úterý 17. února 2015

Kamencový deodorant od BioAromy? Jděte do něj!


    Kamencové deodoranty mě lákaly již delší dobu. Naprosto přírodní řešení, které má vyřešit problémy s pocením? Sem s tím (sem s tím na druhou, jelikož s nástupem nového semestru začíná kvalitní dobíhání tramvají v mikině, šále a kabátu)

    Před vyzkoušením BioAromáckého deodorantu, který se skládá pouze z kamence a esenciálního oleje santalového dřeva, jsem byla skeptická, zda může jen minerální sůl dokázat zázraky, po necelých dvou měsících používání dostaly ale všechny pochybnosti na frak. Je to boží!

    (Sakra, všímáte si, že narozdíl od jiných bloggerek nedokážu udržet napětí? Já vám to prostě všechno vyspoiluju už na začátku. Když to se nedá.)


    Nejsem žádná princezna a díky vystavení podpaží čerstvému rannímu vánku nevoním celý den. Moje potní žlázy naopak fungují na plné obrátky, což je ještě umocněné tím, že se snažím denně dost hýbat - potom opravdu stačí třicet metrů běhu k tramvaji a tělo už má pocit, že ho čeká zátěž a zahajuje ochlazování. Skepticismus byl tedy na místě - unisex BioAromácká tyčinka je vlastně kamenec obohacený o esenciální olej, jehož použití spočívá v navlhčení deodorantu a nanesení na čistou kůži. Člověk má trochu pocit, že na něm nic nezůstane.

    A ono zůstane, jak vám určitě z mýho "všechno-vám-to-povim-hned-ať-vás-to-nenutí-číst-dál" úvodníku došlo. Kamencový deodorant se mnou vydrží běžný den, ale i hodinu power jógy. Jednou z jeho vlastností je totiž mírné stažení žláz na povrchu těla, zároveň vstřebávání tělesných pachů. BioAromácká verze má jako bonus santalové dřevo, jehož vůni mám já osobně velmi ráda. Její neutralita dělá z deodorantu perfektního adepta pro muže i ženy. 

    Kromě deodorantů se kamenec používá i pro ošetřování poraněné pokožky (takže pokud jste šikulka jako já a s žiletkou to umíte jako člověk s Parkinsonem při záchvatu smíchu, dost možná jím zabijete dvě mouchy jednou ranou). 


    Použití samotného deodorantu je extrémně snadné, a extrémně zvláštní pro někoho, kdo je zvyklý na konvenční tyčinky - snad i to je důvod, proč si mě kamenec získal. Nejdříve je totiž nutné jej navlhčit (ne, že bych se s tím nějak šmrdolila a neřešila to prostě opláchnutím pod studenou vodou). Po nanesení na čistou pokožku pro zachování hygieničnosti výrobku znovu deodorant oplachuji a mám vystaráno. Snad jedinou nevýhodou, co zde dokážu najít je, že pokud jste zvyklé nosit deodorant v kabelce a sem tam se na záchodcích přemáznout, s tímhle fešákem to jde o dost méně snadno. 

    Mimochodem, s denním užíváním jsem začala před Vánoci a přísahám, že mi ubyl maximálně milimetr. Poměr cena:výkon maximální. Nechápu, divím se a tleskám. V roce 2093 ho na smrtelný posteli odkážu pravnoučatům, a to i za předpokladu, že mi ho Tom bude tajně krást. 


    Co vy a kamenec, máte s tímto druhem deodorantů zkušenosti? Nezkoušely jste přímo tento od BioAromy? 

    Mějte se krásně,
    M.

33 komentářů:

  1. Já našla na nějakém DIY českém webu recepis na deáč z kamence, ale ještě jsem se nějak nedostala k výrobě, možná to ale zmodifikuju a navlhčím jen tu kamencovou kostku a bude:-))) takže já určitě kamenec vyzkouším:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Wow, tak výroba tohohle by mě nenapadla:)

      Vymazat
    2. jj, jak tu nekdo v komentech psal..nadrtit, rozpustit v destilce nakapat nejaky eo a sup s tim do nejakeho fikace, ci rollonu, ale asi navlhcit kostku bude jednodussi nez drtit a rozpoustet....:-)

      Vymazat
  2. já k tomu pořád nějak nemám důvěru, ale musím říct, že po tomhle článku už jsem slušně nalomená :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mačet, já taky vůbec nevěřila, že to může fungovat!

      Vymazat
  3. Počkej...takže to vážně funguje? já jsem jeden vyzkoušela, je pravda že byl od balei nebo od čeho... a přišlo mi, že sem nepoužila vůbec nic.... fakt jko když se potřeš ohlazeným kamínkem :D ale jestli by mě zachránilo tohle, poněvadž moje potní žlázy jsou asi nejaktivnější část mýho těla, a nemusela bych použít tuny hliníku (zatím jsem nenašla nic bez něj, co by vydrželo déle než pár minut:() bylo by to super. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak vtipné je, že i onen kamenec je sloučenina hliníku (Ammonium Alum), navíc synteticky vyrobená :-) Zcela přírodní forma je Potassium Alum.

      Vymazat
    2. No ano, ale tato konkrétní forma hliníku škodlivá není, jednak dle toxikologických testů, jednak díky tomu, že díky větším molekulám zůstává opravdu na povrchu a nevstřebá se do kůže:)

      Vymazat
  4. Já jsem kdysi dávno zkoušela kamencový Balea a byl úplně a totálně na nic. Pokud by toto fungovalo, bylo by to hezké. Člověk není omatlaný, vydrží to leta, navíc to není škodlivé. Škoda, že nemají nějaké menší testovací balení. Přeci jen tři kila za něco, co nemusí fungovat...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je pravda, že balení dost velké (bez přehánení se opravdu vsadím, že vydrží roky), tester by se šiknul:-/

      Vymazat
  5. Já mám na doma kamenec od Purity Vision a je fajn. Bohužel do práce potřebuji zabránit pocení, nejen pachu, jinak mám v podpaží koláče, a na to kamenec nestačí, musím na sebe patlat ty hliníkové. :(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na ten jsem také koukala:) Tenhle se mi líbí, že je obohacený o ten esenciální olej, takže mám pocit, že i tak trochu "voním" :)

      Vymazat
  6. Ahoj Včelko ;-) zkoušela jsem jak Baleu, tak klasický kamenec od Purity Vision, ale zůstala jsem u Purity Vision, především kvůli složení ... jinak mám malý tip pro tvou tvořivou duši... pokud by ti někdy deodorant spadl, pak neplač nad rozbitým kamencem a nech jeho kousky rozpustit v destil. vodě, přidej pár kapek extraktu z grep. jader + oblíbený éterák a směs si nalej do rozprašovače s pumpičkou nebo do obalu s kuličkou a máš úžasný deodorant, který už nedáš z ruky...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Gleys:) Na ten Purity Vision už jsem také párkrát koukala, láká mě! Ale jak jsem psala, tenhle mi vydrží na několik generací:D Za tip děkuju, zatím drží, ale nešika jsem slušná!

      Vymazat
  7. Já zkoušela, sice ne od této značky, ale bohužel jsem moc spokojená nebyla. :(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jasně, každému vyhovují jiné věci:)

      Vymazat
  8. Ahoj. Hezky, vtipně napsaný článek, který je super přínosný :-) Líbí se mi to, moc ! Dokonce mě to asi donutí k tomu, abych nějaký vyzkoušela. Momentálně používám home made - u toho mi trošku vadí, že v teple měkne a pak se blbě nanáší ... chtělo by to nějakou tvrdší ingredienci :-) Mimochodem, co se týká složení kosmetiky z pohledu škodlivosti, chemikálií, ropy apod :-), zrovna mám na blogu poučnou soutěž :-) Poučnou jak pro mě (díky skvělým příspěvkům soutěžících), tak pro čtenáře :-)
    Petra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju, Péťo! Jo, to je holt daň za přírodní a domácí kosmetiku - to, že deodorant taje, je zřejmě nevyhnutelné. Já teď míchám podle receptu, který mám na blogu, ten mi vydrží vcelku dost, ale holt to není syntetická sranda z drogérky:) Na soutěž se určo mrknu!

      Vymazat
  9. Kamenec jsem zkoušela těsně poté, co jsem se vzdala antiperspirantů s hliníkem. Pak jsem kvůli hliníku odložila i kamenec (to, co stahuje potní žlázy, je právě hliník). Potím se hodně i přes většinu hliníkových antiperspirantů, tak nač je na sebe patlat, když mi stejně nepomáhají. Naděje, že se nebudu tolik potit, už jsem se vzdala, chci něco, s čím nebudu cítit potem. Nejvíc se mi zatím osvědčila vanilková kulička od Mastic Spa. Možná trochu omezuje pocení, ale především pěkně voní celý den. Hned v závěsu za ní je růžová kulička od Nobilis Tilia.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mmm vanilka:-) Na tu se musím mrknout. Jinak ano, kamenec je sloučenina obsahující hliník, ale tento je bezpečný - koukala jsem na různé toxikologické rozbory a tento konkrétní je bezpečný, má větší molekuly, díky kterým se nevstřebá, ale zůstává na povrchu těla.

      Vymazat
  10. Já se potím docela dost, takže občas používám i Driclor, tyhle kamencové deodoranty jsou na mě krátké, bohužel.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Driclor asi neznám, to je lékárenský deodorant?

      Vymazat
    2. driclor je takovy roll on, ktery si aplikujes vecer, rano by se mel oplachnout a za par dni pravidelneho pouzivani dojde k tomu, ze se treba tyden nepotis vubec:-) , a jak se zacnes potit staci treba uz jen jeden dva natery a zase mas na par dni vystarano od kolacu, ale je to teda chemicky ze vsech antipoticu jako blazen, ano k zakoupeni v lekarne...

      Vymazat
    3. jo tak u tohodle jsem slyšela o jednom "drobném" vedlejším účinku... začneš se potit jinde... třebas v obličeji

      Vymazat
  11. Jeste jsem o nem necetla, ale vypada opravdu zajimave :-) Jinak ja mam taky casto problem neprozradit nazor na produkt hned na zacatku clanku, jsem rada ze nejsem sama :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsem ráda, že v tom nejsem sama! U mě už to je skoro pravidlem, napětí dokážu udržet jenom u věcí, co jsou nanic:D

      Vymazat
  12. Moc hezký článek! Já mám také přírodní deodorant, akorát funguje na jiném principu. Je to klasicky tuhý deodorant s vůni levandule. Kdyby tě zajímala recenze, tak je na blogu. Nicméně tento kamencový mi má přijít také, tak jsem zvědavá, srovnám je a asi napíši srovnávací recenzi :).
    Zvu tě ke mně na blog na giveaway od 2 balíčky Essence: laleitr.blogspot.cz/2015/02/giveaway-o-2-balicky-essence.html

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju! Na ten deodorant se k Tobě mrknu, zní zajímavě a levanduli miluju:))

      Vymazat
  13. Skvělý článek :) Já většinou používám obyčejné deodoranty z drogerie,tenhle ale vypadá moc dobře :) Ještě jsem se chtěla zeptat,jestli neuvažuješ o prodeji svých DIY produktů?

    OdpovědětVymazat
  14. Dobrý den. Chodím na Váš blog v poslední době velmi často a až dnes jsem se odhodlala ke komentáři. Sama používám čistý kamenec skoro 5 let. Mají ho v DMku tuším za plus minus 70 Kč mezi dámskými deodoranty a kostku mezi holícími potřebami pro muže. Tu používá syn, ale mě nevyhovuje tvar. Za tu dobu mám druhý (první se mi rozbil - umyvadlo vydrželo) a mohu používat vůni jakou chci, což mi vyhovuje. Celý název je Balea deo kristall Senzitive.
    Nutno dodat, že opravdu nezabírá všem... každý jsme jiný. Ale na mé doporučení (za ty léta toto téma párkrát prošlo) byla kladná odezva asi u 75% zvědavců , což mi příjde hodně dobrý výsledek :-)
    Hezké dny... Irena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No musím konečně v DMku pohledat.... Za zkoušku nic že ano?

      Vymazat
    2. Milá Ireno, děkuji za komentář! Také se snažím kamenec šířit, co to jde, mrzí mě že jsem na něj nepřišla dříve. Příště zkusím Baleácký!:)

      Vymazat
  15. Mám zkušenost s Purity vision, není špatný, ale zázrak to není. Jediný ultimátní deodorant, který u mě opravdu vydrží celodenní maraton je Aromaco od Lushe. Na ten nedám dopustit.

    OdpovědětVymazat

Děkuji vám za každý váš názor a připomínku

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...