středa 4. února 2015

DIY: Zimní krém (ft. Ekokoza)


    Kdybych chtěla, docela dobře bych se mohla živit jako rosnička. Nevím, jak je to u vás, ale stadia zimy dává můj obličej dokonale najevo. Šupinatej nos? Plus minus 5 stupňů. Šupinky na bradě? Jsme na nule. O pár stupňů níž už šupinatím celá. (Jako bonus mám samozřejmě vždycky rýmu, takže jsem strašně krásná komplet.) Výživu pleti řeším v zimě proto více než obvykle. 

    Minulý rok jsem v zimě ujížděla na olejích, letos jsem díky krému namíchanému dle dnešního receptu (který vznikl ve spolupráci s eshopem Ekokoza) zjistila, že to jde i líp. Vzhledem k tomu, že šupiny  se mi nadále vyhýbají, bych skoro řekla, že úplně dobře. 

    K pečujícím olejům, z nichž malinový poskytuje i SPF ochranu, se přidal odborník na suchou kůži vitamin E, účinný bojovník proti dehydrataci olivový skvalen a v pokožce to celé uzamkne včelí vosk. (Za běžných okolností by následovala fotka ingrediencí; jelikož jsem hlava děravá, recept mám nafocený již déle, nejsem doma a ingredience u sebe nemám, ji doplním později.)


    Na přípravu budete potřebovat:
  • nimbový olej (např. zde; s kódem "nimba" jej dostanete v měsící únoru zdarma k objednávce!)
  • malinový olej (např. zde)
  • acai berry olej (např. zde)
  • olivový skvalen (např. zde)
  • včelí vosk (např. zde)
  • esenciální olej šalvěj, levandule (např. zde)
  • vitamin E (např. zde)



    Jak na to: 

  Postup vás zřejmě ničím nepřekvapí. Nejdříve si odměřte ingredience; dle objemu jsem dávala včelí vosk, malinový olej, nimbový olej, olivový skvalen a acai berry olej v poměru 5:5:5:2:1. Rozehřejte ve vodní lázni a po rozpuštění v homogenní směs odstavte.

    Přidejte pár kapek esenciálních olejů; přiznám se, že mám teď levandulové období (kapu esenci do vany, na peřiny, na oblečení), takže tento zklidňující esenciální olej mi nemohl chybět, šalvěj jsem vybrala, protože se řadí k nejprospěšnějším esenciálním olejům vůbec - pomáhá vyrovnávat produkci mazu, působí protizánětlivě, je silným antioxidantem, vyrovnává tón pleti. Pokud vám vyhovuje jiná kombinace EO, směle do ní!


    Nakonec naberte na konec špejle trochu gelu vitaminu E a vmíchejte ke směsi, kterou vlijte do připravených kelímků, ideálně předem vymytých vlažnou vodou s grepovým extraktem. 


    Hotový krém se chová spíše jako tuhý olej; nabírá a roztírá se ale bez problémů. Já jej nanáším na mírně navlhčenou pleť pro rychlejší vstřebání a maximalizaci účinků - díky vodě totiž penetruje do hlubších složek pokožky. 



    Nimbový olej, který na vás čeká na Ekokoze při objednávce nad 500 kč, se řadí k nejoblíbenějším olejům, co se péče o pleť týče (dost možná ho znáte pod jeho anglickým názvem, "neem oil"). Lehce se vstřebává, disponuje obrovským množstvím vitaminů a mastných kyselin a intenzivně a dlouho hydratuje; má schopnost zabránit ztrátě vlhkosti, což ještě pojistí včelí vosk. Ceněný je nimbový olej zejména pro schopnost vypínat drobné vrásky a navracet pokožce elasticitu. 

    Malinový olej, krom toho, že nádherně voní, poskytuje vysoký SPF faktor; sám o sobě disponuje SPF 28-50 proti UVB paprskům, 8-10 proti UVA. Podobně jako nimbový olej je velmi bohatý na mastné kyseliny, údajně patří mezi nejvíce antioxidační oleje. 

    Ovoce acai se řadí mezi tzv. superfoods, není tedy překvápko, že olej je také super. Největším pokladem bude pro zrající pleť (menší tip, pokud vás již vrásky trápí - vyrobte si pleťový olej z arganového základu s příměsí acai berry oleje, vitaminu E a šalvěje). Snadné vstřebávání a vysoké množství vitaminů se opět stará o hluboký restart pokožky.

    Olivový skvalen předchází ztrátě vlhkosti, posiluje přirozenou bariéru pleti. Díky struktuře téměř totožné, jako je kožní maz, je pro pleť velmi přirozený a pomáhá ostatním složkám penetrovat jednotlivé vrstvy lépe. Výborně regeneruje a obnovuje poškozenou pokožku. A mimochodem - poskytuje takový ten sametový finiš, který známe ze silikonových bází pod makeup. Akorát bez těch silikonů. 



    Krém používám od začátku ledna na den a sedli jsme si skvěle. Nanáším jej i pod oční okolí a vzhledem k tomu, že jej důsledně aplikuji na vlhkou pleť, nemám problém s tím, že by mi dekorativní fasáda nedržela; vstřebat se dokáže skvěle. 


    Ekokoze děkuji za zaslání surovin pro výrobu a za další kód pro vás! Tentokrát získáte k objednávce nad 500 kč nimbový olej zdarma, a sice při zadání kódu "nimba". Pokud vám kód nejde zadat, napište jej do poznámky pro prodejce. Platnost akce je do 28.2.2015.

    Čím se aktuálně mažete vy? Slyšeli jste o zázraku jménem nimba? Láká vás výroba olejového krému? Jaké esenciální oleje jsou "ty vaše"?

    Mějte se krásně,
    M.
    

35 komentářů:

  1. Ha tak teď nevím, jestli se to odeslalo, nebo ne... takže pokus č. 2....
    Když jsem si ten olej googlila, tak mi vyběhlo, že se používá jako antikoncepce (a odvšivovač) :-D .... a pak taky, že hrozně páchne... je to opravdu tak zlé? Dá se k něčemu přirovnat?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Motýlku, tak o tom, že by fungoval jako antikoncepce, nevím, ale s tím smradem to není vůbec zlé:-) Sice přebíjí esenciální oleje, ale nepříjemná mi ta vůně není, takový neutrál - přirovnala bych možná k arganovému oleji, akorát je to aroma silnější;)

      Vymazat
  2. Bohuzel me teda ten nimbovy olej smrdi silene. Mam ho doma a nevim kvuli tomu co s nim :-/ Ale recept vypada paradne!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mně naštěstí tolik nevadí, ale chápu, že pro někoho to může být silná káva:)

      Vymazat
  3. Vzhledem k tomu,že jsem udělala v lednu(díky soutěži :) ) na ekokozu nájezd,jsem na tenhle měsíc nic neplánovala.Ale asi nedokážu odolat své závislosti a prostě to budu muset vyzkoušet! :D Až manžel uvidí novou "bedýnku",asi ho klepne.Už teď má z mé laboratoře celkem srandu.Jinak aktuálně se mažu kávovým očním krémem,měla jsem totiž obličej jednu velkou šupinu a zjistila jsem,že jak je výživnější,tak na zimu zrovna akorát.Momentálně mě fakt zahránil,protože ač mám supr pleťový olej,tak na chladné počasí evidentně nestačil :/ Sice jsem se bála ucpávání pórů,ale nějak nepozoruju změnu k horšímu,tak snad to vydrží.No a esenciální oleje u mě zaručeně levandule,růžové dřevo a švestka nebo kombinace skořice,hřebíček,vanilka,kokos nebo benzoin,santal,bois de ho...na šampon šalvěj,máta,citron,davinia....u mě je to těžký,mám totiž esenciálních olejů asi sto a střídám podle nálady. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, Evi, tak to jsme došly ke stejnému závěru, taky mi pleťový olej v zimě nestačí, jakkoliv je to moje nejoblíbenější věc po zbytek roku:)

      Vymazat
  4. No paráda, zkusím to určitě :-)! Napadá mě, nebudu se po tom moc lesknout?
    Ještě by mě zajímalo co si dáváš na noc? Díky za recepty i za úžasný blog :-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já děkuju!:) Jinak Hani, já s lesknutím problém nemám, vstřebat se dokáže s vodou pěkně:) Na noc aktuálně střídám podle nálady krémy od BioAroma a pleťové oleje:)

      Vymazat
  5. Jenom technická připomínka - není to krém, ale mast, neobsahuje vodní složku. Proto se má dávat na navlhčenou pleť, jinak až tolik nehydratuje, což je potřeba i v zimě.A ještě k šalvěji - opatrně s ní, je to jeden s esenciálních olejů,který má hodně kontraindikací a nesmí se třeba vůbec používat u malých dětí. Lepší předem vyzkoušet .

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ještěrko, díky za opravení, já té terminologii moc nedávám a pak to takhle vypadá:) A díky mockrát za připomínku s šalvějí, já jak děti ještě nemám, tohle vůbec neřeším. Takže díky moc!

      Vymazat
    2. U těch éteráků není špatný se juknout někam do literatury, jsou to vysoce koncentrovaný látky a některý můžou i ublížit.

      Vymazat
    3. Jojo, vím, že se s nima musí opatrně, snažím si to hledat na nějakých odbornějších stránkách.

      Vymazat
  6. Vypadá opravdu skvěle, mě suchá místa na obličeji trápí celoročně a ještě jsem nenašla nic, co by dlouhodobě pomáhalo :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak Wkatever, držím palce, ať už konečně najdeš to, co Ti problém vyřeší! Suchá místa jsou potvory:-/

      Vymazat
  7. Ahoj všem.Já neem oleje dělím na 2 odzkoušené.
    "Falešný" a pravý :-) Oleje zkouším docela dost,vyrábím,jak mastičky,tak krémy,i když (nebo právě proto),že mám pleť mastnou.Loni jsem měla možnost odzkoušet olej,který se tvářil a prodavačkou byl prodáván,jako pravý,100%tně přírodní,LZS nimbový olej.Barva zelenkavá,více tekutý a vůně mi připomínala pánskou kolínskou.Když jsem pak volala paní,že vůbec nesmrdí,ba dokonce voní po kolínské,smála se a řekla,že to čistý olej,neředěný a pravý.Nechala jsem ji přitom,a zavěsila.Pak jsem si objednala ze stránek z internetu další 3 "nimba oleje",pokaždé jiný e-shop a můj údiv byl ještě větší.Protože vím,že nimbový olej je tmavě hnědý,při nízké teplotě tuhne a vysokých taje,ale hlavně nehorázně smrdí,jakoby skaženým čenekem,koukala jsem,jako blázen a všechny prodiskutovala patřičně s prodejci..Oleje mi došly průhledné,tekuté a oříškově voňavé.Rozbor zněl:oliva,řepka,minimum mande a slunečnice.Nějaké barvivo.Byla jsem naštvaná.Takže jsem si napsala o pravý,hnědý,tuhý,který byl vystaven na obrázku a slečna mě ujistila,že je to ten odérovej :-) A byl...Byl o dost dražší,nicméně byl to on.Takže koukejte hodně na barvu,"vůni" a tuhost.Pěkný večer.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Leyo spoluBee:-) Teda, nimbový olej, který by voněl jako kolínská? No wow:-O Můj olej je někde mezi žlutou a tmavě žlutou, je tuhý, mazlavý, a opravdu příjemně nevoní, i když mně zrovna tenhle odér nevadí... Složení z rozboru je snad na žalobu za klamání spotřebitele:-/

      Vymazat
    2. Ahoj,o nimbovém oleji už jsem si něco studovala a může mít víc barev - zlatá žlutá,žlutohnědá, červenohnědá, tmavě hnědá, zeleno-hnědá nebo i jasně červená.Ale zápach arašídočesnekový by měl být typický pro všechny barvy.Konzistence je buď máslová nebo při "vyšších" pokojových teplotách kapalná.Takže pokud mi zůstane kapalný i v lednici,budu jasně vědět,že tu něco nehraje. :D

      Vymazat
  8. Ano vím,ale jelikož mi je vyměnili a spolu s omluvou mi poslali ještě pár vzorků kokosového a arganového,tak na to prdím :-)Navíc nemám náladu něco řešit.Koupila jsem nimbáče na Manipuře a ten vypadá,jak vypadá.Hlavně smrdí po česneku a je tmavý,tmavě hnědý,až černý,tak myslím,že je pravý :-) Odér mi teda vadí dost,ale stačí jej opravdu malinkato a v krému jej přebije EO.Jen výsledný produkt je kapku tmavší.Známka pravého nimbového oleje.Ani jej nemusím dávat do lednice a je tuhý.Na rozpuštění si kousek "odloupnu" a dám na topení.Rozpustí se za chvilku.Jen nevím,kam jej dám na rozpuštění v létě.Na sluvíčko se mi moc nechce.Uvidíme.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den, také jsem kupovala nimbový olej z manipury a objevila se mi alergická reakce na obličeji - když jsem používala olej samotný dost silná...Snažila jsem se o tomto problému něco vyhledat, ale naopak jsem se dočetla, že nimbový olej tyto reakce potlačuje. Setkala jste se s něčím podobným?
      Děkuji, Hanka

      Vymazat
  9. Nimbový olej jsem zatím nezkoušela, zato ale už třetí měsíc testuju ajurvédský čaj na pleť, který se jmenuje Nimba a je super! :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Eeevee, a neměla jsi na něj zezačátku nějakou reakci? Já se toho čaje trochu bojím, četla jsem o něm pár článků u Mitsuuko a zní skvěle, ale pokud bych se vysypala boulema, asi bych nezvládla vyjít z domu:-/

      Vymazat
  10. nedělá ti tech grep při vyplachování neplechu na plastových kelímkách?
    mně je jednou tak divně naleptal, trochu mě ta síla vyděsila.. veru

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Veru, tak o tom slyším poprvé! Naleptal plastové kelímky? Odkud jsi ho měla?

      Vymazat
  11. No, tak na krém ingredience nemám a ani asi nikdy mít nebudu, ale včera jsem si vyrobila pleťový olej. Jako základ jsem zvolila LZS slunečnicový, který je opravdu nádherně lehoučký a hydratuje, jako vedlejší mandlový, trochu nimbového, vitamín C, vitamín E a trochu AHA kyselinek s Tea-tree olejem a je to opravdu nejfunkčnější věc, co může být! Už druhý den po vyzkoušení je pleť prozářená, jizvičky po akné blednou a ti, co rašili se dávají pomalu na ústup! Moc děkuju za ten skvělý nápad.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pleťový olejzní báječně! Já jsem také jejich velkou fanynkou, v zimě jsem ale tak vysušená, že mi ten vosk a squalen pomáhají. Ať slouží tak skvěle dál!:)

      Vymazat
    2. To musím vyzkoušet. Jizvičky po akné mě taky dost trápí a i když chodím pravidelně na laser, tak stejně mi na obličeji pořád něco raší. Zajímalo by mě, jak je to s poměrem jednotlivých ingrediencí. Dávala jste od oka nebo v nějakém přesném poměru?

      Vymazat
    3. od oka tak nějak :) ale otestovala bych si, pokud nemáte alergii na vit. C.

      Vymazat
  12. Dakujem za dalsi super recept. Som rada , ze sa v nom objavil olivovy skvalan. To je super vecicka. Olivovy olej je na mna tazky a mastny,nepouzivam ho, ale pridavam par kvapiek skvalanu kam sa len da.Vzdy vyrazne vylepsi produkt.A na vyskusanie ponukam svoj 30 sekundovy 3 dnovy hydratacny zachranar: do 5ml kaliska natlacim aloe vera gel, zakvapnem par kvapkami skvalanu ( tak 5 ) par kvapkami vit E a par kvapkami oleja ( aky je po ruke napr mandlovy) 30 sekund miesania paratkom a sos je na svete. Davka na 3 dni v chladnicke. Super na tie zimne vymrznute skvrny na tvari a na zadery. Zime zdar a kozmetickej alchymii zvlast :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To zní skvěle, děkuju a vyzkouším!:) Taky skvalenu fandím, s olivovým olejem jsme na tom podobně:)

      Vymazat
  13. Ahoj, inspirovaná Tebou ( :) ) přemýšlím o výrobě krému. Tak bych se chtěla zeptat, jak dlouho vydrží jednotlivé ingredience? Vím, že domácí krém má omezenou trvanlivost a bojím se, že jednotlivé složky na tom budou podobně (krátce) ...
    Děkuju za odpověď. Tvůj blog je skvělý ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahojda, myslím, že se nemusíš krátké trvanlivosti bát - i krém vydrží velmi dlouho, jednotlivé složky mají trvanlivost většinu mězi půl rokem a rokem, zřídkakdy 3 měsíce (např. arganový olej). Vydrží myslím dost dlouho:)

      Měj se krásně a děkuju za pochvalu!

      Vymazat
  14. Tak krém vyroben, ale teda ta nimba to je síla. Musím ho znovu rozpustit a dodat tam ještě více EO, abych přehlušila ten smrad :-D Jinak krém se mi líbí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, jsem ráda, že se krém líbí! Na nimbu je třeba si zvyknout, to je asi fakt:D Mně už to ani nepřijde:)

      Vymazat

Děkuji vám za každý váš názor a připomínku

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...