neděle 2. listopadu 2014

DIY: Báječný vlasový kondicionér (ft. Ekokoza)


    Ahoj, ahoj, ahoj! Jak báječný je zase psát, a ještě báječnější o něčem, co jsem si přála vyrobit snad od samých počátků mého nadšení pro domácí kosmetiku. Protože kdo by neměl rád kondicionér, že ano. Dát vlasům nějakou tu výživu, přidat lesk a trochu usnadnit práci hřebenu je pro takových 99% z nás nutnost. Po roce vymýšlení, přemítání, zkoumání a beznaděje mě konečně osvítilo, a tak vám ve spolupráci s Ekokozou tento měsíc nadšeně přináším kondicionér, který vlasy nezatíží, ale vyživí, jeho příprava trvá zhruba pět minut a ingredience jsou tak přírodní, jak je to jen možné. 


    Budete potřebovat:

  • aloe vera gel (koupíte zde)
  • sušené kokosové mléko (koupíte zde)
  • prášek z medu (koupíte zde)
  • arganový olej (koupíte zde nebo získáte tento měsíc zdarma k objednávce nad 500 kč)
  • tekuté hedvábí (koupíte zde)
  • EO santalové dřevo (koupíte zde)
  • lahvičku na kondicionér, případně i pipetu a špejli



    Postup:

    Nedjříve si připravte lahvičku, ve které plánujete kondicionér uchovávat - moje má 50 ml, a následující hodnoty ingrediencí odvozuji od její velikosti, berte toto tedy na vědomí a případně množství přizpůsobte svým potřebám.

    Prosijte 1 kávovou lžičku prášku z medu a 2 kávové lžičky sušeného kokosového mléka; přes trychtýř nebo složený papír přehoďte do vaší lahvičky. 


Následuje velké pipetování. Čistou pipetou naberte 5 ml tekutého hedvábí a přeneste tekutinu do lahvičky, přidejte také 5 ml arganového oleje. Pipetu vám mohou nahradit odměřovací lžíce, které mám osobně velmi ráda, s pipetami ale ráda vzpomínám na časy, kdy jsme je na gymplu kradli z chemické laborky a jedli s nimi svačinu včetně jejích pevných částí. (Pubertální projev vzdoru a hustosti, zřejmě.)



    2-3x kápněte ze skleničky s esenciálním olejem santalového dřeva. Pokud na dřevité aroma nejste, můžete esenciální olej vynechat či jej nahradit jiným, ale má v kondicionéru svůj účel. I když uznávám, že mírně přebije sladkou kokosovou vůni, kterou celému mixu propůjčuje sušené kokosové mléko.  

    Nakonec stačí doplnit obsah lahvičky gelem aloe vera. Pokud máte po ruce špejli, celý mix opatrně promíchejte, než zašroubujete víčko a uděláte ze sebe kondicionérového barmana. Po minutě třesení by měl být kondicionér krásně homogenní; jeho výsledná struktura je totožná s kondicionéry, na které jsme všechny zvyklé. 

 

    Hotovo! Váš nový kondicionér používejte tak, jak jste zvyklé; stačí nanést po šamponování do délek vlasů, pár chvil počkat a smýt. Nebo jej zkuste použít jako masku - naneste do mokrých vlasů, zabalte pod igelitovou čepici a za 15-20 minut smyjte. 


     Proč to funguje?

    Hlavní složka, gel z aloe vera, je prostě bomba, ať už jej použijete v krémech, nebo ve vlasové kosmetice. Vlasy nezatíží, ale posílí, vyživí a dodá lesku; i když na ten lesk tu máme jinou hvězdu - tekuté hedvábí. 

    Tekuté hedvábí, respektive hedvábné proteiny, pomáhají zacelit zničené vlasové buňky, čímž dodávají vlasům na síle, ale napomáhají i rozčesávání vlasů. Zacelené a tím pádem uhlazenější vlasy znamenají i vyšší lesk. Kromě toho je tekuté hedvábí i bojovníkem proti vysoušení vlasů. 

    Na zachování vláhy je ovšem expertem arganový olej - dodává výživu a vlasy chrání proti vnějším vlivům, zmírnit by měl také následky případného fénování, žehlení a podobných lidských vymožeností. Pokud máte vlasy hodně vysušené, nebojte se poměr arganového oleje mírně zvýšit - přidávejte ale opravdu po troškách. Z lehkého kondicionéru by se vám mohla stát ďábelská věc, která vám dodá vzhled, jako byste si chodily mýt hlavu do friťáků z mekáče. 

    Vitamin E a tuky obsažené v kokosovém mléce dodají vlasům šťávu; unavené konce dostanou vláhu i lesk navíc. A prášek z medu je taktéž borec, co se ochraně proti vysoušení týče; řadí se mezi nejlepší přírodní zvlhčovače vůbec. 

    EO santalové dřevo se považuje za jednoho z nejlepších bojovníků proti roztřepeným konečkům. Pokud vám dřevité aroma nesedí, vyzkoušejte třeba heřmánek nebo šalvěj. Každopádně - věděly jste, že santalové dřevo je silně afrodisiakální? Stačí vám pohodit hlavou, a svět vám leží u nohou;)


    Osobně jsem z kondicionéru naprosto nadšená. Aroma není silné, ale je velmi příjemné, vlasy nejsou zatížené, rozčesávají se dobře. Ačkoliv kondicionér obsahuje tolik výživných složek i samotný olej, vlasy nepůsobí mastně, ale na první pohled jsou zdravé a vyživené. 


    Ekokoze mnohokrát děkuji za zaslané suroviny a skvělou spolupráci, díky které tu pro vás mám i tento měsíc poukázku na olej zdarma - tentokrát oblíbený arganový, kterému se přezdívá marocký zázrak, a zázračné účinky vykáže, ať už jej použijete na pleť či vlasy. K jeho získání vám stačí na Ekokoze nakoupit minimálně za 500 kč a zadat kód 'argan'. Pokud se vám po jeho zadání položka automaticky nepřičte, uveďte kód i do poznámky pro prodejce - eshop Ekokoza je svým přístupem k zákazníkovi úžasný a určitě se nestane, že by vaše poukázka zůstala bez odměny. 


    Čím momentálně pomáháte vlasům vy? Máte nějaký kondicionér, který umí zázraky? Spoléháte na přírodní pomocníky? Co vás v poslední době nadchlo? A jak se pořád máte? 

    Mějte se krásně,
    M.


34 komentářů:

  1. Ahoj, prosimtě, znám hodně lidí co nakupuje na http://www.aroma-zone.com/ , nevíš o tom něco? jak je to s poštovným? přece jenom vecičky jako extrakt z dračí krve /pryskyřice/ se u nás sehnat nedá.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahojda, na aroma-zone jsem nikdy nenakupovala, takže bohužel neporadím:-/

      Vymazat
    2. Aha, ale i tak děkuju za reakci :) mě to právě láká, koukni se tam, mají tam toho hrozně moc :D

      Vymazat
    3. Reklama ? Ale fuj.

      Vymazat
    4. To není reklama :/ vážně...

      Vymazat
    5. Také si myslím, že o reklamu nejde (stránka je francouzská), a i kdyby, pořád stránka se surovinami souvisí s blogem i tématem a mohla by se někomu hodit, není to odkaz na sheinside nebo podobnou nádheru:)

      Vymazat
    6. aroma-zone je fajn, od 35 euro postovne zdarma, dovazi FEDEX, vse funguje ok, daji se tam poridit veci, ktere se v CR nekoupi, treba zajimave barvy, oleje, vosky, takze doporucuju, stejne jako ekokozu :-)

      Vymazat
    7. Tak už jsem nakoupila :) myslíš, že by ten extrakt z dračí krve šel přikápnout do krému se základem z aloe vera a hroznového oleje? mamce se ucpávají póry po všech máslech co jsme vyzkoušeli :/

      Vymazat
  2. Ja patrim ku skupine ludi, ktori kondicioner nepotrebuju :-)
    Kaviareň u mačky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Závidím, já bych nerozčísla ani pramínek:)

      Vymazat
  3. Ahoj, nevies nahodou ci ma ekokoza nejaky problem s eshopom? pretoze ak si nieco hodim do kosika vypise mi to len chybu, skusala som to cez 3 prehliadace, z roznych pocitacov. Dakujem. P.S. Milujem tvoj blog :) Tiez by som raz rada taky mala, len moja zaneprazdnenost nepusti :-/ Janka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Janko, také jsem měla včera problémy, cca kolem půlnoci, teď mi vše funguje jak má - co u Tebe, stále nefunuje?

      P.S. Děkuji za milé P.S.! Je fakt, že blog je časově náročná sranda, ale za tak milou odezvu se každá minuta vyplatí:)

      Vymazat
    2. už mi to v pohode fičí, paráda, hneď idem spraviť objednávku, lebo arganový olej som si chcela už dávno zaobstarať, tak vyskúšam, snáď pomôže na moju katastrofálnu pleť. Janka

      Vymazat
  4. Nedám dopustiť na kvalitný olivový olej :) kokosovy olej :) a zvyšok jak by dal ( sampon bez silikonov) :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky jsem olejová, já na vlasy nejvíce miluju arganový a jojobový:)

      Vymazat
  5. Dekuji za fantasticky tip! Uz jsem na ekokoze odeslala objednavku :-). A tesim se,az tenhle zazrak vyzkousim na vlastni kuzi,tedy vlasy :-)
    Petra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Péťo, jsem ráda, že recept přišel vhod, ať vyhovuje, jak má!:)

      Vymazat
  6. Míši, možná bych ještě přidala třeba sojový lecitin a nebo rostlinný glycerin, co myslíš? Mám vlasy přírodně vlnité, tudíž mají tendenci se přesušovat a ve vlhku krepatí, je to celkem peklo. Recept je prima, určitě vyzkouším.....jak jsem už psala na FB, chystám se na objednávku na Ekokoze a arganový olej se mě také moc hodí ..............zrovna mě dochází :-) PS: A mimochodem už jsem si namíchala druhou lahvičku se šamponem podle tebe a je prostě skvělý (vlasy jsou jsou cca po 2měs. jako proměněné)....díky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, určitě, o tom glycerinu jsem také uvažovala:) Je obsažený teda i v tekutém hedvábí, nakonec jsem jej vypustila. Jinak na vlnité vlasy se sklonem ke krepatění bych přidala více arganu a výsledek by měl být znát, tedy alespoň podle toho, co všichni píšou - moje vlasy jsou bohužel rovné jako hřebíky, závidím vlny!

      A jsem moc ráda, že šampon takto vyhovuje, také si na něj nemohu stěžovat:)

      Vymazat
    2. Míši, děkuji za odpověď.........no,někdy bych taky ráda vlasy jako hřebíky....hlavně,když je venku mlha, vlhko,nebo prší ...... to mám potom na hlavně nevyžádané afro a jen nadávám :-) Jinak arganový olej si vtírám do konečků vlasů po vysušení a zatím ho používám spíš na pleť....je mě líto ho nalít do šamponu,nebo kondicionéru, ale asi to stojí za zvážení ......... když teď budu mít k objednávce argan zdrarma :-)

      Vymazat
  7. Bee, ty jsi normálně pokušitel :D Kondicionéru jsem se vzdala už před pár lety a celkem spokojeně si bez něj žiju, ale tohle?! Snad se k němu budu muset vrátit :D Vypadá to naprosto skvěle! ;) Ale budu si muset najít nějakej pádnej důvod... Nedávno jsem si totiž vytvořila bezoplachovou kúru a jsem z ní dost nadšená. A používat nabitej šampon, kondicionér a ještě kúru mi už fakt přijde "pošahaný" :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Wow, Káťo, jakou kúru? Poděl se!:) A k nám kondicionářkám se přidej, péče o vlasy není nikdy dost;)

      Vymazat
    2. No stejně to tak dopadne :D Kúra je hrozně jednoduchá :) Základ destilovaná voda (případně řůžová), ceramidy, B5, kofein, aloe, keratin, růžový EO a troška jasmínovýho oleje :) Rozprašovačem na mokrý vlasy od kořínků až po konečky. Skvěle pomáhá i na problémy s pokožkou hlavy :) Určitě by tam byla skvělá i levandule nebo grep, ale v šamponu mám tuhle kombinaci, tak jsem to nechtěla míchat.. ;)

      Vymazat
  8. Perfektní! Mám hroznou chuť si ho umíchat. A je to sympaticky ingredienčně-finančně nenáročné. Už jsem párkrát slyšela o nanášení čistého tea tree gelu na vlasy místo kondicionéru a dlouho se to chystám zkusit. V kombinaci s dalším uvedeným to musí být pro vlasy hotové blaho!

    OdpovědětVymazat
  9. Kurnik, Míšo, ty vždycky něco vychválíš a já to pak nutně potřebuju :D Ten santal musím na svoje konečky určitě vyzkoušet.
    Uvažuji nad výrobou vlastního šamponu, smíchala bych základ z Ekokozy, nějaký olej a éteráky. Myslíš, že by to stačilo? Mým cílem je ingredienční nenáročnost, jen nevím, jestli tohle není až příliš nenáročné :) A neporadila bys mi něco na citlivou a přesušenou pokožku hlavy? Éterické oleje, případně i jiné látky, přemýšlela jsem třeba nad panthenolem (a jeho přidáním do šamponu). Dělají se mi suché lupy, myslím si, že to není podrážděnou pokožkou, ale tím, že se kůže prostě vysuší. Před časem se mi pleť v obličeji změnila ze smíšené na normální až sušší, tak se totéž mohlo stát i s vlasovou pokožkou. Ovšem vlasy jako takové se mi i nadále mastí stále stejně... Jediné, co nějak víc pomáhá, je před každým mytím vetřít namokro trochu oleje, ale musí se to fakt pravidelně, jinak zase hrozí ty lupy.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sice nejsem Míša :D ale na tu pokožku hlavy bych doporučila nacpat do šamponu/kondicionéru/masky hodně vitaminu E a ceramidy ;) Z vlastní zkušenosti ;) A prý i pomáhá nosit vlasy volně rozpuštěný....

      Vymazat
    2. Káťo, mockrát děkuji za tipy :) Ceramidy mne nadchly, ty vyzkouším co nejdřív a vitamin E si připisuji na seznam někdy do budoucna. Naštěstí mají oboje na Ekokoze, i když nevím, jestli naštěstí, to bude zas objednávka :D A rozpuštěné vlasy v mém případě nefungují, to už bych měla zdravou pokožku nastřádánu na několik let dopředu :D

      Vymazat
  10. Tie tvoje rozkošné popisky na produktoch :D ♥

    *GIVEAWAY*

    OdpovědětVymazat
  11. Dokonalý! Koupila sem si tedka šampon od hadka, kterej je dost zvláštní po těch srajdách z drogérie a anžto hadek nevyrábí kondicionéry a já sama krom krémů žádnej recept zatim vyvinout neumim, moje vlásky jsou začmochtaný jak chemlon mejch starejch barbínek, takže toto přijde velmi vhod a hadkuv efekt to asi ani nenaruší, vďaka :)

    OdpovědětVymazat
  12. Ahoj Míšo, stále se vracím k Tvým receptům a chystám se vyrobit šampon a kondicionér. O šamponovém základu vím a teď jsem koukala že na Ekokoze mají i základ na výrobu kondiše. Tak nevím, poraď...mám si kondicioner vyrobit celý sama (podle Tvého receptu), nebo koupit základ + něco dodat? Takhle, spíš bych potřebovala vědět jetli je rozdíl v základních ingrediencích... Moc děkuju, Hany.

    OdpovědětVymazat
  13. Dnes jsem vyrobila šampon i kondicioner podle tvých receptu. Kondicioner mám řidší než ty na fotce. Nevím čím to je, ale vlasy jsem měla po použití dost zacuchané a hrubé, rozčesala jsem je velmi opatrně a protože mi dlouho schnou a nechtělo se mi čekat, tak jsem je vyfénovala a jsou super...krasně hebké a lesklé, uvidím jak se budou mastit. Takže nakonec spokojenost, sice kondicionér u mě moc velký efekt na mokrých vlasech neudělal, ale možná je to vlasama:-)

    OdpovědětVymazat
  14. Ahoj, uvažuji o výrobě kondicionéru a ráda bych se zeptala na Vaše zkušenosti. Mám vlasy jemné a trochu zničené od melíru. Teď používám masku od Kerastase, ale po ní mám vlasy dost zplihlé. Díky za Vaše zkušenosti.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vyráběla jsem tento kondicioner přesně podle návodu, ale bez úspěchu, vlasy zašmodrchané, vrzaly hrůza, naštěstí jsem toho fakt měla málo, takže žádná velká ztráta. Pak jsem zkoušela kondicioner podle Michaely Suché (mishabeauty)za použití emulgačního vosku BTMS a byla jsem nadšená- vlasy hladké,lesklé a hlavně nezatížené chemií, takže do dalšího mytí mi vydržely 3 dny!!!(jinak mívám už další den mastnou hlavu)! Taková je má zkušenost, snad pomůže:-) Ještě jsem četla že někdo používá jen aloe vera gel, ale to se asi pěkně prodraží...

      Vymazat
    2. Jani, moc děkuji za odpověď. Gábina

      Vymazat

Děkuji vám za každý váš názor a připomínku

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...