čtvrtek 18. prosince 2014

Tag: "Merry Christmas and Happy New Year!"

Zdroj: buzzfeed

    Vánoce jsou moje srdcovka. Nejradši bych s každým dopodrobna probírala recepty na cukroví, milion způsobů přípravy bramborového salátu a dárky bych si dávala s celým světem, protože tohohle specifickýho nakupování nemám nikdy dost. 

    Anglicky mluvící blogosférou putuje tradičně před Vánoci tagovka, která uspokojí zvědavky, jako jsem já. U nás je zatím v tomto ohledu ticho po pěšině, tak jsem se rozhodla vytvořit tag vlastní, zčásti inspirovaný otázkami, jaké se objevují v zahraničí. Otagované holky budou mít v předvánočním shonu, kdy nestíhají psát ani normální příspěvky, určitě strašnou radost. A vy, kdo jste zvědaví vánocošťouralové jako já, si můžete držet palce, aby někdo nominoval i vaši oblíbenou blogerku. Berte ode mě tuhle zlomyslnost jako dárek k Vánocům!


1. Jaké je tvoje nejoblíbenější a nejméně oblíbené cukroví?
  • Perníčky, perníčky všem lidem! A taky marokánky. A linecký! Naopak veškeré cukroví plněné těžkým krémem mi obrací žaludek naruby, jen na něj pomyslím. A jsem taky zapřísáhlý hejtr pracen. Moc nechápu point toho cukroví. Chuť moc cukrová. Vzhled moc nuda. Prostě pracny. 



2. Jaké barvy pro tebe reprezentují Vánoce?
  • Pro mě jednoznačně červená a zlatá. Na vánočním stromku to vypadá epicky. Teda, myslím. Naše ozdoby jsou v (podle ženských časopisů) in skořicové barvě. Tak proč ne. Dárky červenozlata ale většinou ladím, stejně jako sebe. 

3. Vyrábíš perníkovou chaloupku?
  • Několik roků po sobě jsem ji vyráběla a něžně si zabíjela nervy. Letos jsem zkusila alternativu - perníkový svícen á la zasněžená vesnička a nervy zůstaly ušetřeny. Aspoň něco bude letos zasněžený, když už má být na Vánoce 10 stupňů.



4. Co jíš během Štědrého dne?
  • Zatvrzele držím půst až do večeře; nicméně kdybych ho nedržela dobrovolně, stejně bych neměla zbytí. Na oběd se u nás doma jí typicky silvestrovské jídlo - čočka s vinnou klobásou - a to není úplně mým evropským snem. (Hlášky pana Zemana v naší partě zdomácněly natolik, že až na druhé přečtení mi došlo, že se nejedná o běžnou frázi. Naštěstí jsem hmátla do zásoby těch společensky přijatelných.)

5. Bez jakého filmu si Vánoce nedovedeš představit?
  • Lásku nebeskou pouštím od začátku listopadu cca jednou za 14 dní, u Vánoční koledy balím dárky a nikdy nevynechám geniální pohádku Anděl páně. Popelka je ale také samozřejmostí. Letos jsem zjistila, že mé zásoby vánočních filmů jsou těžce pod mou sledovací poptávkou; nemáte nějaké tipy? Grinch ztroskotal na mé nenávisti Jima Carreyho, Gremlini poctivě zabíjejí vánoční náladu, Muppet Christmas Carol naprosto špatně pojala původní Dickensovo dílo a Zázrak na 34. Avenue je na mě až moc za vlasy přitažený...

6. Začínáš s dárky včas, nebo je necháváš na poslední chvíli?
  • Když jsem někdy kolem 10. října seděla ve volební komisi, nízká volební účast mi dala dostatek prostoru k vytvoření excelovské tabulky s buňkama vymakanýma do posledních detailů. Plánuji velmi brzo, nakupovat začínám zhruba v polovině listopadu. Ne, že bych byla extra zodpovědná, ale ráda se chodím do své dárkové skrýše kochat.
Pro někoho se ty dárky vybírají jedna báseň, viď, tati:-)

7. Jaký dárek, který na tebe kdy čekal pod stromečkem, se ti nejvíce vryl do paměti?
  • Plyšový Pikachu! Bylo mi zhruba 10 let, s nejlepším kamarádem, který bydlel v sousedním bytě, jsme si hry na Krtka a Myšku (jo, ty nám vydržely dlouho) prokládali trénováním Pokémonů, a ony Vánoce jsme vytouženého Pikachu dostali oba. Pikachuům po stisknutí bříška svítily tvářičky a nám očička, aniž by nám cokoliv muselo být mačkáno.

8. Co oblékání během Vánoc? Vedou u tebe pyžama, nebo sváteční oblečení?
  • Štědrý den je asi tak jediným dnem v roce, kdy z pyžama vystřelím okamžitě po probuzení; jinak jsem extrémně pyžamová a županová. Ráno pětadvacátého se už nese ve stylu nových vánočních ponožek a nového vánočního pyžama nebo županu - občas mám pocit, že tyhle super pohodlný věci byly vynalezený jenom kvůli, aby se člověk necejtil blbě, že mu roste břicho z cukroví. 
Letos jsem si na starší černou sukni našila vánoční kraviny. Ke Štědrivečernímu stolu v ní nepůjdu, ale o svátcích přijde určitě k užitku!


9. Nosíš během Vánoc jiný makeup, než po zbytek roku?
  • Makeup neměním, jen vytahuji třpytivé laky na nehty. I kdybych chtěla makeup měnit, s mojí šikovností to dopadne katastrofálně, a obličejík jako Grinch pod stromečkem úplně nepotřebuju.

10. Punč, svařák, grog nebo vaječňák? 
  • V gympláckých letech vedl vaječňák; tajně jsem si vždycky odnesla nedopitou láhev nahoru a připadala si jako velkej neřád, když jsem si u počítače usrkávala. Letos vede punč, ale svařák taky miluju. Mimochodem, na Bruselských vánočních trzích dávají do svařáku i Amaretto - je to výborný!

11. Kde slavíš Nový rok?
  • Tradičně jezdíme s partou kamarádů na chalupu. Pět dní jsme nepoužitelní, kluci nemytí, všichni s mastnou hlavou, na makeup kašleme, slavíme v nejstarších teplácích a obřích svetrech (a flitrová sukně, kterou jsem si koupila v osmnácti jakože na Silvestry, zůstává nadále nevyužita), hrajeme deskový hry a sem tam si zapomeneme včas připít šáněm, který stejně nikomu nechutná. Na pravidelné bázi zapomínáme také na ohňostroj, tudíž využíváme ohňstrojů chalupářů kolem jako pozitivních externalit. 

12. Po jakých chuťovkách na Silvestra nejvíce saháš?
  • Stálicí jsou u nás česnekové jednohubky (když jsme se stejnou partou kamarádů slavili Silvestra v patnácti letech poprvé pohromadě, nakoupili jsme prozřetelně padesát rohlíků; od té doby počty snižujeme, ale ten optimálně nízký se nám snad ještě nepodařil). Šneci z listového těsta s pórkem a šunkou zmizí většinou hned první den, co na chalupě jsme.

13. Dáváš si (a dodržuješ) předsevzetí?
  • Všem tvrdím, že ne, i když v hlavě se mi vždycky něco jako předsevzetí vylíhne. Po třech dnech líhnutí je všechno ve veselém zapomnění. Na předsevzetí mám špatnou paměť. 


    Do tagu bych ráda nominovala Radku, protože mě zajímá, jak vypadají Vánoce v lese, a Siu, Natálku a Nikol, protože mají všechny před Vánoci spoustu práce, tak jsem zvědavá, jestli se k tomu někdy dostanou, (zlý smích), a šup tam ještě KamčuA pokud máte někdo chuť zpracovat tag také, ráda si počtu! Případné odkazy mi hoďte do komentářů:)


    A jak to vypadá u vás? Jste pyžamoví, nebo sváteční? Máte rádi pracny? Objevil se Pikachu se svítícíma tvářičkama i u vás? Máte pro mě nějaké tipy na vánoční filmy? Nebo na nové silvestrovské chuťovky? Ty jednohubky se taky za těch x let přejí!

    Mějte se krásně,
    M.

32 komentářů:

  1. Myško, zkus se kouknout na Velkou Vánoční jízdu (v originálu Artur's Christmas) - je to animák z roku 2012, který má navíc výborný český dabing a je naprosto výborný, zaručuju ti, že se u něj budeš skvěle bavit. =) Pro mě je klasika ještě Sám doma, Vánoce naruby a Rolničky kam se podíváš se Schwarzenegerem a letos jsem si ještě zkoukla krásnou finskou pohádku Legenda o Vánocích. =D
    A jinak vítej do klubu vánočních maniaků. =D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju za tipy, o polovině filmů jsem snad ani neslyšela, tak jdu pirátit!:-)

      Vymazat
  2. no teda pěkně děkuju... :D ne, jsem ráda, tag určitě udělám, stejně teď nemám moc náladu na normální články :) a já mám pracny ráda třeba! naopak nejsem až tak moc perníková (ne že by mi teda nechutnaly, to ne, když mi je někdo dá, tak je vyluxuju hned), protože jsme je doma nikdy nedělali, tak k nim nemám vztah...ale že bych měla nějaké vyloženě neoblíbené, to asi ne. žeru všechno :D

    (a lehký OT - bubble bum bum mix jsme si jednu dobu pouštěli v práci furt a na "z stejk" chodíme pořád :X)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No co si budeme povídat, když není zbytí, snim i tu pracnu:D Jinak u nás frčel na minulý akci celej večer mix "Ku*da sem...", zní mi to v hlavě ještě teď:D

      Vymazat
  3. Perníčky jsem zkoušela tento rok poprvé a musím říct, že jsem nadšená a překvapená, že i mě se povedly :-D Souhlasím s tebou, co se týče všeho, co je plněné krémem... To také nemusím. Ale s pracnama nesouhlasím, ty miluju asi ze všeho cukroví nejvíc (letos se k nim přidaly i perníčky :-)), hlavně když se odleží... MŇAAM!! :-D
    A na vánoční pohádky se vždycky taky těším, nejradši mám českou klasiku i ty novější, ale americké, jako je Sám doma a tak, tak ty nemusím :-/
    Přeji krásné Vánoce i Nový rok! ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já Sám doma ještě ani neviděla, ale přítel mi to má v plánu naservírovat, tak jsem zvědavá:D Ale fakt je, že českým pohádkám se nic nevyrovná. Krásné svátky i Tobě!:)

      Vymazat
  4. Ahoj bee,
    Ano, mám ráda pracny, respektive ty úžasné, po koření (hřebíček, skořice a kardamom) a kakau úžasně voňavé medvědí tlapky. Jsou prostě boží! Soutěží o přední příčku s nepečenými marcipánovými kuličkami, které dělám z mandlí a kokosového oleje, který mi moc neříká v kosmetice, ale v kuličkách je mňamózní. A naopak nechápu linecké, to je nuda marmeládou spojená ;-D.
    Přeji krásné svátky!
    Pavla

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pavli, tak to máme koukám převrácené chutě!:D I když ty kuličky zní úžasně, hned půjdu googlit recept:)

      Krásné svátky i Tobě!

      Vymazat
  5. Teda tvůj článek je takovej krásně vánočně pozitivní, že si snad půjdu pustit nějaký vánoční songy :) Já Vánoce moc neprožívám, každej rok míň a míň, až se trochu bojím, kam až to dojde :) Z vánočních filmů mám nejradši Sám doma, bez toho by to nebylo ono a pak taky výbornou černou komedii Santa je úchyl s Billym Bobem Thorntonem. Na silvestra už taky několik let frčíme na česnečce, teď se do stálic dostala i tvarůžková pomazánka, která s česnečkou tvoří opravdu voňavé kombo :D
    Jinak taky přeju krásné Vánoce, ať ti vyjdou podle tvých představ!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Šup, nalaď Christmas FM!:) Děkuju moc za tip na film, hned jdu stahovat:) Wow, to musí vaše Silvestrovský pusy stát za to:D

      Krásné svátky:)

      Vymazat
  6. Upřímně a bez špetky ironie ti závidím to tvé vánoční nadšení a těšení!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Baru, zkus si přečíst Dickensovu Vánoční koledu (třeba tady - http://www.ibiblio.org/ebooks/Dickens/Carol/Dickens_Carol.pdf, českou verzi jsem na netu nenašla); myslím, že do vánoční nálady hodí každého!:)

      Vymazat
  7. To je moc pěkné, já letos pořád nějak nemůžu dostat vánoční náladu. Přitom dárky nakoupené, ale to venkovní bláto a moribundus sedící na průduškách mě nějak úplně netěší. :)
    My na Vánoce koukáme pravidelně na Střihorukého Edwarda, Kočičího prince a já na Piráty z Karibiku (velmi vánoční film...:D)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. An., stejně jako Barče i Tobě házím odkaz na Dickense: http://www.ibiblio.org/ebooks/Dickens/Carol/Dickens_Carol.pdf, poslouchám audioknížku už od listopadu a po každém doposlouchání jsem jak měsíček, hodí to do nálady každého!:) Sama mám českou verzi z antikvariátu a i moje babička s Alzheimerem u toho pookřívá.

      Jé, kočičího prince já e strašně bála jako malá, nevím jestli bych to teď dala! Piráti jsou boží, u toho stromečku to musí působit vtipně:D

      Vymazat
    2. Díky, třeba to trochu pomůže. :)
      Já mám právě kočičího prince ráda, protože je to úplně jiná pohádka, než všechny ostatní. :)

      Vymazat
  8. A co Noc plná zázraků? Polská Láska nebeská, ale hezká :-)

    Hezké svátky, Míšo!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, o tom slyším poprvé, jdu na to!

      Vymazat
    2. A co nejkrásnější svátky Tobě, Jani:)

      Vymazat
    3. Jani, tak za tenhle tip máš u mě metál, jsem z toho úplně na větvi! Děkuju!

      Vymazat
  9. Haha vidim že tvoje vánoce maj barvy nebelvíru! :D jinak já teda grinche miluju a jima careyho mám ráda jinak jenom v 32 a věčným svitu, protože tam je vážnej a tak. a sám doma. sám doma je prostě nééjlepší.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, ten Nebelvír mi došel až co jsi to napsala:D:D Na Sám doma se těším, zítra mě to čeká:)

      Vymazat
  10. Několik let po sobě dávali na dvojce Ukradené vánoce Tima Burtona na štědrej den nějak po půlnoci, což jsem si nikdy nenechala ujít, ale letos to vypadá, že budu muset vytáhnout dvd... Jinak sledujem všechny možný pohádky, klasikou je Sám doma a jeho nejvíc vánoční theme a letos snad konečně budu mít čas se podívat na Život je krásný (ten z roku 46, ne 97!), který mám doma už asi tři roky a který jsem ještě neviděla protože se na to odmítám poprvé podívat jindy než o Vánocích:D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já si Ukradené Vánoce zafixovala jako halloweenský film, ale asi na ně ještě jednou dojde:) Život je krásný? Taky slyším poprvé, taky jdu stahovat, díky!:)

      Vymazat
  11. Držíš hladovku? Ježiš Míšo, to já se lítostí najím letos i za Tebe. Zkoušela jsem to jednou jako malá, ale to mi dřív hrozilo, že se tím hladem se mi zabrzdí vývoj na pěkných pár let dopředu:-)

    Každopádně, krásný Vánoce i letos. Ať jsou přesně takový, jaký si přeješ. A po Silvestru čekáme článek z chaty:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lucko, děkuju, i Tobě přeju krásný svátky a krásnej novej rok! Hladovka mi aspoň dala záminku koupit si pokladničku á la zlatý prase, určitě mě nemusíš litovat:)

      Vymazat
  12. Děkuju za nominaci :) A ne, nemyslím to ironicky:) Jak už tady někdo psal, taky teď nemám nějak chuť ani moc čas na klasické články ale zrovna dneska jsem si říkala že i tak bych něco na blog sepsala.... A Vánoce taky miluju takže to půjde snad samo ;) A obdivuju Tvoji vytrvalost s perníkovýma chaloupkama, já to zkoušela jen jednou a dopadlo to... no, nechám si to do toho článku ;)

    OdpovědětVymazat
  13. Odpovědi
    1. To jsem ráda, Kami, můžu si tagnout i Tebe?:)

      Vymazat
    2. No jasně, jdu do toho! .)

      Vymazat
  14. Já se k tomu dostanu ale až 24.12., neva? :D

    OdpovědětVymazat

Děkuji vám za každý váš názor a připomínku

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...