sobota 15. listopadu 2014

DIY: Tuhé pleťové sérum


    Přeji všem krásnou sobotu! Pokud vám nabídka kouzelného Lush království není neznámá, určitě uhodnete, který poklad inspiroval dnešní DIY projekt. Složení je ve finále vcelku jiné, než u originální Full of Grace aka Kmotřičky houbičky (zejména z toho důvodu, že jsem chtěla, aby byla moje verze 100% přírodní), každopádně nápad na tuhé sérum jsem si od Lush kreativců půjčila a jsem z něj nadšená. A nadšená jsem i z toho, že funguje přesně podle mých představ.

Na začátku se omlouvám za kvalitu fotek. Některé, jako např. tato, byly pořizovány před delší dobou digitálním foťákem, který dostal na držku již tolikrát, že všechny barvy bere trochu jinak. Sem si říkala, že to svedu na to, že jsou fotky děsně umělecký, ale to by mi asi nesežral nikdo. Tak pardon.

    Budete potřebovat:

  • karnaubský vosk - např. zde
  • hroznové máslo (popř. mangové/mandlové/bambucké/makadamiové...) - např. zde
  • makadamiový olej (popř. mandlový/jojobový/avokádový...) - např. zde
  • arganový olej - např. zde (tento měsíc zdarma k objednávce nad 500 kč na Ekokoze s kódem "argan")
  • EO dle vaší preference a typu pleti - já si poslední dobou oblíbila jak do krému (návod brzy), tak do oleje kombinace diktamosu (zde) a levandule (např. zde)



    Postup:

    Jako téměř vždy i dnes to vezmeme pěkně přes vodní lázeň. Ve vhodné nádobce smíchejte karnaubský vosk, makadamiový olej, hroznové máslo a arganový olej v (uznávám, trochu nepěkném a předimenzovaném) poměru 6:6:3:2; nechte ve vodní lázni rozpustit. Karnaubský vosk jsem si vybrala pro tento účel zejména vzhledem k jeho kvalitám, mezi které patří i vyšší teplota tání; sem tam je nutné směs promíchat, aby vám jen rozehřívání surovin nezabralo půl odpoledne. 


    Jakmile se suroviny dokonale spojí, přidejte pár kapek EO dle vaší preference. Já jsem na dvě menší tuhá séra (každé cca o váze 20g) do směsi kápla 4x diktamosu, 2x levandule. (Páč jsem zhejčkaná touhle kombinací a už mám vypočítaný poměr, kdy mi voní naprosto nejvíce.)

    Směs nalijte do silikonové formy; tuhne vcelku rychle. Po pár desítkách minut máte hotovo a tuhé sérum je na světě!


    Použití je velmi snadné - buď sérem přejíždějte přímo po obličeji, nebo si zkrátka "odmázněte" trochu na konečky prstů a vklepejte do pleti - to preferuji já. Díky obsahu karbaubského vosku se sérum v rukou nerozpadává, jeho tuhost mi přijde velmi uživatelsky příjemná - takový ten zlatý střed. (Taky kdybyste viděli, jak recept postupoval - poměry, s kterými jsem to začínala zkoušet, byly o dost jiné. Se srdíčky jsem byla spokojená asi napočtvrté.) Pokud máte zkušenosti s Kmotřičkou houbičkou, toto sérum je dle mého názoru maličko tužší.

    Obrovskou výhodu séra vidím během cestování - místo celé krabičky krému odříznete do sáčku centimetrový kousek a máte vystaráno. Osobně jsem větší příznivkyní krémů jako takových, ale na sérum také nálady dostávám a na nějaká přespávání nebo cesty beru právě je. (Zjišťuju, že s přibývajícím věkem se obsah mé cestovní taštičky značně zmenšil, a to nejen do objemu, ale i do počtu produktů, což je divný. Ještě divnější je, že po týdnu samých testů a nepřetržitého šprtání jsem vám to sem málem naformulovala jako funkci obsahu taštičky závislého nepřímo úměrně na věku. Mozek má dost.)


    Co se funkčnosti týče, pro mně dělá sérum přesně to, co od něj chci. Hroznové máslo s makadamiovým a arganovým olejem se starají o hydrataci a jakousi šťavnatost pleti, perfektní vyživení a ochranu proti vnějším vlivům, kterou zesiluje také vosk samotný. Esenciální olej z krétského diktamu se stará o sjednocování barvy pleti, předchází pupínkům a hojí případné ranky, levandule pleť zklidňuje a zmírňuje začervenání. Sérum na cestách používám i na oční okolí a i přes obsah esenciálních olejů nemám problém; samozřejmě je nutné to s jejich množstvím v séru nepřehnat. 

    Jen škoda, že nelze popsat, jak tahle paráda voní. Napadají mě samý děsně básnický obraty, který na kosmetickém blogísku asi nemají co dělat, nicméně představíte-li si louku plnou levandule, která je kolem dokola obklopená mladým jehličnatým lesem, jste dost blízko. 


    Co vy a tuhá séra, máte s nimi zkušenosti? Prubly jste Lush Kmotřičku houbičku? Láká vás toto DIY, nebo podobný výrobek považujete za zbytečný? Nevíte o louce, kde roste levandule a kolem dokola mladej jehličnatej les? Vzhledem k tomu, jak jsem na týhle kombinaci vůní aktuálně závislá, bych si tam třeba postavila srub a jedla tam kořínky až do konce života, nebo tak něco...

    Mějte se krásně,
    M.


P.S. Děkuji milé Monice z eshopu BioAroma za poskytnutí skvělého esenciálního oleje Diktamos.



16 komentářů:

  1. Zase další skvělá věc! Zkušenosti s takovými produkty nemám žádné, ale ráda bych měla.

    Krásný den!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju, Marti! Pokud Tě neužije na vyrábění vlastní kosmetiky, určitě omrkni Lush Kmotřičku, je to jeden z mých nejoblíbenějších produktů od nich, stojí za to!:)

      Vymazat
  2. dal by sa karnaubský vosk zameniť za niektorý iný (jojobový, mangový, prípadne včelí)? karnaubský má dosť výsokú teplotu topenia, ako lahko/ťažko sa sérum natiera a vstrebáva?
    Inak máš úžasný blog, som rada že som naň narazila, budem mať o vianočné darčeky postarané :) držím palce pri vymýšľaní ďalších receptov
    Anna

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, musím říct, že dříve jsem sérum zkoušela s jojobovým voskem, ale uchvácená jsem nebyla, takže jsem recept ani nepostovala. Teoreticky si myslím, že by mohlo být povedené s včelím voskem, který je také tužší - připadá mi ale, že zanechá na pleti silnější a tužší povlak, než za použití karnaubského vosku. S tímto voskem se natírá i vstřebává velmi dobře, vosk je totiž velmi lehký, nemastný, ale zároveň tuhý.

      Jsem moc ráda, že se Ti tu líbí a že blog pomůže rozseknout vánoční dilemata!:)

      Vymazat
    2. S kandelilovym nemas skusenosti-robila som si tuhe serum na konceky a ten je tuhy az jaj.:)

      Vymazat
    3. Taky mě zajímá co kandelila ;-) Tak to ozkoušíme ;-)

      Vymazat
  3. Myslíš,že by šel použít včelí vosk? Měla bych ho dát raději víc,nebo míň? Jednak by mi nahradil ten EO a jednak mám doma včelaře,tak mi příjdejako blbost kupovat jiné vosky... (kor když teď ruplo 500 na másla a oleje)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Baru, myslím, že z těch ostsatních dostupných vosků je včelí asi nejlepší alternativa, i když pořád preferuji pro tento recept karnaubský, úplně chápu, že se včelařem doma by se Ti nevyplatilo jít do jiného vosku (závidím!:)) Zvolila bych ho asi o maličko větší množství, ale je to opravdu jen můj názor, dost možná budeš muset párkrát zpětně upravit poměr, jako jsem to dělala já s touhle parádou.

      Vymazat
  4. bez tej,propagandy na bioaroma to nešlo že ?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Někomu ta BioAroma opravdu leží v žaludku, že? BioAroma mi EO poskytla zdarma, ať si s ním provádím, co chci, nebudu tedy veřejně tvrdit, že jsem si ho koupila a klamat čtenáře. S EO jsem spokojená, rozhodla jsem se jej dát do séra a nevím, proč bych to měla zamlčet. I v textu uvádím, že má člověk použít EO, jaké mu vyhovuje, já si zkrátka oblíbila kombinaci levadule a diktamu. Nevím, co je v tom za problém.

      Vymazat
  5. Sèrum som su práve vyrobila. Je super. Mám už aj šampón, krèm, telovè maslo, deodorant, toner....a ešte toho plánujem veĺa vyskúšať. Vďaka za recepty. Keby som neobjavila tvoj blog, asi by som si nikdy nezačala kozmetiku vyrábať.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za milý komentář! Jsem ráda, že Ti blog přišel vhod a že se vše daří podle plánu:)

      Vymazat
  6. Ja jsem od Lush "opsala" slozeni na jejich Masazitka - je to vlastne velmi podobny vyrobek tomu tvemu... taky se povedl... Lush mam rada, nejen, ze maji krasne vonave vyrobky, ale jejich slozeni uvadeji na internetu :-) Uz jsem vyrobila podle nich 2. Petra z Nevsednich dnu :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také od nich velmi ráda kopíruji, díky bohu za ta dostupná složení:D

      Vymazat
  7. Chci se zeptat na daný poměr surovin. Používáš odměrky nebo váhu? Sérum jsem vyrobila z odvážených surovin, ale přijde mi až moc tuhé :( Třeba jsem jen někde udělala chybu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kačí, já dělám vše právě z odměrek:-/

      Vymazat

Děkuji vám za každý váš názor a připomínku

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...