středa 1. dubna 2015

Bez samolepek


    Krásný čtvrtek všem! Dnes pro vás mám dva rychlonávody na vajíčka trochu jinak - to je tak, když vám odpadne přednáška, takže z radosti uděláte nálet na papírnictví. A i když se vítr děsně snažil a málem jsme se s deštníkem proletěli po Podolí (což by bylo určitě děsně pěkný a zajímavý), i barvy, i vajíčka a hlavně já jsme se dostaly domů vcelku.

    Odjakživa jsem byla velkej antisamolepkář, co se vajíček týče; a i když koledníkům byla předhazována jako návnada babička, zatímco já jsem chodila s košíčkem po zahradě a nacpávala se čokoládovejma vajíčkama, co mi tam poschovával zajíc, vždycky byla na tu krušnou cestu vybavená něčím, co jsme tvořily my dvě, nikoliv my dvě a samolepkárny. Koneckonců, maj to bejt kraslice, žejo, ne nic-moc-lice. Čímž teda nechci říct, že ručně zdobená vajíčka jsou vždycky bomba. Ale přeci jen je ta přidaná hodnota o něco vyšší. 

    S babičkou už máme obrovskou krabici plnou voskovek, barev, tužek se špendlíkama a aromalampiček, který na sebe aspoň dvakrát za celý barvení převrhneme (ale bolest na Velikonce má bejt asi dobrá), nicméně na koleji jsem se pustila do časově méně náročných kraslic, ke kterým mě inspiroval Pinterest - a třeba budou podobně inspirovat vás! (Mám chuť zvolat něco jako "vyhlasme válku samolepkám" - koneckonců všichni víme, že válka proti samolepkám je mnohem racionálnější, přínosnější a má větší potenciál, než kterákoliv jiná, takže to rozhodně není přehnané zvolání.)


    Základem úspěchu pro oba typy vajíček, které jsem vyráběla, jsou perfektně bílé skořápky - těch 5 minut navíc v obchodě, kdy jsem zoufale prohlížela jednotlivá balení, se vyplatilo. Vajíčka včetně vaření a barvení jsem měla hotová, než skončil Jesus Christ Supertar, což je moje velikonoční klasika - a kdo nezná, stahuje tady, protože tu bezvadnou hudbu si budete broukat až do Vánoc, tak vás chytne!


    Na kuřátka/zajíčky bude barvení o něco složitější, zato zbylé malování máte do tří minut hotové. Barvu na vajíčka smíchejte s vodou a octem, tekutinou ale šetřete; budete potřebovat minimum. Jednotlivým uvařeným vajíčkům namočte do žluté barvy pouze necelou polovinu, chvíli přidržte, následně oťukejte ubrouskem. 

    Teď už stačí dokreslit rysy kuřátka a zajíčka, což je pár jednoduchých čar, které ani na skořápce nejde moc zkazit. Osvědčil se mi popisovač na CDčka, který okamžitě drží jako přibitý. Z druhé strany můžete a nemusíte připojit nápis. 



    Světle modrá vajíčka ozdobená rozkvetlým keřem si mě získala hned - asi proto, že technika není až tolik odlišná od mého oblíbeného vosku, ale výsledek úplně jiný. Pro světle modrou barvu nasypte do vody pouze pár zrnek barviva - odhaduji, že jsem použila maximálně osminu celého sáčku. Nechte vylouhovat klasických pět minut, vytáhněte a osušte. 

    Obrňte nervy, připravte akrylové barvy a štětec a jdeme na to! Já jsem zvolila hnědou, bílou a zlatou, ale třeba růžové kvítky vypadají také nádherně. Nejdříve si načrtněte větvičky, na ně naťukejte ledabylé květy, kterým nakonec po doschnutí přimalujte zlaté středy. 


    Nutno teda říct, že naživo vypadají vajíčka lépe, protože jsem fotograf na baterky. Plánuji se pustit i do verze, která mě k nim inspirovala - provázkem omotaná polystyrénová vajíčka jako dekorace. 


    Občas na Pinterestu člověk najde maximální šílenosti - a říkám vám, že jednou si taky dám tu práci a udělám si tohle úchylný ve vaně naložený kuře:



    Zatím ale jedu v zajetých kraslicoidních kolejích - na "trvanlivější" vyfoukané vejce budu dál uplatňovat voskovou politiku, na vejce, která stejně někdo hned sní/rozbije půjdu v rámci úspory času nejspíš zajíčkovo-kuřátkovou cestou. Jak se chystáte na Velikonoce vy? Jak jste zvyklé malovat vajíčka? Kdo se taky zamiloval do kuřete ve vaně? A co jste objevily zajímavého na Pinterestu?

    Mějte se krásně,
    M.


    P.S. Vajíčka jsem zdobila tak brzy, abych je stihla nafotit na blog - a pokud by vás zaujaly, měly jste čas na nakoupení barev a vztekání se u regálů při hledání bílých skořápek. Koledníci dostanou  samozřejmě čerstvá; jednak proto, že v nemocnicích budou mít dost práce s oběťmi autonehod a alkoholu, jednak proto, že vajíčka jsou mňam. Kuře a jeden keřík umřely pár minut po focení. (♥ bílky)

    P.P.S. Dneska je vlastně apríla, žejo? Chcete vtip? Tak jo. Přijde takhle paralympik na paralympiádu a nikde ani noha. Haha.

    P.P.P.S. Chytí Slovák v Čechách rybu a ryba říká: "Jestli mě pustíš, splním ti jedno přání." Slovák rybu pustí a říká: "Chcel by som byť ministrom." A ryba ho promění v bonsai. Haha.

    P.P.P.P.S. Naučte mě někdo lepší vtip. Jestli se někdy uvidíme, máte za to u mě bonbon. 

27 komentářů:

  1. jů, ty sou krásný, my jsme loni s kamarádkou dělali takovéto: https://www.google.cz/search?q=tardis+egg&tbm=isch&imgil=gTqe3fuSZx6CaM%253A%253BdxvM8v5j1IeQDM%253Bhttps%25253A%25252F%25252Fwww.etsy.com%25252Flisting%25252F49592208%25252Ftardis-egg-real-pysanky-style-chicken&source=iu&pf=m&fir=gTqe3fuSZx6CaM%253A%252CdxvM8v5j1IeQDM%252C_&usg=__bhdnsxB0pZa04ovYauIbO2G-r0Y%3D&biw=1366&bih=631&ved=0CDEQyjc&ei=XqQbVYKBJtHiapjJgegJ#imgdii=_&imgrc=5Hg-Gtx3ngyZGM%253A%3BVr4u_kVRFN4ozM%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.buzzpatrol.com%252Fwp-content%252Fuploads%252F2013%252F04%252F10-Tardis-Eggs.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Ffunny-pictures.picphotos.net%252Feaster-eggs-you-probably-missed-disney-movie-easter-eggs-disney%252F1%252F%3B500%3B375 a fakt se povedly :)

    OdpovědětVymazat
  2. Ačkoliv jsem naprostý antivelikonočník, tak zajdo-kuřecí verze mě nadchnula.

    Tady ještě dva vtipy co mě včera úplně položily. :-D
    1) Co je nejhorší pro vegetariánku? Chlap s kotletama.
    2) Víte jaký je nejhorší konec vegetariána? Když je pohřben do masového hrobu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 3) Víte proč vegetariánka při sexu nevzdychá? Nemůže dát najevo, že jí ten kousek masa udělal dobře...

      Vymazat
  3. Ty jsou rozkošný!
    A vtip s paralympiádou moc pobavil :-)

    kdyzmamchut

    OdpovědětVymazat
  4. Sdílím tvou nenávist, polepené vajíčka mají jen lidi, co nemají rádi Velikonoce, jinak si to neumím vysvětlit! :/:D Co děláš, tyhle vtipy jsou nej..mám podobný: Jede had na kole a vzpomene si, že vlastně nemá nohy..tak spadne a zlomí si koleno. :D Já to vidím tak, že zítra cestou domů budu telefonicky instruovat ségru, ať už hledá výbavičku a láme voskovky, protože se neskutečně těším :):)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jó, hada taky znám, taky zbožňuju:D

      Vymazat
  5. Krásný Míšo, a vůbec nechápu jak dokážeš tak nádherně napsat "Krásné Velikonoce" na kulaté vajíčko, seš krasopisec :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju Radu, je to jednodušší, než se zdá, a mimochodem, "Krásné Velikonoce" na jednom z nich také jsou!:D

      Vymazat
  6. Ty keříčky možná letos zkusím :) Měla bych něco originálního také vymyslet :)

    OdpovědětVymazat
  7. Jé, ty jsou krásné! :-) A kuřátko ve vaně je vážně parádní :-D

    OdpovědětVymazat
  8. Dnes jsem se tebou inspirovala, akorát to dopadlo jen obarvením vyfouknutých vajíček :) Zítra snad sepíšu a nafotím celou svou velikonoční dekoraci, abych to mohla hodit na blog :)

    OdpovědětVymazat
  9. tie zlte su top! ako minimalisticke hybridy kralicka a kuriatka :)

    OdpovědětVymazat
  10. Inspirativní! Žlutá kuřata vyzkouším, to vypadá, že nezkazím ani já :-) A ta světloučká modrá je parádní.

    OdpovědětVymazat
  11. No... s mým netalentem by takovéhle zdobení dopadlo tak, že bych se u prvního vajíčka rozčílila a bylo by po malování :) Ale fakt se mi líbí ten světle modrý podklad, nikdy by mě nenapadlo nechat barvu působit jenom chvilku, ale přijde mi to mnohem hezčí než podle klasického postupu.
    A kuře ve vaně je super!

    OdpovědětVymazat
  12. Vypadají krásně! A kuře ve vaně i vtipy mě pobavily. :)
    Akorát by mě zajímalo - můžou se takhle zdobit i nevyfoukaná vajíčka, co se pak s ní? Já jen jestli skrz skořápku z těch lihovek či akrylových barev neprostoupí do vejce něco jedovatého...

    OdpovědětVymazat

Děkuji vám za každý váš názor a připomínku

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...