sobota 22. listopadu 2014

Přírodní tip: Arganový olej


    V rámci mého kosmetického patlání ho najdete snad nejčastěji, přesto se ke článku o arganovém oleji dostávám až zhruba po roce plánování. (Fuj, Michalo.) Olej, jemuž se přezdívá "marocké zlato" a na nějž nedají dopustit celebrity jako Eva Mendesová nebo Marion Cotillardová, si samostatný článek zaslouží. (Taky tak milujete přechylování cizích jmen? Nemůžu se rozhodnout, jestli nejbrutálnějc zní Jessica Albaová nebo Christina Aguilerová. Brr.) Paráda z Maroka z vás možná božskou Marion neudělá, ale zázraky s vámi provede úplně stejné.

    Arganový olej se získává lisováním plodů arganového stromu a původem je z Maroka, kde se používá i pro přípravu jídel. Olej je bohatý na vitaminy A i E (dvakrát více než olivový!) a mastné kyseliny, je silným antioxidantem a v těle údajně upravuje krevní tlak a pomáhá předcházet nádorovým onemocněním nebo regulovat zažívání - pro tyto účinky stačí spolknout lžičku oleje denně.

    Co si ale budeme povídat -  já miluju arganový olej zejména jako "beauty zlepšovák", a po těch měsících používání krémů a olejů s čistým arganovým olejem mám většinu účinků vyzkoušených na vlastní kůži. Na mou duši, na psí uši, na kočičí svědomí, je to pecka. 

Jsem ostuda a moje lahvička arganového oleje je zaolejovaná, že ani nelze přečíst etiketa, takže si budu hrát na dámu a využiju služby strýčka googla. Je to děsně cool obrázek a vůbec ne kýč. Ne-e. Zdroj: amargan.co uk.


    Argan na pleť

    Pokud se olejů děsíte jako čert kříže kvůli jejich mastnotě, pořád je šance, že s arganovým se skamarádíte. Jedná se totiž o jeden z nejlehčích olejů a při správné aplikaci se dokáže výborně vstřebat, a to hluboko do pokožky, kde se naplno projeví jeho anti-aging účinky. Pomáhá udržet pleť pružnou a pevnou; po noci s arganovým olejem je rozdíl viditelný i skrz kruhy pod očima a nepřetržité mžourání. 

    Lehkost oleje ocení i problematická a mastná pleť, která konečně pochopí, že olej je tou správnou cestou a drogérková protipupínková kosmetika si zaslouží krutopřísnou smrt ohněm. Arganový olej má schopnost regulovat produkci kožního mazu a působí jako bariéra proti nečistotám, zároveň ale neucpává póry a ve spojení s diktamovým, tea tree nebo bergamotovým esenciálním olejem může být pro mnohé z nás vysvobozením. 

    Pokud je vaše pleť citlivá, oceníte pH oleje, které je pro naši pokožku přirozené. Máte-li sklon k ekzémům, zarudnutím nebo svěděním, možná je na vině přílišná kyselost či zásaditost kosmetiky, což s používáním arganového oleje odpadá. Pevná pozice oleje na vaší koupelnové poličce vám časem také vyzmizíkuje menší jizvičky, dodá pleti na zářivosti a může být i řešením pro ekzémy a jiné kožní problémy. 

    Hodně se hovoří také o účincích na tělo - strie a celulitida by měly pod vládou marockého zlata tragicky hynout, toto vyzkoušené nemám. Tak nějak je mi líto dávat olej jinam, než na obličej a krk. (Asi na mě to slovo "zlato" působí silněji, než si připouštím.)


    Argan na vlasy

   Pozitivní účinky arganového oleje na vlasy jsou ještě profláklejší. V Maroku se snad nenajde žena, která by používala klasický kondicionér. A není se čemu divit - olej má být řešením jak pro suchou a svědivou pokožku hlavy, tak pro zničené konečky a mdlé délky. Pravidelný olejový zábal dodává vlasům vláhu, sílu a lesk, předchází polámaným a roztřepeným konečkům a částečně ochraňuje délky před zlobou, jakou je fén nebo žehlička. 

    Ačkoliv se jedná o méně mastný olej, já jej používám většinou přes noc před ranním mytím; vlasy mám jakž takž v kondici a pokud dám olej jinam, než na konečky, vypadám, jako kdybych si máchala hlavu v hranolkách z McDonaldu. Každopádně rozlítané, velmi suché nebo vlnité až kudrnaté vlasy budou z použití trochy oleje naprosto nadšené. 


    Jak jej používám já?
    
    Arganový olej přimíchávám nadšeně do krémů, nejčastěji si ale míchám vlastní olej, kdy k arganovému přimíchám kapku hutnějšího oleje a pár kapek esenciálních olejů. Jak bylo uvedeno výše, důležité je použití - nejdříve je třeba obličej navhlčit, poté až nanést dvě tři kapky krouživými pohyby. Emulze se lépe vstřebá a obličej nebude působit mastně; já toto často provádím ráno a nemám problém, že by mi stékal makeup. Kromě obličeje nanáším mix olejů i na krk a dekolt. 

    Vlasům arganový olej tolik nedopřávám, jednoduše proto, že jsem líná. Když náhodou líná nejsem, vetřu čistý olej do celých délek vlasů včetně vlasové pokožky, zabalím do koupací čepice (ne té brutální plavecké, ale fórové igelitové z hotelu, samozřejmě) a jdu spát. Je fakt, že na umytých vlasech je předchozí použití arganu dost znát; lesklejší a silnější jsou na první pohled. Ráda po něm sáhnu i po umytí, to ale vtírám trošku pouze do konečků. 


    U oleje je třeba dát si pozor na skladování; chladné a tmavé místo mu udělá dobře, jeho životnost se pohybuje pouze okolo 3-6 měsíců. (Na druhou stranu, tuhle pecku spotřebujete i dřív.) Pokud jste alergické na oříšky, ruce pryč - právě z arganových ořechů je olej lisován. 

    Pokud vás olej zaujal, nezapomeňte, že do konce listopadu jej můžete zdarma získat k objednávce na Ekokoze nad 500 kč!



    Co vy a dnešní paráda? Máte arganový olej v lásce? Pozorujete na sobě jeho účinky? Měníte se ve slečnu Mendesovou? Aguilerová, nebo Albaová? A zkoušely jste na arganu vařit?

    Mějte se krásně,
    M.

25 komentářů:

  1. Já argaňák nedávám....měla jsem zkušenost s tím od Primavery, že jako je kvalitní a tak, ale smrděl jako kozí bobek. Možná mu ještě někdy dám šanci, ale musela bych najít nějaký, co nesrmdí :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ten od Primavery jsem používala docela dlouho. Stačilo si zacpat nos a přežít smrad alá "dětský průjem". Za účinky mi to stálo, i když mě štvalo, že se olej nedá používat v případě, že se chystám mezi lidi :-D
      Pak se mi dostal do ruky Arganeol a s Primaverou byl konec. Argaňák nesmrdí, ale naopak hrozně jemňounce voní po oříškách (spíš neznatelně) a účinky luxusní :-)
      Bebe

      Vymazat
    2. Holky, arganový olej jako dětský průjem smrdí, pokud má prošlou trvannlivost nebo ho špatně skladují... Z vlastní zkušenosti vím, že po těch 4 měsísích k tomu dochází. Nebyla to tedy chyba argaňáku:-/

      Vymazat
  2. Používam ho na vlasy, na suché a rozštiepené končeky pekne funguje :)
    Ak budeš mať chuť, pozývam ťa na môj blog, mám tam novú videorecenziu na produkty za november :)
    http://finallysomefashion.blogspot.sk/

    OdpovědětVymazat
  3. Arganový olej mám doma a je to pecka, dostala jsem ho i k nákupu :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Mala by som si ho konečne zadovážiť :P

    *GIVEAWAY*

    OdpovědětVymazat
  5. Zatím k jsem se k němu neproolejovala, asi je na čase ho prubnout.
    Markéta

    OdpovědětVymazat
  6. nedávno jsem se byla nechat ostříhat a kadeřnice mi dala do vlasů právě arganový olej, nevím, jestli byl nějaký spešl, ale božsky mi po něm voněly vlasy... takže už jen čekám, co Ježíšek sežene :D

    http://gingersmile99.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To byl asi něčím řízlý, čistý má vůni velmi slabou oříškovou, pokud nějakou, ale když do něj přihodíš EO, bude to jako u kadeřnice!:)

      Vymazat
  7. Já mám jeden a děsně si ho šetřím (jak říkáš, zlato) ale tedka mi díky tobě k objednávce přijde další, tak se snad taky rozšoupnu :D Jo, nenávidím přechylování stejně jako když sem český holky jmenujou Ema Smetana, ale nejhorší podle mě je Grace Kellyová! :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, Grace Kellyová! To je hodně dobrý:D Ještě mám oblíbenou Demi Mooreovou:D

      Vymazat
  8. Ja ho pouzivam hlavne na noc ako ocny krem a ten zazrak rano po prebudeni, uplna spica krasne vyhladzuje ocne okolie vrelo odporucam a tiez pouzivam na dekolt, mam po nom krasnu pokozku ziadne supinky v dekolte, kupovala som 100 ml balenie v obchode v tmavej flasticke, zatial musim poklopat sa drzi.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Super, tak to máme zkušenosti úplně stejné:)

      Vymazat
  9. Já jsem arganový olej ještě nezkoušela, zatím je můj skvělý pomocník kokosový olej :)
    Blog by Veru

    OdpovědětVymazat
  10. Na ten si brousím zuby, zatím mi ale hodně vyhovuje mix jojoby a levandule.Mimochodem k te smrdute přírodě bych ráda upozornila, že 98% aloe vera gel od diet esthetic smrdi jak zpoceny nohy. Vyrobila jsem si z něj krém se spoustou supr olejicku a našel, a teď abych ho používala na palce u nohou, jak na obličeji šíleně smrdí. Nějaká rada, co s tím? Přebije to grep EO?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pokud máš ráda levandulový EO, hodila bych tam ten, je vcelku výrazný a mohl by to snadno přebít, grep je méně intenzivní. Popř. zkusit tea tree.

      Vymazat
  11. Už dlouho ho chci vyzkoušet, tak mám další pro ;)

    OdpovědětVymazat
  12. Řekla bych že ta trvanlivost bude hodně o tom skladování.Ten co mám doma od saloos má trvanlivost do 10/2015 zatím nesmrdí...Nebo ty 3 měsíce myslíte od otevření lahvičky?Nebo od vylisování?To by totiž vůbec nevycházelo...

    OdpovědětVymazat
  13. Já jsem teda arganový olej ještě nikdy nezkoušela, ale začínám si myslet že ho nutně potřebuju!! :) a ještě ti musím říct, že díky tobě mi konečně došlo, že věci z drogerie fakt nejsou pro mou problematickou pleť dobrý a tak před třema měsícema jsem si pořídila jojobový a avokádový olej a ještě teatree a pleť se mi opravdu zlepšila :D takže díky :* a ještě mám na tebe jednu otázku, chtěla jsem si do své olejové výbavy pořídit ještě nějakého drahouška a volba padla na ricinový(měl by být dobrý i na jizvičky), ale asi to není ten pravý, protože tak po dvou týdnech co jsem ho míchala s jojobovým a avokádovým se mi pleť zase trochu zhoršila, tak jsem se tě chtěla zeptat jestli s ním nemáš nějaké zkušenosti, popřípadě jestli jsi ho někdy nezkoušela i na řasy, prý by měly být hustší.. :) a ještě jestli bys mi nedoporučila nějaký jiný olej na ty jizvičky :) děkuju ti mockrát a omlouvám se za tak dlouhý komentář ;) PS miluju tvůj blog :** Zuzka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na jizvy by měl zabrat šípkový olej, nebo tamanu olej, popř. obojí ;-) Ten ricinový bych používala spíš na čištění, než místo krému. Do směsi pleťový olej zkuste třeba jojobu+šípek+argan, popř. i s tím tamanu.

      Vymazat
    2. Děkuju, určitě vyzkouším :)

      Vymazat
  14. Přechylování americkejch jmen je děs a hrůza...
    Ale argaňák miluju, ráno mažu bioaroma krémem na akné a večer pár kapek zlata a inlove <3 akorát mi teda nevoní... ale co už

    OdpovědětVymazat
  15. Ahoj, nevím kam ti napsat dřív. Blog jsem objevila nedávno a asi docela náhodou. Je super - jen tak dál! Tolik info o přírodní kosmetice na jednom místě - prostě bomba.

    OdpovědětVymazat
  16. Děkuji za tip. Arganový olej na vlasdy určitě vyzkouším.

    OdpovědětVymazat

Děkuji vám za každý váš názor a připomínku

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...