sobota 27. září 2014

Postřehy z Kanady a USA (část první, Vancouver)


    Přesně před měsícem jsme se s rodinkou vrátili z nejdelší dovči, při které jsme viděli malý kus Kanady (Vancouver) a Spojených států. Zhruba ten měsíc to taky trvalo, než se z desítky tisíc fotek vytříbila tisícovka nejlepších, a zlomeček z té tisícovky bych vám ráda ukázala v pár článcích. Protože světe, div se, v LA nechodí samé Cameron Diazové, na automatech ve Vegas hrají nejvíc nenápadní důchodci a Kanada je ještě nádhernější, než jsem si vždycky myslela

    (Mimochodem, v žádném z článků nenajdete ani jednu fotku stojanu s Maybelline ani vnitřkem Sephory. Hlavním fotografem byl můj tatík, kterému patří všechna čest za krásný fotky. Díkybohu, já jsem fotograf na baterky.)


Postřeh č. 1: Kanadští architekti musí být ze Středozemě.


    Taky vám připadá, že jediná stavba, co souzní s přírodou líp, než podobnej baráček, je už jenom hobití nora? Na obrázku je domek taťkova strejdy, který emigroval do Kanady v šedesátém osmém.(Okolní domky jsou variací v podobném stylu. Naprosto mě to uchvátilo.)


Postřeh č. 2: Co Kanaďan, to muzikant.


    V Čechách zní každý v horším případě jako Anička Dajdou, v lepším případě jako Eva a Vašek. V Kanadě zní každý jako Chris Martin. 


Postřeh č. 3: Je děsně cool mít deštný prales téměř v srdci města.


    Ještě lepší je, když jím prochází slavný Capilano Suspension Bridge, zapřísahlý nepřítel všech chuděrů se závratí, po kterém se procházela Marilyn Monroe a který by udržel Boeing 737, kdyby se rozhodl, že se chce projít taky. 


Postřech č. 4: I downtown může vypadat úžasně, když má tolik zeleně.


    Žádný z měst, který jsem měla za svůj krátký život možnost vidět, mě neoslovilo tolik, jako Vancouver. Spousta zeleně. Všude čisto. (Ostatně vyhoďte papírek na ulici a připravte se na sakra mastnou pokutu.) I mrakodrapy jsou tu naprosto nádherný. 


Postřeh č. 5: Homofobie se tady nenosí.


    Můj prastrýček má manželku. Manželka má syna z prvního manželství. Syn je gay. Je ženatý a se svým mužem mají adoptovaného chlapečka. A všem to připadá úžasný. Nikdo se nezdržuje homofobními argumenty, že se dítěti ve školce budou ostatní smát, protože to ostatním dětem extrémně divný nepřijde - a protože to tak nepřijde ani jejich rodičům. Na ulici dělají lidé do kočárku "ťuťu" a se dvěma tatínky si rádi pokecají o tom, kolik má jejich syn zoubků a jak proběhla adopce. A chlapečka čeká úžasnej život s dvěma milujícíma taťkama a spoustou babiček a dědečků, kteří by za něj dýchali.


Postřeh č.6: Chinatown nemá chybu. Dealeři nedealeři. 


    Moje fascinace Asií se ještě prohloubila v Chinatownu. O pár ulic dál, než kde jsme s taťkou vylítli z auta (on fotit, já obdivovat různobarevný plody a houby, který jsem v životě neviděla, a načuchnout brutálním smradem), je ale drogové centrum. Tam by mě z auta nedostal nikdo; obchod i samotné sebeomamování probíhá na hlavních křižovatkách.


Postřeh č. 7: Když máte štěstí, kosatka vyskočí pár metrů od vás. Nebo desítky kosatek. 


    Jestli se můj taťka na něco z Kanady těšil nejvíc, musel to být výlet na focení kosatek. Zatímco nás s mamkou a ségrou v obřím akváriu na druhé straně Vancouveru pocákala běluha od hlavy k patě, na loďku, se kterou tatík vyjel na oceán, se nalepilo přes čtyřicet kosatek, a rozjely show. Taťka cvakal a cvakal; fotek jen s kosatkami bylo původně přes 800.


Postřeh č.8: Málokdy se vám stejská po domově víc, než když začne asiat hrát ve Stanley parku Dvořákovu Novosvětskou.


    To si takhle jdete Stanley parkem, jet lag jako blázen, na druhé straně zeměkoule, než je vaše malá zemička. A najednou slyšíte symfonii Z Nového světa v podání malého Asiata, zahranou na nástroj, který opravdu zní jako z nového světa. A začně se vám stejskat.


Postřeh č. 9: Doprava je geniálně vyřešená. 


    Semafory jsou umístěné, stejně jako v USA, až za křižovatkou, což značně pomáhá, jste-li první za červenou, či pokud před vámi stojí náklaďák jako kráva. Na dopravně vytíženém mostě se pruhy mění dopoledne a odpoledne podle toho, ze které strany hrozí zácpa.


Postřeh č. 10: Všichni jsou štíhlí a děsně frčí bio.


    Ve Vancouveru jsem viděla za celou dobu našeho pobytu snad dva silnější lidi. Nejenže jsou všichni štíhlí, ale jsou vyloženě vysportovaní - kilometry a kilometry stezek mají co dělat, aby vstřebaly ohromné množství bruslařů a běžců. Děsně frčí bio obchody a restaurace - napsala bych, že jsou na každém rohu, ale to by nebyla pravda. Jedna z věcí, co mě zarazila nejvíce, je fakt, že jsou bloky, kde se jen nakupuje, a bloky, kde se jen bydlí. Klidně tedy můžete bydlet v srdci Vancouveru, ale pro mlíko a zeleninu jedete 15 minut autem.


    Obecně se mi v Kanadě líbilo více, než v USA, a ačkoliv je tu draho, až mě chování našeho pana prezidenta dožene k emigraci, asi skončím právě ve Vancouveru. Velkoměsto, kde by všechna zeleň Prahy představovala rozlohu tak poloviny jednoho parku? Sem s tím!

    Kanadu mám pokrytou (a postřehů by se našlo asi tak 400x víc) a doufám, že vydržíte ještě pár fotočlánků o Americe, kde jsme trávili dovolené velkou většinu. Jak se vám fotky líbí? Pokud jste Kanadu navštívili, souhlasíte se mnou? Jaké je vaše top město?

    Mějte se krásně,
    M.



60 komentářů:

  1. Opravdu moc ti ten Vancouver závidim, sídlí tam totiž studia kde se natáčí můj oblíbený seriál, takže já bych tam jenom stála a vyhlížela zda neuvidím herce :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, Andie, jaký seriál? Když jsme se procházeli městem my, zrovna tam probíhalo v ulicích natáčení nějakého Hollywoodského filmu - Vanouver prá často supluje NYC :)

      Vymazat
    2. Supernatural (Lovci duchů) Ti mají natáčecí studio ve Vancouveru :)

      Vymazat
  2. Nádherný fotky už se těším na další

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, taťka bude za pochvalu rád!:)

      Vymazat
  3. Super článek s úžasnými fotkami. Už se těším na další, protože umíš vše tak krásně popsat :)

    Radu UltimateChic

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ó děkuju! Taťkovi vyřídím pochvalu za fotky, bude nadšenej:)

      Vymazat
  4. Waaauu. Už teď se těším na pokračování! Miluju cestování a o to více přírodu. Všechna chvála taťkovi, krásný fotky :)

    OdpovědětVymazat
  5. Také jsem měla to štěstí, že jsem pobyla ve Vancouveru.Žije tam můj bratr s rodinou, bydlí na tom největším ostrově u Vancouveru.Myslím, že je to tam jedno z nejpříjemnějších míst k žití.Tvoje fotky mi vše oživily.
    Eva Magdalena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak ten názor rozhodně sdílím! Naprosto mě nadchlo, jak jso všude dětská hřiště, všude stezky, všude parky... Nádhera:)

      Vymazat
  6. super!! Mě úplně dojal bod č. 5, v tom bychom se fakt měli zamyslet (nejen zamyslet, ale změnit). Kosatky taky super, a samozřejmě na bio taky slyším :D. V Kanadě jsem nikdy nebyla, ale teď bych celkem chtěla :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kanada je báječná! Je to asi trochu i o počasí (my měli štěstí), ale na život paráda:) Taky doufám, že začne být adopce homosexuály méně kontroverzním tématem.

      Vymazat
  7. Tenhle článek mě moc potěšil, a je to dobrá náhoda, že zrovna včera jsem se na něj ptala! :) A budu moc ráda, když jich bude víc a víc a víc, zajímá mě to všechno, v USA ani nikde jinde mimo Evropu jsem ještě nebyla, tak si o tom alespoň moc ráda čtu, a v tvém podání je to obzvlášť čtivé, jak jinak :)

    A to probírání se fotkama moc dobře znám, vždycky toho nafotím několik stovek, ale ta práce potom, hrůza:D Vybrat, co stojí za schování, co je potřeba trochu oříznout nebo upravit barvy, co nemilosrdně smazat (což neumím, všech je mi líto, i když jsou stejný:D)

    A to o dvou tatíncích je krásný, kéž by to tak bylo jednou i u nás - i když je vidět, že se situace hodně zlepšuje, mám ve svém okolí několik gayů/lesbiček a lidé už je berou naštěstí v rámci možností dobře, ale před takovými 20 lety to muselo být peklo...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju, Markét!:) S mazáním to máme podobně, já teda obecně s vyhazováním čehokoliv (a pak kolem sebe nemám mít takovej binžus pořád). Taky mám hodně homosexuálních kamarádů, naše generace s nimi problém nemá, ale občas mají konflikty s rodiči, no ani teď to není med, před těmi x lety si to nedovedu představit...

      Vymazat
  8. Až na tu zbytečnou poznámku o chování pana prezidenta, který má víceméně kosmetickou funkci (a vede si v ní zatím dobře, fajn článek.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sto lidí, sto chutí, já osobně se za projevy pana prezidenta stydím (aláh akbar, proruské chování, vystoupení v EU ohledně steaku, ruština na akcích EU, bylo by toho víc), co nadělám. Jinak díky:)

      Vymazat
    2. Ja som si po zvoleni Zemana povedala, ze ake mile od vas Cechov, ze ste sa po rokoch neohrozeneho napredovania pred nami, rozhodli ist zrazu k nam v ustrety :D

      Vymazat
    3. To určitě, sto lidí, sto chutí. Já se stydím za zlodějny, tunely, úplatky a tak, ne za ptákoviny .)

      Vymazat
  9. 100% clanok, dakujem,tesim sa na dalsie :-))

    OdpovědětVymazat
  10. Milá Míšo, to je krásný článek... :)
    Postřeh číslo 5 mě dojal, i vzhledem k tomu, že mám ročního chlapečka. Je moc dobře, že ten z fotky má milující rodiče a je úplně jedno, jestli jsou to oba tatínkové. Když se naši zákonodárci ohánějí tím, že výchova homosexuálním párem by "plodila" zase homosexuály, ať mi někdo vysvětlí, jak to, že i ve výchově heterosexuálním párem se najde gay??!! No nic....
    Čest a chvála tatínkovi, fotky jsou nádherné!!!
    V Kanadě jsem bohužel nebyla, znám jen USA a pořád se chystám, že o něm taky napíšu!! A s tou emigrací Ti rozumím..... S manželem jsme opravdu vážně uvažovali o Kanadě. Zatím jsme dostali pracovní nabídku do Thajska...., ale to ještě zvažuji, ačkoli moje fascinace Asií je možná podobná jako u Tebe. Miluju Indonésii... :)
    Těším se na další díly :)
    Krásný den...Kat....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, Kat!
      Perfektně jsi zformulovala, jak to vnímám já, co se té adopce týče, tyhle argumenty jsou naprosto zcestné a nevím, který blázen si může myslet, že je dítěti lépe v Domově dětí, než v milující rodině, se vším respektem k pečovatelkám.
      Páni, Thajsko! Taková exotika, to zní parádně! Já musím říct, že jsem se v USA dost těšila domů, přeci jen je to úplně jiný styl života, bohužel není úplné sci-fi, když řeknu, že se totáči v čele s panem prezidentem a za aktuální situace zase blížíme, a v tom případě by Kadana vyhrála díky jazyku.
      Každopádně jako turistku mě Indonésie láká nesmírně!

      Vymazat
  11. Shodou okolností je ted jeden znamy v Kanadě a ja uplne hltam jeho fotky na fb. Na cestování mam nejradsi evropu, amerika me nikdy nelakala, alr do Kanady proste musim. Ta priroda je boží. Mimochodem mas moc šikovného tatku, ta fotka kosatky je úžasná

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já musím říct, že mě taky USA nelákalo, mě to táhne přesně na opačnou stranu, strašně ráda bych procestovala Čínu, zajímal by mě Vietnam, Jižní Korea... Tohle byla největší (a asi poslední společná) dovča s rodinou, já už jezdím spíše s přítelem, tak naši vytáhli velkej kalibr a byla jsem nadšená:) Kanada mě nadchla tím, jakej tam byl klid a relatině málo lidí na to, že je Vancouver velkoměsto, z USA mám více zážitků (koneckonců zákonitě, tam jsme byli 16 dní, v Kanadě 4). Nadšená jsem ve finále byla z obojího, ale postoj s Tebou sdílím, samotnou by mě tam taky nenapadlo jet:)

      Vymazat
  12. Krásný článek, pochval tatínkovi fotky, protože jsou vážně skvělé! :)
    Do Kanady bych se chtěla jednou moc podívat, no snad na to brzy našetříme... :) Postřehy zaujaly, některé pobavily... Těším se na další. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taťka bude nadšenej, takový chvály!:) Díky, An!:)

      Vymazat
  13. Mě hrozně zaujalo to umístění semaforů :)) Je to šikovné, tady aby si člověk krk vykroutil :D

    OdpovědětVymazat
  14. Super článek, těším se na pokračování :)

    OdpovědětVymazat
  15. Vancouver je úžasný! Strávili jsme v Kanadě tenhle rok 5 týdnů u přítelovy rodiny, tudíž jsme cestovali z města do města a bylo to naprosto famózní.. čím více do hor, tím doknalejší a nepopsatelnější :) těším se na pokračování tak krásných fotek!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, to Ti závidím, Kanada je skvělá!

      Vymazat
  16. Tak po dlouhe dobe k tobe zavitam a jsem nadsena! Ja jsem ted delsi dobu v Ontariu neb tady studuji a popravde mi prijde to, ze se nekde jen bydli a nekde jen nakupuje dost otravuje. Kazdopadne British Columbii chci co nejdrive to pujde videt! Je to s Albertou nejkrasnejsi cast kanady, ta opravdu kanadska... Velmi se tesim na pokracovani fotografii a take tipy.
    Jinak s tou zdravou vyzivou... ja jsem na ni ras a kdyz jsem letela do Kanady nabalila jsem si sebou miso, umeboshky a takove vychytavky :D a pak mi malem ve whole food upadla pusa a dalsich bio obchudcich :D takze v tomto mi kanada velmi vyhovuje a take cinske obchudky, kde si clovek nakoupi nejruznejsi vyrobky z zensenu, houby a tak :)

    mej se krasne

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, Suki, Kanada je úplnej nákupní ráj, co se jídla týče! Wow, studium v Ontariu musí bejt pecka:)

      Vymazat
  17. Jinak downtown Toronta se mi teda vubec nelibi, vypada na fotkach podobne krasne jako to Vancouvrovske co tu mas, ale ja nevim :D na me je to moc ukricene a prelidnene a ty mrakodrapy ve me vyvolavaji uzkostlive pocity :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já mrakodrapy taky běžně nemusím, ale mezi nimi je spousta prostoru a zeleně a lidí málo, všechno čistý, fakt se mi to líbilo:)

      Vymazat
  18. Oooooo! Ooooo! Ooooooooo! Krásný fotky (pozdrav taťku), skvělý poznámky k fotkám. Navnadilas mě :)) (Amerika a Kanada mě nijak nelákala, ale možná se tam mrknu :)) )

    OdpovědětVymazat
  19. Oh, mna ta nehomofobnost uplne dojala! V mojom okoli som snad jedina s nazorom, ze nie je nic spatne na tom, ked dieta vychovava milujuci a usporiadany homosexualny par. Radost vidiet, ze existuje spolocnost, kde su ludia natolko otvoreni a liberalni a nerobia vedu z kazdej veci, na ktoru nie su zvyknuti..
    Inak kamarat zil asi 10r v Toronte. Jeho rodina sa tam prestahovala, ked bol este maly, ale on sa po dostudovani Bc vratil..a rovno do Prahy :D Toronto je vraj strasne nudne mesto so skaredymi holkami. Ale ze na dochodok asi dobre :P

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mně se teda Kanaďanky líbily, i když možná e to liší město od města:D Opravdu nikdo z Tvých kamarádů není pro adopce? U mě tak půl napůl:)

      Vymazat
    2. Vsetkych som sa nepytala a myslim, ze najblizsich par, s ktorymi si rozumieme vo vacsine takychto otazok, by s tym problem nemalo. Ale v sirsom kruhu znamych, v praci..som vacsinou za devianta :D Je to smiesne, no..rozne volebne diskusie a diskusie na idnese/novinkach na takto ladene teme radsej ani nesledujem..

      Vymazat
  20. Tak takovou dovolenou ti fakt závidím a taťka je šikovný fotograf.

    http://missalexy.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  21. Tééda, to je parádní článek! Takhle úžasně jsem si o nějaké cestování dlouho nepočetla. Máš to úplně krásné sepsané a taťkovi fotky určitě za mě pochval, jsou nádherný!! :)
    Blog by Veru

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju, Veru! Snad to všem po pár článcích nebude lízt na nervy, fotek mám strašnou spoustu:)

      Vymazat
  22. Moc kársný článek a nádherné fotky, v Americe jsem nikdy nebyla, takže se těším na pokračování. :)))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju, Brunwen, pokračování brzy!:)

      Vymazat
  23. Tedy Míšo :-), musela jsi se mít naprosto úžasně. Zážitky na celý život,které Ti nikdo nevezme :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak, Marti, mám takových zážitků, že jsem je ani vstřebat nestačila:)

      Vymazat
  24. Krásné..tchán tam byl také, byly se podívat na olympijské město a byl také nadšený... To s těmi odpadky platí skoro všude i v usa... Zajímavé, u nás tohle nehrozí, děláme si tu nepořádek sami sobě...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také jsme ve Whistleru byli, hodně mi to připomínalo Rakouské Alpy:) Jojo, v USA člověk vyhodí žvejku a zaplatí 1000 dolarů, u nás ani ťuk...

      Vymazat
  25. ach jooo , hneď by som si to s tebou vymenila , vo vancouveri totiž práve nahráva album moja favourite skupina ... no , snáď sa tam niekedy dostanem , to by bolo fakt perfeckt

    OdpovědětVymazat
  26. Nadherny fotky!! :) Ja jsem momentalne v Calgary a do Vancouveru se chystam v listopadu, tak pokud bys pro me mela nejaky specialni mista nebo proste jakykoliv postrehy, co musim videt, kam musim jit, byla bych moc rada, kdyby ses o ot se mnou podelila treba na muj mail :) michaelasrajerova@gmail.com :) Jeste jednou, nadherny fotky a tatkovi vsechna cest, je to naprosta bomba a ty kosatky.. aaaa nadhera :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mišul, my jsme byli jeden den ve Whistleru, cca hodinku a půl od Vancouveru, určitě by se Ti líbily kosatky i Vanouverské aquarium, to byla nádhera, jinak stojí za to se projít centrem a nasát atmosféru:)

      Vymazat
    2. Mne prave vsichni rikaj, ze do Whistleru nepotrebuju, protoze to je stejny jako Banff a hory tady kolem nas haha, takze na to asi kaslu :) Ale rozhodne se tesim na Capilano Suspension Bridge, to uz na obrazkach bylo nadherny a po tvoji fotce to nemuzu vynechat ani nahodou!! :) Kosatky musim zjistit, jeslti budou jeste v listopadu, keeeez by!! Ale aquarium zni dobre, to bych si nechala rict.. dekuju :)

      Vymazat
    3. To je pravda, Capilano jsem nějak úplně vynechala a tam se mi líbilo snad nejvíc!:)

      Vymazat
    4. Pokud muzu poradit, tak capilano suspension bridge za ty penize vazne nestoji..z meho pohledu je daleko lepsi lynn valley suspension bridge, neplatis vstupne, mene lidi, most skoro stejny;-) capilano suspension na fotkach vypada obrovsky, ale je to docela malea za ty penize pro nas zklamani...doporucuji lynn valley suspension bridge;-)

      Vymazat
  27. Krasny fotky a moc zajimavy clanek, diky:) Kanada je mym velkym snem, problemem je, kde vzit aspon mesic volna v kuse...Ale verim, ze jednou to vyjde:) Cetla jsem i tvuj dalsi clanek, zaujaly me ty mega rozdily mezi Am. a Kan. ve stravovani a nasledcich... J.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za milý komentář! My jsme byli na dovolené celkem tři týdny a stihnout se to dalo krásně, ačkoliv jsme viděli více věcí jeden den, pořád jsme toho vstřebat stihli spoustu;)

      Vymazat

Děkuji vám za každý váš názor a připomínku

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...