sobota 21. února 2015

Zamilovaná do bahna

Zdroj obrázku: deadseabulkmaterials.com

    Tak, a je to oficiální. Miluju bahno. Nesmí teda bejt ledajaký. Živě vidím, jak jsme s tehdá nejlepší kamarádkou doma odhodily tašky plné učiva druhé třídy a upalovaly na rozmáčený pole pod kopcem zvaným Marčák, kde jsme z místního jílu buď tvarovaly medvídky, nebo si hrály na kosmetickej salon. Protože v sedmi letech máte pleť boží a odolnou, byly jsme i po smytí lehce nasmrádlýho jílu plnýho písku a nevybraný trávy hezký holčičky; dneska bych si to už nelajzla, a jako pořádná fajnovka si objednávám bahno z mrtvého moře. Nevýhoda? Není zadarmo pod Marčákem. Výhoda? Všechno ostatní!

    Bahno z mrtvého moře má naprosto jedinečný obsah minerálů, zejména hořčíku, sodíku, vápníku a draslíku, které jsou známé pro léčivé účinky na kožní problémy. Díky jedinečnému působení dochází k hloubkovému čištění a detoxikaci pleti. Po nanesení jsou póry naprosto uzavřeny bahnem, dochází ke zvýšené cirkulaci krve a lehkému prohřátí pokožky. Póry začnou uvolňovat nečistoty a toxiny, zároveň vstřebávají minerály v bahně obsažené. Spolu s bahnem a nečistotami po zaschnutí masky smyjete díky obsaženým exfoliujícím krystalkům soli navíc i odumřelé kožní buňky, takže se dočkáte projasněnější, čisté pokožky se sjednoceným barevným tónem. 


    Skladba minerálů má léčivé účinky na kožní neduhy jako jsou akné, ekzém či velmi suchá, podrážděná pleť. Pravidelné používání se projeví silnější obranyschopností pokožky, regulovaným vylučováním mazu a rychlejší obnovou buněk; díky zvýšené cirkulaci krve, efektivnímu čištění a obnově elasticity pleti předchází i jejímu stárnutí. 

    Díky detoxikaci se bahno cení i jako bojovník proti celulitidě, stejně tak by díky svým funkcím mělo při pravidelném používání zlepšit barevný tón a pevnost pokožky těla.     

     Já hru na bahenní kosmetickej salon provádím (téměř) pravidelně každou neděli zhruba od listopadu. Optimální je nejprve bahno zahřát, uvádí se cca na 40 stupňů celsia. Na celé tělo mi stačí ve vodní lázni ohřát zhruba 5 lžic bahna, ke kterým přidávám pár kapek vody pro lepší a rovnoměrnější rozetření (sem tam přidám i jednu dvě kapky jojobového oleje, protože mě pak bahno neštípe na obličeji); a následně mě čeká dvacetiminutový relax v koupelně, kdy na sebe dělám do zrcadla od hlavy až k patě černá xichty v zrcadle, do toho poslouchám audiobook Harryho Pottera a z aromalampičky čuchám levanduli. A je to super.


    Ačkoliv jsem nezpozorovala změny na kůži na těle (na druhou stranu je moje celulitida zatím v zárodcích a moc si jí nevšímám), všimla jsem si, že pleť je po použití vždy vypnutější, září, jako kdyby měla permanentní rozjasňovač, a výskyt černých teček na nose se blíží minimu. Za mě se tedy koná obrovské nadšení - a dokládají to čtyři úspěšně vypotřebovaná půlkilová balení bahna z Ekokozy. 

    Chystám se vyzkoušet bahno i na vlasy - údajně podporuje jejich růst a bojuje proti vypadávání i lupům. I když to vymývání bude asi dost špindírová záležitost; už takhle je mytí koupelny docela zážitek. Na druhou stranu, pleť jako dětská prdelka to stojí. 


    Co vy a bahno? Love or hate? Máte vyzkoušeno? Taky vás neminuly hry na kosmetický salon na poli za barákem? Která maska si naposledy dobyla vaše kosmetická srdíčka?
    
    Mějte se krásně,
    M.

P.S. Své bahýnko mám z Ekokozy, půlkilové balení pořídíte za 124 kč. 

34 komentářů:

  1. Že bych ho v příštím nákupu u ekokozy přihodila do košíku na moji mastnou pleť ??? Díky za tip a přeji krásnou sobotu :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marťo, věř mi, že už ho nedáš z ruky!:) Krásnou sobotu i Tobě!

      Vymazat
    2. Vidíš a já přemýšlela, zda ho koupit :-) .........takže díky, už mám jasno :-)

      Vymazat
  2. zatím na sebe patlám jenom jíly, ale tohle se mi líbí a to chci! jo. :D :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jíly na sebe také sem tam patlám, ale bahno od listopadu vede!:)

      Vymazat
  3. Přejmenovávám Bee na BuBu ;) také miluji bahení masku.Je to skvělý detox ;)

    OdpovědětVymazat
  4. Já kdysi bahno z mrtvého moře měla, ale tak děsně páchlo, že jsem se do používání musela hodně nutit i když výsledky fakt mělo, to jo.

    Radu - UltimateChic

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Radu, to je zvláštní - tohle bahno nepáchne téměř vůbec, cítím z něj opravdu pouze takovou lehkou zeminu, ale jenom když hodně napínám nos:)

      Vymazat
    2. Díky Míšo za info, v tom případě dám tomuto bahnu šanci :) R.

      Vymazat
  5. Hmmm, ze jsem u ekokozy na to nejak pri prochazeni vseho co tam maji nenarazila??? zatim mam jen ruzovy a marocky jil, na xichtik a vlasy bozi:-) bahno urco vyzkousim pri dalsi objednavce, super tip, jako vzdy!!!:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, Jani! Taky mě trvalo, než jsem se tím množstvím úžasných věcí k jílu prohrabala:)

      Vymazat
    2. *k bahnu, ne k jílu (ten už mi straší doma přes rok:-))

      Vymazat
  6. Pouzivam a uz sa bez neho nezaobidem aplikujem na celu rodinu a tiez su spokojny komedony po aplikacii uplne zmiznu:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Naprostej souhlas, zmizíkuje kouzelně:)

      Vymazat
  7. Bahno z mrtvého moře má naprosto jedinečný obsah vitaminů?:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haha, už ani psát neumím, díky za upozornění! Pouze minerály platí, samozřejmě, pleť po aplikaci vstřebává vitaminy z olejů apod. lépe, ale vitaminy nemá, opravuji:D

      Vymazat
  8. Máte někdo vyzkoušené i to sušené bahno?? Případně jak se s ním pracuje? Podobně jako s jíly třeba? Případně poraďte zda je lepší bahno nebo to sušené...díky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, já se sušeným zatím zkušenost nemám, ale šla bych spíše do klasického bahna, už pro tu pohodlnost užívání, natrefit správný poměr je třeba u jílů docel fuška:)

      Vymazat
    2. Pravda, muj prvni mix z jilu na masku, mi vysel bohate i na myti vlasu:-)

      Vymazat
  9. No vypada to zajimave, mozna vyzkousim :-D

    OdpovědětVymazat
  10. Ojojoj, tohle jsem neměla vidět! Doteď jsem nevěděla, že ho na Ekokoze mají, ale teď ho nejspíš nutně potřebuji :D

    OdpovědětVymazat
  11. Naše české bahno spíš teda nemám ráda (máme ho u koní moře a jsme pak špinaví od hlavy k patě), ale mořské bahno bude asi jiný kafe :)
    Kosmetický salón si s radostí vyzkouším ještě teď. V létě při pletí na zahradě :D

    OdpovědětVymazat
  12. To vypadá jako dobrá a levní čistící maska, díky za tip! Určitě ho někdy ráda vyzkouším, dosud mě to nenapadlo. A jak bahno skladuješ? Nemůže se nějak zkazit? Půl kila mi přijde celkem dost...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bahno mi přišlo od Ekokozy v malém kyblíčku, takže jinak skladování ani neřeším:) Jen si dávám pozor, abych ho měla pořádně utěsněný. Zkazit se nemůže, nemá proč, a půl kila mizí jako nic:)

      Vymazat
  13. Už jsem ho jednou v košíku měla, ale v rámci redukce byl vyhozen. Vidím, že jsem udělala chybu, příští měsíc budu muset napravit :-)

    PS: Vím, že je to ještě týden, ale je už v plánu nějaký olejíček na březen? :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máme švestkový olej a kód švestka:) Promin za tak pozdní odpověď!

      Vymazat
  14. Používám nadšeně necelý rok namísto pleťové masky, skvěle pomáhá proti akné. Při delším působení si bahno dokáže poradit i s mokvajícími boláky, na které jsem předtím byla krátká. Masku si dělám dle potřeby i 2-3x týdně, jen je pak třeba pleť pořádně zhydratovat, aby nebyla po bahnu přesušená.

    OdpovědětVymazat
  15. Ahoj Bee, až ho zkusíš na vlasy, tak napiš update jak to dopadlo, jsem opravdu zvědavá. Už jsem si zvykla na přírodní věci, které jsou často multifunkční např. spousty olejů je výborných jak na vlasy, tak na pleť :)
    Hodně jsem četla názory, že bahno kvůli soli vlasy vysušuje a taky, že hrozně štípe na pleti a je agresivní... Jak na tebe působilo při prvním použití?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Juli, mě při prvním použití pleť mírně pálila, ale pokud jej používám pravidelně a nezapomenu, nepálí mě nic, jen cítím, že se pokožka prohřívá; vysvětluji si to tím, že při prvním použití toho musí bahno odstranit o dost víc:)

      Vymazat
  16. hele, nepokrýváš tu vrstvu bahna potravinářskou folii, aby tak rychle nezasychalo? Slyšela jsem (někde), že zaschnuté bahno přestává účinkovat a proto je záhodno si prodloužit dobu jeho účinností tím, že se na to plácne ještě folie (samozřejmě s dírou pro nos :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, já to nedělám, protože těch 10 minut, dokud bahno nezaschne, mi bohatě stačí - vcelku mi stahuje pleť, takže déle bych si ho mít na obličeji nelajzla. Každopádně když jsem dělala mamce hřejivej obklad na bolavou lopatku s bahnem, hřebíčkem a skořicí, fólii jsme přes to dávaly, aby směs vydžela hřát déle:)

      Vymazat
  17. Už si ho tedy zkoušela na ty vlasy?

    OdpovědětVymazat

Děkuji vám za každý váš názor a připomínku

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...