sobota 8. listopadu 2014

Perfektní sušenky, zn. megazdravě


    Všechny zdravím a doufám, že si sobotní dopoledne užíváte alespoň tak, jako já! Po pěti dnech detoxu se mi budilo obzvlášť krásně s vyhlídkou toho, že se zas něčeho najím, a abych rovnou nehupsla na svoje oblíbený Kinder vajíčka, došlo na pečení sušenek. Podobný recept, jako je tento, jsem dělala v minulosti již párkrát (a věřím, že snad každá z nás něco podobného v zásobě má), teď jsem ale sušenky naprala vším možným, snížila poměr mouky oproti vločkám a výsledek je naprosto světový. 


    Na dávku, kterou nesníte na posezení, budete potřebovat:
  • 200 g celozrnné mouky
  • 160 g ovesných vloček
  • 1/2 hrnku kakaa
  • 160 g jogurtu
  • 100 g třtinového cukru
  • 4 vejce
  • 4 lžičky prášku do pečiva
  • 3/4 hrnku nasekaných ořechů (udělala jsem si dobře a vedle mandlí tam tentokrát prskla i kešu, i když na chuti to tolik poznat není)
  • 3/4 hrnku sušených brusinek
  • 3/4 hrnku strouhaného kokosu
  • špetka skořice
  • špetka mořské soli


    Báječné na tomhle receptu je, že většinu ingrediencí mám stále doma. (Míň báječný už je, že na těch sušenkách fakt ujíždím.) Ale tak aspoň budu mít čím plnit dvě obří dózy na sušenky, kterým jsem (se sklopenou hlavou, těžkým srdcem a lehkou peněženkou) podlehla v Nanu Nana. 



    Celý postup vám zabere chviličku; obejdete se bez všemožných mixérů, šlehačů a podobných srand (my bydlící na koleji jásáme). Všechny ingredience smíchejte v míse (pokud potřebujete, aby sladké bylo opravdu sladké, přidejte více cukru) a na plechy vyložené pečícím papírem dělejte lžičkou menší placičky. 

    Sušenky by při 200°C měly být upečené za 15 minut, samozřejmě ale záleží na troubě. 


    Výsledek je famózní, ačkoliv samotné fotky extra libě nevypadají. Každopádně kombinace kokosu, kakaa, brusinek a ořechů je dokonalá a mně se sušenky určitě objeví i jako vánoční cukroví. Koneckonců, brusinky, ořechy, kakao, skořice, to prostě smrdí Vánocema. Když jsme u těch Vánoc, od dnešního rána u mě jede Christmas FM - co jinýho můžu potřebovat ke štěstí!


    Co musí být ve vašich sušenkách, aby byly ty nej? Máte nějaký recept, bez kterého už by se vám žilo o dost hůře? Platí na vás zajeté cukroví, nebo sem tam rádi nahradíte nějaký druh zdravější alternativou? 

    Mějte se krásně,
    M.


18 komentářů:

  1. Ahoj, děkuji za super recept, v nejbližší době ho ráda vyzkouším! :) Ještě bych se tě chtěla zeptat, jestli se nechystáš udělat článek o tom, jak u tebe probíhá detox a jakých prostředků využíváš? Mě by to moc zajímalo a myslím, že nejen mě by to inspirovalo... :) Díky a pěkný den přeju! Lucie

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Luci, tento detox byl takový jednodušší, pila jsem čistící čaje a denně cca 1.5l odštavněné zeleniny a ovoce (sezonní - mrkve, jablka, řepa). Do toho spoustu vody teda:) Celkem 4 dny, pátý den jsem již jedla ovoce v celém stavu. Nevím, jestli to na článek není málo:) Každopádně o minulém drsnějším detoxu je dloiuhý report zde: http://kissabee.blogspot.cz/2014/03/master-cleanse-detox.html

      Vymazat
  2. Já je dělám bez jogurtu a vajec, aby se slepily, tak dělám rozpuštěnou směs másla, vody a medu :) A jsou fakt výýýtečné ♥

    http://ordinary-silly-things.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Věřím!:) Já se chtěla vyhnout máslu, po detoxu se snažím s tuky pomalu:)

      Vymazat
  3. Sušenky miluju, já jsem zatím pekla jen úplně obyčejné, kdy jsem tam dala - ovesné vločky, banán, med + kousky čokolády nebo oříšků :)
    Blog by Veru

    OdpovědětVymazat
  4. jééé to je recept přímo pro mě :)) všechny věci mám doma, tak hned zítra půjdu péct :))

    OdpovědětVymazat
  5. Vypadají vážně krásně, akorát tedy mně by tam asi vadily brusinky. :) Ale to je detail. :)
    Já jsem dneska pekla zázvorové, které tedy vůbec nejsou zdravé, natož megazdravé, ale zato úplně boží. :D
    (Podle Z ghetta blogu - http://www.zghettablog.cz/2012/10/miluju-susenky.html)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mňam, zázvorové jsou jedny z mých nejoblíbenějších! Ty udělám příště, i když asi zdravější variantu, minulý rok jsem už nějaké dělala a dopadly skvěle, kdybych ale nebyla bordelář a neztratila recept:-D

      Vymazat
  6. Uz mam zapsane asi 3 recepty na ovesne susenky, tenhle asi prihodim k nim a konecne musim brzy vyzkouset, vypadaji opravdu nadherne! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě se do nich pusť, stojí za to!:)

      Vymazat
  7. Odpovědi
    1. Haha:D A i ten monitor by měl určitě víc kalorií!:D

      Vymazat
  8. Konečně super jednoduchý recept na zdravé sušenky, na kterém mám ingredience. Díky!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem ráda, že přišel vhod, Marti!:)

      Vymazat
  9. Ovesné sušenky peču ráda (a konzumuji ještě raději), tyhle určitě někdy vyzkouším, láká mě tam to kakao a kokos :)
    Nedávno jsem pekla perníčky podle tvého receptu (jen místo špaldové mouky jsem dala žitnou) a musím říct, že jsou naprosto dokonalé! Na Vánoce se do nich určitě pustím znovu.

    OdpovědětVymazat
  10. vyzerajú chutne:) mám rada takéto zdravé pečenie, doslova tým žijem:) na blogu mám recept tiež na jedny sušienky keby si chcela pre inšpiráciu:)
    Hello From the Edge

    OdpovědětVymazat

Děkuji vám za každý váš názor a připomínku

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...