úterý 16. září 2014

DIY: Záchrana pro zničenou pusu

 
    Krásné úterý všem! Dnes vám přináším recept na další věc, co mi v Zemi klimatizace zachraňovala kůži - konkrétně tu na rtech. O R&B, balzámu, který mi zachránil vlasy, si můžete přečíst zde. (Balzám mám nafocený a recept hotový cca dva měsíce - jsem tak nějak ve skluzu. Po výletě za velkou louži jsme začali s Tomem objíždět babičky. Jedna mě naučila plést a druhá dělat halušky, takže si připadám, že jako žena zas trochu víc obstojím.)

    
    Budete potřebovat:

  • extra panenský olivový olej
  • včelí vosk
  • olivové máslo (např. zde)
  • propolis v medu (obstojí i samotný med)
  • EO tea tree, grep, mandarinka (např. zde)

    Postup:

    Pokud nejste na Kiss a Bee nováčky, je vám postup už určitě jasný. Ve vodní lázni rozehřejte olej, propolis v medu, vosk a olivové máslo v poměru 2:2:3:3; až se složky perfektně promíchají, odstavte z plamene. 

    Vmíchejte esenciální oleje; na 25 ml směsi jsem dávala 1kp tea tree a 3kp mandarinky a grepu. S tea tree to rozhodně nepřehánějte; co se týče zánětů, oparů a dalších chuťovek, je tento EO jednička, moc by ho ale bylo rozhodně na škodu. 


    Promíchanou směs nalijte do připraveného kalíšku, sem tam míchněte i do doby, než zatuhne, aby se med neusazoval na dně. Pak už jenom dejte oparům a rozpraskané puse adios. 


    Olivový olej a olivové máslo se starají o to, aby byly rty pěkně jemné a vyživené a neztrácely vlhkost. Té napomáhají včelí produkty; jak včelí vosk, tak zejména propolis v medu (či med sám). Med i propolis jsou antibakteriální, rychleji hojí případné ranky, propolis se označuje za přírodní antibiotikum. 

    EO tea tree je silně antibakteriální a žádný opar před ním nemá šanci. Grepový EO je silným antioxidantem a spolu s mandarinkovým EO stimulují regeneraci buněk. Citrusové oleje navíc spolu s medem vytváří skvělou chuť (člověk má skoro nutkání nanášet balzám na jazyk). Což by ostatně nebylo na škodu - zvláště citrusové oleje uvnitř slaďují procesy v těle, zlepšují cirkulaci krve, pžedchází zánětům, zklidňují žaludek, příznivě působí na dásně a vzácná není ani informace, že předchází rakovině; ale to už by to tu zavánělo sci-fi. 

    Účinnost mohu potvrdit na vlastní kůži sama; na rozpraskané rty celkem trpím, zvlášť, když je kolem mě klimoška nastavená na 17 stupňů a suší, co to jde; při nanášení cca 4x denně (jinak jsem byla děsná hvězda a jela jsem si na vlně Astor tyčinky) jsem neměla sebemenší problém, ba naopak. 


    Jak jste na tom vy? Máte nějaký vyzkoušený zázrak na problémy s rozpraskanou pusou? Nebo tímto problémem netrpíte?

    Mějte se krásně,
    M.





18 komentářů:

  1. Já jsem ještě nikdy extra rozpraskanou pusu neměla, spíš jen cítím, že je suchá, ale ne popraskaná :). Díky za tip
    VERU-LIFE

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to závidím, já jsem děsnej olizovač, jak přijde zima, a pak se rozpraskání nevyhnu:)

      Vymazat
  2. Míšo, díky za super návod :)) Problémy s rozpraskanými rty a koutky mívám hlavně v zimě, momentálně používám balzám od Bio Aroma, který jsem u Tebe vyhrála v soutěži a nemůžu si ho vynachválit, je super! Ještě jednou za něj moc děkuji...a až mi dojde, vyrobím si tento! :)) Evi

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, já to nevydržela a balzám už mám také, je vážně fajn! Jsem ráda, že jsi s výhrou spokojená:)

      Vymazat
  3. Hezký den Míšo :-) mě stačí i samotný po domácku vyrobený balzámek na rty v jakémkoliv složení a rozdíl je znát okamžitě. Kupovaný balzám mě nikdy takto nepomohl :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jojo, homemade je nejlepší! Souhlas, že jakýkoliv kvalitní balzám pomáhá, tenhle se mi ale do extrémů osvědčil nejlépe:)

      Vymazat
  4. Ahoj, už skoro měsíc sleduji tvůj blog a pomalu začínám uvažovat o nějakém tom "základním" nákupu ingrediencí (na ekokoza.cz) a chtěla bych se tě zeptat...přece jen je to velká investice a vyplatí se? A jestli jo jak jednotlivé složky skladuješ aby vydržely co nejdéle? :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, jsem ráda, že Tě domácí výroba tak oslovila! Dle mého názoru se investice určitě vyplatí, při prvním nákupu se zásob základnějšími surovinami, ze kterých vyrobíš více věcí (vosk, základní oleje, bambucké a kakaové máslo, nějaký ten esenciální olej - podrobněji v článku "Kde nakupovat suroviny na DIY & Jak by měla vypadat začátečnická sestava?" nebo samozřejmě podle toho, co bys chtěla vyrábět), kokosový olej jako jeden z těch nejzákladnějších získáš tento měsíc zdarma při použití kódu "kokos" a nákupu nad 500 kč. Ve zmíněném článku je i balzámková matematika (jak moc se homemade vyplatí oproti kupovaným), popř. jukni na článek o domácích olejích, kde cenově porovnávám podomácku vyrobený olej s totožným od Bobbi Brown. Jinak suroviny skladuji ve tmě v krabicích, pouze kokosák dávám do ledničky (moje spotřeba je navíc taková, že nic nemám otevřené dlouho:)). Snad jsem odpověděla na vše:)

      Vymazat
    2. Moc děkuji za radu :) a kokosový olej už doma mám (konkrétně z dm), společně s avokádovým a ricinovým (ten je prý dobrý na jizvičky a těch mám víc jak dost), a nemůžu si ho vynachválit. :)

      Vymazat
  5. Vadí když vypustím mandlové máslo? :) Případně dá se nahradit něčím?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nevadí, já dělala s olivovým, ale můžeš nahradit bambuckým, mandlovým, hroznovým... :)

      Vymazat
    2. Myslela jsem původně olivové, samozřejmě, děkuji moc za ochotu! :)

      Vymazat
  6. Ahoj Míšo, můžu se zeptat, kde bereš všechny ty tvoje krabičky, lahvičky a podobně ? Ráda bych si je koupila, ale nemůžu je nikde sehnat.
    Denisa

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Deni, konkrétně tato krabička je z eshopu Ekokoza (eshop.ekokoza.cz), hodně jinak objednávám z eshopu Tvořivý svět (tvorivy-svet.cz) :)

      Vymazat
  7. ahoj, môžem sa spýtať ako sú myslené pomery v receptoch? na váhu alebo objemovo?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. veľmi pekne ďakujem :) skúšala som balzam na končeky a dala som to podľa hmotnosti ale bol strasne tuhý, už viem prečo :D

      Vymazat
    2. Já děkuju za upozornění, u pár receptů to mám napsané, ale u velké většiny ne, až se k tomu dokopu, musím to rozhodně dopsat!:)

      Vymazat

Děkuji vám za každý váš názor a připomínku

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...