čtvrtek 23. dubna 2015

Špagety k sežrání - avokádo, špenát & sušená rajčata


    Těstoviny miluju a často se k nim uchyluju, protože se snažím vařit mně a příteli do školy obědy - a těstoviny jsou i studené vcelku dobře jedlé. Vždycky jsem ale nesnášela tradiční boloňskou omáčku, červené omáčky mi obecně nejedou, a tak vám přináším recept na omáčku zelenou, která mi poprvé vznikla v mixéru minulý týden a která je tak strašně dobrá, že se nedožila ani focení. A tak jí máme na stole zas. Ne že bychom si stěžovali. 
  

    Ingredience (na cca 4 porce)
  • cca 100 g baby špenátu
  • 1 zralé avokádo
  • 2-3 stroužky česneku
  • pár lístků bazalky
  • tři špetky koriandru
  • 200 g poctivého bílého jogurtu (já zbožňuju Hollandii)
  • cca 70 g sušených rajčat, pokrájených na drobno
  • uvařené špagety (♥ celozrnné z DMka!)


    Jak na to
    
    Celý postup je jednoduchý jako facka. Vnitřek avokáda vhoďte spolu s česnekem, koriandrem, bílým jogurtem, špenátem a bazalkou do mixéru a mixujte, dokud vám nevznikne krémová omáčka. (Moje krémová bůhvíjak na fotkách není, jelikož naše avokádo nebylo dokonale zralé - občas je fakt oříšek na to správné narazit.) Podle potřeby přisolte a připepřete, smíchejte s těstovinami a přimíchejte sušená rajčata.


    Nejen, že je celý recept extra rychlý, on je také opravdu zdravý. 100g omáčky (bez těstovin) obsahuje 131 kcal, 3g vlákniny, 3.2g bílkovin, 10.5g sacharidů a 8.4g kvalitních, potřebných tuků. Jedinou věcí, která by se dala charaterizovat jako nedokonale zdravá, jsou rajčata sušená v oleji, která se dají lehce vyměnit za suchá sušená rajčata - ty v oleji jsou ale mojí obrovskou láskou a poslední dobou je nadšeně cpu všude, kde to není úplně nevhodný. 


    A co vy, jaké jsou vaše nejmilovanější, rychlé a zdravé omáčky na těstoviny? Láká vás tento recept vyzkoušet? A kdo další má úchylku na sušená rajčata?

    Mějte se krásně,
    M.

16 komentářů:

  1. Asi najchutnejšie vyzerajúce špagety aké som za posledný pol rok videla! :3

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A nejen vyzerajúce, určitě i chutnajúce!;)

      Vymazat
  2. Tak to je supr rychlovka, akorát já špagety nemám ráda, prostě se to špatně jí, takže u mě vedou vrtulky a mašličky :)) Přítel ty červené omáčky na těstoviny zas naopak miluje a chlubí se, jak skvěle je umí udělat (prdy, koupí to už skoro hotové a jen to ohřeje :D )

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já zas neumím jíst mašličky, i když se mi strašně líbí! Já nejlíp spolupracuju právě se špagetama, hrozně se mi líbí je namotávat:-)

      Vymazat
  3. Vypadá to moc dobře a hlavně jednoduše a rychle, určitě vyzkouším! Díky za recept :)) Evi

    OdpovědětVymazat
  4. Moc se mi tenhle recept šikne, protože zrovna včera jsem si říkala, že je na čase jíst avokádo i momo sushi :-) Jinak ale nejím pšeničné těstoviny a pak je se špagetama trochu potíž, aby se neslepily hned v kastrolu. :-) Jana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já mám spadeno na pohankové a další ze zdravé výživy, tak jsem za tuhle informaci ráda, děkuju:-) Já totiž prsknu špagety do vody a zajímají mě zase až za 10 minut:D

      Vymazat
  5. Cestoviny milujem na všetky spôsoby, takže toto určite vyskúšam! :)
    ChristyShades

    OdpovědětVymazat
  6. Vypadá to teda ohromně lákavě, ale shodou okolností jsem avokádo do špaget zkoušela před pár dny (z nouze ctnost, lednice i špajza prázdné) a úplně to teda nedopadlo. Když to bylo čerstvý, tak super, ale do dalšího dne to nějak pochybně zhořklo, brr. Znovu už bych avokádo neriskovala, nechám si ho na pomazánky, a na špagety už omáčky jen sýrové nebo rajčatové :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to se mi nestalo, a to jsem dělala špagety takto již dvakrát a pokaždé jsem je dělala na dva dny..:-/

      Vymazat
  7. Celozrné špagety mám ráda, avokádo mám ráda, špenát taky, tak to vypadá, že už vím co bude k příští rychlovečeři :)

    my-mission-for.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
  8. woow presne tohle jsem nedavno varila jen misto susenych rajcatek jsem pouzila cerstva cherry!

    Rada bych se zeptala mimo tema prispevku, je mozne pouzit do kremu pupalkovy olej z organicke pupalkovy olej kapsle, kterou uzivam vnitrne? :)

    Dekuji a preji krasne dny plne zdravi!

    OdpovědětVymazat
  9. Recept určitě brzy vyzkouším! Kdyby se ti náhodou chtělo dát sem pár receptů na nějaká zdravá jídla, která takto vaříš, aby byla přenosná a zdravá, to by byla paráda! :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji vám za každý váš názor a připomínku

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...