neděle 3. května 2015

DIY: Boží rtěnka (ft. Ekokoza) + minisoutěž


    Přeji všem krásný den! Doufám, že jste si pěkně užily čarodky a první máj - my každopádně, už jen ty buřty jednou do roka jsou bombastický a pozvedávaj pálení čarodějnic na další level. 

    A o pár levelů dnes pozvedneme i balzámový základ, protože z něj uděláme rovnou rtěnku. Pečující. Voňavou. A pěkně pigmentovanou.  Pokud ale preferujete čistý balzám, tak nemusíte zavírat stránku - základ se liší od dosavadních receptů, které jste tu mohly vidět, a připadá mi o něco vymakanější, co se konzistence týče

    Jako každý měsíc na vás navíc čeká v Ekokoze nový olej - tentokrát padla volba na vitaminem E nadupanou pupalku. 


    Budete potřebovat:
  • včelí vosk - např. zde
  • meruňkový vosk - např. zde
  • meruňkové máslo (lze nahradit avokádovým, makadamiovým nebo jiným měkkým máslem) - např. zde
  • pupalkový olej - např. zde
  • vitamin E - např. zde
  • mátový EO (nemusí být) - např. zde
  • barevný jíl dle svého výběru - např. zde
  • mica prášek dle svého výběru - např. zde
  • barevný oxid dle svého výběru - např. zde
  • popř. kakao, světlý oxid pro zjemnění barvy...


    Jak na to: 

    Ve vodní lázni rozpusťte 1 díl včelího vosku, 1 díl meruňkového vosku, 1 díl oleje a 3 díly meruňkového másla - já jsem pracovala s novou odměřovací lopatkou a mou jednotkou byl objem dvou milimetrů, množství z tohoto vystačilo na 2 plné balzámky. Jakmile se směs spojí, sundejte ze sporáku, přikápněte mátový EO (pokud chcete - já mám ten pocit na rtech ráda) a vitamin E. 


    Teď přijde zábava. K ruce si vezměte jíly, oxidy a micu a experimentujte. Já vyrobila rtěnky zabarvené do růžovofialova díky mixu bezbarvé lesklé micy, fialového jílu, růžového jílu a růžového oxidu, krvavě rudou s bordó mica práškem, červeným jílem a červeným oxidem a jakýsi paskvil mezi tím, který byl mým prvním pokusem a není tak skvěle pigmentovaný, ale o to více se mi líbí odstín.

    Na svých 12 ml základu jsem spotřebovala v pigmentovanějších verzích vždy 1 ml mica prášku, 2 ml jílu a 2 ml oxidu, aby byla rtěnka ještě krémovější, matnější a pigmentovanější, můžete poměr navýšit. A samozřejmě je tu i možnost vynechat barvičky a použít směs jako čistý balzám - konzistenci má perfektní.


    Základní pravidlo zní správně rozmíchávat, ale není to nic těžkého, práškům se v zahřátém základu docela chce. Potom už jen stačí přelít hotovou směs do tyčinek a počkat na jejich zatuhnutí. 


    Rtěnky mají skvělou konzistenci, na rtech je ucítíte stejně, jako klasický balzám na rty. Osobně mi hodně připomínají balzámky Dizao, jak vůní, tak výdrží a barevnou škálou. 
    
    Hydratační funkci splňují meruňkové máslo a pupalkový olej, ten také díky vysokému obsahu vitaminu E přispívá k hojení rtů; vosky je chrání před vysušením. Chcete-li přidat rtěnkám i SPF faktor, sáhněte po malinovém oleji nebo oleji z pšeničných klíčků, popř. při míchání odstínů zúročte oxid zinečnatý nebo titaničitý (já jej použila do studeného odstínu).

    Určitě vás budou zajímat swatche, při kterejch se naplno projevila moje neschopnost fotografovat. Jelikož mi foťák přesvicoval a já nejsem vůbec schopná to přenastavit, přišel na řadu mobil. Ale tak... snad i tak budou fotky k něčemu dobrý. Minimálně se můžete pobavit na té napuchlé puse - z oslavy čarodek mám báječně vysušené rty a vypadá to fakt nádherně, hlavně v těch krajích, kde je popraskané kůže nejvíc. No nic. 



    Mě osobně výroba rtěnek hrozně chytla. Jak si na ně potrpím, ta nová škála možností mě nadchla (takový ten pocit, kdy už nemusíte řešit, že každej pěknej odstín zkazili výrobci tou hloupou perletí!). Shimmeru si dáte, kolik chcete, upravíte matnost, upravíte pigmentaci, zkrátka si uděláte rtěnku svých snů, a přesně proto miluju DIY! Kromě všech ctností, které má, jako stokrát omílané věci á la "je to bez chemických hnusíků", je tam i tenhle krásnej sobeckej aspekt výroby geniální rtěnky, kterou nikdo mít nebude. 


     Minisoutěž

    A protože minule se vám zřejmě (a snad) soutěž o oční stíny líbila, rozhodla jsem se dát do placu i rtěnky. Pro jednu vylosovanou si tedy odkládám dvojčata růžové a červené, a vy je můžete získat tak, že mi do komentářů napíšete, jaké další DIY by vás lákalo, popř. jaký olej by se měl stát olejem měsíce června. Losovat budu ve 20:00 5.5.2015, páč to je pěkný datum, výherce se objeví na blogofacebooku.

    Za spolupráci a poskytnutí surovin mockrát děkuji Ekokoze, která vám v květnu ke všem nákupům nad 500 kč za použití kódu "pupalka" (možno napsat i do poznámky, pokud nebude fungovat jako kód) pošle pupalkový olej. Zejména pro ženy se jedná o jeden z nejblahodárnějších olejů - kromě toho, že je fantastický na pleť i vlasy, má totiž srovnávat hormonální hladinu v těle. 



    Co jste v poslední době vyrobili vy? Láká vás vytvořit si svou rtěnku? Jaké odstíny jsou ty vaše? A pokud byste chtěli jednu prubnout, určitě nezapomeňte na komentář!:-)

    Mějte se krásně,
    M.

83 komentářů:

  1. Oh my god! To potřebuju :D vypadá to fantastičně fantasticky, vlastně vyrobená takhle barvící rtěnka. Výplato, kde jsi!:D

    Já bych byla třeba pro recept na řasenku, nebo nějaký krém nový- letní kombo :D... a jako olej června bych brala malinový, kvůli spf :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju! Moje výplata je na tom podobně, taky mi nějak podezřele mizí:D Letní kombo zní dobře!

      Vymazat
  2. tie červené sú božské :O olej by mohol byť napr. sezamový :) alebo malinový alebo z tých klíčkov kvôli spf :) a DIY napr. náplň do riasenky? Ale to už by bolo ale za ťažko :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky! S tím malinovým mě vás nahlodalo víc, asi s ním něco vymyslím:)

      Vymazat
  3. Já bych brala mrkvový olej, nebo jakýkoliv jiny s SPF, zvažuju, že letos zkusim udělat svuj vlastni opalovak, podle tveho loňskeho návodu :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já už jsem s ním strávila dnešek!:) Ať žije sluníčko ♥

      Vymazat
  4. Tak rtěnky jsou naprosto boží! Léčím se z pitomý virozy (už 3. den jsem totál nepoužitelná), ale tohle mi zvedlo náladu... navíc skoro všechno mám doma a co nemám, to nahradím!!! Paráda! Mě jako citlivku vlasovou by lákal mocmoc moc nějaký produkt na vlasy... ideálně v tuhé podobě (šampon, kondicioner)... A olej... snad jojobový? A nebo právě nějaký vlasovou pokožku klidnící...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, motýlku, tak doufám, že Tě viróza brzy přejde, snad tě míchání alespoň hodí na jiné myšlenky:)

      Vymazat
    2. bee tak rtěnky jsou úžasné... červená mi jako nazrzlé brunetce perfektně sedla a barví skvěle... té růžové jsem se trošku lekla, ale ve výsledku na rtech vypadá taky moc dobře... No a další skvělá věc je ten mátový EO, díky kterému mi mamina rtěnky jen vybalila (dovolila se... volala mi do školy, že mi něco přišlo a jestli může překontrolovat co), otestovala a pak navrátila (protože jí prý štípou, jinak by asi byly znárodněny 😄 )... takže už vím, co jí umíchám k svátku 😉

      Vymazat
  5. Tak vlastní rtěnka se mi zatím nepovedla - povedl se jen lehce tonovaný balzám, asi budu muset přitvrdit v množství použitých oxidů. A oleje? Teď zrovna mám v hledáčku olej rýžový, slyšela jsem na něj velkou chválu ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, určitě přitvrď, a zkus přidat ten jíl, ten podle mě udělal největší rozdíl v textuře - taky jsem doteď byla neúspěšná a mělajsem jen tónované balzámky. Hmm, na rýžový musím mrknout!

      Vymazat
  6. nádhera!:)

    určitě jsem pro výrobu řasenky, nějaké poctivé, držací, vyživovací atd.:D:D

    Olej za červen mrkvový, chci prubnout mýdla s kapkou mrkvového, na začátek léta - ideál:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mrkvový je koukám dalším žhavým kandidátem!:)

      Vymazat
  7. Rtěnky vypadají parádně, hlavně ta do fialova se mi líbí. Brala bych malinový olej, když bude to léto a další DIY třeba gelové linky? nebo nějakou bázi pod MU. Cokoliv jiného, kromě řasenky, co mě napadlo, už jsi zkoušela. :)

    Terez za růžovým zrcadlem

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju! Fialová je i mým favoritem:-)

      Vymazat
  8. Woooow, teda klobouk dolů před tvými nápady a realizovanými DIY recepty :) rtěnky úplně miluju a tuhle bych milovala dvojnásob, že jsou v ní obsaženy pečující složky.

    Přivítala bych recept na tuhý šampon, jelikož je dobře skladovatelný a pro cestovatele přínosem:). Olej v měsíci červen by tedy mohl být nějaký na suchou pokožku hlavy nebo malinový olej s vysokým SPF, jelikož se blíží léto a ochrana bude nezbytná :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju, Kačí! Tuhým šamponům také fandím, a malinový olej to už má skoro jasné!:)

      Vymazat
  9. ahoj, ja navrhujem avokadovy jestli jeste nebyl, a z DYI bych taky brala tuhy sampon a koncidier na suche vlasy a podrazdenou pokozku na hlave, nebo tuhy krem na suche mista :) Tina, max90dnova@gmail.com

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je fakt, že avokádový olej je také bomba, kor na ty suché vasy před létem:)

      Vymazat
  10. Ovšem ty červené rtěnky jsou krásné! Ta tmavší mi připomíná moje nejoblíbenější labello - granátové :)
    Osobně mám nejraději mandlový olej. Zrovna v něm mám už pár týdnů naložené sedmikrásky na sedmikráskový olej.
    A už dlouho hledám návod na tělový krém, který by byl hutný (klidně jako nivea) a nerozpouštěl se při mazání na olej.

    Ája V. (omlouvám se, že komentuju jako anonym, nějak jsme se nepohodli s mým googlem)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju! Ten sedmikráskový olej zní fantasticky, Ájo, dělala jsi s nimi něco speciálního před naožením? To mě vůbec nenapadlo, to chci!:D

      Vymazat
    2. Jenom se ponoří sedmikrásky do oleje (hrst květů na asi 200 ml libovolného tekutého oleje) a nechá se 8 týdnů louhovat na světle a teple. A pak se scedí. Květy by neměly být vlhké, takže neumývat, jenom nechat chvilku ležet, aby případní broučci měli čas utéct. Ideální je je trhat, když tak 3 dny neprší a je sucho. Sedmikrásky zklidňují a olej je super použít po nějaké námaze. Podobně funguje třeba i třezalkový olej :)
      A.

      Vymazat
  11. Do té první jsem se úplně zamilovala ♥
    A jako další DIY bych brala nějakou masku nebo peeling, protože na těch jsem poslední dobou úplně závislá :D A nebo domácí deodorant? :)

    Jinak jako olej měsíce by určitě měl být sezamový, kvůli té úžasně oříškové vůni a použití na vlasy, které jsou poté krásně jemné a lesklé a nebo na obličej proti akné :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju, Lucy! Domácí deodorant už na Kiss a Bee najdeš, ale čerstvou masku nebo peeling jsme dlouho neměli, to je fakt:-)

      Vymazat
  12. Míšo, ty jsi fakt génius :-D Ty rtěnky nutně potřebuju :-D Co se týče dalšího DIY, tak by mě zajímala doma vyrobená řasenka. Jestli je to teda vůbec možné :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky moc!:-) Na řasenku se trochu chystám, je to tu asi nejnavrhovanější, ale obávám se megafailu:D

      Vymazat
  13. Ta červená rtěnka je parádní! Vůbec bych nečekala, že budou tak pěkně pigmentované :)
    Další návod by se mi líbil třeba na nějaké pěkně výrazné černé a dobře držící linky nebo nějaký lehký, ale výživný krém se spf na léto. Olej bych brala kokosový, protože toho není nikdy dost! :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju, Katherine - já taky ne, pořád se mi dařily jen tónované balzámy, tohle asi způsobil jíl:-) A ať žije kokosák!

      Vymazat
  14. Mmmm, ty rtěnky vypadaj fakt famózně:-) Já si teďka užívám kokosovej olej, kterým se patlám:-D ... Jelikož mám celoročně ruce jak sušinky, uvítala bych nejaký hodně výživný a hydratační krém na ruce:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju, Peti! Krém na ruce je také oříšek, aby nebyl moc mastný, alr taky by se mi hodil:)

      Vymazat
  15. Ta červená je nádherná! Taky bych ocenila návod na nějakou kvalitní řasenku, která se jen tak nesmyje, a určitě taky na nějaký krycí makeup:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, Domi! Na makeup zkus mrknout na Bee Bee krém (cca dva měsíce zpátky), řasenka je challenge!

      Vymazat
  16. Opět super návod. Mám moc ráda oleje, takže recepty na vlasový a tělový oleje by byly fajn. No a pak taky báze pod makeup, třeba s aloe vera gelem :-)

    OdpovědětVymazat
  17. Super,hned jdu také zkusit své "malovátko ;)
    Ráda bych recept na bavlníkový olej,mám ho doma a chudák tam leží a já nevím,kam s ním.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak já na něj mrknu a třeba mě něco napadne!:D Ale dala bych ho kamkoliv, zní skvěle.

      Vymazat
  18. Jé, tu červenou chci:) Mě by se líbil recept s ricinovým olejem, kterého mám doma obří lahev a moc nevím co s ním:D A jinak asi lehčí krém na léto, případně krém na ruce...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak s ricinovým jsem takké ještě nedělala! Dost lidí ho pouívá pro OCM, ale já si vždycky jela spíše na avokádu..

      Vymazat
  19. Na tuhle pusu je nejlepší ty okraje mazat kalciovkou, z lékárny, zabírá nejlíp.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky za radu, příště vyzkouším! O víkendu jsem mazala jen těmito rtěnkami a pusa už je zase v normálu, moc na to naštěstí netrpím:)

      Vymazat
  20. Boží rtěnky! Já teda používám jenom balzámy, ale nikdy není pozdě začít, no ne? :)
    DIY miluju a strašně by se mi líbila řasenka. Ta je jedna z mála co opravdu používám :D Nějaká pěkně na objem.. :D
    Hodně štěstí do dalšího tvoření! ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě, přes tónované balzámy pomalu až ke rtěnkám, jsou famózní!:-) A s tou řasenkou si notujeme, taky jedna z mála líčidel, po kterém sahám denně:)

      Vymazat
  21. Pěkné jsou všechny odstíny, hrozně mě zaujal ten do fialova. Já se totiž nikdy nepoučím, sice mi tahle barva na rtech nesluší, ale stále po ní pokukuji. O tom, že většinu z mé pětičlenné sbírky rtěnek tvoří ty nafialovělé, raději pomlčím :D
    Recept vyzkouším, až budu příště dělat balzámy. V nejbližší době se chystám na opalovák podle loňského receptu, tak snad to neskončí fiaskem :D
    Z olejů bych ocenila třeba malinový, jojobový nebo arganový.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju! Taky to u mě fialová vyhrává, já ještě žádnou podobnou nemám, takže teď ji nosím ve velkém, jinak jsem spíše na oranžády:-) Držím palce při výrobě!

      Vymazat
  22. Díky Tvé stránce + několika dalším jsem se konečně rozhoupala a taky se budu více věnovat domácí kosmetice. Už dříve jsem o ní četla spoustu, ale kvůli škole jsem neměla tolik času :/. Ale teď už se do toho pustím a myslím, že se Tebou budu dost inspirovat a vyzkouším Tvé věci :).

    http://es-veronica.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Veru, to mám radost! Doufám, že Tě bude výroba bvit, nepochybuju o tom, že se Ti vše podaří:)

      Vymazat
  23. Jsi šikula!! :)
    Zajímalo by mě, zda by se dala vytvořit nějaká fajn řasenka :D, jinak z olejů třeba kokosový nebo arganový :)
    E-mail: Te-ri-nka@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju, Terko! Ta řasenka b mě taky zajímala:D

      Vymazat
  24. Milá Míšo,
    díky Vám za novou závislost, váš blog a vaše recepty jsou prostě úžasný...! ach jo a hurá zároveň!!! už měsíc se mažu trochu zjednodušenou verzí vašeho multifunkčního krému a jsem nadšená (mám ho v kelímku od Ideálie od Vichy...teď to, konečně, funguje a pleť mám - skoro - ideální :-) ....na červen bych ohromně uvítala malinový olej, je mi ohromně sympatický...a jaké diy příště? co takhle nějaké voňavé mazání (třeba máslíčko) proti celulitidě?
    Mějte se báječně,
    markéta
    m.enchatress@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Markét, díky za krásný komentář! Je bomba slyšet od ostatních, že dělají to stejné co já a funguje to pro ně také skvěle. Malinový olej to má na 70% spočítané, je rozhodně nejžádanější!:)

      Vymazat
  25. Ta cervena ma jednoznacne zaujala <3 A uvitala by som DIY nejakeho zazracneho olejicka na rast vlasov :D Lebo som jedina, komu rastu vlasy priemernou rychlostou 0.5 cm za mesiac buhuhuu :O

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sju, tak až se uvidíme příště, nějakou červenou Ti podstrčím!:* Ale pšt!:D S vlasy jsem na tom stejně, teď tu sedím s hennou na hlavě a tajně doufám, že pro mě udělá zázraky:D

      Vymazat
  26. Ahoj Miška, tie rúže sú užasné, najviac sa mi páči prvý a tretí :-)
    Ako olej mesiaca by som dala asi malinový kôli SPF, alebo mandľový, ktorý je najbližší k našej pokožke. Čo sa týka ďalšieho DIY, tak by ma potešil nejaké super telové mlieko (maslo, alebo balzám), alebo tuhý šampón :-)
    Pekný večer prajem, Martina
    martina.leskova@gmail.com

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju, Marti! Jo, malinový bude asi tahák června:-) I tělové mléko a tuhý šampon patří mezi favority!:-)

      Vymazat
  27. wau, tak tie vyzeraju bozsky... chcem ich :-D doma mam "zopar" ruzov, no stale som nenasla ten pravy odtien pre mna - takze urcite ma laka vyroba, no po neuspesnych pokusoch o vyrobu domacej kozmetiky som na to trosku zanevrela...zeby som tomu dala druhu sancu? :-) i ked ja by som si to skor od teba kupila, ako by som to mala sama vyrobit :-D
    ja by som privitala jednoduchy recept na krem, ktory by zabral na akne a dermatitidu, s ktorymi si neviem dat rady :-(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju, Marti:-) Které pokusy nevyšly? Chápu, že neúspěch člověka odradí, ale tohle určitě vyjde, je to tutovka!;)

      Na akné a dermatitidu nemůžu bohužel poradit - kromě umíchání multifunkčního krému, který mně na akné pomáhal - nic jiného, než Sudocrem nebo Miraclean, pomáhají mi i s vyrážkou, která mi aktuálně nastoupila:-)

      Vymazat
  28. Super, přesně tohle jsem potřebovala. :-) TeĎ ještě potřebuju tuhý šampon na vlasy, jeden jsem si koupila u kadeřnice a je boží, zároveň je to i jakoby balzám, takže se bombasticky rozčesávají i mé dlouhé vlasy, ale trochu víc se mi vlasy mastí, než po obyč.šamponech, tak něco takového resp. ještě lepšího... :-)
    a olej měsíčkový nebo malinový asi, je jich příliš mnoho :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, já ani nevěděla že se dá tuhý šampon koupit mimo Lush:D Po těch se mi mastí vlasy naprosto minimálně:-)

      Vymazat
  29. Mě se moc líbí ta poslední, krásný. Já osobně sama netvořím, ale přesto mě baví takovéto články čist. Třeba by mě zajímalo míchání makeupu, asi by to musel být minerální, nebo ne?:)
    Šárka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Šári, mrkni cca dva měsíce zpátky na DIY Bee Bee krém - v podstatě také makeup!:)

      Vymazat
  30. Ty rtěnky vypadají dobře. Na příště bych navrhovala třeba nějaký rozjasňovač, jedno či tekutý nebo tuhý...

    OdpovědětVymazat
  31. Ne, prostě ne, já nejdu dělat další nákup na Ekokoze!! :D Moc děkuji za kód na duben, meruňkový olej byl hned nadšeně přijat staršími členy rodiny v plěťových olejích, které jim podle tebe úspěšně připravuji :-) Růžový jíl je taky pecka, zelený je zázrak, tohle je ultrahypersuper vylešená verze :-) Jo a ty sáčky s kozama si po každé objednávce šušním :- DTakže moc díky za rady Míši a další DIY nemusí být tak lákavé jako dnes, protože už opět lustruju eshop :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jojo, Káji, Ekokoza si nás jednou všechny koupí!:D Meruňkový olej a jíly taky zbožňuju, mimochodem, nezkoušela jsi fialový jíl? Mně teď zbyl po rtěnkách, a je tak krásnej že bych se maskovala pořád:D

      Vymazat
    2. Prozatím ne, ale určitě objednám, až dojedu tyhle dva! Díky za tip :)

      Vymazat
  32. Ahoj, diy kosmetiku jsem začla díky tobě, ale musím přiznat, že veškeré krémy jsou na mě moc mastné...Začínám tedy experimentovat s emulgátory a kombinacemi vody a olejů. Ještě jsem to nevychytala, proto se přimlouvám, jestli to nechceš taky zkusit ;-) Zajímalo by mě také na co by se dal použít nimbový olej, který jsem od ekokozy dostala onehdá jako dárek. A samozřejmě před létem by byl ideální nějaký opalovák, po kterém člověk nevypadá jako po olejové lázni a jako bonus by byl vhodný pro děti :-) Jsem skromná, co? :-D

    OdpovědětVymazat
  33. Dobrý den,

    bezva článek, ostatně jako obvykle =) Dlouho jsem hledala recept na přírodní řasenku, která by opravdu prodloužila a měla dobrou výdrž přes den - mohl by to být bezva tip na další DIY. Z olejů by se mi hodilo nějaké info k brutnákovému - plánuji ho už nějakou dobu zkoušet, tak ať vím, jestli do toho jít =)

    Přeji hezký den, Hanka

    OdpovědětVymazat
  34. Díky za návod... na balzám se chystám už delší dobu.... takže jdu na to. Olej bych zvolila nějaký letní... třeba zrovna merunkový nebo malinový... ale bylinkový jako třeba měsíčkový by byl taky zajímavý.
    Ještě jednou moc dík. :-)

    OdpovědětVymazat
  35. Tak tento návod se mi moc zamlouvá. Miluji rtěnky všech odstínů, čím bláznivější tím lépe :D Ještě k tomu tyto jsou bez všemožné chemie, z čistě přírodních surovin. Olej by byl skvělý třeba malinový, kvůli SPF, jak tu nadhodilo více lidí. :)

    OdpovědětVymazat
  36. No teda, odstín té první rtěnky na rtech je naprosto perfektní, to se Ti opravdu neskutečně povedlo! A zajímalo by mě, zda jsi někdy zkoušela vyrábět tekuté/gelové oční linky, či zda bys je dokázala vyrobit :) Aby se neobtiskávaly a současně šly odlíčit jinak než zuřivým drhnutím :D

    OdpovědětVymazat
  37. Velmi rada by som vyskusala tvoju DIY rtenku, pretoze na jej vyrobu si sama netrufam. Potesil by ma recept na matujuci denny krem, pretoze mam zmiesanu plet a lesknem sa ako diskogula :) A este sa mi upchavaju pory. Naposledy som vyrobila pre mamu telove maslo a bola spokojna :)

    OdpovědětVymazat
  38. Tak ty jsou perfektní!!! Balzámek na rty jsem si vyrobila fajnový a trochu jsem zkusila i obarvit, ale výsledek katastrofální :-( takže jsem si rtěnku raději koupila. No ale když vidím tohle, asi to přece jen ještě zkusím, ono to asi půjde :-). Jsem přece jen začátečník, všehovšudy jsem si upatlala jeden pleťový krém, jeden krém na ruce a balzám na rty. Co by mne lákalo je nějaká pěkná maska na vlasy, ne moc náročná a přeplácaná. Spíše takový hezký základ, který by se dal jednoduše obměnit dle potřeby.

    OdpovědětVymazat
  39. Zdravim, :-) musim rict ze vypadaji krasne...uz jsem zkousela tve balzamky na rty, tak az zase nebudu mit cim mazat sebe a sve okoli, tak mozna prichystam bezbarvou variantu tohoto:-). Jestli bych mohla rict, jaky navod bych u tebe nasla, pak urcite nejake lehke uhlazovaci serum na vlasy. Vzdycky kdyz je jen trochu vlhko, tak mi vstano par minut po ucesani ty nejmensi vlasky, kadernice jim rika miminka :-) , a ja vypadam jako jezinka.... Takze kdybys se ti povedlo protijezinkovske serum, byla bych ti vazne vdecna :-D
    Dekuji Miska

    OdpovědětVymazat
  40. Ahoj, já bych uvítala tip na něco jako bezoplachový kondicioner.. moje vlas jsou u kořínků mastné a délky suché a když použiju jakýkoliv olejíček tak je mám splihlé.. A zajímalo by mě jestli je a na co dobrá je makový olej :)
    wr55@centrum.cz

    OdpovědětVymazat
  41. Super návod, moc děkuju za tip, určitě vyzkouším.
    http://rychlapujckabezpoplatku1kc.cz/

    OdpovědětVymazat
  42. řasenku!! dokonalou a individuální řasenku svět potřebuje jako sůl.

    OdpovědětVymazat
  43. tak mě ještě napadá, dal by se použít i červený okr? a případně místo čeho, nebo navíc?? mám ho tu nevyužitý. děkuju, L.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě, přidala bych ho místo jílu:)

      Vymazat
  44. Ekortěnka je parádní. Nedávno jsem sháněla podobnou na Fleru, neúspěšně, tak jsem nakonec rezignovala a koupila si několik odstínů zcela neekologických chubby sticks.
    Moc by mě zajímal recept na krémový deodorant, nějaký hezky voňavý a opravdu účinný, našla jsem jen návod na tuhý. Třeba se pak taky k výrobě kosmetiky dopracuji - už na mě doma čeká první balíček z Ekokozy se směsí na přípravu šumivých balistiků do koupele :)

    OdpovědětVymazat
  45. Vypadá to fakt skvěle. Chtěla jsem se zeptat, mají ty rtěnky shimmer? A myslíš, že by šla vyrobit i přírodní kompletně matná rtěnka? :)
    Budu ráda za další návody, já osobně bych ráda viděla nějaký DIY produkt na obočí, nebo hezký bronzer, protože tohle jsou dvě věci, co se přírodní dost blbě shání. A když, tak stojí šílené peníze. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju! Rtěnky mají shimmer pouze, pokud chceš, já jsem dávala micu do dvou z verzí, ale vidět téměř není, spíše třpytky vytáhl blesk, se kterým jem fotila - pokud micu nezařadíš, dostaneš kompletně matnou rtěnku, ještě vyššího zmatnění dosáhneš, když zvýšíš poměr jílu;)

      Vymazat
  46. Ahojcek. Presne ako tu pisala jedna kocka, by bol super bezoplachovy kondicioner. Po vsetkych olejoch mam vlasy mastne... Napr. olej Borakovy ...
    sylvinka@ymail.com

    OdpovědětVymazat
  47. Ahoj, chci se zeptat jestli se dá rtěnka udělat i z méně surovin a zda mohu jako olej použít rýžový?¨
    Děkuji a přeji hezký den.
    Karolína

    OdpovědětVymazat

Děkuji vám za každý váš názor a připomínku

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...