pondělí 2. února 2015

DIY: Nejlepší korektor


    Zkouškové období nezklame nikdy v jedné věci; ať už v menší nebo větší míře mě zapupínkuje. (Jsem ukázkovej případ, jako z reklamy na čistící gel s Vanessou Hudgens - když jsem ve stresu, mám pupínky, když mám pupínky, jsem ve stresu...) A ačkoliv na prvotní příčinu pupínků jsem pořád krátká, naučila jsem se zarazit stres z pupínků. S korektorem, který dokonale sedí mému odstínu pleti, a zároveň má vlastnosti, pro které by ostatní korektory vraždily. (Jo, dneska jsem hodně samolibá. O korektor či něco na ten způsob jsem se pokoušela totiž asi sto let, skoro bych si samou radostí koupila šampaňský. To s krtečkem teda. Normální mi nejede.)

    Mimochodem, recept s Ekokozou a poukázkou se tu objeví nejpozději do dvou dnů - jen doladíme detaily ohledně poukázky:-)


    Na korektor budete potřebovat:
  • oxid zinečnatý (koupíte zde)
  • zelený jíl (koupíte zde)
  • olivové máslo (koupíte zde; lze nahradit i jiným, ale příprava potom vyžaduje i kouzlení s vodní lázní)
  • červený okr (koupíte zde)
  • holandské kakao


    Postup

    V mističce smíchejte všechny sypké ingredience (a nezapomeňte předem eliminovat hrudky v moždíři nebo sítku; zvláště oxid zinečnatý je na to expert)Pokud se trefíte napoprvé s odstínem, korektor máte hotový do pěti minut. Mé pleti vyhovuje 7 dílů oxidu, 1 díl zeleného jílu, půl dílu okru a půl dílu kakaa. Doporučila bych kouzlit spíše s poměry barevných ingrediencí, základ by měl určitě tvořit oxid zinečnatý, přílišné množství jílu by mohlo pleť vysušovat. 


    Po promíchání sypkých ingrediencí začněte přidávat olivové máslo. Olivové máslo jsem si vybrala zejména kvůli jednoduchosti jeho zapracování (žádné z másel, kterými disponuji, není tak měkké a dobře vmíchatelné); pokud si vyberete k výrobě např. bambucké máslo, počítejte s dalším časem stráveným jeho rozehříváním. Olivové máslo stačí po trochách vmíchávat k sypké směsi, než dosáhnete požadované konzistence. S mícháním si dejte načas, soustřeďte se na případné hrudky, které vám tam oxid bude chtít vyrobit, a testujte barevnost korektoru přímo na obličeji. 

  Máte hotovo! Já jsem ještě korektor přehodila do reprezentativnější pixličky (a uvolnila v míchacím kalíšku na další dávku, tentokrát podle barvy pleti mamky; protože ačkoliv jde většinou mé míchání mimo ní, korektor ji nadchl skoro jako mě). 


    Protože heslo "důkaz místo slibů" je děsně silný a frčí, vyfotila jsem vám (po dlouhým sebepřemlouvání) pana Pupínka před a po. Na druhé fotce mám na bradě pouze umíchaný korektor, snad je dostatečně pěkně vidět, že nepůsobí nijak mastně a leskle (díky jílu a oxidu); jde lehce do běla, což koneckonců korektory dělávají, kdybych šla mezi lidi, přemázla bych celý dílo BBčkem. 


    A protože "důkaz místo slibů na druhou" je ještě lepší, než "důkaz místo slibů", korektorovala jsem propiskovej křížek na ruce.



    S krycí schopností jsem velmi spokojená, stejně jako s dalšími vlastnostmi korektoru. Kromě toho, že nešupinkuje, poradí si se zarudnutím, drží, kde má, dá se krásně vrstvit, ale stačí ho opravdu jen troška, také aktivně léčí ekzémy a akné. Oxid zinečnatý poskytuje SPF ochranu a brání tak vzniku tmavých flíčků po pupíncích. Zelený jíl detoxikuje, uklidňuje a dokáže neduhy hezky stáhnout a přispět k rychlejšímu hojení. Olivové máslo bohaté na vitamin E se potom stará o to, aby se kůže rychleji obnovovala a byla dostatečně hydratovaná

    
    Dnešní zpráva je jasná: já ten korektor miluju. Snad na žádné DIY jsem ještě nebyla pyšnější; i když možná má na tenhle vliv pocit hroznej pan Pupínek, kterej mě do doby vzniku korektoru vytáčel k nepříčetnosti. (Snad vás moc nevyděsil.) 

    Co dokáže vytočit vás? Také na své pleti pozorujete vliv stresu? Kterému korektoru aktuálně fandíte? Láká vás namíchat si vlastní?

    Mějte se krásně,
    M.


P.S. Pokud se vám návod líbí a výrobu plánujete, počkejte s objednávkou jeden dva dny; poukázka na olej zdarma se vždycky hodí!

71 komentářů:

  1. Jenom jednu chybu má, že si ho musím upatlat doma sama :-( Ale asi to prubnu, jelikož dokonalý korektor jsem zatím nenašla ani v chemce, natož v přírodních vodaách. čekám na kód a zkusím. Asi. (a nebo donutím kamarádku, aby vyzkoušela za mě, hehe)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. PS: Myslíš, že bude velký rozdíl, když tam prdnu jíl růžový? Mohlo by to nějak uškodit?

      Vymazat
    2. Claire, tohle namícháš levou zadní:) Jinak zelený jíl dodá větší schopnost zakrýt zarudnutí, kromě toho asi větší rozdíl nebude:)

      Vymazat
    3. Boží, tak to ten růžový použíju na ten na kruhy, ooo jak já se těším ;-)

      Vymazat
  2. Tvoje alchymistická kouzla pozoruju zpovzdálí už nějakou dobu, ale teď mi to nedá, abych nevyjádřila alespoň svůj neskonalý obdiv! :-)
    Krásná práce!

    OdpovědětVymazat
  3. Zkoušela jsi ho na kruhy pod očima? Byl by použitelný, nebo je spíš vyloženě na pupence?
    Markéta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ten jíl a tak bude asi pod očima vysušovat :( potřrbovala bych taky spiš pod oči

      Vymazat
    2. Markét, protože se vás na to v komentech více ptalo, teď jsem ho nanesla na oči. Krycí schopnost pořád dobrá, do vrásek po přepudrování nezalézá, kdyby se něco v průběhu dne změnilo, dám vědět. Ale jak píše zlobivý motýlek - vynechala bych zelený jíl, možná bych dala maličko, ale opravdu jen maličko jílu růžového (čistě proto, že růžová barva neutralizuje barvu kruhů pod očima, zatímco zeená rudé pupínky) a konzistenci bych udělala řidší (teď mám korektor namíchaný opravdu hutný); přidala bych vitamin E a myslím, že by fungoval skvěle:)

      Vymazat
    3. Dobře holky, díky díky :)
      M.

      Vymazat
  4. Ahoj,
    co mandlový máslo, šlo by? Je taky měkký a mám ho doma - na rozdíl od olivovýho :)
    Vendi

    OdpovědětVymazat
  5. Tak vždycky obdivuju všechny vytvořené přípravky, ale tohle mě extra dostalo! Asi mě to i přemluví k objednávce a zkoušce šikovnosti :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Akkarin, děkuju! Tohle zmákneš levou zadní, na to žádná šikovnost potřeba není:)

      Vymazat
  6. Tak to je pecka! Taky by mě zajímaly kruhy pod očima versus vrásky...jestli korektor moc do vrásek nezalézá a jestli je vhodný na sušší pleť. Já snad do toho půjdu, když už jsem zvládla nádherný kulatý šumivky do koupele...:-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hany, protože vás je v komentářích víc, nanesla jsem ho dnes i na oční okolí - teď s prominutím zkopíruju, co jsem psala výše, abych to pořád nevypisovala:D Krycí schopnost pořád dobrá, do vrásek po přepudrování nezalézá, kdyby se něco v průběhu dne změnilo, dám vědět. Ale vynechala bych zelený jíl, možná bych dala maličko, ale opravdu jen maličko jílu růžového (čistě proto, že růžová barva neutralizuje barvu kruhů pod očima, zatímco zeená rudé pupínky) a konzistenci bych udělala řidší (teď mám korektor namíchaný opravdu hutný); přidala bych vitamin E a myslím, že by fungoval skvěle:)

      Vymazat
    2. Moc děkuji :-)! Myslím, že změním kuchyň v laboratoř...

      Vymazat
  7. Právě jsem si koupila sypký minerální, takže se na výrobu nechystám. Je to ale úžasný nápad.

    OdpovědětVymazat
  8. je potřeba recept nějak upravit (krommpoměru barev), když chci korektor na kruhy pod očima? a jaká másla bys na to doporučovala? bambucké, olivové.... kakao asi ne,co?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zlobivý Motýlku, místo jílu zeleného bych zvolila růžový (a v menším poměru); kakao i okr ale určitě použij, abys docílila odstínu, který chceš. Co se másla týče, s olivovým to opět bude nejjednodušší, dobře se bude pracovat i mandlovým, a pro lepší výživu očního okolí bych přidala i vitamin E.

      Vymazat
    2. moc děkuju
      p.s. velice gratuluju a zaroven zavidim zakonceni zkouskoveho... me je teprve v plnem proudu,takze za odmenu si slibuji michani korektoru!

      Vymazat
  9. Tak to je mega!!! Nikdy by ma nebapadlo robit si korektor doma.

    OdpovědětVymazat
  10. Míšo, ty jsi prostě kouzelnice! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju, Markét, to víš, Bradavice nevyšly, tak se kouzlí jinde...:D

      Vymazat
  11. Já tě prostě miluju. Tohle jsem potřebovala. Chtěla jsem si vyrobit make-up. Achjej.. jenže to znamená další nákup na ekokoze... ou jé... s tím mě manžel už vyhodí :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, Elentari, děkuju za krásný komentář! Makeup se bude dělat vlastně stejně, jen tekutější a velkou část oxidu zinečnatého bych nahradila škrobem kuzu, ať není tak do běla:) Manžel si tě bral pro dobré i zlé, nemá právo remcat!:D

      Vymazat
    2. přelítla jsem návod ještě jednou a koukám na pana Pupínka - tedy fotku s ním - tak krásnou pleť snad nikdy mít nebudu. To mi jako chceš říct, že na bradě nemáš žádné černé tečky? taky mě trápí takové ty podkožní uhráky, co udělají pod kůží bílý "flek". Co s tím?

      Vymazat
    3. Mým černým tečkám se asi nejlépe daří na nose, kde je taky jejich epicentrum, to ne že je nemám! S podkožními pupínky, které nevylezou, zkušenost nemám, každopádně na černé tečky mi zabírá maska z růžového jílu a jedlé sody, někde tu je také návod:-)

      Vymazat
    4. tak mi to nedalo, balíček dorazil a já začala míchat... mám několik poznatků a to:
      1) musíš mít pleť jak alabastr, neboť tvoje poměry jsou bledé i na mě, největší bleduli v okolí
      Potřebovala jsem, aby korektor dostal trochu nádech do žluta, né, že bych byla asiat, ale tvoje kombinace je moc růžovo-bílá...
      2) skořice se zdála být ideálním odstínem, ale musela by asi prolítnou přes hmoždíř, sypala jsem jí rovnou z pytlíku a pak člověk vypadá, že má víc černých teček, než doopravdy má
      3) vyzkoušela jsem kurkumu, která se zdá být ideální a čeká se na reakci tváře (myslím si a doufám, že nic neudělá, měla by být antibiotická (hádejte, co sypou v Indii do (hnisavých) ran?)
      4) kapka jojobového oleje celou směs hezky zjemní, dobře se aplikuje
      5) krytí? kam se hrabou některé komerční výrobky!

      Takže pokus se skořicí zůstane v malém množství korektorem a zítra míchám make-up s kurkumou...

      Vymazat
    5. Elentari, díky za poznatky! Jo, psala jsem o poměrech, které vyhovují mně - opravdu jsem spíše růžová a v zimě extrémně bledá. Pokud přidáváš skořici, je určitě potřeba ten hmoždíř použít... Ale za tím krytím si stojím, nevím, jestli to je přidáním toho jojobového oleje (mně ta hutnost pouze s máslem právě vyhovuje), na fotkách je myslím dobře vidět, jak mi korektor kryje, tohle mi nejlepší korektor nikdy neudělal, fotky jsem neupravovala, tak nevím, v čem mám ten korektor jiný, že kryje:)

      Vymazat
    6. právě že kryje výborně :-) díky za návod, díky za tvůj blog :-)

      Vymazat
    7. Á, já si to špatně přečetla a od té doby přemýšlím, co by mohlo být špatně, a ono nic, to jsem ráda!:D

      Vymazat
  12. dokonalý! já bych ještě chtěla nějakej korektor na kruhy pod očima.. ale teda smekám!
    Once Upon a Time

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju, Káťo:) Korektor se dá snadno přetransformovat i v korektor na oční okolí (vzhledem k tomu, jak si o něj píšete, asi ho udělám také); rozdíl bude jen v jílu, konzistenci a přidání vitaminu E;) (I když uvidím, jak ho nakonec vykouzlím:))

      Vymazat
  13. Tvůj blog má jedinnou chybu a to tu, že měl vzniknout tak 12 let zpátky kdy jsem byla samý pupenec a patlala na sebe ty drogérkové srágory, v tom lepším případě Aknecolor...Co bych tenkrát dala za takovýhle suprácký a přírodní korektor! Teď už nekorektoruju (ne že bych měla tak dokonalý obličej ale prostě mě to nebaví:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju!:) Taky jsem si prožila na Acnecoloru pár let:D

      Vymazat
  14. K objednávce jsem se pořád dokopávala, ale teď už vím, že prostě ekokoza musí být vyrabována : D Mám s kokrektory problémy, vypadá tenhle přirozeně? Třeba na nose?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahojda, aktuálně nemám šupinatý nos a korektor na něm (po zkoušce) vypadá dobře, pokud máš problém právě se šupinkami, stačí zvýšit poměr másla a mělo by to pomoci s lepším vzhledem korektoru i s problémem:)

      Vymazat
  15. Super! :) To musí stát za to. A pozdravuj pana Pupínka. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Doěkuju, An.!:D Pan Pupínek se od rána stihnul zmenšit a přeměnit napůl v pana Stroupka, dělámi radost:D

      Vymazat
  16. to je paráda - krásné krytí :)

    OdpovědětVymazat
  17. Ty vogo, ja cumimm!!!! Nemam slov, opravdu nejlepsi DIY !!! Anett

    OdpovědětVymazat
  18. Korektor je parádní! Mohla bych se jen zeptat, jak dlouho asi vydrží? Jako co se trvanlivosti týče?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju! Co se trvanlivosti týče, žádná složka není nějak nestabilní, omezená je jen trvanlivost olivového másla, která je ale většinu cca 6-12 měsíců, takže při správném zacházení s čistýma rukama, vzorným zavíráním vzduchotěsné nádobky a nenechávání korektoru na topení nebo slunci by neměl být problém;)

      Vymazat
  19. Úúúúú, to vypadá dobře! Pokud někdy bude i ta oční verze, asi se pustím do výroby :)
    Ten červený okr mě zaujal, myslíš, že kdybych ho přisypala do sypkého korektoru, dokázal by ho trochu ztmavit? Ale bojím se té červené barvy, aby mi z toho nevylezla tvářenka :D Ale takhle na fotce vypadá poměrně neškodně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju! Místo okru bych nejdřív zkusila kakao;)

      Vymazat
  20. Já čumim! :-OO to je tak hustý! Já myslim, že je strašně těžký umíchat oukejovej odstín, ne? Já bych to měla buď cihlový nebo pro černošku :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kami, není! Zvládla bys to levou zadní, a všechno se dá oxidem napravit:)

      Vymazat
  21. Nechtěla bys mi namíchat nějaký se žlutým podtónem? Asi ho potřebuji :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Joo? On totiž světlý korektor se žlutým podtónem se hůř shání :( A ten profláknutý Catrice zas nevydrží tak dlouho, mi přijde...

      Vymazat
  22. No tak to je paráda.Takže peněženko,třes se,ani tenhle měsíc ti nedám pohov!Korektor je u mě naprosto nepostradatelná věc.Vyzkouším jak se zeleným,tak růžovým jílem a taky musím něco do žluta,mám totiž tříbarevnej ksicht!To se mám.Dík za recept,Míšo,hned to bude jednodušší.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haha, s tím mám taky problém, oči fialové, xicht bílý, pupínky červené, prosvítající žilky, paráda! Tak ať se vydaří všechny druhy:)

      Vymazat
  23. Tak tohle musím určitě zkusit udělat, já mám s korektory pořád jen trápení... samá oranžáda po chvilce! :/ Tohle vypadá úžasně!

    OdpovědětVymazat
  24. Ahoj Míšo, výborný nápad, ekokoza musí mít úplný nátřask:-) Prosím tě, pokud bych si chtěla vyrobit vlastní BB cream, mám postupovat stejně, jen víc zředit? Nebo bych měla něco něčím nahradit? Moc se v těch barvách jílů a okrů nevyznám a nevím, jak to na mně bude vypadat. Mám bledou pleť s růžovým podtónem, co bys radila? Díky moc a díky za tuhle diy osvětu!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Madelaine, děkuju! Plánuji zkoušet další varianty - BB, korektor na oční okolí - tak sama zatím moc nevím, teprve budu doma alchymičit, tak když chvíli vydržíš, snad se tu něco objeví:) Já jsem v tomhle taky zatím nováček:) Jinak pleť máš tedy zřejmě podobnou jako já, taky bledule do růžova, a vyhovuje mi kombinace kakaa a okru jak uvádím v receptu:)

      Vymazat
  25. Tak jsem vyrobila, až na to, že jsem neměla zelený jíl, tak jsem použila normální a dala na špičku špejle zelený oxid železa a jeden díl zinku pro lepší krytí a SPF nahradila oxidem titaničitým. A Trošililinku Vit.C a E. Je to nejlepší korektor! Krásně světlounký a držící, lepší než aknecolor, co mi nevyhovoval z toho důvodu, že stačilo na něj stříknout fixační sprej a korektor utíkal z tváře pryč. Nevydržel ani vlhko, což tenhle, 100% přírodní nedělá!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsem strašně ráda, že jsi tak nadšená! Já ten korektor taky nesebekriticky miluju a málem ten kalíšek opusinkovávám:D Aknecolor jsem mívala ráda, ale strašně mě šupinoval, což tenhle naštěstí nedělá:)

      Vymazat
  26. Ahoj, dozvěděla jsem se o tobě z mamčinýho časopisu biorevue a hned jsem si říkala, že se podívám na tvoje bezva nápady! Právě teď jsem dodělala korektor a masku proti tečkám. Chtěla bych se tě zeptat, jestli mám to olivové máslo nechat v ledničce, i ten korektor, nebo to mám nechat v komoře/koupelně. A ještě, mám v tom korektoru tmavý tečky, nejspíš z toho zelenýho jílua to jsem míchala jak blázen... ty je tam nemáš vůbec.. jak to děláš?? :D
    Dík za pomoc a jen tak dál s krásnými návody a nápady! :) - Hannie

    OdpovědětVymazat
  27. Ahoj, šel by místo oxidu zinečnatého použít oxid titančitý, který už mám doma z BB kremu? :)

    OdpovědětVymazat
  28. Ahoj Míšo :),

    zrovna procházím Tvé recepty na korektor, BeeBee krém a tvářenku a někde používáš např. růžový okr a jinde růžový oxid - tak jsem se chtěla zeptat, jestli je mezi nimi nějaký zásadní rozdíl, nebo by se daly v receptu klidně zaměnit?

    Kami

    OdpovědětVymazat
  29. Dobrý den, prosím pokud bych chtěla, aby korektor nebyl tak bílo-růžový, ale více do žluta nebo hněda, jak to mám udělat? Děkuji Lenka

    OdpovědětVymazat

Děkuji vám za každý váš názor a připomínku

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...