pátek 5. června 2015

DIY: Lesk/balzám s medem a mátou



    Je tomu zhruba rok, co jsem se na Facebooku vyptávala případných Oriflame ladies, jestli se náhodou ještě neprodává skvělý mátový lesk na rty. Kupovala jsem si ho kdysi jako nadšená čtrnáctka (které právě vyplatili pojistku za zlomený prsty z volejbalu, takže měla najednou děsný bohatství), a totálně jsem se zamilovala. Celkem jsem lesky spotřebovala tři, potom mě přestaly zajímat, přešla jsem na rtěnky a to byl konec naší lovestory. 


   Posledních pár měsíců mám ale sem tam leskový den a po tubičkách, které Oriflame přestal vyrábět, se mi stejská. Jasně, lesky viděly cokoliv přírodního maximálně z kabelek oriflejm lejdís, ale ta vůně, ta chuť a ten mrazivej pocit na rtech! No, logicky jsem naházela do přenášecí vyráběcí krabice, co mě napadlo, a šla si leskobalzám ukuchtit sama. A s lepším složením. I když tomu původnímu musím přiznat, že na rtech mrazil víc. 



    Budete potřebovat:

  • olej z lískových oříšků - koupíte zde, popř. dostanete v červnu zdarma k objednávce nad 500 kč s kódem "orisek"
  • med (já použila propolis v medu)
  • kokosový olej - koupíte zde
  • jojobový vosk - koupíte zde
  • mica prášek (zkoušela jsem verzi s bílým a bordó) - koupíte zde
  • vitamin E - koupíte zde
  • mátový EO - koupíte zde
  • tubičky na lesky na rty - koupíte zde

    Postup:

    Ve vodní lázni rozpusťte 12 dílů jojobového vosku, 12 dílů kokosového oleje, 15 dílů lískooříškového oleje, 8 dílů medu a popř. trošku vitaminu E. U mě znamenal jeden díl jeden mililitr, ve finále jsem s tímto množstvím naplnila dvě tubičky. 

Nějaký shimmer má směs již teď, protože jsem vyráběla "ofiko" várku lesků na nafocení těsně po vytvoření té první, a bylo mi líno plecháček vymývat.  

    Dejte si tu práci a vše hezky promíchejte, med se bude bránit, nedávejte mu šanci. Až bude směs homogenní, odeberte z vodní lázně a nechte úplně vychladnout - bez pomoci ledničky, směs totiž promíchávejte každých pár minut. Nechápu proč, ale když se promíchává do zchladnutí sem tam pořád, vznikne super lesková směs, když ne, složky se oddělí. Ale tak chemik nejsem, říkejme tomu kouzlo. 

    Vzniklá směs by měla být tekutá, ale ne příliš; měla by být taková lehce lepidloidní, zkrátka taková, jak si lesk představujete. Pokud představám neodpovídá, není problém ji zpětně zahustit jojobovým voskem nebo "povolit" lískooříškovým olejem. 


    Před tím, než začnete plnit tubičky (asi tak nejtěžší úloha na tom všem), přikápněte zhruba 3 kapky mátového esenciálního oleje a přidejte mica prášek. Bez něj se samozřejmě obejdete, mně se ale efekt moc líbí,na rtech je hodně nenápadný, dodá jen více lesku, bordó mica dá rtům lehce tmavší nádech. Mica prášku jsem přidávala další dva díly. Vše promíchejte a můžete plnit.

    Je to trochu otrava, ale dá se. Mně pomáhala pidinabíračka z Ekokozy, ani jsem nic nevycintla vedle. Po naplnění stačí zamáčknout tubičku aplikátorem a máte hotovo. Oriflejmový dupe s lepším složením!

Vlevo bordó mica, uprostřed bílá, napravo bílá v menším množství - podobně by lesk vypadal i bez shimmeru. Na rtech všechny průhledné, jen červený mírně ztmavuje. 

    Nanesená směs je hooodně příjemná, zvláště na léto. Máta zpočátku lehce brní (to miluju); lesk nikam nestéká, ale mizí rychle, protože mám tendenci balzám ujídat. (Máta a med, no.) 

    Složení je velmi pečující, vitamin E, obsažený i v lískooříškovém oleji, rty hojí a vyživuje, to samé můžete očekávat od obou olejů. Olej z lískových oříšků má navíc SPF faktor cca 15, takže i základní ochranu před slunečním zářením máte zajištěnou. 


    Z lesků mám velkou radost a moje črtnáctiletý já, co za oriflejmácký balzámky vypláclo celkově nějakých 250, hopsá nadšením (OK, spíš oslavně poslouchá Evanescence, protože ve čtrnácti lidi nehopsají, nýbrž jsou hustí). 


    Co vy, nalákala bych vás na výrobu balzámolesků? Co jste naposledy ukuchtili vy? Za co utrácelo vaše čtrnáctiletý já? Taky máte prsty jak z papíru, když se jedná o volejbal? A kdo ten oriflejmáckej kousek taky měl a miloval?

    Mějte se krásně,
    M.


22 komentářů:

  1. Jsi hotová kouzelnice! V létě mám také ráda všechno možné s mátou : )

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsme n tom stejně! Mmm, hlavně mojito ♥ :D

      Vymazat
  2. Recept dávám do záložky "vyzkoušet". Já naposledy tvořila tvůj poopalovák. Sice se mi do druhého dne to aloe oddělilo ale před upotřebením protřepu a je to ok. Na opalování se chystám jak dorazí oleje 😉

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, to je zvláštní, to vůbec nevím, čím by mohlo být, to oddělení:-O Ale hlavně že funguje!:)

      Vymazat
  3. ANO! Toto je můj vysněný produkt! Miluju chladivé mátové balzámy, tohle musím vyzkoušet. A mátové esence asi přikápnu trochu víc, protože čím víc to chladí, tím lépe! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně! Taky jsem kapala a kapala až to štipkalo dobře :D

      Vymazat
  4. Už mám objednávku z Ekokozy.cz doma, a už vím co budu vyrábět hned po opalovacím oleji :) jen takový dotaz, můžu místo jojobového vosku přidat včelí? Poměr by zůstal stejný? Moc děkuji :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kačí, včelího určitě méně, je dost tužší;)

      Vymazat
  5. Vau,bežne lesky nepoužívam,no tieto by som určite používala ,pretože vyzerajú vážne chutne:)

    Cosmetics addiction

    OdpovědětVymazat
  6. Ahoj Bee, tvoj blog je skvelý. Tak ma napadlo ze ci nahodou by so neskusila vyrobit aj domacu riasenku. Našla som uz recept ale ten obsahuje vodu. Držim palce vo vyrobe všetkeho do čoho sa pustíš. Julia

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Juli, na řasenkupomalu svírám odvahu, ale bojím se, že to bude fiasko... :D Ale díky za tip!

      Vymazat
  7. Jelikož nosím nejčastěji rozpuštěné vlasy, lesky jsou pro mě zlo (vždycky, když ho mám, fouká vítr :D ). Ale teda vyzkoušet si vlastní doma, to mě láká! Díky za článek, to si uložím :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jojo, to znám, jakékoliv účesy mi nesluší, takže s leskem mám taky o zábavu postaráno:D

      Vymazat
  8. Ahoj Míšo, mám trochu off topic dotaz, ale snad to nevadí. Trápí fleky po akné, po každém zkouškovém vypadám tak dalmatinovitě, že by si ze mě Cruella nechala udělat minimálně boty :D Chtěla bych si vyrobit nějaký lokálně hojivý/bělící balzám. Co bys mi poradila za ingredience? Napadl mě zatím jen šípkový olej, vitamin C a kakaové máslo, beru jakékoli tipy :)
    Simona

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Simi, tahle kombinace zní moc dobře! Já bych ještě přidala citronový EO (ale s tím potom spíše nechodit na sluníčko) ;)

      Vymazat
  9. Dnes jsem dělala tvé "vylepšené balzámy na rty".. a přidala pár kapek mátového EO.. do toho pocitu jsem se úplně zamilovala :D pusu si mažu každou půl hodinu, jen abych sizas užívala vítr na rtech :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Majko, taky už cpu mátu do všeho, vítr na rtech je bomba:D

      Vymazat
  10. Bude ta konzistence fungovat i s tímto obalem? http://www.eshop.ekokoza.cz/vyroba-mydel-a-kosmetiky/obaly-pro-kosmetiku-mereni-ph-a-pomucky-pro-vyrobu/obal-na-lesk-na-rty.html?force_sid=09857197b3b0ccfc6ce6cd80a2c22b20

    OdpovědětVymazat
  11. Ahoj, mám takový dotaz mimo téma: nevíš, kde by se dal sehnat hroznový olej?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Aoj, buď na Ekokoze, nebo často i ve zdravých výživách nebo v Globusu;)

      Vymazat
  12. ahoj... šel by použít rol-on aplikátor (třeba tenhle http://www.eshop.ekokoza.cz/vyroba-mydel-a-kosmetiky/obaly-pro-kosmetiku-mereni-ph-a-pomucky-pro-vyrobu/roll-on-sklo-10ml.html )? Tyhle tubičky ani ty se špachtličkou nemám moc ráda...

    OdpovědětVymazat

Děkuji vám za každý váš názor a připomínku

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...