď rozvyrabela:-) tuhý šampon,tekutý šampon, slehane bambucke másla,maceruju všechno a ve všem,a plánuju pastu na zuby (po prosbě u ekokozi mi naskladnili lithothamne mořskou rasu která remineralizuje zuby když se dá do pasty:-) roll on vyzkouším na sobě i kamaradcine dceři která teď má pupinkovate období,už jsem se jala že ji zkusim nějaký anti pupinkovy krém vymyslet:-) letu zdar

    OdpovědětVymazat
  12. Myslíš, že by fungoval doma vyráběný aloe vera gel? Mám už docela velké listy, ráda bych si aloe nařezala a třeba to na gel rozmixovala. Co myslíš?

    OdpovědětVymazat
  13. Súťaž ako pre mňa. Aj kvôli výhre aj kvôli otázke. Už dlhšie sa ťa nato chcem spýtať, ale bolo mi to tak trochu blbé. Takže som rada, že si to dala ako otázku :)
    A čo by som chcela, aby si skúsila ukuchtiť:
    http://sk.oriflame.com/products/product?code=21351

    Niečo ako si spravila teraz, len v tuhej konzistencie. Taká mi viac vyhovuje a zdá sa mi, že aj lepšie zahojí ten pupáčik. Keďže tá zelená časť v tej tyčinke je úžasná, ale tá hneda je o ničom, tak som ti už skôr chcela napísať, či by si nevedela ako vyrobiť tú zelenú časť, ale aby bola aj v tuhej konzistencii. Lebo ja som si kúpila aj čajovník a natierala na pupáčiky a to som potom potom postriekala pleťovou vodou, ktorú som si zmiešala tea tree a rozmarín, ale to už nebolo ono :/ Takže moja pleť by ti bola vďačná, aj keď moje pupáčiky-beďariky už pomenej :)

    pampeliska.pupavova@gmail.com

    Roll-oni som používala, ale prišli mi dosť nehygienické. Inak proti pupačikom bojujem všetkým možným. Začala som používať pleťové vody, oleje, tea tree olejček (ale teda ten mi ani nepomáhal a mne strašne smrdí a frajerovi ešte viac :D). Používala som aj zubnú pastu :D Keď nie som lenivá, tak si dávam aj bahenné masky, ale tá lenivosť momentálne prevláda. Táto tyčinka je zatiaľ naj čo mi pomáhalo, ale kvôli tej hnedej strane sa ju nechystám kúpiť znovu. Bojujem ako sa dá. Občas je dobre občas aaaaaaaa.

    Bruce je sladký. Po kom má meno? Bruce Willis? Aj ten je sladký :D

    OdpovědětVymazat
  14. Nejlíp třeba nějakou masku na vlasy po létě nebo tak něco :)

    OdpovědětVymazat
  15. Hrdě si připisuju procento za zásluhy na nápad na dnešní DIY, minule jsem o něj prosila :) Děkuji moc, určitě využiju :) Dál bych se mi líbilo něco na nehty a nehtovou kůžičku (mám lámavé nehty, musím je mít naprosto kratoučké).
    vera.p@centrum.cz

    OdpovědětVymazat
  16. Jana Chobotská7. srpna 2015 19:15

    Super recept, zrovna mám na obličeji spoustu pupínků na testování tyčinky, tak se vrhnu na objednávání a vyrábění:-))) moc mě to baví. Ráda bych nějaký receptík na krémík na ruce, nehty, kůžičku....to by bylo super a co jako odměnu za nákup??? Co třeba pupalkový olej?.-)
    janinovka@gmail.com

    OdpovědětVymazat
  17. Jana Chobotská7. srpna 2015 19:40

    Super recept, zrovna mám na obličeji spoustu pupínků na testování tyčinky, tak se vrhnu na objednávání a vyrábění:-))) moc mě to baví. Ráda bych nějaký receptík na krémík na ruce, nehty, kůžičku....to by bylo super a co jako odměnu za nákup??? Co třeba pupalkový olej?.-)
    janinovka@gmail.com

    OdpovědětVymazat
  18. Och och! To vypadá parádně, teď v létě by se něco takového hodilo, jelikož po každé párty mám vzpomínku na bradě, a odbývám to tea tree olejíčkem. Co příště? Recept nevím, ale dárek by byl supr jojobák, mrk mrk ;-)

    OdpovědětVymazat
  19. Mě by se líbilo, kdybych si mohla vyrobit tonizační pleťovou vodu nebo lehký krém, který pleť zmatní a přitom nevysuší. Mám smíšenou pleť a většina už připravených vodiček mi spíš pleť přesuší a při použití obličového oleje mi připadá, že zase vůbec nedýchá. Zatím jsem nenašla žádný krém nebo vodu, která by mi dělala na obličej vážně dobře (a to i Steamcream, Saloos nebo Bioderma se o to snažili) :)

    OdpovědětVymazat
  20. Jů,ten hrneček!O ten asi soutěž dělat nebudeš,viď....Ten by se mi líbil. :) Jinak si stále trvám na receptu věnovanému nožičkám,konkrétně chodidla,paty,prsty u nohou...no víš jak.A budu tě s ním otravovat tak dlouho,dokud tvá nadaná superhlava něco nevymyslí ;)
    Vedro mi nevadí,nasávám teplo do zásoby.A s opalovákem podle tvého receptu jsem se dokonce i letos vyhla spáleninám a hlavně vyrážkám,takže juch,
    A k srpnovému receptu můžu dodat jen "bezva nápad,vyzkouším".Doteď jsem používala mix EO ze stránek bioaroma kosmetiky,zabírá perfektně,tak ho budu moct porovnat s tvým receptem.Jsem zvědavá.
    Časopis Witch mě taky neminul,ale už je to dávno,co jsem hltala poslední díl,co mi přišel pod ruku.HP všechno převálcoval a dnes už mám jen jeho! :) No,ještě Jamese Herriota,na toho také nedám dopustit,ten smí dokonce vedle Harryho i na poličku. :D

    OdpovědětVymazat
  21. Recept určitě vyzkouším, i když už nejsem dávno v pubertě, pupínky mi nedají pokoj. Jinak, nevím, jak moc je to reálné, ale mě by se líbil recept na přírodní lak na nehty nebo řasenka. Ale to by asi moc nešlo. Jak psal už někdo výše, krém na ruce a nehty by byl super :-)

    OdpovědětVymazat
  22. Vypadá to dobře a roll-ony mě baví :)
    Líbil by se mi recept na rozčesávací či regenerační sprej do vlasů, olej by mohl být třeba jojobový :)

    OdpovědětVymazat
  23. Já bych brala masku s matcha čajem a nějakými řasami, který jsou prý ještě lepší než jíl!
    petabr2@centrum.cz

    OdpovědětVymazat
  24. Koukám, že další úžasný receptík. Jen jsem se chtěla zeptat, jaká je výdrž a jestli uchovávat v lednici vzhledem k tomu, že nebyl použit žádný konzervant...? Co se nového receptíku týče, připojuji se k prosbě o něco na nohy - promaštění, zjemnění pat a nehtové kůžičky. Ze surovin by se hodil arganový olej nebo nějaké zajímavé máslo (olivové, kokum,...)

    OdpovědětVymazat
  25. Jé, co to je za hlodavce?? Časopis Witch neznám, asi jsem stará, ale roll-on jsem samozřejmě měla, od Ryoru.
    scruffy@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  26. Ahoj, děkuji za kód, ale hlavně za recepty na opalováky. Jsem jak majitelka vápenky a jedu na dva týdny stanovat, koupat se budeme v průzračné řece a nehodlám trávit matku zemi, vodní živočichy a nakonec i sebe chemkou v běžných opalovácích .D jako další recept bych ocenila třeba nějakou rtěnku z přírodního ovocného/zeleninového pigmentu, ideálně vínovou .) A pokud chceš výzvu tak linky, nebo funkční deodorant, to bych ho vyráběla a rozdávala v MHD, proto že tohle se nedá .D Na fb jsem jako Noxy Wido .)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A mám teď doma fůru kakaoveho másla, takže klidně něco z něj! Noxy.)

      Vymazat
  27. Hrneček je skvělej! :D A nápad na ničitele pupínků taky, budu muset někdy vyzkoušet i tuhle tvou kombinaci. Já si většinou míchám takovou protipupínkovou pleťovou vodu z růžové vody a několika kapek tea tree a levandulového oleje - tahle kombinace na ně prostě funguje :)
    Jo a mimochodem, když se ptáš na ty nápady na další recepty, tak kdybys namíchala něco, po čem by mi, nejlépe přes noc, vyrostly vlasy tak o deset, dvacet čísel, tak to by bylo super :D

    OdpovědětVymazat
  28. Super, oceňuju jednoduchost "receptu" :-) Já mám smíšenou pleť, v T-zóně se mi mastí hodně a tak prosím prosím o DYI přírodní zmatňující krém právě pro T-zónu, kterou určitě řeší hodně z nás :-) P.S. Křečík je roztomilouš :-) Deni. deenov@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  29. Tohle POTŘEBUJU! :D Myslím, že učiním jeden obrovský nákup surovin a vyzkouším co nejvíce tvých návodů. Ale tohle vypadá tak jednodušše a účinně, že to musím vyzkoušet! A hrneček s oslíkem je super :D

    OdpovědětVymazat
  30. Moc děkuji za další skvělý tip, který co nejdříve vyzkouším. Můžu mít pár dotazů? Plánuješ někdy vyzkoušet a udělat parfém či jinou vůni? Co bys mi doporučila pro tvorbu krému na ruce? A která surovina se hodí do krémů proti stárnutí pleti a kůže? Napadl mě goji olej, ale přece jen je to drahá surovina. Díky moc za další tipy :)

    OdpovědětVymazat
  31. Super recept, určitě vyzkouším :-) Uvítala bych nějaké recepty pro smíšenou pleť (odličovače, krém, maska, peeling), krémy pro suchou mě ucpávají a lesknu se pak týden jak prasátko a krémy pro mastnou zase vysušují :-/ Těším se na další články, Kája
    karolina.svandova@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  32. Ja by som moooc chcela vidiet recept na penu do kupela alebo tuhy kondicioner

    OdpovědětVymazat
  33. http://video.aktualne.cz/dvtv/vyvoj-kosmetiky-vetsi-posun-nez-u-mobilu-rika-expertka/r~dc7f4b3a45ab11e5b22d002590604f2e/

    Ahoj, co říkáš na tohle? Mně se nad tou krávou úplně vaří krev..

    OdpovědětVymazat
  34. Ahoj :) opäť raz vynikajúci receptik ...vdaka :) Do súťaže sa už žiaľ zapojiť nestihem :/ , ale rada by som Ťa poprosila o recept na nejaku super ošetrujúcuju vlasovú kúru :) Či už to bude nejaká maska, sprej na každodenné použitie alebo kondicioner ...je jedno :D Budem vďačna za čokoľvek :) Mám kučeravé vlasy (samé o sbee veeeľmi suché) a farbím si ich na blond (+ Ďalšie vysušenie)....takže pri takom slnečnom počasí ako je toto, naozaj potrebujem niečo MEGA účinné ... dakujem a prajem krásny den :)

    OdpovědětVymazat
  35. Ahoj :) opäť raz vynikajúci receptik ...vdaka :) Do súťaže sa už žiaľ zapojiť nestihem :/ , ale rada by som Ťa poprosila o recept na nejaku super ošetrujúcuju vlasovú kúru :) Či už to bude nejaká maska, sprej na každodenné použitie alebo kondicioner ...je jedno :D Budem vďačna za čokoľvek :) Mám kučeravé vlasy (samé o sbee veeeľmi suché) a farbím si ich na blond (+ Ďalšie vysušenie)....takže pri takom slnečnom počasí ako je toto, naozaj potrebujem niečo MEGA účinné ... dakujem a prajem krásny den :)

    OdpovědětVymazat
  36. Ahoj, uplně přesně nevím, jestli jsem dobře pochopila poměr. Čili opravdu 1 díl aloe vera, 6 dílů levandulové vody? :-)
    Díky moc :-)

    OdpovědětVymazat
  37. Překontrolovat eToro, největší sociální investiční síť na světě, kde miliony klientů vydělávají kopírováním obchodních rozhodnutí našich nejlepších obchodníků.

    Výměna kdekoli Čas jsou peníze. Obchodujte na počítači, mobilu a tabletu

    Otevřené obchody na eToro: 227,651,647

    OdpovědětVymazat

Děkuji vám za každý váš názor a připomínku

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...