pondělí 2. března 2015

DIY: BeeBee krém (ft. Ekokoza)



    Korektorová vlna nadšení ještě neodezněla a už ji přebila radost z dnešního DIY, které vám přináším ve spolupráci s Ekokozou. Tentokrát se míchal makeup. Ale blbost, když je to jako makeup, ale pečující, je to BB cream, ne? Na druhou stranu to kreje o něco víc, takže BB taky není to pravý. BeeBee je to pravý, a za ten název děkuju Jandě, která za mě krém včera na blogovém Facebooku pojmenovala. (Tady je vidět, jak moc vás blog potřebuje, protože jsem si původně zahrávala s názvem EE krém. B až D už je zabraný, pokračujem v abecedě. EE, jakože "echt epesní" nebo tak něco, je sice možná na první poslech vtipný - jako jo, samolibě jsem se pousmála - na druhou stranu nevim, kolik lidí by rozkliklo článek s názvem indikujícím zpocený dítě na nočníku.)

    Což teda není úplně start kosmetickýho článku jako ze žurnálu. Pokud se přes EE začátek ale přenesete, čeká vás recept na BeeBee, kterej je Beezva - kryje, sjednocuje, zanechává jakýsi polomatný finiš, pečuje, voní jako marcipán a je 100% přírodní!

Aloe vera se objevila v pár verzích - kolem mě se povaluje asi 8 různých BeeBee krémů - ale nejlepší verze se nakonec obešla bez gelu. 

    Budete potřebovat:
  • Oxid titaničitý nebo oxid zinečnatý (např. zde); velmi suchá pleť může nahradit část bílého základu jemně namletým škrobem kuzu, který je k dostání např. ve zdravých výživách
  • Růžový jíl (např. zde)
  • Zelený jíl (např. zde)
  • Žlutý minerální oxid (např. zde)
  • Červený okr (např. zde)
  • Holandské kakao
  • Olivové máslo (např. zde)
  • Švestkový olej (např. zde) - v březnu k objednávce nad 500 kč zdarma, více informací v článku
  • EO bergamot (např. zde) nebo jiný EO vyhovující vaší pleti; nemusí být


    Postup:

    V misce smíchejte nejdříve sypké ingredience na základ (vynechte červený okr a žlutý minerální oxid). Oxid titaničitý smíchejte s růžovým a zeleným jílem a kakaem v poměru (dle objemů) 20:1:1:6. K základu přidejte 18 dílů másla a 6 dílů oleje; pořádně promíchejte a dejte si s tím načas. 


    Pro rozmačkání maličkých hrudek v oxidu se mi osvědčila palička od moždíře či odměřovací lžíce, kterou vidíte na obrázku. Pokud nebude směs dostatečně homogenní, nedopátráte se vašeho odstínu a až budete BeeBee krém roztírat, může se stát, že se vám hrudky rozmělní až pod prsty a místo zdravého děvčete s pěknou barvou z vás bude bílá paní. 

    Váš základ by měl být víceméně bílý s tmavším nádechem díky kakau. Po malých částech začněte přidávat červený okr a žlutý oxid. A "malé části" jsou v případě tohoto receptu opravdu miniaturní části. Nenechte se unést, přidávejte klidně po množstvích, co se vejde na špičku špejle, a po každém přidání nezapomeňte pořádně zamíchat a opět rozbít miniaturní barevné hrudky (stejně jako nechcete být bílou paní, není vaším evropským snem být ani paní žlutou či červenou). Vzhledem k mému základu jsem nakonec přidala pro můj odstín pleti necelé dva díly okru a zhruba dva díly žlutého oxidu. Dost možná budete potřebovat přidat i trochu kakaa. Doladění odstínu může nějakou chvíli trvat, nicméně poprvé v životě si můžete namíchat odstín přesně podle vás (nikoliv podle Simpsonových, jak to dělá většina drogérkových značek), tak si to patřičně užijte!


    Až budete spokojené s odstínem (testujte klasicky na rozhraní krku a obličeje), můžete přidat jednu dvě kapky esenciálního oleje, promíchat, přenést do kelímku (nebo skleničky s pumpičkou, a v tom případě vám těžce závidím, já doma aktuálně žádné nemám), a tadá, máte hotovo!

    Aby se neřeklo, snažila jsem se vyfotit i svůj obličej s naneseným BeeBee krémem. Jako dělá se to dost těžko, když se snažíte být vidět co nejmíň a zároveň co nejlíp, ale tak dejme tomu. (Jo, nemám namalovaný obočí a nemám tvářenku ani nic, ale tak svedeme to na focení v neděli, v neděli jsem na makeup moc líná.)


    Pan Pupínek z příspěvku o korektoru je pryč (aleluja), takže krytí vám budu schopna ukázat maximálně na křížku na ruce:


    Krytí je vcelku dost dobré, s BeeBee krémem si vystačím i na superžilkovatý oční okolí (pokud zamýšlíte to samé a máte oči citlivé, dejte si pozor, jaký a kolik EO přidáte, jestli vůbec nějaký). Na pleti působí krém polomatně, milovnice pudrů tedy mohou dále spokojeně milovat pudry a jejich hejterky spokojeně hejtovat. Pokud jste zvyklé makeup vrstvit, tady nepochodíte, pokud jej nezapudrujete - kvůli tomu, že je lehce mastný, by se sléval; při tenké vrstvě ale nemám problém, na celý obličej navíc bohatě stačí velikost většího hrášku. Co se výdrže týče, večer je rozhodně co odličovat. 

    Pleť je s BeeBee krémem sametová (vůbec se každou chvíli neosahávám) a působí pěkně vyživeně. Aby taky ne - pořádná dávka vitaminu E z olivového másla i výborný švestkový olej odvádí dobrou práci. Díky oleji navíc krém jemně voní po marcipánu, čehož si všimnul dokonce i Tom. 

    Oxid dodává SPF ochranu a působí antibakteriálně, hojí ekzémy i projevy akné a kožním problémům i předchází, v čemž mu zdatně sekundují jíly (pokud se vám nechce kupovat veškeré suroviny, jíly můžete vynechat). 

    Pokud se vám suroviny kupovat chtějí nebo plánujete objednávku z Ekokozy, nezapomeňte při sumě nad 500 kč využít kódu "švestka", který platí do 31.3.2015 - se všemi poklady, které si objednáte, za vámi pofrčí i olej vhodný pro všechny typy pleti a bohatý na betakaroten a vitaminy B a E. Pokud se vám při zadání kódu automaticky neobjeví olej v košíku, zadejte kód do poznámky k objednávce. Eshopu Ekokoza děkuji za zaslání surovin k receptu a výbornou spolupráci!



    Jak se vám BeeBee/EE zamlouvá? Lákalo by vás jeho míchání? Čím aktuálně zkrášlujete svou pleť vy? A kdo má chuť na marcipán? (Já já já!)

    Mějte se krásně,
    M.

63 komentářů:

  1. Tak to je parádička, jsi vážně kouzelnice! Make-upy, BB creamy, ani nic jiného nepoužívám. Ale mohla bych začít, když vidím, že to jde i přírodně :-) Jdu se probírat Ekokozou, co mi chybí :-)
    Mimochodem, jak tuhé je olivové máslo? Zkoušela jsem ho vyrábět z butterfixu a olivového oleje, ale pořád bylo dost řidké, ale na fotce vypadá též. Díky..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju!:) Olivové máslo bych přirovnala k přepuštěnému máslu ghí, jestli s ním máš zkušenosti... Je o dost mazlavější než třeba bambucké, strukturou je podobné mandlovému, ale je o něco málo řidší.

      Vymazat
  2. tak právě tady ochám a áchám a už se těším, až dostanu k narozkám nějakej ten barevnej papírek, abych ho hned mohla utratit.... jdu jak do korektoru,tak do beebee

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, super, tak ať se oba povedou (a ať mají darující co nejlepší vkus na barvy dárku;))

      Vymazat
  3. Skvělé,hned vyzkouším..jsem zvědavá jestli budu BeeBee nebo BuBu .. těším se .. díky za skvělý recept Janča ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přihoď do košíku bahno z mrtvýho moře, staň se na chvíli BuBu a potom buď o to hezčí s BeeBee!:D

      Vymazat
  4. Editovat jako anonymní nemůžu, tak ještě dodatek. Myslíš, že je nutný ten žlutý oxid? Ten asi na nic jiného nevyužiju :(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bez žlutého oxidu bys to měla bohužel jen růžové, pokud nemáš pleť jako Sněhurka, vyloženě do běla, určitě to žlutý pigment potřebuje. Teoreticky by mohl fungovat i žlutý jíl, ale jistá si nejsem, jak moc barví.

      Vymazat
  5. Páni, Myško, ty jsi skutečně úžasná! Už mi dochází pudr a jelikož Dermacol nespadá do mé nové posedlosti přírodní kosmetikou, poohlížím se po něčem jiném, tak uvidím, třeba budu míchat. =D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Oooo, děkuju, Clover! Míchej míchej, je to sranda!:)

      Vymazat
  6. jenom dotaz... nejsem si tak jistá, jestli na pleti snesu marcipánovou vůni... šel by dát příp místo švestkového oleje hroznový, agran, avokádo, jejich mix (nebo něco jiného)? ten olej si určitě pořídím, jen nevím, jestli ho budu schopná používat na obličej... pleť mám v t zoně asi normální se mírným výskytem neřádů a tváře suché...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Motýlku, určitě, použij, co Ti bude vyhovovat:) Takový jojobák je podle méo názoru sázka na jistotu.

      Vymazat
  7. Jů ten vypadá parádně,určitě do toho půjdu.Make-upy mi nesedí,kromě toho,že moje pleť po nich vypadá,jako po bitvě,tak neexistuje jediný odstín,se kterým bych nevypadala,jako by má hlava nepatřila k tělu ( a to si nanáším opravdu jen tenké vrstvy).Jenže jen s korektorem si můj stobarevný obličej bohužel nevystačí.Stejně se chystám právě i na ten korektor,tak to vezmu jedním vrzem.Švestkový olej miluju v kombinaci s mandlovým EO,je to pak opravdu,jako můj domácí marcipán,který je přímo lahůdkový a to mě přivedlo k myšlence,že nutně musím koupit sušené mléko a udělat si marcipán. :) Ale na BeeBee použiju asi levandulový nebo růžové dřevo,pokud vůbec.Ale asi jo,já musím mít všechno voňavé,jsem na to zatížená.Takže Míšo díky za další úžasný recept a inspiraci,už se nemůžu dočkat,až budu zase objednávat a hlavně,až budu držet kouzelný balíček z ekokozy v ruce!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, Evi, taky se mi výrobci mejkapů málokdy trefí do xichtu:) Taky jsem na vůně hotová, levanduli teď cpu všude, dokonce mi tu čoudí z aromalampičky, ale tentokrát to nějak vyhrát bergamot, který je s tím švestkovým olejem zajímavě dobrou kombinací!

      Vymazat
  8. Ahoj Míšo :-) dokonale jsi mě navnadila ..........momentálně používám krycí fluid od zn.Mádara a přes něj minerální make-up (ručně namíchaný). O něčem podobném,co jsi nám zde předvedla přemýšlím už dlouho ........ takže za mě určitě všechny palce nahoru a jdu si připravit objednávku na ekokoze :-) Krásný den !!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Marti, tak ať se zadaří podle představ!:) Za minerální makeup Tě obdivuju, já ho párkrát zkoušela, ale nikdy se mi nepodařilo natrefit odstín, vždycky byl moc bílý, nebo moc růžový:)

      Vymazat
    2. Ahoj Míšo :-) aby to nevypadalo,že se chlubím cizím peřím :-) .......minerální make-up si zatím nechávám míchat zde http://www.mishabeauty.org/ ............. zatím ho sama nezvládám (i když to tak možná vypadalo)........snad se k němu také časem dopracuji. A myslím,že od krycího BB krému už k němu nemáš daleko a že se snad brzy můžeme těšit na tvých stránkách na podrobný návod :-)

      Vymazat
  9. Tak tohle je luxusní "receptík". Děkuju za něj :)

    OdpovědětVymazat
  10. Já jsem si právě uvědomila (dlouhý vedení), že já ty tvoje články nečtu ani tak proto, že bych si chtěla něco vyrobit (velká lenost), ale protože se vždycky skvěle pobavím! .)) Ty tak krááásně píšeš!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, Kami, děkuju!:) Takovýhle komentáře se strašně krásně čtou;)

      Vymazat
  11. Tak tohle je pecka. Mám velmi bledou pleť s žlutým podtónem (čiliže taková smrtka) a zdá se, že najít v ČR vhodný make-up je fakt oříšek, neb když už je něco dostatečně světlé, bývá to do růžova. Jen mi tak napadá, jak je na tom olivové máslo s komedogenicitou, když olivový olej má trojku? Nebude to ucpávat póry? Co použít mandlové máslo?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Chce to otestovat, někomu by to póry ucpávat určitě mohlo, se mnou se to snese zatím dobře, naštěstí. Jinak určitě klidně použij jiné máslo, zrovna mandlové je podobně mazlavé, takže ani nebude potřeba rozehřívat, třeba s bambuckým by byl problém:)

      Vymazat
  12. Myslím, že už je zabraný i EE :D A BeeBee je mnohem lepší ;) A vypadá to vážně parádně, už jen ta představa, že si člověk vyrobí vlastní makeup, to je super :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Scribbler, ne, vážně, už i EE?:D To mi láme srdce! Asi příště umíchám rovnou ŽŽ, ať je to pojištěný:)

      Vymazat
  13. Jééé, no to je parádička! BeeBee bych si nechala líbit, ale musel by mi ho někdo na míru vyrobit :-D A ta vůně marcipánu...áááááách

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, Lucy! Ale vyrobit ho je hračka;)

      Vymazat
  14. Wow, tak to je vážně bomba. Už se těším na "patláma, patláma, paprťála" :-) BTW - během 2 dnů jsem přečetla celý tvůj blog a stala se nadšenou sledovatelkou. Díky za super návody, postřehy a vtipný styl psaní!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Terko, to jsem ráda, že se Ti tu líbí! Děkuju moc:)

      Vymazat
  15. Tak tohle je vážně pecka! :)) Naprosto skvělý nápad,nikdy by mě nenapadlo,že půjde umíchat si vlastní makeup (BeeBee je mnooohem lepší název :))Jinak,zkoušela jsem tvůj(doufám,že nevadí,že tykám) recept na zdravé brownies a byly naprosto božské ! Ještě jsem se chtěla zeptat,jestli neuvažuješ od prodeji tvých produktů?Mám pocit,že jednou už tu nabídka byla,teď ji ale nemůžu najít :/ Tvůj blog jsem si naprosto zamilovala,vzhledem k tomu,že moje pleť není zrovna ukázková,snažím se najít nějakou rutinu,která by byla účinná :) Teď uvažuji o koupi čistícího kartáčku na pleť(levnější než Clarisonic,ale moc se mi líbí),co si o nich myslíš?Hodně štěstí v dalším tvoření :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Barčo, děkuju! Sakra, teď mám chuť na brownies (jsem ráda, že chutnaly:-)). Každopádně produkty neprodávám z důvodu časové vytíženosti - sotva stíhám sem tam napsat na blog, míchám už bohužel minimálně:( Co se kartáčků týče, já mám vyzkoušený čistící od Mary Kay, který je asi Clarisonicu dost podobný, sem tam si ho půjčuji od mamky, ale ani jedna z nás si ho neoblíbila - za celou dobu, co ho máme, jsme po něm dohromady sáhly tak desetkrát. Nepřišlo mi, že by měl takový wow efekt, aby se ty peníze vyplatily:) Já třeba více fandím mechanickému čištění mořskými houbičkami, které jsou o dost levnější, jemnější i šetrnější:)

      Vymazat
    2. Jak jsem to psala tak jsem taky měla chuť :)To naprosto chápu,možná jednou :) Každopádně kdyby se něco chystalo,budu první zákazník :) Já bych právě za Clarisonic ani tolik nedala,tak uvažuji o koupi levnějšího :) Jinak moc děkuji za tip na houbičku,určitě vyzkouším :)

      Vymazat
  16. Ahoj, mám koupený make-up, který ač je nejsvětlejšího odstínu, tak po nanesení mám obličej do oranžova. Jsem totálně bledá. Myslíš, že bych do něj mohla přimíchat kuzu? Mám citlivou pleť, tvoří se mi "dospělácké" akné, ale zároveň pokud dost nevyživuji tvoří se mi na obličeji ekzém. Co myslíš je lepší to kuzu nebo oxid?
    Jinak jsem díky tobě začala používat růžovou vodu, jojobový a arganový olej. Pleť se mi zlepšila, takže díky moc. Katka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Katko, osobně bych se přimlouvala spíše za oxid. Pokud máš pleť takovou, jakou popisuješ, asi by Ti mohl pomoci i proti ekzémům nebo akné, což kuzu nedokáže. Jsem moc ráda, že růžová voda a oleje pomohly!:)

      Vymazat
  17. Bohužel musím říct, že mně nevyhovuje. Je moc mastný a po přepudrování se stahuje do fleků a map. Když to ale neudělám, do 3 hodin se sleje pryč. Mrzí mě to, ale moje mastná pleť toto nemůže.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To mě mrzí, mě tohle nedělá:( Možná by tady byla vhodnější ta varianta s aloe vera? Těžko říct..

      Vymazat
  18. Takto vyzerá dokonalosť! Paráda! Žeby som už konečne znova niečo ukuchtila?

    OdpovědětVymazat
  19. Tak jsem to umíchala :-). Tady je pár postřehů ode mě:
    - Použila jsem oxid zinečnatý, protože zinek. Hodně mi pomohlo předem nasucho oxid rozmačkat, ve směsi se mi to dělalo výrazně hůř.
    -Jsem extrémně světlá a do žluta, takže jsem použila jen dva a půl dílu holandského kakaa a pak jsem podle barvy pleti přidávala, rozhodně ho ale bylo méně než pět dílů.
    -Směs jen s kakaem bez barviv mi připadala podezřele do fialova, nenechte se tím zmást, ve výsledku to na pleti vůbec není znát.
    -Kvůli žlutému podtónu jsem si vystačila jen se žlutým oxidem, červené barvivo jsem nepoužila vůbec.
    -Je potřeba opravdu hodně míchat a směs doslova utřít dohladka. Já jsem směs míchala v hlubokém talíři čajovou lžičkou, kterou se mi i dobře roztíraly hrudky.
    -Co se týče pudru já zapudrovat potřebuju.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Darkness, díky za to, že ses podělila s ostatními o postřehy! Jo, ta fialovost základu je pravda, to jsem zapomněla zmínit:)

      Vymazat
  20. Dobrý den celý den-perfektní blog-začínám s tajemstvím home made kosmetiky a Váš blog je pro mě velkou inspirací, nemluvě o vtipně popsaných návodech, zkušenostech-klobouk dolů ! Už mám na koze věci pro výrobu beebee krému ale než se do toho pustím, prosím jaké množství se z uvedených poměrů získá? A ty poměry můžu jednoduše převést na gramy? No přiznám se matika nikdy nebyla můj šálek kávy :) ani čaje ani čehokoliv jiného :)
    Tak jestli mi poradíte budu ráda, jinak bude patlámo patlámo :)
    Díky moc a přeju krásný zatím ještě slunečný den.
    Zuza

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Zuzo, děkuju za komentář, jsem moc ráda, že se Vám na blogu líbí! Ráda používám poměry právě proto, že si každý může přizpůsobit, kolik chce výrobku namíchat. Převádět na gramy bych nedoporučovala (třeba díl oleje je těžší než díl oxidu), takže bych doporučila odměřovací lžíce, které najdete zde na obrázcích, mají je na Ekokoze, ale já ty své kupovala v Globusu za cca 30 kč.

      Přeji krásný den a ať se míchání daří!
      M.

      Vymazat
  21. Tak to je super nápad a i návod samozřejmě :) Momentálně čekám na balíček a chystám se na výrobu minerálního make upu, nezkoušela jsi ? :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju, Péťo! Minerální makeup jsem myslím kdysi zkoušela, ale nedopadl, d té doby jsem se o něj ani nepokoušela, protože to s MMU nějak neumím, já potřebuju tekutou verzi:) Ale postup by neměl být diametrálně odlišný, bílý základ a barevné oxidy. bych si tak tipla, podle složení těch dostupných:)

      Vymazat
  22. BeeBee krém je vážně skvělej. O víkendu jsem umíchala, v neděli byl cvičnej "trénink", jak dlouho vydrží a dneska premiéra. Po X letech má i taková bledule jako já nesimpsonovskej odstín. Alelúúúúja! Volejte sláva Míše a tři dny se radujte :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem ráda, Teri! Taky se mi líbí nebejt Simpsonová:D

      Vymazat
  23. bee prosím, jak je na tom s ucpáváním pórů meruňkové máslo, madlové máslo a mango máslo? ať hledám, jak hledám, nemůžu nic najít... láká mě hlavně ta meruňka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Motýlku, pokud já vím, pro pleť nejlehčí by měly být právě meruňka a mango;)

      Vymazat
  24. Milá Míšo, děkuji za recept. Na první pohled mě zaujal a pustila jsem se do míchání kvůli kamarádce, která trpí periorální dermatitidou, což znamená, že nesnese běžnou kosmetiku a současně má dost co zakrývat. Co se týká mých postřehů:
    - držela jsem se postupu, nicméně míchání skutečně dohladka mi zabralo pár hodin
    - jako ideální míchátko (po několika vyzkoušených "nástrojích") je modelovací kostice na marcipán. Je to taková tyčinka s malou kuličkou na konci
    - sama používám Peau Parfait (BB) od Yves Rocher, se kterým jsem spokojena. Tvůj recept ve srovnání nevyhrál v jediné věci a to je pocit na kůži (velmi subjektivní!!!). BeeBee víc kryje, má lepší odstín, ale mám pocit, jako by mě trochu stahoval/vysušoval. Mám velmi suchou pleť a předpokládám, že ten pocit způsobuje oxid titaničitý (zinečnatý nemůžu používat vůbec, po tom se mi začne loupat kůže)
    Jinak marcipánová vůně je fakt super :)
    Přeju hodně inspirace a zdaru do dalšího tvoření

    Elena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Eleno, děkuju za komentář! Jsem ráda, že BeeBee vyšel, škoda toho oxidu - to mě mrzí, nenapadá mě moc, čím to nahradit... Možná kaolínem, nebo nějakým bílým jílem? I když těžko říct, jak to je v porovnání s oxidy, může to být ještě horší... A na to míchátko musím mrknout:-) Mně se naštěstí hladký krém povedl po nějakých deseti minutách, patnácti max, trpělivost bych na delší proces neměla:)

      Měj se krásně!

      Vymazat
    2. Ještě doplnění po dnešním druhém kole. Změnila jsem trochu poměry i ingredience. Místo švestkového je pupalkový olej, místo olivového másla je kokosový tuk (bio dezodorizovaný). Oxidu trochu méně, asi 15 dílů. Výsledek je super, velmi příjemný a fajn i pro ty, ce nesnesou vůni na obličeji. Při vyšší teplotě velmi tekutý, do 20 stupňů tužší, je nutné nádobku chvíli ohřát v ruce (používám malou skleněnou s pumpičkou). Dobře se nanáší, protože taje na kůži a rychle se vsakuje. Doporučuji na sušši pleť, na mastné by asi nedržel. Na úvod jsem oxid s jíly opravdu poctive drtila v mramorové třecí misce před přidáním tuků a zabralo to pak opravdu jen pár desítek minut. Hotová směs se prakticky vyhladit nedá.

      Elena

      Vymazat
  25. Ahoj Míšo, i já se přidávám k tvým následovnicím. Krém je super, dle mého předčil všechny BB a makeupy z obchodu - především tím, že tam není "chemie" a nevzniká mi tedy alergická reakce a ani ucpané póry.

    Tvůj postup jsem trochu upravila - nesnesu na pleti oleje, proto jsem ho dala málo (asi 1/2) a místo olivového, jsem použila meruňkové máslo. Všechny ingredience jsem míchala ve vodní lázni, aby se vše lépe spojilo. Asi tím, že jsem dala málo oleje, po zatuhnutí mi vznikl jakýsi šutr, který přesně odpovídá barvě mé pleti. Proto krém prvně musím vydloubnout špachtlí (nezanáším tam alespoň mikrouše) a rozpustím na hřbetu ruky. Po aplikaci trvá cca 10 min, než se vsákne a vytvoří dokonale matný povrch, který není třeba pudrovat.

    Během přípravy mám však několik postřehů:
    - pigmenty je lepší si nejprve rozdrtit ve trošce základu a poté přidávat ke zbytku - zabrání se tím to, že budeš "honit" barevné hrudky v celém objemu
    - je důležitý výběr kakaa - použila jsem něco, co jsme měli doma a v textuře jsou vidět černé tečky
    - příště budu uvažovat o tom, že koupím svůj osvědčený krém a namíchám jíl a pigmenty přímo do něj (aby krém neztuhl)
    - podobným mechanismem lze připravit i krémová tvářenka (více červeného oxidu), na kterou se chystám v vzápětí

    A k samotné výdrži:
    - po nanesení drží a drží, přežil 12 h pracovní dobu, 1 lekci aerobiku a válení se v posteli s partnerem. Po tom všem bylo "stále co odličovat".

    Míšo, děkuji ti tedy za perfektní nápad!

    Měj se krásně a přeji mnoho úspěchů,

    Simona

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Simi, jsem ráda, že jsi z něj taky nadšená! Já na něj nedám dopustit:)

      Vymazat
  26. Ahoj, myslíš, že by šlo použít jiné máslo? Kakaové, nebo bambucké ?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, kakaové určitě ne, s bambuckým to půjde, jen ho je potřeba dopředu povoli ve vodní lázni:)

      Vymazat
  27. Ahoj, tak jsem objednala ingredience na BBcream na Ekokoze :-) a jsem moc zvědavá jak to dopadne :-) Alena

    OdpovědětVymazat
  28. Zkusila jsem si taky namíchat BeeBee krém, použila jsem bambucké máslo, ale po chvíli směs zase ztvrdne a nemá tu správnou konzistenci. Přidala jsem tam trochu víc oleje, ale tím se to akorát stalo mastnější. Jde to ještě nějak napravit? Co bys mi poradila, aby byl krém tekutější? :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj ahoj, upřímně řečeno moc nevím, jak tohle vyřešit:( Primární reakcí by bylo zvýšit poměr oleje, ale jak říkáš, akorát bude směs mastnější a snáze "poteče" z obličeje, bojím se, že je to jeden z mála receptů, kde se nedajímásla mezi sebou volně nahrazovat:(

      Vymazat
  29. Vypadá to úplně báječně, můžu se zeptat na kolik to vyjde a kolik toho bude? :)

    OdpovědětVymazat
  30. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  31. Dobrý den, též jsem si koupila ingredience na bb krém. Ani jeden z pokusů krému nemá tu barvu co Vy na obrázku. Někdo říká že vypadám dobře, jiný že jsem bledší. Asi záleží na dopadu slunečního světla nebo osvětlení v místnosti. Z avonu mi zbyla lahvička s pumpičkou po oleji na konečky. Dala jsem do ní druhý pokus, do kterého jsem dala více másla. Bohužel je to stále tužší na to, aby to prošlo pumpičkou. Měla byste radu jak to udělat tekutější? :-)

    OdpovědětVymazat
  32. Ahoj..práve som domiešala BB krém podľa tvojho receptu. Musela som ale pridať viac oleja (asi o 5 dielov), lebo konzistenia bola príliš hustá, a keďže som bola zvyknutá na tekuté make-upi tak mi to veľmi nevyhovovalo. Jeden z postrehou u mňa je, že nabudúce oxid titaničný pred použitím preosejem. Nemala som probléms hrudkami, ale s tým že mi po rozmiešaní ostali väčšie "nerozpustiteľné" mikrokamienky :))
    Mám však jednu otázku. Keď som vyskúšakakrém na tváry okolo nosu a úst mi ostali malé šupinky. Zlepšilo sa to pridaním oleja, ale stále ich tam trochu je. Čím by to mohlo byť spôsobené? Žeby ten oxid titaničný to spôsoboval?
    Inak super blog, vďaka za inšpiráciu :)

    OdpovědětVymazat
  33. ahoj,prosím jak zesvětlit? jsem asi antitalent :(

    OdpovědětVymazat

Děkuji vám za každý váš názor a připomínku

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...