neděle 28. září 2014

DIY: Čajové směsi


    Mánie míchání čajových směsí podle aktuální mlsnosti na mě přišla zhruba v únoru. Včera na mě přišla mánie Vánoc. Konec září je pro mě období, kdy už "to" hoří a je čas vymejšlet cedulky na dárky, barevný kombinace mašlí a papíru a projít excelovský seznamy Vánoc minulých let, abych dala dohromady rozpočet a pro někoho nenaplánovala dárek nedejbože stejný, jako na Vánoce 2008 (podezřívám se, že veškerá zásoba organizovanosti je u mě vyplácaná na Vánoce, tudíž mi nezbejvá nic jinýho, než bejt bordelář.)

    A když se dvě mánie spojily, rozhodla jsem se tento jednoduchý nápad nafotit, kdyby to náhodou někomu právě coby vánoční dárek káplo do noty - koneckonců, čajem potěší člověk skoro každého, tím spíše personalisovaným, a sáčky z ebaye nemáte doma do druhého dne. 


    Hotovo můžete mít už s krokem č. 1, což je shánění surovin - zkuste např. eshop Prodej bylin a do košíku naházejte, co srdce ráčí. Za mě to vyhrály rozhodně zelené čaje, které doplňuji nejraději jasmínem, levandulí nebo bazalkou posvátnou, která údajně podporuje paměť. A to chceme. 

    Pokud pro účel dárku jako já fandíte čajím pytlíkovým (ne každý obdarovaný bude nadšený představou louhování a následného cezení), zapátrejte na ebay. Své sáčky mám tuším od tohoto prodejce. Raději jsem je po rozbalení proprala v horké vodě a grepovém extraktu.

 
    Tadá, stačí už jen plnit, popř. vyrábět štítky (osobně mě baví na konec šňůrky skládat origami), ozdobit krabičku, koupit pěknou plechovku... Mě nejvíce bavila fáze zkoušení (zhruba tři dny jsem pila denně nějaké dva litry čaje různých kombinací, než jsem přišla na ty, které mi chutnaly nejvíce). 

     Bee hrníček berte s rezervou, pořídila jsem si akrylové barvy na keramiku a rozcvičuji se na "prázdném" miniaturním nádobí, které jsme vyhráli v tombole. Každopádně mi to připomnělo jeden z mých oblíbených dílů Přátel, ve kterém je staré video Rosse chystajícího čajovou párty (I am Bee, I drink tea, would you dance around with me). Pecka!



    Láká vás vyrobit si vlastní směsi, nebo to (celkem právem:)) považujete za zbytečnost? Jaká kombinace by u vás zvítězila? Plánujete na letošek nějaké DIY dárky? Nezabijete mě za to, že už teď avizuju Vánoce?

    Mějte se krásně,
    M.

    

39 komentářů:

  1. Tenhle nápad vlastního čajíku mám už hodně dlouho,ale ještě jsem se k němu nedokopala, vždy jsem se nějak zabrzdila na shánění sáčků :/ V ČR jsi nenašla? Jen ten ebay?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V ČR jsem našla pouze filtry, ze kterých lze šátek sešít, a to je zas komplikace:)

      Vymazat
    2. Hledala jsem a našla jsem na téhle stránce http://www.tastea.cz/obchod/produkt/sacky-na-caj/ :)

      Vymazat
  2. Osobně bych k čaji přibalila spíš sítko... Než se shánět se sáčky. Zdá se mi to prostě praktičtější, člověka to třeba přiměje pít lepší čaje než to, co se prodává v sáčcích v obchodě. A naspat lžičku čaje do sítka, zalít vodou a po vylouhování vyndat a vysypat se mi nezdá tak náročné.

    Nejlepší je podle mě sítko tohoto typu, dá se dát jak do hrnku, tak do konvice:
    http://www.fantasyobchod.cz/images/sitkdra.jpg
    A třeba tohle spíš jen do hrnku:
    http://www.fantasyobchod.cz/images/klestenacaj.jpg

    Ale pokud vysloveně trváte na sáčcích, tak v prodejnách Oxalis mají čajové filtry, což jsou v podstatě klasické čajové sáčky obdélníkového tvaru. Mají i různé velikosti.
    http://www.oxalis.cz/papirovy-filtr-s-prehybemvelikost-s/d-71252/
    Je pravda, že ta sítka vyjdou asi o něco dráž, pokud chce člověk obdarovat víc lidí.
    Ale míchání vlastních čajových směsí je dobrý nápad, jen my jsme takoví puristé, že všechny možné čaje pijeme prostě jen čisté... Ale pro ostatní lidi je to jako dárek dobré.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já také kopu za sypané čaje, ale v mém okolí jsem zdaleka jediná, proto sáčky:)

      Vymazat
  3. Je to super, ale mohla jsi připsat ty kombinace, které sis právě oblíbila... :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nejvíce zelený čaj + ibišek/jasmín/levandule/ + bazalka, ale spíše to záleží na náladě:)

      Vymazat
  4. Mě to příjde jako naprosto luxusní nápad a skvělá věc jak se kreativně vyřádit při tvoření různorodých čajových směsí.Jsem čajoholik!A za zmínku o Vánocích jsem ráda.Nikdy není příliš brzy začít přemýšlet o Vánočních dárcích.Ps:To video s malým Rossem taky zbožňuju:)Hezkou neděli!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Čajoholik jsem taky, zrovna tu popíjím:) Malý Ross válí, musela jsem si to pustit snad 3x za sebou:)

      Vymazat
  5. Já si dělám bylinkový čajíčky běžně, akorát si je nikde nekupuju, ale bylinky sbírám a suším vlastnoručně sama. Jsem nějaká nedůvěřivá vůči obchodům, určitě to něčim nastavujou a já to používám hlavně pro léčivej efekt, takže chci mít jistotu, že jo. :) Jinak jsi mě mile potěšila hotovýma sáčkama, jelikož já když to dělám pro někoho tak kupuju čajový filtry v dm a sáčky si z toho sešívám. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to je úplně ideální, já jsem v bylinkách ještě relativně neznalá a nejvíce zbožňuju právě zelený čaj, ale až budu velká holka, chci bylinkovou zahrádku!:)

      Vymazat
  6. Myslím, že je to perfektní dárek. Nejvíce mě zaujaly ty sáčky z ebay!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsou super, ušetří spoustu práce:)

      Vymazat
  7. Super nápad! Nejen na Vánoce ale třeba i jako dárek místo svatební výslužky :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No vidíš, takhle mě to ani nenapadlo:)

      Vymazat
  8. Ha, ráda vyrábím vlastní kombinace a taky často z vlastních čerstvých bylinek a lístečků a plodů :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na to pěstování bylinek se musím vrhnout:)

      Vymazat
    2. je to nejvic nejlepší :) do salátů čajů aji do smoothie :)

      Vymazat
  9. To je skvelej napad! Na tu bazalku posvatnou se budu muset podivat, obsahuje ji kazdej ajurvedskej caj, tak asi bude nejaka superzdrava :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já o ní četla zatím jen v souvislosti s pamětí, ale asi v ní bude víc, musím si to taky načíst:)

      Vymazat
  10. Mám takovou hádanku. Co myslíš, že mi dneska už od rána (kdy jsem přečetla článek) zní v hlavě? :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. I am Bee, I drink tea, would you dance around with me!:D A jestli ne tohle, tak snad jedině Vánoce Vánoce přicházejí!:)

      Vymazat
    2. Bingo! :D Plus to ještě prostřídávám s českou verzí :)

      Vymazat
  11. Nápad je to sice báječný, ale pro mě je to zbytečnost. Pokud někomu dávám k Vánocům čaj, koupím nějaký kvalitnější v obchodě, ideálně v Manufaktuře. Celkově jsem na takové DIY vychytávky líná. :D
    .. a small miracle CZ

    OdpovědětVymazat
  12. Tohle je spása :) Jako vánoční dárek je to super skoro pro každýho. Mimochodem, až do teď jsem si myslela, že nemám ráda čaje, ale po ochutnání domácího mátovýho mi došlo, že nesnáším jenom ovocný sračky typu Pickwick a podobně :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to máme stejně, na ovocný mě taky neužije, já kopu za zelenej:)

      Vymazat
  13. Prosím nenapsala bys sem jen pro představu, jaké směsi máš ty? Když tak koukám na ten seznam na Prodeji bylin, tak vůbec netuším, kolik čeho mám vzít :(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Andulko, doma mám zatím jen sáčky, které vidíš na obrázku, obecně ráda míchám zelený čaj + květ (jasmín, ibišek nebo růže) a bazalku posvátnou, chutná mi to i s pomerančovou kůrou, neuděláš chybu určitě ani s bylinkama (taková meduňka nebo lípa, mňam!) :)

      Vymazat
    2. Děkuju. Zkusím kouknout i na účinky jednotlivých bylinek a namíchat takový čaj s placebo efektem na lepší soustředění nebo na něco jinýho. Bude ze mně lektvárník! :D

      Vymazat
  14. Miluju čaje všho druhu. Na výrobu vlastního e ještě necítím, ale rozhodně by u mě zvítězilo vše v čem bude brusinka :) Jinak krásný hrneček a scéna s Rossem je nezapomenutelná! :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Brusinky taky miluju a ani mě nenapadly, díky!:)

      Vymazat
  15. Čaje dávám k Vánocům hodně často, protože mi přijde, že je to dárek, který každý z mých kamarádů a rodiny ocení (a taky protože mě hrozně moc baví chodit do čajového obchůdku, když to tam tak báječně voní). :) Ale tohle to překonává - namíchat vlastní směs? Že mě to ještě nenapadlo! Určo vyzkouším. ;)
    A ten origami jeřábek na konci šňůrky je totálně boží. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky!:) Čajový obchůdky taky miluju, ani když tvořím vlastní směs, tak to kolem mě tak silně nevoní, takže očuchávat chodím pořád:)

      Vymazat
  16. Tak tento nápad se mi líbí moc :) Já bych asi taky sáhla po zeleném čaji s něčím, ty mám nejraději
    Blog by Veru

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky mám nejraději kombinace zeleného:)

      Vymazat
  17. Já vyrábím dárky každý rok :-) Sáčky jsem už taky objevila - jsou úžasný, každý na to ohromeně kouká :-) Jinak čaje dělám zatím jen bylinné/léčivé ....a fungují :-) Stačí otevřít nějaký herbář a je to...
    Ty tvoje balíčky vypadají profi!

    OdpovědětVymazat
  18. Ahoj,
    Skvělý článek zbožňuji ibišek a bazalkou posvátnou (nemíchám je s ničím). Napadlo mě pro babičku vytvořit směs s rooibosem a mochyní peruánskou (doufám, že to půjde k sobě).
    Bojím se objednávat z obchodů s málo recenzemi (Prodej bylin), a proto bych se chtěla tady všech zeptat. Probíhala objednávka, doručení v pořádku? Platili jste předem? Je kvalita těch čajů dobrá?
    Katka

    OdpovědětVymazat

Děkuji vám za každý váš názor a připomínku

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...