čtvrtek 2. dubna 2015

DIY: Krémové oční stíny/linky (ft. Ekokoza) + minisoutěž


    Přeji krásný zelený čtvrtek všem! Přináším vám Ekokozí recept na duben - a ačkoliv je počasí příšerné, i tak jsem se rozhodla jaro přivítat nějakými těmi barvami; koneckonců, v poslední době se snažím o dekorativní kosmetiku, a oční stíny/linky/ve správné barevné kombinaci i tvářenka jsou jen logickým pokračováním řady korektoru a BeeBee krému. Pokud ale barvám nefandíte, přizpůsobte si je podle sebe - podle tohoto receptu namícháte i světlý základ na oční víčko nebo naopak uhlově černé linky; přírodní suroviny jsou samozřejmostí a perfektní konzistence i výdrž bonusem. 

    Pokud už víte, jak to tu chodí, je vám jasné, že s novým receptem přichází nový olej - a tentokrát padla volba na meruňkový
    


    Na oční stíny či linky budete potřebovat:

  • meruňkový vosk (popř. jojobový, mandlový) - např. zde
  • meruňkový olej (tento měsíc zdarma k objednávce nad 500 kč) - např. zde
  • olivové máslo - např. zde
  • přírodní kofein (nemusí být) - např. zde
  • tekuté hedvábí (nemusí být) - např. zde
  • barevný oxid dle vaší volby - např. zde
  • oxid titaničitý či oxid zinečnatý, chcete-li dosáhnout jemnějšího odstínu - např. zde
  • glycerin (nemusí být, jedny stíny jsem dělala s ním a jedny bez; efekt je vidět v intenzitě barvy) - např. zde
  • mica prášek (nemusí být, mica prášek může dodat stínům lesk) - např. zde
  • kalíšek na hotové stíny - např. zde



    Postup:

    Opět se nejedná o nic složitého, jen pozor, že tento recept je v množství hmotnostním, nikoliv poměrovém; uváděná množství vám plus minus dají objem kalíšku z Ekokozy, ve kterém stíny uchovávám já. 

    Ve vodní lázni nejdříve rozpusťte 4g vosku, 2g másla a 3g oleje. Protože jsem recept vytvářela na koleji, zvítězila lenost a já zjistila, že měkké máslo a vosk lze rozehřát i ve falešné vodní lázni - stačila mi varná konvice:-) Směs nechte mírně zchladnout. Pokud používáte přírodní kofein a tekuté hedvábí (důvody, proč je dobré tyto dvě položky zakomponovat, uvedu níže), přikápněte cca 1g hedvábí a mezi prsty rozdrobte špetku kofeinu - jeho celkové množství ve směsi by nemělo přesáhnout 2%. Vše smíchejte - aktuálně máte základ pro výrobu očních stínů, můžete pokračovat s jednou barvou, nebo základ rozdělit. 


    Základ přeneste na plochý talíř nebo misku (ideálně předem ošetřenou grepovým extraktem pro dokonalou čistotu), kde se budete moci dostatečně vyřádit - aby byly stíny dokonale homogenní, budete prášek se základem třít dohromady. Cílem je poskytnout tolik suché směsi, aby stín již další prášek nemohl pojmout - při nižším obsahu suché složky by byl stín mastný, zalézal by do vrásek a jeho pigmentace by byla špatná, nehledě na to, že by byl nános barvy nerovnoměrný. 


    Na uvedené množství základu jsem pro fialový stín spotřebovala 6g barevného oxidu a 7g bílého základu - je samozřejmě na vás, jaké zvolíte barvy, a pro syté, nepastelové barvy můžete oxid titaničitý úplně vynechat. Přidala jsem i cca 1g lesklého prášku mica, který je jen lehce pozorovatelný. Obecně preferuji matnější stíny; jste-li příznivcemi těch lesklých, nebojte se prášku přisypat vydatné množství. Doporučuji ale přisypávat prášky postupně, jednak kvůli kontrole odstínu, jednak mé suroviny mohou zrovna sát jinak, než ty vaše. Pokud máte k dispozici i glycerin, kápněte ke směsi cca 2g. Vše dokonale "utřete" a přeneste stín nožem do připraveného kalíšku. 
    


    Nakonec vám stačí vyhrát si s etiketou a voilá, stín dle vašeho gusta je na světě! 

    Já tvořila fialovou a růžovou z prostých důvodů - růžové stíny mám ke své povětšinou zelené (ráda se během dne mění) barvě oka ráda, ale najít ten pravý je těžké. Pokud si koupíte pastelovou růžovou, vypadá na oku bíle. Pokud si koupíte tmavší růžovou, už je moc ostrá a jakoby do fialova. Ke všemu většinou obsahují třpytky, což nemusím. Fialovou mám zafixovanou jako barvu, která mým očím sedí, připadá mi ale, že padne snad každé duhovce. Opět jsem chtěla odstín, který není tmavý (to vzhledem ke svýmu umění vypadám jako po prohraným zápase v ringu) ani příliš křídově světlý. 

    Krémovou konzistenci preferuji; jednak jsem se štětci nemožná, jednak se s nimi lépe dělají pěkné linky, které jsem si u fialové barvy hned zamilovala. 

Kvůli tomu, jak je venku celé dny zamračeno, jsem fotila s bleskem; růžová na fotce je adekvátní té mé, nicméně fialová je více fialová, než vypadá na fotce. 

    Co se přidávání kofeinu a hedvábí týče, dokáží stíny pozvednout na další level. Pečující základ se už tak o víčko stará, nicméně kofein citlivou jemnou kůži ještě zpevní, což ocení hlavně ty z nás, které už sahají po anti-aging krémech (tip: pokud děláte oční korektor, přidejte kofein také). Tekuté hedvábí je jednak antioxidantem, mělo by prodlužovat životnost výrobku, jednak pomáhá stínům k hladšímu nanášení a lepší textuře. Nemusíte se bát toho, že je na vodní bázi, zatímco zbytek surovin je na bázi olejové; suchá složka se o to postará. 

Ten samý problém; ve skutečnosti jsou stíny o něco sytější. 

    Pokud vás zajímá, jak je to s výdrží, nemůžu si stěžovat. Stíny mám umíchané chvilku, ale už přežily zkoušku bulením i power jógou, a to prosím ten samý nános stínů. Pokud je plánujete nanášet na celé víčko, což já dělám s růžovými, mírně je zafixujte transparentním pudrem, aby se neslévaly v záhybu; zapudrování samozřejmě také prodlouží jejich trvání. Na nanesení je stínu třeba naprosto minimální množství, s jedním kalíškem si vystačíte opravdu dlouho. 


    Minisoutěž:

    Pro jednu zájemkyni tu mám kalíšek s fialovými stíny, o kterých můžu zaručit, že nikdo jiný než já je nemá!:P Stačí, když k vašemu komentáři připojíte přání, jaký návod by vás zajímal příští měsíc, popř. na jaký olej z Ekokozy si děláte zálusk. Výherkyni budu losovat v neděli 12.4.2015. 


    Nakonec bych chtěla mockrát poděkovat Ekokoze za krásnou spolupráci, zaslání surovin pro namíchání očních stínů a konečně za poukázku pro vás, tento měsíc na meruňkový olej - a sice s kódem "merunka"! Poukázka platí do 30.4.2015 při objednávce nad 500 kč; pokud by se vám olej automaticky nepřičetl k objednávce, připište kód do poznámky. 

Prostřední fotka, focená bez blesku, nejvíce barevně odpovídá. 
  
    Co vy a oční stíny - láká vás vlastní výroba? Jaký odstín by byl "ten váš"? Jste zastánkyněmi matných stínů, nebo třpytivých? Líbí se vám více verze linek, nebo vystínovaného víčka? A pokud chcete objevit kalíšek s fialovou barvou ve své schránce, určitě mi nezapomeňte napsat, co byste tu rády viděly příště!
  
    Mějte se krásně,
    M.    

73 komentářů:

  1. Já určitě hlasuji spíše za linky než stín na celém víčku. Vypadá to opravdu nádherně a už bych se konečně měla rozhoupat a vyzkoušet si něco vyrobit. Pro příště by se mi líbila právě ta tvářenka. Olejík z Ekokozy by se hodil jakýkoliv, který se dá využít do většiny návodů.
    V.
    ver.vranova@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, Veru! Fialovácelá víčka bych si netroufla, taky se mi u nich líbí linka víc, u růžových jsem prostou linku ještě nezkoušela:)

      Vymazat
  2. Fialovou mám ráda, stíny bych ráda vyzkoušela. :)
    No když už máš vyrobené stíny, co takhle zkusit rtěnku? :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Brunwen, rtěnka je žhavým kandidátem:)

      Vymazat
  3. Fúha. Mať tiene, ktoré nikto nemá? To je šupa :) Chcela by som skôr návod na nejaký krém, ktorý bude ľahký ale vyživí pokožku dostatočne a nebude obsahovať bambucké maslo :( :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Adri, děkuju! Jinak pokud Ti bambucké máslo nevyhovuje, klidně se dá nahradit jiným - mandlovým, meruňkovým...:)

      Vymazat
  4. tak koment zo Slovenska -očné tiene určite áno..no ale aj s linkou, a radšej matné vzhľadom k problému že ligotavé zvýrazňujú každú očnú vrásku :), a privítala by som tvárenku...a olejček mrkvový..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haha, miluju slovo "ligotavé"!:) Tvářenka je horký kandidát:)

      Vymazat
  5. Tohle už je hodně vysoká liga, jsi šikovná. :) A stín bych jistě měla velmi ráda... :)
    Mně by se líbila vlastní rtěnka, ovšem olej mě zaujal z okurkových semen... Ale to by jistě šlo dohromady. :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. An, ale není, všechno je to pořád moje klasika, olejový základ, vodní báze, a nakonec vmíchat pár prášků, nic složitého:)

      Vymazat
  6. Dlouho se odhodlávám k tomu si něco podobného umíchat a tohle vypadá už vážně super! Mě by se líbil návod na řasenku, která by se neobtiskávala :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haha, tak s tím mají problém i kosmetické firmy, to by byla fakt výzva:D

      Vymazat
  7. Tak ty stíny jsou bomba, to bych si vůbec netroufla namíchat, klobouk dolů. Mě by třeba zajímalo, jestli se dá doma vyrobit použitelná řasenka :) A olejíčky z Ekokozy..mám jich v merku několik..třeba pupalkový, z jablečných semínek, brusinkový, měsíčkový :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju, Joelle, ale stíny opravdu nejsou nic těžkého! Nejhorší bylo vymyslet poměry, když už tohle znáš, je to hračka, jednodušší, než upíct kuře:)

      Vymazat
  8. Pěkný den všem :)
    V poslední době sleduji, že by se spoustě lidem hodil návod na štěstí, radost a nehynoucí lásku. Ale vzhledem k tomu, že to takhle zkrátka a každý si musíme ten svůj vlastní "návod" najít sami, tak zůstaňme u toho, co se relativně lehce vyrobit dá :) A jelikož momentálně řeším odjezd do hor země třetího světa o délce pobytu cca 3 měsíce, hodil by se mi návod na nějaký "set pro cestovatele s multifunkčním využitím"- mýdlo na tělo, obličej i vlasy a možná nějaký super odolný a účinný deodorant :-D Jinak si již dlouho dělám zálusk na Olej z černého kmínu, ale nejsem si jistá, zda ho mají v portfoliu- možná by právě tohle mohla být pohnutka k zařazení do prodeje ;)
    Namaste! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Wow, Luci, tak to Ti závidím! Jedeš do Himalájí? Neříkej mi, že jo, a už vůbec mi neříkej, že tam jedeš dělat jógu, protože bych se ukousala závistí:D

      Vymazat
    2. Míšo, je tomu tak! :D Do Indického Himálaje se vracím již podruhé, je to zkrátka moje srdcovka.První 2 měsíce treky v horách...no a...na poslední měsíc chceme přeletět na jih k pobřeží Goa a absolvovat tam instruktorský kurz u "našeho učitele", který nás tam vedl před 3 lety (byť pouze 6 dní) :) A s tou kosmetikou na cesty to fakt myslím vážně :D Budu si muset sbalit minimum věcí a co nejodolnější...hehe

      Vymazat
    3. http://cdn.meme.am/instances/500x/54376894.jpg

      Nebudeš mít pak někde dostupný fotky?O:-) Já vim že je blbý bejt takhle zvědavá, ale to zní jako naprostej sen!:)

      Vymazat
    4. Já jsem taky vždycky zvědavá až na půdu, takže to úplně chápu :) Fotky snad dostupné někde budou a kdyby ne, pokud bys měla zájem, tak ti je ráda pošlu....nicméně něco málo z minulé Indie mám na mém FB, pokud bys chtěla naladit cestovatelskou strunu už teď :)
      PS: Co se yogy týče, jsi pro mě velmi inspirativní- začala jsem cvičit 5 Tibeťanů =)
      Měj se nádherně!

      Vymazat
  9. Nejvíc nejlepší jsou ty růžové stíny, blahopřeji;) Jinak návod na řasenku by nebyl ku škodě:D V koze toho mám dost vyhlídnutého, nejvíce teď asi mrkvový a z granátových semínek;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju, Ivet! Ta řasenka je velká challenge... :)

      Vymazat
  10. Opět parádní článek s receptem - prostě bomba! Jsi neskutečně šikovná, kreativní a máš na mě dobrý vliv :-)). Ráda bych si vyrobila svůj domácí parfém, make up. Jinak by mě moc zajímal recept na konturovací produkt - klidně tmavý i světlý. Ono totiž tyhle výrobky u nás nejdou moc sehnat a když, tak za příšerný peníze, s obsahem bůhvíjakým a nebo nevyhovují svou barvou. A také jak psaly holky výše, recept na rtěnku by byl fajn :-).
    Přeji krásný zelený čtvrtek :-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju, Hany:-) Konturovací produkt je skvělý nápad, nepůjde o nic těžkého a rozhodně to najde využití, je fakt, že nějaký vhodný jsem také hledala zatím marně!

      Vymazat
  11. Ty si úplná kouzelnice, Míšo! :) Návody beru na všechno možné, moc se mi líbí jak umíš vytvořit spoustu druhů kosmetiku pouze z přírodních surovin. Skvělá by byla asi vyrobená tvářenka, ale v takovým odstínu, který by se hodil pro bledulky :) Kdybych měla možnost asi bych si vyrobila nějaký pěkný hnědý odstín. Vím , že to není moc originální, ale k mým hnědým očím se hodí nejvíce.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Anet, děkuju! Ale slibuju, že kouzelník nejsem, je to vcelku snadné:-) Tvářenka patří k horkým kandidátům, taky pravda, že pro bledule je těžký najít něco, co nebude mlátit do očí:)

      Vymazat
  12. Ahoj Miško, stíny jsou perfektní, doufám, že budu ta šťastná, která bude mít možnost je osobně vyzkoušet :-) Osobně bych uvítala recept na nějaký sprcháč, který by trošku napěnil, nevysušil a samozřejmě byl co nejvíc přírodní, aniž by zruinoval peněženku. A možná receptík na nějaký fixační pudr, co by moc nevysušoval, by taky nebyl k zahození :-) Krásný den přeji, Karolína Š.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hmm, sprcháč mám také v merku! Zatím netuším, jak bych to provedla, ale zkusím to pokoumat!:)

      Vymazat
  13. ty si aká mega šikovná :O :) mne by sa páčilo napr. rozjasňovač, lícenka alebo masielko na pery :) ja som skôr na matné tiene, nejaké mi ligotavé nesvedčia, ale linky používam rôznofarebné :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To slovo "ligotavé" fakt nemá chybu!:) Ať žije mat!

      Vymazat
  14. Co takhle navod na krem na ruce? :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Wow, to je taky výzva, nevím, jestli bych zvládla něco, čím by ruce neumastily vše okolo!:)

      Vymazat
  15. Ahoj, mi by se určitě líbil návod na výrobu make-upu nebo nějaké tvářenky:) ale ráda si přečtu jakýkoliv návod, každá inspirace se hodí

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Domi! Jakýsi makeup jsem míchala, najdeš ho pod názvem "BeeBee krém", ale tvářenka patří k největším favoritům na další měsíc!

      Vymazat
  16. moc pěkné! mě by se líbila krémová tvářenka, rozjasňovač nebo řasenka. a olej šípkový. Krásný den a díky. Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju! Zatím nejvíce vede tvářenka, ale pokusím se i o ty zbývající dva návrhy!:)

      Vymazat
  17. Wau, to mě mile překvapilo, že se soutěží o něco, co jsi vyrobila. Fialová není moje nejoblíbenější barva, ale je fakt super, že zvládáš i různou dekorativku. Ovšem navzdory určitému odstupu od fialové mám stejně dojem, že to stejně byla má první barva očních stínů, protože mě líčila matka, když jsem ji dělala "figurínu" na zavešení šperků, které tehdy prodávala. Mám ráda tvářenky a rtěnky, takže si vystačím s hodně nude stíny, když už. Nápady na tvorbu už mi všichni sebrali, mě by nadchla burgundy rtěnko-balzám, ale to je dost specifický požadavek. Nebo krémová tvářenka ve stejném odstínu. Nebo třeba béžová.philosoraptorka@gmail.com

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, Jani! Jo, s těmi nude stíny se shodneme, také je většinou spíše nepoužívám, ale tohle jaro jsem nějaká poblázněná a poprvé po snad čtyřech letech jsem si koupila lesk na rty a na oku mám fialovou:D Ale se rtěnkou jsem stejně sebejistější:)

      Vymazat
    2. Chápu, jaro je divný. Já zase začala cvičit 30 day shred a dělat detox (přestože bych ještě v zimě neveřila, že v mém životě takové období přijde).

      Vymazat
  18. Fialové stíny miluju, i když momentálně jsem ráda, že stihnu aspoň řasenku. :-) hrozně bych chtěla návod na domácí rtěnku, nejlépe neslíbatelnou :-D protože miluju rudou, ale jak mám kolem sebe pořád děti, tak jsme za chvíli rudí všichni a všude, a zase neslíbatelná z obchodu se mi teď v té zimě hrozně na rtech hrudkuje. :-/ jo a z nedekorativní kosmetiky bych hrozně stála o krém na ruce, nějaký super fest výživný, mám na té mateřské ruce pořád vysušené jak blázen :-/ jo a meruňkový olej miluju, začala jsem používat jen pro děti a teď ho používám všude i pro mě, je skoro zázračný :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Meruňkový olej také miluju! Závidím dětem, že je s ním opečováváš, ty se mají:-) Jo, neslíbatelná rtěnka je výzva!

      Vymazat
  19. Já bych navrhovala řasenku, nejlépe nějakou, která by se dobře nanášela a neroztékala, zároveň necuckatěla, nedrolila se a vydržela tam, kde má celý den, večer by se dobře odličovala, řasy by prodlužovala, natáčela a vyživovala, nemnožily by se v ní bakterie a hezky by samozřejmě voněla..
    Navíc, stíny se bez řasenky nosit nedají a tak je už ted s její výrobou pozdě!

    Za oleje jsem již plně uspokojena avokádovým - ten používám jako odličovač, noční krém, někdy i ranní krém, nouzový balzám na rty, první pomoc pro do krve popraskané ruce, balzám po holení, s naloženou vanilkou místo parfému nebo jako rychlodárek pro ženu libovolného věku, masku na vlasy, zálivku do salátu..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haha, Týnko, to jsou ale skromný požadavky na řasenku!:D Avokádo je zázrak, to je fakt:)

      Vymazat
    2. Příroda je všemocná, já bych jí nepodceňovala...určitě by to zvládla líp, než nějakej Dior s Esté dohromady ;)

      Vymazat
  20. Teeeda, pokaždé žasnu nad těmi nápady =) Návody jsou opravdu super, i když... na dekorativku jsem si zatím moc netroufla. Fialkové oční stíny jsou bezva, vybírám mezi nimi a kouřovým líčením. Uvítala bych sérum na oční okolí v kuličce - lehce anti ageing, hydratační, proti otokům.
    Přeji hezký den, Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju, Hani! Na dekorativku si troufni, je s ní sranda:D Na sérum zkusím mrknout!

      Vymazat
  21. Tvoje fialové stíny by mi určitě taky slušely, jelikož mám taky zelené oči a najít pěkný odstín fialové (i růžové) je fakt fuška, jak říkáš.
    Uvítala bych moc návod na nějaký výživný sprcháč. Poslední dobou právě uvažuju že bych si nějaký namíchala (s úžasnou vůní mandarinek nebo borůvek třeba) ale moc nevím co přidat k základu, aby to bylo i výživné a hydratační...
    A ten meruňkový olej vypadá dobře, ale můj top je teď ten švěstkový, který jsem dostala s minulou objednávkou z Ekokozy jako dárek, vážně voní jako marcipán! :-)
    veryblackgirl@centrum.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, švestka je perfektní! Taky jsem si ten olej zamilovala:)

      Vymazat
  22. Díky Tobě a dnešnímu návodu jsem si uvědomila, kdo má v následujících dvou měsících narozeniny (celkem 5 lidí! jupí!) a že tedy nutně potřebuju nakoupit suroviny B-) A co bych potřebovala? Nějakou emulzi na holení... aby pak nezarůstaly chloupky (popř. by třeba vůbec nevyrostly :-)), aby kůže nebyla vysušená a nesvědila. To by se mi hodně líbilo... a zdarma - co takový bavlníkový olej? :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, čím budeš obdarovávat? Paráda!:) Takové zázračné sérum, po kterém by už chloupky nevyrostly, toby se mi také líbilo:D

      Vymazat
    2. Dvě švagrové vyfasují tvůj šampón, manželovi vyvinu olej na vousy, švagr dostane skořicový peeling (který miluje) a ségra sprchový olej :-) A snad kápne i něco pro mě B-) jinak bych to nedělala, že...

      Vymazat
  23. Já jsem si poslední dobou hodně oblíbila kombinaci očního stínu v barvě Tiffany blue, se kterou udělám širší linku a pak na ni udělám sytě černou tenčí a mám tak jakoby dvě linky.. hodně se mi líbí právě kombinace těchto dvou barev :) a jak říkáš, fialové stíny sedí zelenoočkám perfektně a jelikož se k nim také řadím, o Tvůj stín bych měla zájem a co se týče toho, co by se mi líbilo v příštích měsících.. docela by mě zajímalo, zda by se doma dala vyrobit i přírodní řasenka.. ovšem nějaká, která by řasy zvýrazňovala více, než ty od Alverde :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ó, Tiffany blue je nádherná barva! S Alverde řasenkami zkušenost nemám, ale nějakou vlastní namíchat zkusím, koukám, že snad převážila i tvářenky a rtěnky!:)

      Vymazat
  24. Ahoj, máš můj velký obdiv, jsi neskutečně šikovná! Oční stíny jsou doopravdy úžasné! Já mám už balzámky na rty a ty jsou naprosto suprové. Vím, že už to tady někdo psal, ale rtěnka by nebyla špatný nápad. Rovněž by mě zajímalo, jak se dělá taková tužka na oči či rty. Na škodu by také nebyla řasenka, které by vydržela i mé zkouškové období, které je občas plné nervů a slziček...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju, Terry! Jaképak jsi míchala balzámky? Není nad homemade:-) Na tužku bych si asi netroufla, ale řasenku a rtěnku se minimálně pokusím vymyslet, byly navrhované několikrát, tak by byl asi opravdu zájem!:)

      Vymazat
    2. Balzámky mám jahodový a mandarinka s mátou :) Ještě teď jsem z nich nadšená.Doopravdy jsem ráda, že jsem měla možnost poznat přírodní kosmetiku (homemade) díky pracovní příležitosti. Ale co mi zároveň zlepšilo radost, bylo nalezení tvého blogu :) Jdi do nich, zájem opravdu je :)

      Vymazat
  25. Super! Fialová se mi hodně líbí :) Kdybych jen nebyla takové nemehlo... Nu což. Aspoň se mohu kochat a doufat, že jednoho dne TŘEBA... Jinak já osobně bych se přimlouvala za návod na nějaký tělový krém/balzám s příodním SPF. A jako bonus výroba hodně tuhého mátového balzámu na rty s včelím voskem (a la Burts Bees).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jarko, vůbec to nesváděj na nemehla!:P Stíny jsou opravdu velmi jednoduché, jednodušší, než udělat většinu jídel:) Mátový balzám si uděláš i tak, že se mrkneš na jakýkoliv návod na balzám v tyčince, co tu mám, a přikápneš mátový EO, co se SPF týče, zatím tu mám jen opalovák, ale nějaký vyloženě krém je také super nápad!

      Vymazat
    2. Jo, s tím přidáním mátového EO mě to taky napadlo, to bych mohla zkusit! Budu Ti věřit, že to nedopadne tragicky (dyžtak zašlu foto podpálené kuchyně). Co se krému s SPF týče, možná by šel nějak nakombinovat ten opalovák s tím čokoládovým máslem? Nebo s něčím vanilkovým. Nebo růžovým. Nebo MÁTOVÝM (jsem posedlá mátou, hrozně mě baví ten chladící efekt). Stejně vlastně nechápu, proč se SPF do pleťových krému přidává vcelku běžně, ale do tělových nikdy (jen do vyloženě opalovacích).

      Vymazat
  26. Jsi moc šikovná. Stíny se mi líbí. Klidně bych je jako linku nosila, na jaro jsou tyhle barvičky ideální :-) Zajímal by mě návod na doma vyrobenou řasenku nebo rtěnku :-)

    OdpovědětVymazat
  27. Ahoj, mě by se líbil návod na krém na ruce. A olej třeba amarantový nebo brusinkový.

    OdpovědětVymazat
  28. Obdivuju Te a uz nestiham ziraz, jak strasne moc jdes kupredu!! ;-) krasna prace, jen kdybych byla taky schopna si neco takoveho vytvorit sama :-/ ale otazka znela jasne, rada bych se podivala na cernocernou rasenku anebo i tvarenku, pac mam v hlave odstin a nejak ho ne a ne najit :-D uuf! :-D

    OdpovědětVymazat
  29. Ja bych prosím nutně potřebovala nějakou super zázračnou bázi pod MU. :) koukám že tento měsíc nebudu dělat jen beebee cream ale i linky.. Juhuuu

    OdpovědětVymazat
  30. Jasně, že mě láká výroba očních stínů, vypadají vážně úžasně, sama bych taky zvolila buď fialové, nebo klasické hnědé. Mám ráda matné stíny i ty se shimmerem, momentálně je střídám podle nálady, stejně jako linky a vystínované celé víčko. A co by mě zajímalo příští měsíc? Recept na výrobu tvářenky, prosím! :-) A z Ekokozy si už pěkně dlouho plánuju objednat třešňový olej, jenom jsem se k tomu pořád nějak nedostala.

    OdpovědětVymazat
  31. Nádhera, co všechno dokážeš! :-) plánuji také začít vyrábět...
    Co takhle vyrobit zubní pastu?? :-)

    OdpovědětVymazat
  32. Wow, to je dobré! A ještě lepší je, že všechny podstatné suroviny už mám doma, tak bych to mohla zkusit umíchat :) Akorát mi samotný fialový pigment připadá moc "tvrdý", jde příliš do modra, takže mám v plánu si koupit ještě růžový na zjemnění.
    Mě by zajímal návod na korektor pod oči, případně rtěnku. Určitě bys vymyslela sofistikovanější recept než je moje V kastrůlku rozpustit suroviny na balzám na rty, přidat kus rtěnky (zas na druhou stranu, jak jinak se zbavit těch, které skoro nenosím) a tadá, máme tónovaný balzám!
    A pokud jde o oleje, rychlejší by bylo zeptat se, které mě nezajímají :D Ale už dlouho se chystám na jojobový, lískový, pšeničný, ricinový, taky bych mohla konečně prubnout arganový a hodně mě zajímá, jaký je šípkový přímo z Ekokozy. A to nemluvím o tom, že než se konečně dostanu k vyzkoušení kakaového másla, tak ho nejspíš přestanou vyrábět :D

    OdpovědětVymazat
  33. Ahoj,
    fakt neuvěřitelný, že doma se dá udělat úplně všechno - já tomu sice věřím (sama to dělám), ale někdy občas mě to stejně trochu zaskočí.
    No a co vyrobit dál? Sama se brzy chystám na pevný šampon a hrozně se na jeho výrobu těším - u tebe jsem ho, překvapivě, ještě nenašla :-)
    PS: Pustila jsem se do PROJEKTU VÝMĚNY KOSMETIKY, ale protože nemám takovou sledovanost jako ty, možná si zde někdo všimne a zaujme ho to.... :-)
    http://nevsednidny.blogspot.cz/2015/04/projekt-vymeny-kosmetiky-vyzva-pro-vas.html

    Petra z Nevšedních dnů

    OdpovědětVymazat
  34. Ahojky,
    ráda bych si přečetla návod na tvářenku, rozjasňovač či snad řasenku, která během doby, co jsem s ní nalíčená, bude pečovat o mé řasy, které posilní a donutí je růst. (mám hrozně krátké řasy :/) :D
    Mám zálusk na všechny možné oleje, abych mohla mít koupelnu jako kdysi nejspíš mívala Kleopatra.. :D Ale největší zálusk mám na arganový, neboť moje vlasy jsou never ending story a neustále suché, lámavé.

    OdpovědětVymazat
  35. Míso, jsou prostě úchvatnýýýý!! Ale to už jsem ti psala na FB, tak se nebudu rozvášňovat znova :D Ale čekala jsem, že výroba bude mnohem složitější (což mě těší, že není;) ) Doufala jsem, že se na ně vrhnu hned dneska, ale to bych musela mít doma nějaký oxidy :-/ Mám zlatou micu, tak tam možná nasypu tu.. Stejně jsem si dělala zálusk na zlatý linkdy z Lush ;)

    U olejů bych se určitě nebránila sapotovýmu 0:) Nebo kdyby chtěla Ekokoza zavést Kukui olej nebo olej ze semen kamélie..... :)

    A recept? Šampuky! Ten koncept mě hrozně baví, ale u Lush mi hrozně vadí ty vůně.....

    OdpovědětVymazat
  36. Ty tvoje barvičky jsou tak nyny,brala bych je obě.Na oči používám nejraději odstíny růžové až fialové a pak hnědé tóny,od nejsvětlejší k nejtmavší,zlatavé i šedé snesu.Klidně i tmavě trávové,jdou mi k duhovce :) Když nestíhám,ať žijou linky,jinak si ráda se stínováním vyhraju,potřebuju proto celou škálu odstínů a spíš ty pudrové,no.Po krémových sahám právě,když dělám linky,ale na celé víčko jsem je zkusila jen jednou.Výsledek byl smutný :D Zajímalo by mě,jestli bys zvládla voděodolnou řasenku....?Olej mě láká bavlníkový,jen nevím,jestli mi k něčemu bude. :)

    OdpovědětVymazat
  37. Mě by zajímal návod na nějaký čistící gel na obličej (do sprchy). Mám docela problematickou pleť - někde akné, jinde se neustále loupu a k tomu ještě černé tečky... Takže klasické drogerkové gely jsem vyřadila a ty předražené z lékárny stejně nepomáhají.
    Z olejů mě už dlouho láká šípkový... Nebo nějaké dobře roztíratelné máslo (zkušenosti mám zatím s avokádovým a niloticou - kdyby měl někdo typ na nějaké jiné, uvítám). :-)

    OdpovědětVymazat
  38. milujem fialovu na očiach a učite by som chcela vyskušať :) inak skvely članok :)

    OdpovědětVymazat
  39. Hlási sa mamička s dvojmesačným sysľom sladko spinkajúcim v postielke a dá pol kráľovstva za nejaký recept na zázračný krém na strie :) Áno, áno, čas a trpezlivosť na ne fungujú, o tom viem, ale čo ma doteraz nenapadlo, že tie potvory budú bolieť ... takže nejaké mazadlo nutne potrebujem a tie drogériové klasiky strašne pália a štípu... chce to skrátka dáku prírodnú superzmes :)

    ...prípadne dáky superchladivý a najlepšie aj liečivý prostriedok na štípance od hmyzu, čoskoro bude sezóna ;) Pekne pozdravujem, prajem krásny deň a ďakujem za more skvelých receptov. Si superšikovná a naviac vďaka tebe nemám konečne blbý pocit, že pečiem perníčky celoročne, nielen cez sviatky (o spotrebe perníčkového korenia nehovoriac... už si ho radšej miešam sama :D)

    OdpovědětVymazat
  40. Ahoj Míšo,
    jen co jsem objevila tvoje receptíky, tak jsem začala míchat:-) Všechno je super, pokud jsou suroviny měřené na díly a teď mě uchvátily i oční stíny, kde jsou psány v gramech.... mohla bys, prosím, poradit, jestli máš nějaký vážící systém.... lžičky...odměrky.... nebo musím vážně sáhnout po váze??? Ta moje úplně přesně neváží....asi bych si tedy musela přát jako dárek nějakou digitální:-))))
    Děkuju za pomoc a těším se na všechny další recepty:-)

    OdpovědětVymazat

Děkuji vám za každý váš názor a připomínku

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...