čtvrtek 16. dubna 2015

Kolejní room tour


    Ahoj ahoj ahoj! Doufám, že máte za okny krásný počasí, asi tak jako já, když článek píšu (dokopat se k psaní bolelo) - dnešní článek mám v merku už od doby před Velikonoci, tak ať je to za náma! Dneska se totiž dozvíte velkou životní pravdu - všechny blogerky nebydlí ve velkých vzdušných bytech s bílýma stěnama, bílýma doplňkama a vůbec vším bílým a cool a Ikea (nebo mám ten pocit jenom já?) - protože vás vezmu na kolej. Mua ha ha. Červený linoleum forever!


    Na začátek rovnou předesílám, že si na kolej vůbec nechci stěžovat - ba naopak. Moc nechápu aktuální trend studentů, kteří se hromadně stěhují na byty, kde platí dvakrát více a pohodlí je povětšinou o dost menší, už jen z toho důvodu, že když vám prdne žárovka, blbne voda a podobný srandy, na koleji se o vás do hodiny správce postará. Je to hodně o tom, jak se s kolejí sžijete - a pokoj, který sdílím s přítelem, nějak neměl jinou možnost, ale sžít se s námi prostřednictvím Futuramy, GoT, Snoopyho, LOL a všeho, co zbožňujeme - a pro nás dva je to ta nejlepší místnost na světě.

    Máme tu výhodu, že jsme podchytili velký rohový pokoj, takže se sem všechny naše moje krámy vejdou; a na pár metrech čtverečních máme koupelnu, kuchyň, posilovnu, pracovnu i ložnici.
    

    Koupelnová část (oukej, umývadlo) se nachází hned u vchodu, zhruba za vestavěnou skříní, kterou vidíte na druhém obrázku. (S vestavěnou skříní bojuju asi nejvíc - ten maglajz vevnitř bych vám vyfotit nemohla, je neskutečně náročný mít celej šatník v jedný části skříně.)

    Koupelnová polička je samozřejmě spravedlivě rozdělena mezi mě a Toma. Gel na vlasy nepoužívá, myslím, že ho tam dává jen proto, aby vyvážil rovnováhu vesmíru a stabilitu naší poličky. Nejlepší věc? Pinzeta na obočí - holčička s přícucem na zrcadlo, kterou mi dovezla ségra z Paříže.
    

    Skříň má nevyužitýho prostoru sice dost, ale tam nahoru nedosáhnu ani náhodou. Toho nevyužitýho místa je mi strašně líto, zaplácávám ho aspoň mým milovaným pidikufrem a mapou Středozemě, kterou na obří papír tuší kreslím už snad déle, než půl roku. Nemůžu se dočkat, až se přidá na zeď k Batmanům, Futuramě a dalším srandám. 


    Pracovní stůl je dobrá směska všeho. S makeupem před sebou a bižu (kterou stejně skoro nenosím, shame on me) vedle mě si připadám jako správná dívka (hlavně když k tomu navíc dostanu tulipány), jakmile zvednu hlavu, kouká na mě Gandalf, kolekce LOTR, Batman z Happy Mealu a krtečkové z Kinder vajíček - a rovnováha mýho vnitřního světa je zpátky. Největší objev tisíciletí jsou šuplíčky z Ikey. Do tý doby bylo dost těžký skladovat laky, gumičky a podobný srandy nějak rozumně.
     

    Snad všechny věci, které se na vás šklebí z makeup pořadače, už znáte z některého z článků (♥ Astorky!). Poslední dobou jsem děsně ujetá na pálení svíček, do téhle aromalampičky většinou přijde levandulový olej a heč, mám ji na dřevěné podložce, kterou nikdo jiný nemá! (Díky, Radu! Koukej, jak jsem ji využila:-))


    Zlatý porcelánový prasátko - kasičku neskutečně miluju. Koupila jsem ho poněkud trapně sama sobě k Vánocům (♥ Globus) a od té doby si do něj házím dvacky. Naštěstí to není taková ta rozbíjecí pokladnička, takže když jsem bez peněz, je aspoň vždycky kam sáhnout. Aloe vera vedle je kromě bylinek asi tak první rostlina, co se mnou vydržela déle, než pár týdnů - všechny se mi nějak podaří zabít. Králík z Nanu Nana byl s námi jen na pár dní, dohromady to už bylo moc velký kombo, takže už čeká na další Velikonoce uvnitř postele. 


    Nejlepší místo na světě? Postel. Tlustá ovečka Mičuda s námi putovala z první společné dovolené v Tatrách, černá opice Čeněk mě v obchodě dohnala k slzám, jak smutně koukala, že musela s náma domů, fialový Baron a měkoučký Poro jsou poslední artefakty naší sbírky plyšáků - na vině je hraní League of Legends. Povlečení se Snoopym jsme dostali od přítelovy maminky k minulým Vánocům a je nejlepší!


    Na parapetu už konečně nemáme hlínu, ale za ty dva týdny se mi rozrostla pažitka, bazalka a petrželka. Tak jsem zvědavá, za jak dlouho mi chcípnou. V plechovce na sušenky je aktuálně prázdno. Na oko viním kolejní trouby, se kterejma je občas sranda, je to spíš ale mým nedostatkem času. Už by to ale nějaký perníčky chtělo. Růže dostávám od Toma, protože je nejlepší! Všechny poctivě suším a drtivou většinu mám v pokoji doma. Pořád se chystám, že je všechny přesunu na kolej, ale vzhledem k mý šikovnosti se dost bojím, že by cestu vlakem nepřežily. 


    Kuchyňsko-futuramácký koutek je asi můj nejoblíbenější. No, koutek... Spíš roh pokoje, ale je tam vše, co potřebuju. Vařím pořád a trávím tím dost času - denně večeříme polévky, na každý den dělám i obědy, abychom netrápili žaludky a peněženky v menze. A na stolku, kterému vévodí Bender, se vaří prostě dobře. Dřevěný stolek a ta bílá mrcha vedle něj jsou také spolu s šuplíky na stole jediné kousky nábytku, které jsou naše a ne kolejní. Dřevěný stolek jsem si doslova vydřela - z čerňáku z Ikey jsem ho nesla až na kolej, protože jsme se ségrou  v obchodě dostaly random nápad, že je to potřeba. Otřískaný holeně se mi hojily tak tři týdny. 


    Na kolejní poměry je náš pokoj opravdu obrovský, dokonce není problém na zemi rozbalit karimatku a užívat si s činkama. Dva roky před tímto pokojem, ve kterém jsme aktuálně rok, jsme ale bydleli na pokoji zhruba dvakrát menším, a taky nás to nijak netrápilo. 

    Být na koleji má pro nás obrovské výhody - jednak je to její poloha, shánět bydlení ve slušné a dostupné části Prahy musí být pro studenta děs běs, jednak jsou to věci jako kolejní posilovna (600 za semestr, vážení), fesťák, nejrůznější akce a kolejní kocour Mikeš. 

    Celý život bych na koleji fakt bydlet nemusela, a i svůj byt bych si představovala vybavený jiným stylem, ale po čas studia si nedovedu představit, že by se nám někde mohlo líbit víc!


    A co vy, koleje a internáty? Máte zkušenost s podobným bydlením, nebo se tomu vyhýbáte jako čert kříži? 

    Mějte se krásně,
    M.


35 komentářů:

  1. Ach můj bože, ten Poro a Baron! Ty nutně potřebuju! *^* Jinak obdivuji, jak jste se dokázali přizpůsobit tak malému prostoru, my máme s přítelem 3+1 (ok, dva pokoje obývají spolubydlící) a stejně se roztahuji se svými věcmi a bordelem po celém bytě. =D A děkuji za inspiraci na novou výzdobu do kuchyně, toho Bendera musím mít. =D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Á, já věděla, že se od Tebe Baron a Poro dočkají obdivu:*:D My jsme si je dávali k Valentýnu, na ebay vyšel každý cca na 300 a Poro je pravdu neskutečně heboučkej! A Bender je nejlepší, ono dává člověku hezkou energii k vaření, že horší než Benderova mňamka to dopadnout nikdy nemůže:D

      Vymazat
    2. My máme zase Ramusáckou čepici - můj chlap si jí koupil loni na Animefestu (já dostala růžovou alpaku - jmenuje Carl). Byla sice hříšně drahá (jak čepice, tak alpaka), ale tak jsme si řekli, že se jednou za čas rozšoupneme. Od té doby bydlí na skříni na velké kasičce ve tvaru Tweetyho společně s maskou Guye Fawkese. =D
      Barona asi vážně pořídím, ale stejně bude muset z postele na skříň, naši potkyši plyšáky vnímají jako konkurenci a ukusují jim ouška, pacičky, očička a ocásky... =D

      Vymazat
  2. Náhodou mně to přijde sympatičtější než ty vzdušný bílý ikea pokoje, který jsou jeden jak druhej :) Já jsem teda na koleji ani na intru nikdy nebydlela, ale celý svoje VŠ studium jsem bydlela s přítelem v jeho minigarsonce a moc ráda na to vzpomínám :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky nejsem fanda vzdušnejch bílech ikea pokojů, a děkuju!:) Garsonka by byla asi naše druhá volba, ono toho beztak zatím moc nemáme a akorát bychom měli depresi, že máme v bytě prázdno:D

      Vymazat
  3. Vy máte ale super luxusní kolej =D v mém pokoji na koleji jsme byly ve dvou, když jsou roztáhla ruce, tak jsem se dotýkala stěn. Umyvadlo jsme myslím ani neměly xD a lednice nebyla kam dát =D No ted jsem taky trapně na bytě, jsme tu ve 4, každý má svůj pokoj a s tím, že platím přes prázdniny, mě to vyjde stějně jak na koleji.Ale byt je to typickej studentskej, do ikey ma hodně daleko =D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, podobně vypadal i nás minulý pokoj, to bylo opravdu maličké:) S umývadlem máme obrovské štěstí, bydlíme na jednom ze dvou bloků, které je mají na pokoji a je to ohromný komfort. Je mi jasný, že se to dost liší kolej od koleje, a k mojí spokojenosti taky dost přispívá přítel, s někým, kdo je na stejné vlně se člověk hned domuví na tom, jak pokoj předělat k obrazu svému:)

      Vymazat
  4. Celou střední jsem bydlela na intru a ten byl super, velký pěkný pokoj, vlastní koupelna, posilovna zdarma(!!), prostě parada, ale pak jsem přešla na vysokou a dostala koleje (v Brně) a to byla hruza, společny nechutny sprchy, nechutná kuchyn, nechutny všechno a navic dražší než kdejaký privát, takže jsem z tama honem utekla a ted jsem na privátě. Ono to teda asi dost zaleži město od města, umim si představit že podnájem bytu v Praze musí být velká pálka.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, ty společný sprchy a záchody jsou menší kámen úrazu:( Jsou dny, kdy uvažuju, že budu od rána do večera stepovat u záchodů a sledovat po každým, co po sobě v tý míse nechá, páš ty lidi jsou neuvěřitelný prasata. Chudáci uklízečky. A jo, v Brně budou ty ceny dost jiný, tady je fakt strašně draho, já vždycky přijedu z Pardubic a den mi trvá, než se adaptuju na zdejší cenovou hladinu:D

      Vymazat
  5. Bílý všechno je nuda, todle mávětší kouzlo a člověk musí být..tak nějak víc kreativní mi přijde :) já teda bydlela na privátě a měla jsem tam minimum věcí, ptze dycky co nejrychleji pryč dom...a tedka kvuli práci bydlim v praze na ubytovně, tkze něco jako koleje :D když sem přišla poprvý, tak jsem se rozbrečela, špína, hnus, komunistický rozbitý zařízení, ani né mikrovlnka a rychovarná konvice...ale tak rychle jsem si zvykla a jsem tu totáálně spokojená, za třetinu toho, co normálně stojí samostatný pokoj, 5 minut pěšky od václaváku a práce...mnohem lepší než nějaký vystajlovaný sídlo! :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jojo, taky nejsem fanda bílých bytů, ale fakt mi přijde, že na mě zírají pomalu odevšad:D Sama mám hrozně ráda barvy, takže svůj byt si jednou představuju pestře vymalovaný, ovšem bez červeného lina:D A jak píšeš, je to u zvyku, spousta vybavení á la mikrovlnka tu také není, ale to místo je k nezaplacení, a když si člověk zvykne a přizpůsobí si pokoj (a sám sebe pokoji), je to paráda:) Tu tvojí polohu ti fakt závidím, pět minut od Václaváku, wow!

      Vymazat
  6. Jsem ráda, že podložka našla své využití:) Je u Vás hezky a milo. Líp než ve sterilním bílém bytě, které jak už tu někdo psal, jsou všechny stejné. Osobité bydlení s příběhem nemusí být vůbec vystajlované a in. Děkuju, že jsi nás u sebe provedla♥ Jsem zvědavec, co se hrozně rád prochází po cizích bytech (at už naživo či jen virtuálně)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je pravda, byt musí mít něco ze svých majitelů a ty bílé taky nejsou mým šálkem čaje. Mně se třeba hrozně líbí u vás, a ještě ke všemu v lese, to musí bejt taková nádhera, škoda, že já a Tom budeme mít zřejmě povolání, který se slučujou spíš s většíma městama:( Taky ráda koukám, jak bydlí ostatní, jedna z mých nejoblíbenějších blogorubrik:) A podložka je perfektní, děkuju!:*

      Vymazat
  7. A nelíbí se ti tam tolik proto, že jsi tam s broukem a krásně vám ta "domácnost" funguje? :))
    Já jsem vždycky vysokoškolákům záviděla chodbovní večírky :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Samozřejmě Tom má na mojí spokojenosti největší podíl!:)
      Naše kolej je taková klidnější, chodbovici jsme tu měli jednou, bydlí tu spíš starší studenti, často samoplátci, takže my jedeme nějaké sešlosti spíše na pokoji:)

      Vymazat
  8. v prváku jsem bydlela na koleji v pidi-midi kamrlíku, 3 lidi a jedna lednice. kuchyň a dva záchody pro celé patro, sprchy společné pro celou kolej ve sklepě.. no nebylo to tak hrozný, jak to zní, ale víc jak rok, bych tam nebyla..
    dneska už druhým rokem bydlím v centru Brna (za stejné peníze jako stála kolej), mám skvělé spolubydlící, byt ve vile, zahradu na učení a opalování, obr pokoj, obr kuchyň s jídelnou, sprchu a záchod jen pro nás čtyři.. no už bych zpátky vážně neměnila :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, Mačet, sprchy a záchody a kuchyňky máme také společné a peklo to umí být:D Tobě se vůbec nedivím, že bys neměnila, to bydlení zní krásně! Sehnat něco takového v Praze by mě stálo tak 10x víc, než co platím teď, holt je to tu s tímhle všechno jinde:(

      Vymazat
  9. Opravdu to tam máte pěkně zařízené :) Ségra byla 3 roky na intru, pak se jí odstěhovala kamarádka a začala pak dojíždět. Byla jsem tam s ní asi dvakrát, většinou když se stěhovala tam nebo zpět. Když šli na WC, tak měla problém otevřít dveře, protože narazily o záchodovou mísu. Později jim tam radši dali zašupovačky! :-O :D

    U nás jsou koleje několika typů: jeden pokojíček, dvě postele, dva stoly, umyvadlo, záchody, sprchy a společná kuchyň na chodbě, pak je tam ještě jedna, kdy je jeden pokoj a tam jsou dvě buňky a tam už mají WC i sprchu svoje. Ale tohle pro mě teda moc neni.... máme byt 2+1, platíme skoro stejně jako na koleji. Přiznávám, že 3 měsíce nám na chodbě nesvítí světlo, ale to je tím, že máme na patře línější sousedy. Jinak stačí zavolat na číslo, které je napsané v přízemí a naběhne pán a opraví to. Všimla jsem si toho minulý týden, že tam něco takového je napsáno! :D Máme tam své sou kromí, nikdo nás nekontroluje, mám vlastní kuchyň a v úklidu se všechny vystřídáme :) když má za mnou na pár dní přijet ségra, tak není problém s přenocováním :)

    Tak ať se tam hezky bydlí :)

    OdpovědětVymazat
  10. Prastila mne do oci zubni pasta, tu zlutou pouzivam tez, bohuzel mi uz dochazi, muzu se zeptat kde ji kupujete a jaka je ta druha, za ni schovana? A jste s nimi spokojeni?
    Diky
    Anna

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Anno, pastu kupuji v obchodu Biooo, je fakt skvělá, taktéž její bílá ségra, kterou používáme na noc, mám je ráda obě:-) Teď jsem je na čas vyřadila, mám pastu od Herbadentu a z té jsem také nadšená.

      Vymazat
    2. Moc dekuju za odpoved! Jeste se zeptam jaky je mezi nimi rozdil, proc tu bilou na noc? Diky!
      A.

      Vymazat
    3. To opravdu nevím, zamýšlí to tak výrobce, takže nějaký důvod tam bude, ale nezkoumala jsem to:-)

      Vymazat
  11. Super, vzpomínám na staré časy. my s přítelem jsme měli jen jeden pokoj, kuchynka i sociálka byly společné na chodbě. když jsme si v pokoji srazili postele, tak už se tam nedalo skoro ani projít, sotva se daly vysunout židle od stolu, jedna malá skříň ( celá moje, manžel je strašně skromnej) a lednička. :-D no chápejte, že pak se všechny denní i noční záležitosti musely odehrávat pouze v posteli, no nebyl to kráááááááásný život :-DDDDDD PS. ted máme byt přes 90 m2 a skoro se tu někdy hledáme :-)

    OdpovědětVymazat
  12. Máte to veľmi pekne zariadené! :) Tiež momentálne bývam na intráku a som spokojná. :)
    ChristyShades

    OdpovědětVymazat
  13. Máte to krásně zařízené. Já jsem bohužel nebydlela na rohovém pokoji, ale na klasickém a tam nebylo tolik prostoru pro vlastní kreativitu. Ale nestěžuji si, také jsem bydlela na zrekonstruovaném efku, chodila do Dna, užívala si levnou posilku a účastnila se Mezi bloků - prostě nejlepší vzpomínky na nejlepší kolej :)

    OdpovědětVymazat
  14. Na kolejní poměry to máte opravdu super, za takové koleje bych se taky nezlobila! :) V Brně to většinou vypadá, že do jednoho pidi pokoje nacpou 3-4 holky, které se ani neznají, pro každou postel a malá komoda, sprchy a wc společné kdesi v dáli chodby. Pak chápu všechny, co se stěhují do sdílených podnájmů, kde mají ten pokoj třeba "jen" ve dvou. Já doma bydlím v bytě, co je veliký asi jako váš pokoj, taky jsme tam dva a taky spokojenost. Co si budeme povídat, ony ty malé prostory hezky sbližují :) Teď ale přežívám na "kolejích" v Lucembursku, které ve skutečnosti nejsou nic než klasické sdílené bydlení, jen zařízené přes školu, takže podstatně levnější. V obřím bytě jsme tu tři, každá máme svůj vlastní mega pokoj (jedna spolubydla tam má i postel pro hosty :)), k tomu dvě koupelny, pračka, sušička a nově vybavená kuchyň, zkrátka veškerý komfort. Jen taky ten nájem je na české poměry někde úplně jinde, i když jde o nejlevnější koleje.

    OdpovědětVymazat
  15. Podľa mňa to tam máš pekne útulné. Keď som ja bývala na intráku, vždy sme s kamoškou niekoho vzali "na lôžko" a to bol trocha väčší problém, kam dať veci a pod. Po zlých skúsenostiach sme to vzdali a zostali sme dve, ale nikdy sme tam nemali tak útulne. Pokiaľ si však pamätám, 90% úložného priestoru v mojom prípade zaberali knihy... :D Pre mňa však bolo najdôležitejšie, že sme mali vlastnú kúpelňu a WC. A známych v internátnom klube, takže každý večer kofola zdarma!

    OdpovědětVymazat
  16. ohhh take miluji aqua alegoria od guerlain! :)

    OdpovědětVymazat
  17. Za dob studia jsem bydlela v Olomouci na koleji asi tři roky a byly to super časy. Mělo to své výhody - cena, o nic se člověk nemusel starat, dostupnost, neustálá společnost, i své nevýhody - málo místa, nedostatek soukromí, kravál do pozdních nočních či brzkých ranních hodin (jo jo, studentský klub hned pod oknama) a absence kuchyně (místnost na konci asi 50m dlouhé chodby s jednou starou mikrovlnkou a jedním elektrickým vařičem pro celé patro nepovažuji za kuchyň). Univerzitní posilovna a bazén se vstupem za 40kč na ISIC kartu taky měla něco do sebe :). Nás bydlelo 6 na jednu buňku (dva pokoje po třech se společnou chodbičkou a koupelnou), což bylo někdy veselé, ale většinou nás tam tolik nebylo. Víceméně jsme bydleli celé tři roky stabilní čtyřka. Momentálně žiju několik let v pronajatém bytě a řešit s majitelem kapající kouhoutky, nefunkční karmu či samoseotevírající vchodové dveře je "ohromná" zábava.
    Tamara

    OdpovědětVymazat
  18. Taky jsem takhle bydlela. Teď už bych ze svého velkého vzdušného bytu nechtěla. :D Ale nemáme všechno bílé a IKEA, díky bohu.

    OdpovědětVymazat
  19. Máte to krásně zařízené, s bydlením na koleji nemám zkušenost, ale co jsem viděla v Brně, když jsem tam byla kdysi dávno na dětské olympiádě, tak to tam tak krásně nevypadalo. S kytkama to mám podobně, začínala jsem asi s 10 a zbyl mi jen kaktus :), nějak si vzájemně nerozumíme. Jak to všechno stíháš, učit se, psát blog a vyrábět kosmetiku? Máš můj obdiv :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju za milý komentář!:) No, ono se to asi vcelku liší kolej od koleje, ale myslím že je to dost o vůli to zkusit nějak uzpůsobit životu:D Stíhám blbě, bohužel to blog docela odnáší, navíc od června nastupuji na tříčtvrteční úvazek do práce, sice odpadne brigáda, ale času bude i tak míň, uvidíme, jak to půjde:-)

      Vymazat
  20. Vim, ze je to starsi clanek, ale uplne mi to pripomnelo stare casy.. Bydlela sem nejprve na jeste nezrekonstruovanem bloku F, pak na zrekonstruovanem C a pak s pritelem (dnes manzelem) na Acku ;).
    Skvele casy-hosloda U Dna, kevna posilka, super rychly net, HYMYM a Futurama kazdy den, vsichni kamaradi v blocich okolo...

    OdpovědětVymazat

Děkuji vám za každý váš názor a připomínku

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...