pátek 8. května 2015

Henna? Bomba!


    S myšlenkou, že si zakoketuju s hennou, jsem si pohrávala už dlouho. Ani nevím, co bylo tím posledním impulsem, a najednou skončila v košíku na Ekokoze. (Zdá se, že dřív nebo později tam skončí všechno z toho báječnýho sortimentu, košík je taková černá díra.) Napoprvé jsme si zašpásovaly na Velikonoce, kdy jsme se ségrou daly babičce za pomlázku menší infarkt, že jí zasviníme zrekonstruovanou koupelnu. Nezasvinily, a po půl hodince jsme skončily s minimálními medovými odlesky. Pro ségru dobrý, já chtěla víc, a při další aplikaci jsem to vychytala. 

Moje výbava - henna blond, medová henna, citron, levandulový EO, rukavice, gumičky, alobal, ručník hodný zašpinění a zničení

    Od přírody jsem špinavá blondýna, aktuálně mám vlasy o něco zesvětlené kvalitní barvou od kadeřnice. Světlejší blond se mi jaksi přejedla, a za cíl jsem si dala svou přirozenou barvu, akorát o něco živější a ne tak nudnou. Což byl dost odvážný cíl, vzhledem k tomu, že to, jak vám chytne henna, ovlivňuje milion faktorů, od kvality vašich vlasů po jméno psa vaší prababičky

    Kromě medové jsem si koupila i blond hennu, a šlo se na věc. Dva dny jsem proklikávala nejrůznějšími návody, které se lišily, co to nejvíc šlo - některé slečny přísahaly na perfektní účinky, pokud nechají hennu odstát 12-24 hodin, jiné nanášely přímo, což bylo i na návodu mé krabičky; plus se samozřejmě všechny blogposty týkaly zrzavé nebo černé barvy, takže jsem pokusného králíka udělala ze sebe. (Ségra se nedala.)

    Použila jsem 50g blond henny a 70g medové henny. Většinou jsem našla, že 100g vystačí na krátké vlasy, na své, které jsou po lopatky, bych údajně měla potřebovat cca 200-250g, ale těch 120 stačilo bohatě

    Hned na začátku míchání jsem přidala pár kapek citronové šťávy, jelikož má údajně lépe uvolňovat pigmenty, ze stejného důvodu jsem do směsi (ale až před nanesením) přidala pár kapek levandulového oleje. Směs jsem zalila horkou vodou (cca 90°C, opět za účelem rychlejšího puštění barvy) a míchala a míchala, než mi připadalo, že směs je vhodná pro nanesení na hlavu, aniž by stekla; vše jsem přikryla alobalem a nechala dvě hodiny stát. 


    Důvod "odstání" henny má údajně být, opět, lepší uvolňování pigmentů. Ať už to je, jak chce, oceňuju, že to dalo henně čas zchladnout a já si neopařila skalp. 

   Po dvou hodinkách mírného vyšilování, že skončím zrzavá (nechápejte mě špatně, podle mě jsou zrzky úplně nejkrásnější, jen na to nejsem ten správný typ), nervózního cvičení a zírání na stále tu stejnou stránku v učebnici jsem odstranila alobal, přilila vodu, protože jsem zjistila, že konzistenci mám moc hustou, přidala levandulový olej, pročísla vlasy meruňkovým olejem - a šlo se na věc! Ještě před věcí jsem si ale hennu prubla, protože ve všech tutoriálech to vypadalo děsně zábavně - a když jsem zjistila, že po chvilce mi vzorek umíchané pasty opravdu udělal na kůži flíček, bylo jasné, že barva barvit bude. 

Vlevo dole výsledná konzistence, vpravo dole důkaz místo slibů, jak co se týče henny, tak mých neustálých stížností na neviditelné řasy a obočí

    Protože nanášení henny ve veřejných sprchách našich kolejí není úplně mým evropským snem, vytvořila jsem si něžně útulný koutek plný igelitek u našeho pidizrcadla, a patlala se u něj. Překvapivě to šlo dost dobře, řekla bych, že dokonce lépe, než když jsme si hennu nanášely se ségrou navzájem - člověk lépe odhadne, jestli má pastu všude. Bordel byl samozřejmě kdekoliv jinde, než na igelitkách, ale kolejní červené linoleum přežije všechno. 

    Nutno říct, že děsit Toma hlavou pomazanou něčím, co připomíná průjem, mě bavilo jen do té doby, než jsem si uvědomila, že mám za tři hodinky jógu a že bláto na uších a na krku by nemuselo vypadat nejlíp, tudíž jsem si na hlavu namotala alobal (a na krátko se přidala k pošahaným, ať žije Futurama), ručník, omyla stopy z kůže, a další dvě hodiny čekala jako spořádaná hennařka. 

Vlevo - před, vpravo - po

    Po smývání, které bylo dost nekonečné a při kterém mi začalo oběšení na šňůře sprchy připadat jako ten správný způsob, jak odejít ze světa a ukončit své trápení, mi vlasy uschly do zlata. Na každém světle a za každého úhlu vypadají jinak, což mě dost baví. Krásným příkladem jsou následující fotky pramenu vlasů s bleskem a bez blesku; pořád světlovlasá, ale tak nějak jinak, než předtím.


    Vlasy mám o něco tmavší, takže si zvykám, ale jsem spokojená. Obecně fandím přirozenosti, a aktuální barva mi připadá vcelku reálně dosažitelná, na rozdíl od studenější blond. Sem tam chytám záblesk do zrzava, barvu bych zařadila do škály strawberry blonde

    Barva samozřejmě není ani zdaleka jediným efektem henny. Nejenže mi vlasy už třetím dnem úžasně sladce voní po bylinkách (nejvíc heřmánku), ale i po dvou umytích působí stále hustší, než byly před hennováním, což je způsobeno nabalením henny na vlas. V dlouhém období by měly vlasy podstatně posílit, na což se těším, protože s hennou neplánuji přestat! 

Různé úhly, různé světlo, různé odlesky
    I henna má ale své "ale". Může vám zajistit dokonalou hřívu, pevné vlasy, zamezit třepení, lupům a poskytnout přírodní ochranu proti slunci, to vše pouze pomocí přírodních prášků a za velmi příznivou cenu, i celý proces je myslím velmi dobře zvládnutelný.

    Ovšem některé příměsi henny můžou reagovat s chemickými barvami - pokud necháte cca šestitýdenní rozestup od barvení mainstream barvou, než přejdete k henně, teoreticky by se vám nemělo nic stát, ale zejména u zesvětlených vlasů může dojít k poničení nebo zezelenání, což asi úplně nikdo nechce. 

    Stejně tak chemické barvení (zejména tedy odbarovování) po henně může být problematické; třeba má kadeřnice by se bála sáhnout na vlasy barvené hennou dříve, než po půl roce, jelikož by díky případné reakci s oxidačním činidlem reálně hrozilo, že by člověk odešel plešatý. Toto by ovšem, pokud já vím, mělo platit pouze v případě obsahu kovových solí - a ty henna z Ekokozy neobsahuje. 
     
    Henna je také velký skok do neznáma, co se týče odstínu, pročež jsem ji nejdříve důkladně odzkoušela na pramínku den předem, než jsem si jí na hlavu pustila; henna se vám totiž nevymyje.

    Ani blond henna, ani jakákoliv jiná, vám také nezesvětlí vlasy - schopnost má pouze zabarvovat, a to vždy do teplých odstínů; rostlinka samotná poskytuje zbarvení do červena, o zbytek se starají příměsi - černé vlasy ocení indigo, světlé zase heřmánek.

    Medovou a blond hennu (a spoustu dalších včetně bezbarvé) najdete na Ekokoze, či se na ně dostanete přímo přes odkazy; za sebe mohu doporučit všemi dvaceti, prášky naprosto úžasně voní a hlavně jsou na rozdíl od spousty běžně dostupných směsí plně přírodní. Opět zdůrazňuji, nejsem chemik, ale třeba některé profláknuté Khadí prášky obsahují i oxidy železa, které by už ve spojení s případným následným chemickým barvením mohly představovat problém.


    A co vy a henna? Jak si připravujete svou pastu? Máte nějaké tajné tipy a triky, které můžete odtajnit? Měly jste s hennou nějaký problém? Který odstín je váš oblíbený? Co říkáte na to, jak dopadlo moje háro? A zkoušely jste prášky z Ekokozy?

    Mějte se krásně,
    M.
    

44 komentářů:

  1. Používám rok a půl Khadi. Vždy po cca třech měsících pro oživení barvy. Líbí se mi jak jsou vlasy po barvení ještě kvalitnější než předtím. Škoda, že jsem o henně nevěděla v pubertě, vyhnula bych se hodně útrap :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já si říkám to samé, když si vzpomenu, jak jsem si podbarvovala patku na fialovo.. :-D

      Vymazat
  2. Já na hennu taky nedám dopustit, používám ji už tak čyři, pět let. Skoro pokaždé jinou, nejdříve jsem kupovala Henné color, ale teď vezmu takovou, která mi "u arabů" přijde pod ruku a nevidím mezi nimi rozdíl. Pravda, kupuju obyčejnou "zrzavou" hennu, protože jsem naopak z těch, kterým zrz sluší (si myslím :D), u těch míchaných by to asi nebylo tak jednoduché :) Nejvíc mě baví ta alchymie, kdy člověk vymýšlí co do toho bahna (mamka tomu říká kravinec, ehm...) ještě přidat za dobroty. Hodně mi taky pomohla s kvalitou vlasů, tolik se mi netřepí, vůbec se nelámou a vydrží i déle než je potřeba je umýt. Prostě henna = láska na celý život :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já ti tu zrz tak závidím, já kdybych k tomu trochu byla, tak neváhám:-) Název kravinec docela sedí!:D

      Vymazat
  3. Nemáte někdo zkušenost, zda se dá hennou dosáhnout vyloženě zrzavého odstínu, ne jen červené? Díky :)...jinak barvička se moc povedla, držím palce do dalších Tvých experimentů :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hodně záleží na tom,jaká je původní barva Vašich vlasů, také jestli máte na vlasech zbytek chemické barvy apod. Přidejte do henny hodně citronové šťávy, ta by měla zajistit,že odstín bude méně červený ........nicméně, ty červené odlesky tam zřejmě stále budou. Vyplatí se experimentovat a zkoušet různé značky. Na www.aroma-zone.com se také dají navíc sehnat různé rostlinné prášky,které můžete přimíchat k henně a tak ovlivnit výsledný odstín :-)

      Vymazat
    2. Já se také dočetla i citronové šťávě, další z tipů bylo přidat tea tree olej:-)

      Vymazat
    3. Posledně jsem míchala podle návodu na henně od www.ayumi.co.uk. Přidala jsem citronovou šťávu (množství odhaduji,ale tak asi dvě lžíce na dlouhé vlasy), zalila horkou vodou, promíchala, nechala stát asi tak dvě hodinky (doporučují ale i přes noc) a úplně nakonec přidala pár kapek eukalyptového oleje :-). Na hlavě jsem barvu vydržela mít asi tak pět hodin :-) Citronová šťáva by měla umožnit pigmentům v barvě se lépe rozvinout ....aspoň tak jsem se to dočetla :-)

      Vymazat
  4. Vlásky získaly Míšo nádhernou jiskru a lesk, oproti původní fotce :-) Právě pro tento efekt se mě henna tak líbí .......... jediné,co mě vadí je to,že po ní vlasy rostou rychleji a tím pádem, když šedivým musím barvit každých 14-náct dní ........ ale jinak paráda :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nezlobte se na mě, ale já prostě musím: takovou prasárnu, jako napsat 14-náct jsem fakt ještě neviděla. Jak byste přečetla 14? Copak je tak těžké si zapamatovat, že k číslům se nikdy v žádném případě nepíšou žádné pomlčky, ti a vůbec nic jiného? Nebo je to nějaký módní hit mrvit všemožně a hlavně nemožně psaní číslovek?

      Jinak ten rychlejší růst Vám závidím, ten po henně nepozoruju, ale vůbec bych se mi nebránila =)

      Vymazat
    2. Nechápu, jak Vás zrovna tohle může takto pohoršit :-) Já se ale narozdíl od Vás ke svému komentu plně hlásím :-) Pěkný den ...............a lepší náladu přeji :-)

      Vymazat
  5. PS: ......... a na prášky z ekokozy se právě chystám ......zřejmě na sv.hnědou :-),kterou přidám k základní henně. Zkoušela jsem míchat i s černou kávou a přidávala jsem kakao (barva pak byla trošku víc tmavší - čokoládová,což byl můj záměr) Prostě velká alchymie :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, děkuju moc! Taky se mi ten efekt líbí, vlasy vypadají živěji:) A pokud budou rychleji růst, zlobit se určitě nebudu!:D Trochu mě mrzí, žes tou svou světlou barvou přicházím o možnost přidávat kávu apod., ale v tmavé se necítím, na světle hnědo jsem byla jednou a vypadala jsem strašně unyle, všem tmavovláskám závidím!

      Vymazat
    2. Míši,já zase nemůžu být světlovláska :-) ..... ta také se mě to u tebe moc líbí :-) Hlavní je vědět,co Ti sluší :-) A i v té světlé barvě je spousta dalších možností a variant :-) Třeba jen když koukneš na aroma-zone, co je tam různých prášků,které ke sv.henně můžeš přidat :-) Krásný den Míši ....

      Vymazat
  6. Já slyšela super recenze na hennu z Lush, ale osobně mám odzkoušenou jedině a pouze hennu z DM, která se jmenuje prostě HENNA :-D a ta je na dvě věci, nedoporučuju!

    Hennovala jsem jednou a není to nic pro mne tedy... Já vlasy zesvětluju :-) jó, peroxidem, ale malinko...

    Jinak tvoje hennování se moc povedlo, vypadá to opravdu skvěle :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jojo, Mikinko, o té DMkové jsem také četla strašné zvěsti:D Z Lushe mě henna lákala, bohužel mají jen tmavé odstíny, plus jsem ale četla, že je použití celkem složité, oproti práškům se tohle nějak strouhá či co:-O A děkuju!

      Vymazat
  7. to mas super, ze si bloncka ^^ na moje vlasy nechytala henna ani po 9h posobeni :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Týjo, Sju, fakt nechytla? To je zvláštní, a nezkoušela jsi ji na kůži? Zrovna u Tebe je to škoda, s tím ohnivým odstínem, viď?:)

      Vymazat
  8. Ta barva se ti tedy krásně povedla! :) Dost fandím vlasům, které vypadají na každém světle trochu jinak. :)
    Jinak poslední dobou taky docela vážně o henně uvažuju, ale nejsem si jistá, jestli jsem na to správný alchymista. :D Ale co, kdyžtak zkusím požádat kamarádky o pomoc, vsadím se, že budou radostí bez sebe. :D
    Jenom asi ještě chvíli počkám...asi delší chvíli. O melíry, které jsem si nechala dělat před rokem a které z červené vybledly do zlatavé se moc nebojím - je to už dlouho, ale nedávno jsem si malinko zesvětlovala konečky vlasů peroxidem. Sice jenom sotva o odstín, ale mám svoje vlasy moc ráda na to, abych riskovala. :)
    Ale musím říct., že mě láká hlavně ta regenerace vlasů. Mám je teď už dost polámané a takové...unavené, chudinky. Takže myslím (a doufám), že by mi s tím henna mohla pomoct. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju, Matty! Taky jsem spokojená:-) Jinak určitě vyzkoušej nejdřív na pramínku, jak barva chytne, ale pokud už uběhla nějaká doba od zesvětlování, mělo by to být ok:-)

      Vymazat
  9. Také jsem pár let hennu používala, ale protože mi s ní vlasy postupně tmavly, přešla jsem opět na chemické barvení :) naštěstí není problém se k ní ještě vrátit. Co se zvýšení kvality a pevnosti vlasů týče, žádná dechberoucí změna se nekonala - od přírody mám vlasy jemné a lámavé, takže s tím zřejmě neudělám pravděpodobně nic :) Každopádně u Tebe ten efekt rozhodně stojí za to a musím souhlasit, že vůně henny smíchané s bylinkami je úžasná! Já třeba přidávala i skořici a hřebíček (barvila jsem do zrzavé) a voněla pak jak štrůdl, který zbožňuju :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to u mně asi také velké zázraky nebudou, mé vlasy jsou také jemné, i když naštěstí se nelámou moc, respektive nedávám jim šanci, chodím je pořád zastřihovat ke kadeřnici:D A děkuju mockrát za pochvalu i za tip s kořením, skořici rozhodně přidám!

      Vymazat
  10. Teda, změna jak blázen, moc se mi to líbí! Moje kamarádka si barví vlasy hennou pravidelně, taky občas používá hennové pásky, které jsou k aplikaci příjemnější než ta barva :) Je to přírodní a zdravé, i když si vlasy nebarvím, tak henna mi přijde jako super náhrada chemie a výsledky mluví samy za sebe :)
    tribanany.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju! Hennové pásky? O tom slyším poprvé, to jdu hned googlit:-)

      Vymazat
  11. Noo vypadá to pěkně, šla bych do henny hned, ale ty teplé odstíny mi spíš nesluší, takže mám asi smůlu.

    my-mission-for.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já se jich také bála, protože jsem poslední dobou byla spíše "studená", ale nakopl mě fotka z dětství, kde jsem měla vlasy 100% své a šly spíše do tepla, tak jsem si řekla, že ke mně má snad sedět:-)

      Vymazat
  12. Tak to se mi vážně moc líbí, hlavně ty účinky teda a tobě to moc sluší :) Nemá tu někdo zkušenost s tou bezbarvou hennou?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju moc, Veru! Já bezbarvou zatím nezkoušela, i když se na ni chystám, ale mrkni na diskuzi na FB pod postem, kde jsem hennu avizovala (cca týden zpátky), někdo o ní tuším psal:-)

      Vymazat
  13. Máš krásne vlasy :) S hennou skúsenosti nemám, jej použitie ani neplánujem, no na tebe to vyzerá super. :)
    ChristyShades

    OdpovědětVymazat
  14. Hennou jsem si vlasy jeste nikdy nebarvila, ale ten tvuj odstin vypada vazne krasne a zdrave :-)

    OdpovědětVymazat
  15. Já hennu používala asi dva roky a uvažovala jsem, že to zase prubnu, protože ten efekt posílení vlasů je pecka. Jenže to má dva háčky, ty teplý odstíny (mně chytá henna hodně do červena) a pak alergie. Škoda, že to nezmiňuješ, ale je fakt třeba vyzkoušet to předem stejně jako chemickou barvu. protože na to může být silná reakce. Mě po roce pravidelného používání po aplikaci začala na hlavě vyskakovat taková vyrážka, nic extra, ale nic o co bych stála. Jinak ta z LUSH mi přijde zbytečně předražená, olej si k henně může každý přidat sám. Nejlepší hennu jsem měla z italského obchůdku se "zelenou kosmetikou" kde ji prodávali na váhu, nejhorší paradoxně z pakistánského obchodu ve Skotsku.

    A jinak, protože nejsem žádná komentářová stálice, děkuji za originalitu tvého blogu a písemného projevu, palec nahoru :)

    OdpovědětVymazat
  16. Musím říct, že se mi víc líbí ta studenější barva, ale na druhou stranu, Ty jsi tak půvabná, že ta teplejší vypadá na Tobě dobře.
    Sama Hennu nepoužívám, ač rozhodně nejsem ekobiopřírodňanka, tak když je na stránkách DTESTU henna víc než ve 20 případech zařazena mezi nebezpečné výrobky, tak ne-e, to na hlavu nedám. 'Zlatá' chemická barva.

    OdpovědětVymazat
  17. Mám jeden tajný tip, chceš?:) Mě se vždy vyplatilo hennování vychytat podle lunárního kalendáře a počkat si na den, kdy by barva na vlasec měla chytat údajně nejlíp. Ten rozdíl je fakt poznat! No, a vlasy máš naprosto parádní ;)

    OdpovědětVymazat
  18. Henna je jen jedna, a to červená. To ostatní jako blond, medová nebo černá není henna :), ale jiné byliny jiných názvů ;) . K poznámce o DTESTu, ani se nedivím, tyhle "barevné henny" (viz názvy blond, medová, kaštanová nebo bordó) jsou opravdu horší než chemická barva a pokud si chcete vlasy zničit úplně, jděte do nich ;)

    OdpovědětVymazat
  19. Krásné vlásky! Já hennuju rok. Kdysi jsem si blázen dala trvalou a začly se mi lámat vlasy. Po prvním použití henny se mi okamžitě přestaly lámat a po delším používáním mi už ani tak šíleně nepadají. Používám hnědou hennu (dobře tedy hennu s příměsí indiga atd) od Lush a střídám s hnědou a granát od Ekokozy. Teď jsem zkusila Khádí, ale někde jsem se pak dočetla, že by měla obsahovat i špatné látky, takže to musím ještě prozkoumat, jinak mi sedla.

    OdpovědětVymazat
  20. Vyskúšala som tú medovú z Ekokozy a je super :) krásne vonia po škorici a je to zatiaľ prvá henna ktorá mi nevoňala silno po bylinkách/tráve (to mi nevadí, ale tých pár umytí kým to vyprchá nemusí byť úplne príjemných pre okolitých ľudí :D, doteraz som skúšala len bezfarebné henny) zo stredne plavej (zosvetlené od slnka, pri korienkoch niekolko cm nevýraznej svetlo hnedej/špinavej blond) vyšla veĺmi podobná tej čo máš na druhej fotke z tých posledných 4, možno o pár odtieňov tmavšia, akurát tak vyzerá pri každom svetle, na slnku riadne do ryšava ale myslím si že to vyzerá dobre :) aj podľa reakcie okolia :D

    OdpovědětVymazat
  21. Krásné, henna ti chytla moc pěkně. Taky mě ty různé odstíny vlasů na měnícím se světle hrozně baví. Barvím většinou Five Fives čistou červenou + tm. hnědou 50/50, na zimu někdy měním hnědou za černou. Five Fives oxidy neobsahují, nesmrdí a výborně se mi s nimi pracuje (značek jsem vyzkoušela víc a s těmito zatím spokojenost největší). Zkoušela jsem i HenneColor mahagon, kde je sodium picramate, a ta je opravdu nevymytelná a srovnatelná s chemickými trvalými barvami. Hnědá se mi obecně dost vymývá, tam je to skoro bez efektu, červená nechává odlesky i při dlouhodobém nebarvení. Takže to (ne)vymývání záleží hodně na typu vlasů a henny, červená henna je obecně o dost agresivnější než blond/hnědá, co jsou "jen" méně barvící bylinky. Černá je vlastně barvivo indigo, takže to je úplně samostatná kapitola... Osobně neshledávám větší rozdíl mezi barevní odstátou/neodstátou hennou, stejně tak horká henna je vyžadována jen u červené henny, černá naopak potřebuje studenou vodu. Blond nevím, ta se mě tolik netýká :) Každopádně bych příště možná zkusila ty olejíčky až po nabarvení. Ono logicky, když jsou vlasy obalené olejem, tak pak ta barva nemůže správně chytnout, ne?
    Ty výsledky Dtestu by mě každopádně dost zajímaly.

    OdpovědětVymazat
  22. Nad hennou přemýšlím už hrozně dlouho a zároveň se ji hodně bojím. Vlasy mám od jakživa barvené chemickýmu barvami i odbarvované. Sice už rok barvím jen šampóny a to jen odrosty, ale stále mám strach, že se s chemkou nesnese. Nejvíc se děším toho, že by mi to totálně zničilo vlasy nebo nedej bože mi vypadaly. Už takhle je mám docela zničené a roztřepené konečky. Takže nevím, jestli se do barvení vůbec někdy odvážím :/

    OdpovědětVymazat
  23. Hennu používám už tři roky a dělá mi to tu nejzrzavější zrzavou ze všech! dříve jsem zkoušela chemické zrzavé barvy a většinou šly spíš do červena. Oproti nim je henna opravdový zázrak :-) S tou alchymií máš naprostou pravdu - nejvíc ale asi stejně záleží na barvě vlasů. Mám tři kamarádky, které používají tu samou hennu jako já - tři s nás jsme spinavé blondýnky a chytá nám více méně stejný zrzavý odstín (i když se vsadím, že každka hennujeme trošku jinak) a ta čtvrtá má světle hnědé vlasy a henna jí chytá do červena... S používáním henny se mi hodně zlepšil stav vlasů (i když vždycky je co zlepšovat) a hlavně se mi krásně lesknou - především na sluníčku se nemůžu vynadívat :-)) Dříve jsem používala hennu z DM (měděně červenou nebo tizián) a žádná katastrofa se nekonala :-) pak jsem ale chtěla něco kvalitnějšího, takže už přes dva roky používám hennu z Lush (odstín Caca rouge). Musím přiznat, že to strouhání mě trošku irituje :-D ale zase ta tabulka "čokolády" je tak úchvatná! :-D je tam šest kostiček a každá mi stačí na jedno barvení odrostů + co zbyde napatlám do délek. K prášku ještě přidávám celý pytlík skořice - jednak mi pak úžasně voní vlasy a taky mám pocit, že to trošku mění odstín víc do zrz. Na hlavě nechávám asi tak 3 hodiny a výsledek mě vždycky nadchne :-) prostě henně třikrát hurá!

    OdpovědětVymazat
  24. O henně jsem uvažovala dost dlouho a jelikož se hodně let barvím na zrzavo a postupně jsem se snažila o co nejzářivější barvu, moje vlasy nedávno začaly protestovat. Tak jsem stopla veškerou chemii včetně šamponů, zkusila hennu a jen tak se jí nevzdám. Používám směs zlaté blond a měděné (poměr teď nevím, určitě ale více měděné) od značky Henné color a jsem s barvou naprosto spokojená (pro představu případně viz pár fotek na mém blogu). Tvá barva se mi moc líbí, je taková teplejší než původní, takže určitě palec nahoru!

    OdpovědětVymazat
  25. Ahoj.Jsem přírodní tmavší ale zářivá zrzka a chtěla bych zkusit tu bezbarvou hennu tak snad si nic nevyvedu a vlasy budou OK :-)

    OdpovědětVymazat
  26. Ahoj, rok je pryč, stále barvíš hennou?
    Přemýšlím, že to zkusím. Mám svou barvu dost nudnou (klasická počůraná sláma), zesvětluju melírem a tak uvažuju, že zkusím hennu, protože už nechci barvit klasickou chemií.

    OdpovědětVymazat

Děkuji vám za každý váš názor a připomínku

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...