středa 24. září 2014

Khadí Shikakai: Indický kondicionér/maska na vlasy


    V nedávném článku o péči o vlasy jsem psala, že mě ta vlasovka až tak moc nebere. Pravda do poslední čárky. Protože chci ale jako každá správná ženská mít svou korunu krásy zdravou, lesklou, dlouhou a ve všech ohledech úžasnou, tak to jednou týdně přetrpím. A utrpení s maskou od Khadí patří přeci jen k nejpříjemnějším utrpením, co si člověk může vymyslet. 

    Shikakai už mám doma podruhé; první plechovku jsem si v záchvatu nadšení koupila na veletrhu Beauty & Spa, kam mě vzala Natálka. Jedno balení dostala i ségra (a protože je prase ještě větší než já, brzo jí prvotní nadšení přešlo a zbytek jejího prášku připadl mně). Původní plechovka už se stala sídlem pro pastelky na pracovním stole, nicméně je stejně zaprasená, jako ta aktuální na fotce. Já to s nima prostě neumím. 

    
    Ale tak zkuste si nebýt prase, když se na vás z plechovky valí oblaka hnědýho prášku. (Pokud by vás napadlo se ho nadechnout, nejenže se nedostaví žádný příjemný stav, ale dostaví se velmi nepříjemný smrkání.)

    Samozřejmě se nejedná o ledajakej prášek. Jedná se o rozemletý plod shikakai, též nazývaný "ovoce pro vlasy", který na vás na googlu vyskočí také pod názvem Acacia concinna. Tento plod má schopnost vlasy posilovat, předcházet třepícím se konečkům, stimuluje růst, vlasy zanechává snadno rozčesatelné a lesklé a levou zadní dostane pod kontrolu problémy s vlasovou pokožkou

    Za sebe můžu říct, že vlasy vypadají po umytí shikakai lesklejší a více husté, postupem času se mi také opravdu zdá, že jsou silnější, i když jsem typ člověka, na kterého placebo efekt funguje naprosto dokonale. Na stránkách kosmetiky Khadí se také uvádí, že si barevná kašička nemusí rozumět s odbarenými vlasy. Sama mám vlasy mírně odbarvené a kašička mi vždycky přinesla jen radost a spokojenost, nikoliv nežádoucí tónování, na druhou stranu jsem původní barvou blondýna, nikoliv černovláska, takže míra poškození vlasu bude určitě menší. 





    Na masce se mi líbí opravdu téměř všechno; efekt, složení, fakt, že se jedná o certifikovanou přírodní fair-trade kosmetiku. Na druhou stranu to velkej zážitek pro líný lidi, a "Líná" by mohlo bejt moje druhý příjmení. 

    Než totiž dospějete do fáze, že v zrcadle obdivujete svojí posílenou hřívu, musíte:
  • uvařit vodu
  • rozmíchat si v ní prášek v dokonalou konzistenci (na svoje vlasy po lopatky dávám cca 3 lžíce do necelých 100 ml vody)
  • nechat kašičku zchladnout na tělesnou teplotu
  • umejt si hlavu šamponem, vylízt z vany  do vlhkých vlasů kašičku napatlat
  • umejt po sobě první fázi bordelu všude kolem
  • počkat dvacet minut s bahýnkem na hlavě (většinou čekám déle, jelikož se zaposlouchám do audioknížky)
  • spláchnout
  • umejt druhou fázi bordelu (po který většinou zjistím, že mi trochu prášku zbylo v polosuchých vlasech a jedu si mytí nanovo; vymejvání není prča)

    Takže. Pokud si rády děláte takové to "spa" odpoledne s tělovými zábaly, domácí manikúrou a pedikúrou, obličejovými patláními a pečujícími oleji, tohle bahýnko vám to geniálně doplní. Pokud vás jen myšlenka na nějakou masku na vlasy navíc otravuje, od Khadí ruce pryč. A pokud jste zlatý střed a svým vlasům chcete udělat dobře, tato maska se rozhodně vyplatí více, než nějaký silikonový koktejl Garnier Fructis


    Máte s Khadí zkušenost? Děláte si "spa" odpoledne? Používáte nějaký pečující přípravek, jehož časová náročnost je vyšší než pár minut?

    Mějte se krásně,
   (poslední dobou nehezky zaneprázdněná a školou zdeptaná) M.


P.S. 150 g masky vás vyjde na krásných 179 kč.

19 komentářů:

  1. Kdybych to používala občasně jako masku, tak asi dobrý. Ale takový práce a umývání koupelny co tři, čtyři dny, kdybych to používala jako kondicionér, bych asi nepřežila. A doma by mě vyhodili :D A navíc jsem lemra líná a dlouhé kosmetické procedůry mě nějak moc neberou, kromě dlouhé voňavé koupele se skvělou knihou.
    Markéta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Markét, tak to jsme na tom stejně:) Já si teda ještě hrozně oblíbila bahenní zábaly (o čemž tu bude určitě brzo řeč), ale delší procedury nemám ráda. Jednou týdně se ale ke Khadí dokopu, protože efekt za to fakt stojí:)

      Vymazat
  2. Moja zlatá, ty si ma už zasa dostala. Ja som práve vyhlásila boj mojim suchým vlasom a som odhodlaná ho vyhrať za každú cenu. Na tvoje "odporúčanie" som už hrdou majiteľkou R&B krému od Lush, ktorý mal včera premiéru a veľmi mu fandím. Mám pocit, že vlasy trocha uzemnil, ale asi som ho mala použiť viac. Teraz si ma nalákala na tento kondicionér, a hoci aj moje druhé priezvisko by mohlo byť "Lenivá", šla by som do toho. Už si to aj píšem do nákupného zoznamu. (Len neviem, kde sa tento zázrak dá zohnať... Neporadíš?) Papa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Aknelko, jé, to jsem ráda, že R&B slaví úspěch! Já ho naprosto zbožňuju, teď už ho používám dva měsíce a jsem pořád v půlce s obsahem. Zázrak se dá sehnat tady: http://www.khadi-cz.cz/cz/e-shop/330859/c11295-vlasova-pece/khadi-prasek-shikakai-prirodni-kondicioner-a-vlasova-kura-150-g.html, nevím ale, jestli existuje i slovenský eshop:)

      Vymazat
  3. Mám doma tu stejnou pikslu akorát s Amlou.A taky mi doma spíš leží. Jak píšeš, nic pro lenochy. Na pravidelné používání je to šílené pracné a je kolem toho spousta nepořádku, asi stejně jako s hennou. Ale když už se k tomu dokopu, jsem za to pak moc ráda, Vlasy dělá vážně boží!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, touha po tom krásným efektu mě k tomu používání dokopává, i když zdaleka ne tak často, jak by si to kondiš zasloužil:)

      Vymazat
  4. Zrovna dneska sem si od Khadí objednala šampon a vlasový olej.:) Původně sem chtěla právě tohle bahýnko, ale když jsem to konzultovala, tak mi bylo řečeno, že existuje možnost, že si chemicky zesvětlené vlasy můžu mírně ztmavit a pro jistotu bych musela použít ještě jejich přírodní barvu v neutrálním odstínu. Zděšená tolika úkony navíc jsem si vybrala "nenáročný" olej.B)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, to je teda náhoda!:) Jojo, o tom píšu i v článku, ale mně se naštěstí s vlasy nic nestalo, vlastně jesm tu informaci zjistila až zpětně, na druhou stranu jsem blondýna i přírodně, takže zesvětlení o odstín dva možná nehraje roli.

      Vymazat
  5. Ahojda,

    no jelikož mi svědí hlava, tak to otestuju =o)

    OdpovědětVymazat
  6. Ahoj! Teď jsem poprvá na sebe napatlala Amlu od Khadí a to používání mě děsně otravuje! :D Doufám jen, že i výsledky budou odpovídající k vynaložené námaze... :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haha, další lenoch do party!:D Naprosto souhlasím, ale výsledky stojí za to:)

      Vymazat
  7. Ha, dneska jsem u nás v Bioplanetě přemýšlela nad koupí. No měla jsem si ji vzít! Vezmu příště, ale už teď se těším! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Příště! Určitě budeš z výsledků nadšená:)

      Vymazat
  8. Tak to by pro mě nebylo - obtěžuje mě totiž i když musím čekat blbý 3 minuty s Aussie "3 minutes miracle" kondicionérem :D Jsem hrozná, a podle toho vypadají i moje vlasy, achjo! :D

    A úplně mimo téma - nemáš v plánu nějaký článek o USA? Třeba jen pár nějakých postřehů nebo tak, v tvém podání by se to četlo určitě nejlíp! :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky jsem měla 3 minute miracle, myslím z Elle, no můj miracle měl maximálně 20 sekund:D

      Jinak Markét, úplně mi čteš myšlenky, právě jsem dopostovala první článek o Kanadě a bude jich víc - fotky jsou v režii taťky a upravování a třídění byla práce na měsíc:)

      Vymazat
  9. Já mám od Khadí hennu a šampon, hennu jsem ještě nezkoušela ale šampon je naprosto parádni. Shikakai prášek mám od nějaké jiné značky (ještě amlu) a ten proces je fakt síla, na druhou stranu ale vlasy jsou po tom úžasný. Kéž by měl člověk trpělivost podstupovat ten proces častějc :D

    OdpovědětVymazat
  10. Ahoj, to samé zažívám s hennou od Khádí :D Ale ten výsledek za to fakt stojí a hennu dávám tak jednou za 3 měsíce, tak se to dá přežít..:)

    OdpovědětVymazat
  11. Tak to jsem asi jediná, komu tahle maska vůbec nesvědčí. Její nanášení mě sice vůbec neotravuje, ale stejně jí vůbec nepoužívám. V záchvatu nákupní horečky jsem si taky koupila Shikakai a protože trpím syndromem jedné položky v košíku, koupila jsem si ještě Amlu. Bohužel to nebyl dobrej kauf... Mám po použití obou masek vlasy jako slámu. Doslova! Konečky vypadají ještě roztřepenější než obvykle, na dotek jsou opravdu jako sláma a navíc vlasy vůbec nerozčešu, až je mám rovné a hladké tedy žádná hříva. Tak nevim, jestli dělám něco špatně, nebo pro se pro moje středoevropské vlasy maska vůbec nehodí. Zatím mi obě plechovky leží doma :-(

    OdpovědětVymazat

Děkuji vám za každý váš názor a připomínku

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...