neděle 5. července 2015

DIY: Božská krémová tvářenka (ft. Ekokoza) + minisoutěž


    Když jsem měla v šestnácti věneček, měly jsme s maminkou asi stopadesátihodinovou hádku, jestli jí dovolím nahodit mě tvářenkou, nebo ne. Jako správné šestnáctileté děvče jsem nosila černou tužku kolem dokola celého oka a světlý pěnový makeup od Maybelline (který tak pěkně odrážel blesk foťáku, že člověk potom na fotkách vypadal jako mrtvola). Díky bohu mamka vyhrála a mrtvola má na fotkách i trochu růžový tvářičky, který aspoň malinko odvádějí pozornost od děsivýho pudlího účesu, čímž jsme se s tvářenkama staly blízkými přáteli.

    Aktuálně jsem jedna ruka s DIY tvářenkou, kterou jsem míchala někdy před měsícem, a za tu dobu jsem si stihla krémovou konzistenci oblíbit. Jednak mi šetří místo v kosmetický taštičce (minus štětec), jednak řeší smutný fakt, že se štětcem umím zacházet, asi jako kdybych měla místo ruky hustej kovovej pirátskej hák. To, že je přírodní, že si můžu kdykoliv namíchat jiný odstín a že má SPF faktor, jsou jen třešničky na dortu.

    Jako každý měsíc i tento jsme si pro vás připravily recept s Ekokozou, takže se přichystejte na začátek lásky s mrkvovým olejem, a pokud by vás lákalo vyhrát jednu tvářenku, nezapomeňte mi dole připsat, jaké další recepty a oleje bychom měli s Ekokozou přichystat!


    Budete potřebovat:

avokádové máslo - koupíte zde
mrkvový olej - koupíte zde
jojobový vosk - koupíte zde
růžový jíl - koupíte zde
barevný oxid (já mám růžový) - koupíte zde
oxid zinečnatý - koupíte zde
mica prášek (já jsem použila tuším bordó) - koupíte zde
případně EO na ovonění, v mém případě to byla mandarinka - koupíte zde


    Jak na to:

    Ve vodní lázni rozpusťte základ - 12 dílů jojobového vosku, 15 dílů mrkvového oleje a 6 dílů avokádového másla (jasně, poměry jsou zas trochu divně zadané, je to kvůli poměrům sypkých ingrediencí). Všechny uvedené poměry jsou množstevní, nikoliv váhové.

    Jakmile je směs homogenní, odstavte ji a přimíchejte sypké ingredience. Tady si můžete zaimprovizovat, záleží na tom, jaký a jak sytý chcete výsledný odstín; v mém případě to bylo 8 dílů jílu, 2 díly mica prášku a 6 dílů barevného oxidu (barevného a ZnO dohromady). Nakonec můžete přidat i EO; vše rozmíchejte dohladka, zejména ZnO je dobré si rozmíchat dopředu v miniaturním množství oleje, bude snadnější jej zapracovat bez hrudek. 


    Hotovou směs, která by měla být již vcelku dost hustá, vlijte do připravených mističek - na Ekokoze najdete buď vysouvací plechové, nebo luxusní balení se zrcátkem. Počkejte, až směs ztuhne, a máte hotovo!

    Pokud nejste tvářenkový člověk, ale dáváte přednost bronzeru, sáhněte místo jílu po kakau a přidejte bronzový mica prášek; stejně si můžete namíchat i světlé nebo tmavé konturovací produkty (jak se zkráceně řekne "konturovací produkt", jde to vůbec?). Já jsem s oběma naprosto neschopná, takže budu nadále růžolící dívkou. 


    Tvářenka neucpává póry a docela slušně drží (zvlášť pokud jí člověk přepudruje, na což jsem většinou líná). Jíl uzdravuje pleť, mastné složky brání vysoušení a ZnO přispívá k antisepticitě celého produktu. Barva se dá dost dobře navrstvit. Díky mrkvovému oleji a ZnO obsahuje i nějaké to základní SPF. 

    Často se mě ptáte na nahrazování surovin (máslo za máslo, vosk za vosk), což ve většině případů jde, tady bych si ale třeba lajzla místo avokádového másla jedině mangové nebo olivové - jsou podobně měkká, místo jojobového vosku snad jen mandlový - jinak by konzistence nebyla tak snadno roztíratelná. 

    Tvářenka jde samozřejmě dost dobře použít i jako oční stín nebo tint na rty. 


Bez blesku, s bleskem

    Za poskytnutí surovin k výrobě a skvělou spolupráci děkuji Ekokoze, kde si pro vás opět připravili olej k objednávce nad 500 kč - tentokrát padla volba na mrkvový, protože v létě není SPF nikdy dost! Olej je bohatý na beta-karoten a vitaminy C a E, vhodný pro všechny typy pleti a pro mě je to jeden z nejčastějších olejů, které přidávám do svých pleťových mixů - určitě z něj budete taky nadšené! Stačí nakoupit na Ekokoze nad 500 kč a zadat kód "mrkev" - pokud se po zadání kódu olej nenačte, připište kód do poznámky pro prodejce. 
    Co vy a tvářenky? Taky vás do růžových líček musel někdo skrz slzy nutit? Jaká je vaše nejoblíbenější? Na jaké odstíny si potrpíte? A pokud chcete, aby jedna tvářenka v balení se zrcátkem putovla za vámi - jaký olej z Ekokozy a jaký recept vám tu chybí?

    Mějte se krásně,
    M.

    P.S. Výherce vyhlásím 12.7. na Facebooku;)

63 komentářů:

  1. Tak ten odstín je naprosto boží a strašně moc ti sluší :-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju, Engree! Teď už jsem se maličko přiopálila, tak budu muset přidat na pigmentaci, ale taky se mi líbí:)

      Vymazat
  2. Milá Míšo, tvářenka vypadá skvěle - přirozeně a ještě je bez chemie, brala bych ji všema deseti:-) V Ekokoze postrádám olej z hroznových jader a uvítala bych recept na nějaký výživný krém na kůžičku kolem nehtů - něco jako Lemony Flutter od Lushe. Jinak moc moc děkuji za Tvůj již dříve zveřejněný recept na AOBS - vyráběla jsem minulý týden a čistítko je naprosto bezchybné! Pěkné léto přeju:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuju, Marti, a jsem ráda, že se Ti AOBS líbí - já ho míchala naposled cca před měsícem, mám to moc ráda:) Lemony Flutter tní skvěle, mrknu na to!

      Vymazat
  3. Tak to je pecka :-) Tvářenka vypadá parádně. Jako vždy úžasný nápad :-)

    OdpovědětVymazat
  4. To je hustý!! :-O Btw. máš nějakou pěknou barvu vlasů! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, Kamush! Hrála jsem si s hennou, je to dost tmavší, než jsem zvyklá, ale líbí se mi to:)

      Vymazat
  5. Musím uznat, že ti růžová vážně sedne :) Já a tvářenka jsme se nikdy neskamarádili, protože jsme nikdy nevěděla, jakou si vybrat a ani jak ji nanést, abych ji neměla po celých tvářích, jako marfuša :D Takže rovnou přírodní a krémovou, by bylo určitě úžasné vyzkoušet ;) Jinak na ekokoze mi chybí kmínový olej a teď v tomhle vedru bych brala recept na nějakou osvěžující vodu (hydrating mist), která by zároveň krásně hydratovala a pečovala o pokožku :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju, Lucy! Myslím, že ta krémová je na používání fakt jednoduchá, já mám se štětci docela problém nanést cokoliv, abych nevypadala zmalovaně, zlatý prsty:-) Třeba totálně nechápu nanášení BB a makeupů štětcem:-O Hydratng mist se tu určitě objeví!:)

      Vymazat
  6. Ahoj Míšo :-) skvělé ............. zatím snad nejjednodušší návod na tvářenku, jaký jsem viděla :-) A růžová barva je moc prima, také takovou používám, i když momentálně v sypké formě :-) Krásné léto !!!! PS: A mimochodem ta medová henna Ti moc sluší :-) Já teď barvím půl na půl tm.hnědou z aroma - zone se základní hennou a přidávám ještě Katam prášek a nebo Amlu .... vlasy jsou den ze dne zdravější a hezčí - je to paráda :-) Měj se hezky ........

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Marti, děkuju moc a krásné léto i Tobě! Pořád závidím, že máš tmavé vlasy a máš s hennou tolik možností, já v tmavých vlasech vypadám hrozně... A přidat amlu je super nápad!

      Vymazat
    2. Vidíš Míši a já zase záviděla jednu dobu blondýnkám :-) No, je fakt,že můžu mít na hlavě jak světlejší rezavou, tm.červenou, tak i třeba čokoládově hnědou :-) To experimentování je bezva :-)

      Vymazat
  7. Ahoj Bee, je to úžasné :) už chybí jen řasenka a máš vlastní kosmetickou taštičku. Hodně ti závidím, že ti to drží. Moje mastná pleť udrží stova chemku, natož něco vyživujícího :)
    Mohlo by se přidat recept na nějaký spot treatment na pupínky, něco opravdu silného. Pak také nějaké antiseptické sérum, proti množení bakteriií na čumáčku :)
    Problém je, že pokud bych náhodou /což se mi nikdy nestalo :D/ vyhrála, tak nemám facebook a nemohla bych se to dozvědět :/ Ale přeju krásné léto a ta henna ti opravdu moc sluší, vypadáš lépe než když jsi měla úplně světloučkou blond :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Míšo, děkuju! Spot treatment je perfektní nápad, rozhodně se na to mrknu:) Pokud bys vyhrála, přihodím sem další reply k Tvému komentu, ať nediskriminiju lidi bez Facebooku, sama to nemám ráda:)

      Vymazat
  8. Krásná tvářenka. Koupila jsem si knížku o výrobě kosmetiky, takže až nakoupím ingredience, vrhnu se na to taky :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju, Wikiro! Ať se míchání daří:)

      Vymazat
  9. Ta vypadá krásně :) Ja jsem rozhodně tvářenkový člověk, miluju je. Jinak už mám odzkoušený ten olej na vlasy, který jsem u tebe vyhrála a musim říct, že je naprosto boží! Takže kdyby se ti podařilo namíchat na vlasy něco podobneho, bylo by to moc fajn :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, Maggie! Ten olej taky zbožňuju, úžasně voní:-)

      Vymazat
  10. Super barva !! Zatím jsem nikdy nezkusila krémovou tvářenku, takže doufám, že se mi poštěstí ji vyhrát a vyzkoušet na vlastní kůži. =) Jinak budu ráda za recepty s konopným olejem. Ať se daří a krásné léto hankaxj@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vidíš, konopný olej tu dlouho nebyl!:) A děkuju!

      Vymazat
  11. Recept by mohl být třeba na velmi výživný krém na ruce - mám je celkem popraskané a vysušené z toho sluníčka. Jako dárek na Ekokoze by mohl být avokádový olej.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je fakt, že dobrý krém na ruce by to chtělo, mám aleproblém s tím, aby nebyk moc olejový, uvidíme, jestli mě něco napadne:)

      Vymazat
  12. Kolik toho mrkvového oleje zdarma bude?Chci i na opalovák, tak abych měla dost.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moni, bude ho 50 ml, tedy klasické balení, které na Ekokoze posílají, a myslím, že by Ti mělo vyjít v pohodě na obě věci, není dobré dávat mrkvového oleje do opalováku přílišné množství, abys nebyla oranžová, popř. neměla oranžové oblečení:)

      Vymazat
  13. Ahoj, na dekorativku jsem si ještě netroufla, myslím, že bych neodhadla barvičky. A jenom dotaz není mandarinka fototropní? Nemáš s ní pak na sluníčku potíže? Jinak se přimlouvám za krém na ruce a avokádový olej od ekokozy.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Zdeni, jen si troufni, barvu můžeš kdykoliv v procesu upravovat!:) Jinak s mandarinkou problémy nemám, ale je fakt, že teď v těch největších vedrech makeup nenosím vůbec (krom řasenky), ani když jdu na sluníčko na nějakou delší dobu, vždycky si připadám, že mi steče celý obličej:)

      Vymazat
  14. Minisoutěž ale maxi výhra :)
    Já jen čekám kdy začneš ty produkty prodávat.. Já jsem moc lína na to se s tím piplat, proto asi nevařím... i když bych měla jak muž říká :D
    Mě by zajímalo co na konečky/délky vlasů.. Mám nespočet olejíčků a masek a nevím čeho všeho a přesto ráno vstanu a učesu a zase chemlon.. Přitom vlasy neničím žehlením, kulmováním, v prái je mám stažené do culíku..
    wr55@centrum.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jeannette, nevím, jestli někdy k prodeji dojde, je to dost časově náročné:( Ale pojď patlat a vařit, je to super!:) Něco na vlasy tu dlouho nebylo, tak do toho mrknu;)

      Vymazat
  15. Mě by zaujal tuhý šampon nebo kondicionér (mám nově Jungle od Lushe a začínám cítit jistou obsesi). Nebo tuhý parfém (stejný důvod, jiný výrobek). V olejích se moc neorientuji...mám dojem, že by mohl být fajn bezový, třezalkový nebo sedmikráskový, ale fakt netuším ani jestli jdou vyrobit. philosoraptorka@gmail.com

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tuhý věci taky zbožňuju! Zatím jsem tuhý šampon zkoušela jednou a dopadl podivně, tak bych mohla udělat pokus č. 2 :-) Oleje, o kterých píšeš, by se daly vytvořit tím, že necháš pořádně omyté a usušené květiny v trvanlivém oleji louhovat, třeba měsíc i déle;)

      Vymazat
  16. Tvářenka se opravdu povedla, odstín je božský :) Zvlášť na fotce "v akci" vypadá jemně ale efektně.
    Co se týká nových receptů, ocenila bych nějakou lokální péči, když už se bohužel stane, že se objeví nějaký pupínek. Něco, co pupínek co nejdřív vyzmizíkuje :) Takže předpokládám, že olej bude tea trea...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, Veru! Požadavek na lokální péči už tu je podruhé, tak na to rozhodně mrknu!:)

      Vymazat
  17. milujem krémové lícenky :) nabudúce by som skúsila nejaký rozjasňovač, lebo v tých lacnejších kategóriách ich moc neni a vyvaliť zaň nehoráznu sumu sa mi nechce :) a olej by som privítala asi arganový, ten je na všetko :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hmm, nějaký dobrý rozjasňovač by se mi také hodil, díky za tip!:)

      Vymazat
  18. Zamilovala jsem se do odstínu té tvářenky :)

    OdpovědětVymazat
  19. Tvářenky já ráda :) Na mém obličeji medičky tvoří aspoň zdání spánku :D A byla bych zvědavá na alchymii s tuhým šamponem, ten by se mi na cestování šiknul ;) A olej? Co argan? Měj se krásně :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jej, tk věřím že na medicéně to musí být nutnost, já naštěstí spím až až:D

      Vymazat
  20. Ha, to vypadá mega dobře. !! Teď mě nedávno npadlo, že by byl fajn nějaký vlasový spray na léto, něco co vlasy vyživí po tom ble chloru a tý sluneční náloži. Používala jsem teď na chatě něco od Nivei a byl nic moc a první co mě napadlo je, že ti to musím napsat jako tip :) za ten mrkvovej olej jsem děsně happy a ráda bych ale zkusila třeba melounovej nebo okurkovej, ty tu snad ještě nebyly (nojo, letní úchylky na studený a mokrý věci:)). p.s. jak dopadly státnice?:))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, děkuju za tip, to je hezký, že sis vzpomněla!:) Ten olej zní jako dost dobrý nápad. Melounový olej tu byl, ale není ho nikdy dost, je fantastickej! Jinak státnicovat budu až napřesrok, bohužel, sice mám všechny zkoušky hotové a jediné, co mi zbývá, jsou státnice, ale nestíhala jsem napsat bakalářku na červnovou obhajobu, což u nás znamená, že můžeš jít na státnice v září, ale to bych stejně nemoha pokračovat na fakultě, na které chci, takže abych měla status studenta i nadále, budu prodlužovat, je to takový naprd celý:-/

      Vymazat
    2. to mě mrzí, ale koukám, že to máme podobný, já sice odstátnicovala, ale bakalářku taky odevzdávám až napřesrok, nicméně držím palce :)

      jej, tak ten melounovej tu musím najít, mám totiž každý léto chuť jíst melouny na kila a patlat na sebe všecko, co je s ním spojený (od sprejů po balzámy na rty až k samotný dužině :D :))

      Vymazat
  21. Na tvářenku si teda netroufám, ale vypadá hooooodně dobře :) Mě by pořád zajímala domácí řasenka, co se nedrolí, nedělá cucky a pěkně obarví, co má :) a olejíček..co takhle z granátového jablka nebo opunciový?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jen si troufni, je fakt jednoduchá!:) Řasenky je pro mě ultimátní oříšek:D

      Vymazat
  22. Tvářenka je jedna z mála věcí, které nepoužívám a nemám ani touhu ji používat, ale vypadá moc pěkně :-) Já bych ocenila recept na pudr, vím že tu nějaký je ale z mica prášku myslím ne, pokud ano, budu vděčná za odkaz, pokud ne tak malý typ ode mě :-) Deni

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju!:) Vidíš, pudr z mica prášku mě ještě nenapadl, i když muselo by ho tam být maličko, aby se člověk netřpytil jako diskokoule... mrknu na to!:)

      Vymazat
    2. Aha, ani jsem netušila že mica je třpytivá. Vím jen že v přírodních pudrech je mica na prvním místě a pudry to jsou matující, tak nevím :-O

      Vymazat
  23. Ahojda,

    ta tvářenka vypadá tak úžaseně přirozeně, jakože ehm, stydlivá holka =o)

    Já ti nevím, co tu nebylo, ale od makeupu přes krém na pleť, oči, stíny :-D co víc chtít...

    OdpovědětVymazat
  24. Veľmi pekný odtieň tvárenky a musím pochváliť aj farbu vlasov :) .... najobľúbenejšia tvárenka je asi apricot od alverde kvôli jemne koralovému odtieňu ...z ekokozy mi tu chýba nimbový olej a prikláňam sa k receptu na spot treatment ,ale rada by som videla aj recept na sypký minerálny makeup , lenže na ten v ekokoze asi chýba mica matte ako tu niekto nado mnou spomínal .

    Jana :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tu micu, kterou všichni myslíte mají na http://www.kosmetickesuroviny.cz/Sericite-slida-30g-d253.htm
      Našla jsem jí teď :)

      Vymazat
    2. Super, děkuji za info. V nějakém článku jsem právě četla že u klasických pudrů je na 1. místě ve složení Talc, který je levný a zanáší póry. Mica by zanášet póry neměla, proto se pídím po takovém pudru nebo DYI :-) Vím že sypký Alverde by měl být z Mica prášku, ale nevyhovuje mi sypká konzistence, mám raději kompaktní pudry a takový sehnat v našich drogeriích z Mica prášku je nereálné.

      Vymazat
  25. Tvářenka vypadá fakt super, určitě vyzkouším:-) je super, že takhle tvoříš - už jsem vyzkoušela leccos podle tvých návodů a moc mě to baví:-) přivítala bych třeba nějaký výživný krémík na ruce:-)

    OdpovědětVymazat
  26. Hmmmmm,tvářenka....zatím se mi po každé,kterou jsem zkusila,udělaly pupínky.Takže?Upatláme,uvidíme. :) Jinak za mě(krom té nešťastné řasenky),brala bych něco specielně pro nožky,jež nesou tíhu celého našeho všemi mastmi mazaného já.Konkrétně chodidla,paty,bříška a prstíky u nohou...to jsou taková hodně namáhaná a v letních měsících i citlivá místa,která by si zasloužila vlastní flaštičku zázračného lektvaru.Olej bych ráda vyzkoušela makový :)

    OdpovědětVymazat
  27. Minuly mesiac som z ekokozy objednavala nad 500 bohuzial orieskovy olej mi neposlali aj ked som napisala do poznamky. Celkovo som z pristupu eshopu sklamana. Kremova licenka je moc dobry napad len ja mam zas pocit ze mi to ide lepsie s pudrovymi produktmi

    OdpovědětVymazat
  28. Ahoj Míšo, skvělý recept, ta tvářenka vypadá ultraluxusně! Pokud bych se měla za nějaký recept přimluvit, sama za sebe bych ocenila hlavně nějaké masky (ve stylu čerstvých masek Lushe) pro různé příležitosti - hlavně nějakou na čištění pórů, která zároveň pleť moc nepodráždí a nesloupnu se z ní z kůže jako had (a nejlépe ve stylu - jednoduché jako facka, zvládnete i s oběma rukama levýma) :D Krásný zbytek dne!
    D.

    OdpovědětVymazat
  29. Ahoj Bee, až dopotřebuji starou, určitě vyzkouším tento super recept, každopádně jsem Ti chtěla poděkovat za tvůj blog, jste společně s kozou pro mě skvělou inspirací v mnoha receptech! S výběrem olejů jsem v momentální době spokojená, žádný jiný shop nenabízí tolik druhů olejů. A s receptem, který mi u tebe vážně chybí je něco na intimní hygienu. Než si koupit ty chemky z obchodu a dávat si je tam na tak citlivé místo, to se radši budu umívat bahnem :D rad a receptů na šampony, krémy, masky... je na internetu nepřeberné množství, ale o intimní hygieně nikde nic, přitom je to dost důležitá věc každé ženy....no každopádně se chystám nějaký vyrobit sama, ale zatím si to promýšlím jen v hlavě :) p.s.: už se těším na tvůj další podařený recept

    OdpovědětVymazat
  30. mala som viacej líceniek, jednu od Rimmel, jednu od Miss Sporty, She, ale najviac som zatiaľ spokojná s obyčajnou od Essence... však po tomto článku a nájdení tvojho blogu, budem si musieť aj ja spraviť jednu! :).

    Kejmy ♥.

    OdpovědětVymazat
  31. Ahoj šikulko! Ty brďo, to je neuvěřitelné co ty dokážeš. Skvělý blog :-)
    www.iamclarella.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  32. Ahoj,
    úžasný recept, tiež sa už asi rok zabávam s výrobou domácej prírodnej kozmetiky a suroviny nakupujem výlučne z ekokozy. Napadlo mi - myslíš, že by bolo možné nahradiť jojobový vosk včelím voskom, použiť mango maslo / bambucké maslo miesto avokádového a miesto mrkvového oleja mandľový? Alebo musím nutne dokúpiť aj tieto suroviny?

    Ďakujem za odpoveď a veľa dobrých výrobkov!

    OdpovědětVymazat
  33. Tak o masle som sa už dočítala v texte - môžem nahradiť, a čo ten včelí vosk a mandľový olej? :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji vám za každý váš názor a připomínku

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...