sobota 31. ledna 2015

Bee is back!



    Jsem zpátky! Skoro by se chtělo napsat, že lepší, než kdy předtím, to se k takovýmhle věcem píše (aspoň v Globusu to je oblíbený heslo u Fidorek, Tatranek a podobnejch rádoby inovovanejch kravin, na který se taťka vždycky nechá zlákat, aby doma zjistil, že Tatranka  je prostě pořád jenom Tatranka); ale nebudu kecat, žejo. Každopádně jsem ale strašně natěšená psát! Leden byl měsícem Velké pauzy (a velkého šprťáctví a tréninku na mistrovství světa v prokrastinaci - nějakou záhadou jdou tyhle dvě věci ruku v ruce). 

    Po dvou a půl letech studia na VŠE nicméně musím přiznat, že skóre Slečna Michaela ku VŠE je 0:1. Ta škola mě má pod palcem. Zvláště na konci zkouškového si připadám, že se člověku typu homo economicus podobám víc, než kdy předtím. Uvažuji v marginálních veličinách (to mě totálně zarazilo v HMku, kde jsem v hlavě mimoděk vyčíslovala užitek z dodatečné zakoupené mikiny), před očima mi krouží grafy posuzující náklady a výnosy a začínám o sobě uvažovat jako o ekonomickém zdroji s nevyužitým potenciálem, nicméně investujícím do své budoucí hodnoty, přičemž riskujícím, že tahle degenerace budoucí očekávanou hodnotu dost ničí. 

    Tohle mi naskočilo dneska v autě:
    Vzhledem k tomu, jak je moje míra infantilnosti a zmagořelosti závislá na stavu školních povinností, a vzhledem k tomu, že se to s mým narůstajícím věkem dost horší, představuji vám svojí adaptaci Kuznětsovy křivky. (Kdybych byla hustej hashtagger, hodím sem něco jako dvojitejkřížekstaymagor nebo tak.) 

    Celý to odstartovali krtci. Víte, že kromě klasických kinder vajíček se prodává jejich krtková obdoba? Od té doby, co jsme to zjistili my s Tomášem, je máme na kolejním pokoji slušně přemnožené. A taková krtková epidemie se snadno přenese i do dalších oblastí - takže krtky tahám jako štístka všude s sebou a piju čaj, na jehož krabičce se usmívá krtek, žába a myška, která není nemocná, protože krtkovej čaj posiluje imunitu. Samosebou. 


    Jeden z nejlepších nákupů měsíce ledna byl, kromě krásnejch džín z HMka (prolomily delší období "nenávidím a nenosím džíny" - bum, v hlavě mi naskakuje vidina hospodářskýho cyklu, kde recesi a expanzi předělávám na lásku a nenávist k džínám), plyšovej Scrat z Doby ledový - v Intersparu ho měli zlevněného o 300% - 28 korun, nekup to. A tak mám hned dva. 

    Na mojí nedůstojnou stránku zabrnkal i Ježíšek. Mezi spoustou krásných dárků se objevil i teploučký heboučký overal, který má všechny vlastnosti, jaké takový nedůstojný overal mít může. Má na sobě srdíčka. Má bambulky. Má kapucu. Vypadám v něm jako lední medvěd. Je to bomba. Tomáš se většinu času baví tím, že mi rve plyšový bambulky do pusy a u toho mě lechtá, takže úspěšnost, že mi bambule v puse skončí, je stoprocentní. 

    Kromě krmení ledního medvěda jeho vlastním overalem máme další společnou zábavu. Propadli jsme sledování streamů hráčů League of Legends - na pozadí šprťáckách seancí k nám většinou z notebooků promlouval náš oblíbený Conano při hře a naše hovory se čím dál častěji zabývají porovnáváním jednotlivých šampionů. Diskuze o tom, jak co nejefektivněji zabít konkrétní hrdinku, si vysloužila v kupé vlaku pár trapných chvilek ticha a zmatených pohledů spolucestujících. 

    Aby toho násilí nebylo málo, koukala jsem na Arabelu. Doteď nechápu, kde se ve mně motivace stáhnout ten perfektní seriál vzala, nicméně hned první díl mě šokoval svojí krutostí. Všichni považují Game of Thrones za strašný maso, ale uvědomil si někdo, že v prvním díle Arabely zastřelí pan Mayer vlka, následkem čehož (a dalších šokujících zvratů) musí Červená Karkulka jíst myslivce? To je teprve dekadence!

    Díly Arabely jsem stíhala prokládat opakovaným sledováním filmu Guardians of the Galaxy, což je za dlouhou dobu film, který mě vážně odrovnal po všech stránkách - a snad nejvíce soundtrackem. No řekněte, není tohle pecka? 


    Awesome mix ze Strážců galaxie mi dělá společnost, když běhám - jedno z letošních předsevzetí (jo, zas to s nima zkouším) je uběhnout půlmaraton, tak uvidíme. Obrovská výhoda zkouškovýho byla v tom, že na každej běh jsem se strašně těšila a naschvál protahovala trasu, abych ještě nemusela zasednout zpátky k Makroekonomii. Teď už ty tréninky tak hladký nebudou. 

    Protože mám po zkouškovým. Konečně! Ačkoliv, doufala jsem, že to bude moje poslední zkouškový. S narůstající zoufalostí totiž sahám ke krajním řešením a sázím sportku. Jak 380, tak 680-milionový jackpot se mi jako mávnutím kouzelného proutku vyhnul - bylo to o prsa. Vždycky o sedm čísel z osmi. Tak příště. Asi jsem se zatím jen nenaučila vysílat ty správný signály vesmíru. Koneckonců, tak to všechno funguje. 


    A vesmír vysílá špatný signály mně, protože mě nechal se úplně v klidu rozepsat o totálních kravinách a udělat ze sebe blbečka. Klasika. Každopádně vám můžu slíbit, že se přepínám do klasického režimu, na začátku měsíce vás tu jako vždy čeká recept ve spolupráci s Ekokozou a v hlavě mi kromě grafů začínají naskakovat i zajímavější články, velký shrnovací plánuji i ohledně velké vánoční soutěže!

    Doufám, že vy se máte perfektně, všechno je u vás v pořádku, magoříte ve zdravý míře, vyhráváte ve sportce aspoň svůj vklad, nejste poznamenaný Arabelou a doma máte aspoň jednoho krtka. Bez nich jsme všichni ztracený.

    Mějte se krásně,
    M.


P.S. Oukej, nemusí to bejt nutně krtek.
P.P.S. Článek je divnej. Svádějme to na únavu, vesmírný vibrace a pošpiněnou karmu (u Berdychova zápasu jsem nadávala víc, než Murrayho krásná snoubenka). 
    

    
    

    

45 komentářů:

  1. Článek je super. :D Vítej zpět!

    A teď díky tobě poslouchám awesome mix, ach jo. :D Strážci byli v kině sranda.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju, Brunwen! Hooga chaga hooga chaga...:-)

      Vymazat
  2. Víc takových článků, takhle jsem se dlouho nepobavila! :D a díky za připomenutí Guardians, soundtrack půjde pěkně do mobilu, to se bude cvičit hned líp!
    Btw. od malička z hloubi srdce nesnáším Krtka, činí mě to špatným člověkem bez hodnoty pro současnou společnost?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haha, Katherine, děkuju, to jsem ráda! To, že máš ráda Guardians, Ti toho krtka žehlí:)

      Vymazat
  3. Chápu tě více než dobře, protože 20. ledna jsem dělala státnice z ekonomie, no hrozný :D taky jsem z toho magořila. Teď ještě dělám zkoušky a už vůbec na to nemám mozek, ten mi prostě po státnicích vypnul a nazdar :D tak snad ty dvě zkoušky ještě nějak dokopu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Niki, to Ti moc gratuluju! Mě to (snad) čeká v červnu nebo v září, magořím už teď:(

      Vymazat
  4. hello there! :)

    Arabela je skvělá. Já zas sledovala princeznu Fathagiro. I přes to co říká csfd se mi to líbí! :)
    Ta písnička je super, můj milovaný mi ji pořád pouští, už mi z toho hrabe huga huga, ale na ten film se podívám.

    Já zas píšu bakalářku a místo toho cvičím 30 days shred (začátečník jaxviň) a píšu o tom na blog, jak mi to nejde :D pak zkusím přejít na doporučených P90X, ale asi u toho umřu, protože po 5 minutách sem Ab ripper musela vypnout :D Ale těším se na léto, až všichni uvidíme novou mě, jak uvezu kolečka s hnojem na statku na táborech :).

    a to lolko mě taky láká. jo taky sme sledovali seriál Video Game High school což je naprosto absurdní svět lidí, vlastně je to kravina, ale zároven ne, je to fascinující absurdně naivní a tak. Má to pár dílů, doporučuju- videcesky.cz.

    joa s tím hmkem... já včera viděla takovej set videí a totálně mě to dostalo a mám pocit, že to musím všem ukazovat, takže to dám i sem, přijde mi to zajímavý, poučný a trochu smutný. http://denikreferendum.cz/clanek/19651-kterak-norska-barbie-a-jeji-kamaradi-o-naivitu-v-kambodzi-prisli a videa tu http://www.aftenposten.no/webtv/SWEATSHOP-ep-1---How-many-will-die-here-every-year-7800843.html?paging=&section=webtv_serierogprogrammer_sweatshop_sweatshopenglish .

    asi na férovku začnu i s šitím, když už pletu šály :)

    p.s. krásnej graf! :)
    p.s.2. těším se na recept a napiš články o jooze ještě. a kombušce. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marie-La, děkuju za krásnej komentář! Princeznu Fathagiro neznám, musím to pokoumat:)

      S bakalářkou držím palce, já bych ji také měla psát, pokročila jsem do fáze, že mám garanta a pár nápadů na téma, no už to dost hoří, nerada na to myslím:D Ať ti to odsejpá! Věřím, že P90X pokoříš, mně dalo první video zabrat, potom jsem si nějak zvykla a ab ripper je dodnes mje nejoblíbenější cvičení na břicho, zrovna dnes jsem si ho cvičila u soundtracku ze strážců:)

      O tom seriálu vím a chystám se na něj podívat, na druhou stranu H&M se dost angažuje ve věcech na ochranu životního prostředí a podobných věcí, tohle mi přijde i trochu jako antikampaň, ale zatím jsem neviděla, neposudím... Jen nevím, kde jinde bych si nakoupila věci, které s, e mi líbí, sedí mi a vystačí mi na ně peníze z brigády:)

      Šít bych umět chtěla! Já umím jen ty šály, další cíl je svetr, ale vzhledem k tomu, že i ty šály mrvím, dopadne to hůř, než kdyby to pletl domácí skřítek Dobby:)

      Vymazat
    2. Jé na Fataghiro určitě koukni, je skvělá :) S bakalářkou taky přeju hodně štěstí, je to šílenství ..

      Ona to asi je trochu antikampaň, ale řekla bych, že HM není jedinej obchod, kterýho se to týká. Ale víc než antikampan je zajímavý vidět, jak se tam doopravdy žije jakou práci to dá a tak. Jakože dokument o Kambodže :)
      Já nakupuju často v sekáčích, máme jeden hodně dobrej, kde se seženou většinou věci, který už se nenosí, nebo který nikdo nemá, a taky jim za to nedávám peníze znovu. A díky mojí výšce taky hodně dědím :)

      Já se teď chystám na rukavice, takže to snad vyjde:)

      Vymazat
    3. Wow, tak rukavice musí bejt hodně hardcore! Držím palce:) Jinak vím, že to je problém s více řetězci, ten náš konzum odnáší hodně lidí, ale rozhodně si nemyslím, že to vyřeší, když to přestanu kupovat - ta iniciativa musí být v té firmě, plus ti lidi jsou vděční, že mají alespoň tuto práci, tam tohle znamená životní standard, což se samozřejmě liší od standardu norské bloggerky, ale primární problém je v životní a ekonomické úrovni země jako celku.

      Já bohužel v sekáčích nakupovat neumím - ne že bych jich několik neprolezla, ale v žádném mi nic nesedělo, asi nemám šťastnou ruku. Akorát jsem koupila krásný oversize kabát za 90 kaček, který už dva roky plánuji přešít, ale furt se k tomu nemám:-/

      Vymazat
    4. to asi nevyřeší, to máš pravdu :) ale myslím, že šířením mezi lidmi by se mohlo dosáhnout toho, že si toho budou více všímat a třeba se s tím pak začne něco dělat. :)

      Aáá pokud někdy pojedeš do Českých Budějovic, ukážu ti Tři kočičky, tam si vybrala i kamrádka, co byla zapřísahle proti sekáčům:)

      Vymazat
  5. Super bomba cool článek :) těším se na další recept.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju, Kačí! Recept se objeví pravděpodobně v pondělí, snad se bude líbit!:)

      Vymazat
  6. Krtééééééék :-D. Jak já tu postavičku nemám ráda :-D. Už odmalička mám vůči ní svou určitou averzi...jestli to budou mít moje děti rády, asi budu muset trávit čas ve vedlejším pokoji :-D. Během zkouškovýho taky magořím a po zkouškovým myslím jen v paragrafech...asi tak 3 dny, než všechno zapomenu :-D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haha, Adri, já si myslela, že můj strýček je jedinej člověk na světě, kdo nemá rád Krtka, a v komentářích se mi schází samí hejtři:D Což je samozřejmě v pořádku, já zas nikdy moc nemusela Křemílka a Vochomůrku:)

      Vymazat
  7. super článek! :) na Vše si budu dávat přihlášku, konkrétně na NF :D na jaké fakultě jsi? :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Barčo, konkrétně právě na té NF!:)

      Vymazat
  8. Vitaj späť :) Perfektný článok ! ♥

    OdpovědětVymazat
  9. Zábavný článek! Vzpomínám u toho na vejšku a závidím. Jinak já bych Tě z nějakýho důvodu tipla spíš na FF UK než na VŠE... může se zeptat, co děláš za obor? :) Těším se na další články. Letošní předsevzetí je konečně zkusit nějaké to kosmetické DIY, tak snad to vyjde ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jarko, ono kdybych se rozhodovala znova, kam bych šla, asi by ta ekonomka také nezvítězila, alespoň ne fakulta... Na můj spíše humanitní mozek je tam příliš statistiky, matiky, grafů a odvozovaček, to není můj šálek čaje; kdyby nebylo VŠE, asi bych byla ráda skončila na UK a vystudovala angličtinu, takvých je bohužel stovky a usoudila jsem, respektive rodiče mě donutili usoudit, že tohle bude lepší volba:) Tak snad to nějak doklepu. Jsem na Národním hospodářství;)

      A držím palce s kosmetickým DIY! Určitě to půjde jedna báseň:)

      Vymazat
  10. som v klube: 40-tka na krku a doma mám plyšového krtka na posteli ... moj muz s tým po 15-tich rokoch nemá problém - ako vankúš je perfektný :) a ešte mám hodinky s psími tlapkami a ešte kopec infantilností .... s vekom sa to zhoršuje, nevadí :) adri

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Adri, tak to má bejt:-) Já mám hodinky zase s Mickey Mousem:D Když člověk vypadá míň jako dítě, ať aspoň dává najevo, že vnitřně tu dospělost tak neřeší:)

      Vymazat
    2. No ale mikymauzove hodinky sú klasika - Robert Langdon z Šifry mistra Leonarda o tom vie svoje! :) adri

      Vymazat
  11. hehe, dík za článek, dobře jsem se u něho bavila.. vidím, že míra infantility s věkem neklesá nejen u mě, ale i u ostatních lidí :D a čaj s krtkem je nejlepšíííí!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ááá, čajová spřízněnkyně!:) Jaký je Tvůj nejoblíbenější?:D A děkuju za komentář, jsem ráda, že se článek líbil!:)

      Vymazat
  12. Vítej zpátky. Doufám, že VŠE už se umoudří:-)
    Arabelu jsem milovala, zastřelení vlka si matně pamatuju, ale Karkulka že jedla myslivce? WTF? Na tom jsem jako vyrůstala? No tak prosím. To se nemaj divit, co znás dneska vyrostlo :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju, Lucko!:-) S Arabelou to vidím stejně:D On to takhle změnil Rumburak skrz televizní vysílání, a od té doby Karkulka toho myslivce baštit musela:D

      Vymazat
  13. Gratuluju ke zkouškám... Jinak víc než krtkům fandím tomu povlečení se Snoopym. Čemukoli se Snoopym. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju, Jani, no taky jsem na Snoopyho zatížená! V Palladiu v Comics Pointu mají nejkrásnější hrnečky, takové růžovozlté i s podšálky v dárkových krabičkkách, jestli budeš mít cestu kolem, rozhodně si pro nějaký skoč, já se na ně chodím celá rozněžnělá koukat, a až nebudu na koleji, kam mi jich přijde škoda, skoupím je všechny!:D

      Vymazat
  14. vítej zpět :)
    a ze mě už si každej dělá srandu, že mám krtečka jako dítě :D bereme ho totiž i na výlety:D jinak jsem ale naprosto normální :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ali, děkuju!:) Tak krteček na výlety musí, žejo!:D

      Vymazat
  15. KONEČNE si späť! Dúfam, že takých prestávok bude málo, lebo zbožňujem tvoj blog :) A keď sme pri tých infantilnostiach... Dodnes spím s obrovským plyšovým psom a som obklopená plyšákmi. Každý máme svoju úchylku ;) ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, Miško, děkuju!:) Taky jednoho obrovského plyšového psa mám, z Ikey, a já nejlepší!:)

      Vymazat
  16. Já takhle z Kinder vajíček sbírám Disney princezny a mám poličku plnou plastových figurek My Little Pony. S přítelem na streamy a přenosy zápasů LoL koukáme už druhým rokem a poslední dobou se předháníme, kdo přitáhne domů úchylnější anime. :-D Vítej za magorskou hranicí, je tu fajn a máme sušenky! :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haha, tak to je výborný! Až na to anime se fakt shodneme, Disney princezen mám plnou krabičku:D A kkomu v LOLku fandíte?.)

      Vymazat
    2. Favorité jsou Team Solomid, Cloud Nine a Team Curse. V evropských týmech se moc nevyznám a Asii nesledujeme vůbec. Jména streamerů si vůbec nepamatuji (nemám pamět na jména), ale nejvíc se mi vybavuje ta pipina, co má své jméno vyrobené jako logo Brazzers. =D Hrát neumí, je na zabití, ale museli jsme se s Mužem shodnout, že je fakt dobrá obchodnice a ví, jak se prodat.

      Vymazat
  17. Je fajn, že jsi zpět :)
    Článek je velmi pěkně napsaný, i když možná chvilkama chaoticky.. ale to je tak, když toho člověk má hodně na srdci.. .

    OdpovědětVymazat
  18. Krtka doma sice nemám, ale začala jsem pracovat ve školce The little Mole, počítá se to? :))
    Ach, ještě že už jsi zpátky, dneska jsem akorát myslela na to, že jsem od tebe už divně dlouhou dobu nic nečetla a dokonce jsem si říkala, jestlis s tím nesekla! :-O :))
    ..a gratuluju k hotovejm zkouškám ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jéééé Kami a mně tohle totálně uniklo jak jsem ani nestíhala číst! No to je paráda, gratuluju, hned si jdu počíst:)

      Vymazat
  19. Vítej zpátky. Já jsem taky pro abys psala takhle nekosmeticky častěji;) Ach to zkouškové, nezávidím a jsem tak ráda že už to mám za sebou. Ale soucítím s Tebou, makroekonomií jsem si prošla taky. I když ta mě ještě z toho všeho bavila asi nejvíc. Zato pak přišli předměty u kterých dosud zpětně nechápu jak jsem jimi mohla kdy projít...A jak to tak čtu, moje zkouškové probíhaly docela podobně, v tom Tvém magoření jako bych se viděla. Jen ty krtky jsem neměla :) A stejně je mi ta škola nakonec úúplně k ničemu :o) Těším se na další články!

    OdpovědětVymazat
  20. No konečněěě! :D Ahooj, gratuluju ke zkouškám..buď v klidu, tvůj článek je slabým odvarem mého zkouškování...jeden za všechny: Na chemii bylo se mnou v batohu schované prase z Ikea, začla jsem hrát Zoo Tycon atd :D Snad tvůj (nejbožejší) blog nečte Chocholoušek, jinak balím kufr..ale prase Simir jde se mnou!! :D

    OdpovědětVymazat

Děkuji vám za každý váš názor a připomínku

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...