pátek 1. srpna 2014

DIY: Pot rouge (barevný balzám na rty i tváře) ft. Ekokoza


    Dnešní DIY je inspirováno slavným Pot Rouge od Bobbi Brown - a snad každý musí uznat, že se jedná o strašně šikovnou věc. Ať žije multifunkční kosmetika, a kelímek s barevným obsahem použitelným pro rty i tváře je jejím králem. 

    Kelímek přímo od kosmetické značky pořídíte +- za 680 kč - pro někoho přijatelná cena, já se za dekorativku snažím utrácet o dost méně, a není nic jednoduššího, než si kelímek namíchat doma za použití přírodních ingrediencí. Verze, kterou vám dnes naservíruji ve spolupráci s eshopem Ekokoza (který pro vás má opět dárek, viz dole), má navíc SPF 15, což taky není k zahození. 


    Budete potřebovat:
  • makadamiový olej - např. zde
  • malinový olej - např. zde
  • meruňkový vosk - např. zde
  • červený okr (samozřejmě lze použít jiné barvivo, pokud máte raději studenější tóny, může se vám zamlouvat třeba upečená a rozemletá červená řepa) - např. zde
  • mica glitter (nemusí být) - např. zde
  • kalíšky na hotový výrobek - např. zde


    Postup

    V jednom z olejů rozmíchejte červený okr - tento krok není úplně nutný, každopádně se ale potom ve vodní lázni lépe a rychleji smísí barva s ostatními složkami. Já jsem použila 1 díl červeného okru na 3 díly makadamiového oleje. 


    Do nádobky vhodné pro vodní lázeň vlijte připravenou směs, přidejte 3 díly malinového oleje a 5 dílů meruňkového vosku. Směs by měla mít lehounce ovocnou vůni. Pokud chcete přidat lesk, stačí nabrat pigment na špičku nože. V případě mica prášku se nemusíte bát třpytek, prášek je neskutečně jemný a jen jemně podtrhuje barvu. 

    Pokud nahradíte část okru kakaem a přidáte o něco více bronzového či zlatého mica prášku, vznikne vám mimochodem pěkný bronzer. 


    Směs rozpusťte ve vodní lázni a za stálého šmrdlání špejlí přelijte do připravených kalíšků. 


    Až směs zatuhne, můžete juchat nad hezky roztíratelnou a vysoce pigmentovanou barvou, která má nadstavbu v podobě pečující složky. Malinový olej, který má sám o sobě SPF 50, dává výslednému produktu SPF cca 15, navíc je bohatý na vitaminy A a E, je vysoce hydratační a bojuje proti zánětům a ekzémům. Neucpává póry, čímž se může chlubit i makadamiový olej. Ten je jedním z nejvýše ceněných olejů pro suchou nebo stárnoucí pleť,hojící účinky, na pleti nepůsobí příliš mastně a strukturou je podobný kožnímu mazu

    Meruňkový olej je směsí meruňkového vosku a hydrogenovaného olivového oleje, je bohatý na vitaminy C a E, má být dobrým pomocníkem pro aknózní pleť, zvládá hojit drobné ranky a přecházet jizvičkám a perfektně uchovává vláhu. 

    
    Balzámek se krásně roztírá, díky obsahu lehkých olejů a vosku je brzy olejová složka vpita do pokožky, barva ale přetrvá dále a dá se zintenzivnit vrstvením.


    Já jsem na kalíšky ještě nakreslila etiketu - holčička s oranžovými vlasy jsem blonďatá já, holčička s černými vlasy je má nejlepší kamarádka - brunetka. Holt má barevná propiska se Šmoulinkou omezený možnosti. (Ve věku, kdy bylo cool nosit stejný věci, plíst si náramky a zaplejtat jeden cop z vlasů dvou lidí, jsme s L. cestovaly po Evropě, zúčastňovaly se fór Evropského parlamentu mládeže a snily o tom, že se staneme europoslankyněmi. Už nás to přešlo a pubertální kamarádský věci, který jsme zameškaly, si minimálně já užívám o to víc. Ta ironie.)



    Tak, další jednoduchý DIY projekt je na světě. Děkuji eshopu Ekokoza za poskytnutí surovin na barevný multifunkční balzám a milou spolupráci, která pro vás opět představuje možnost získat olej k objednávce zdarma - tento měsíc je to úžasný makadamiový (o kterém tu mimochodem brzy přistane článek). Stačí, když k objednávce nad 500 kč na eshopu Ekokoza připísnete kód "maka50ml" a kromě toho, po čem vaše srdce touží, k vám poputuje i makadamiový olej v hodnotě 128 kč. 


    Láká vás tento jednoduchý projekt? Co vy a multifunkční líčidla, používáte nějaká, popř. vynalezly jste si samy další možnost použití u jednostranně zaměřeného produktu? Máte zkušenost právě s Pot Rouge od Bobbi?

    Mějte se krásně,
    M.
    

13 komentářů:

  1. super věc... tyhle oleje jsem ještě nezkoušela, tak určitě zkusím... teď jsem objednávala z ekokozy..pak jsem tam vkládala ten kód na ten olej zdarma jak jsi tu psala, ale nikde se to neukázalo, tak asi nepřijde, nevím..možná jsem to napsala blbě :D....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Verko, pokud se Ti kod neuplatni, napis ho k objednavce do poznamky;)

      Vymazat
  2. Já sice vím, že všechny ty ingredience se dají použít na spoustu věcí, ale i tak se mi to nechce i s počtovným objednávat :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ppkud s tin clovek nedela jen jednu vec, tak se ve finale domaci tvoreni hodne vyplati, ale je treba to brat jako investici:)

      Vymazat
  3. Míšo já mám tyhle "barevné kelímky" a různé tinty moc ráda ale je fakt že jsou většinou dost drahé,ten Tvůj vypadá báječně a už dlouho mě lákáš na ten malinový olej,miluju maliny!:) A voní??:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky jsem "tintova" :) Malinovy olej voni hodne jemnounce, rozhodne to neni nejaka nesnesitelna sladarna:)

      Vymazat
  4. Míšo..., vypadá to naprosto ÚŽASNĚ!! Pořád jsem otálela, ale už to nevydržím....a pokusím se o nějaký parádní lektvárek. Jen se bojím, že nebudu mít tak krásné obrázky na kelímku, jako Ty :)
    Děkuji za tip...
    Krásný den...Kat....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kat, tak já jsem si jistá, že obal se Ti povede krásný, tohle fakt není žádné umění, ale čmáranice propiskou:) Ať se míchání vydaří!

      Vymazat
  5. Teda Míšo, ty vůbec,na to,že jsou prázdniny nezahálíš :-) Můžu se Tě prosím zeptat,jestli je ten malinový olej cítit nějak hodně po malinách. Už si na něj totiž brousím dlouho zuby /chci ho přidat do opalováku/ a Mitssuko na svém blogu psala o malinovém oleji z Manipury,že má šíleně sladkou bonbonovou vůni,která někomu může být až nepříjemná :-) Díky a měj se hezky...........

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haha, Marťo, ono to zahálení přijde, teď mě teprve čeká největší cesta:) Jinak malinový olej z Ekokozy nemá silnou vůni, jen jemný svěže ovocný závan, rozhodně to není nic vtíravého a sladkého:)

      Vymazat
    2. Ahoj Míšo, díky,tak to jsem ráda,protože silné ovocné,nebo spíš bonbónové vůně nemusím. Už jen pro ten vysoký UV filtr stojí malinový olej za vyzkoušení.....kdyby jen do opalováku :-) A pokud se někam tyto prázdniny ještě chystáš .............. tak šťastnou cestu !!!!!

      Vymazat
  6. Jsi proste uzasna! Asi neodolam, ale urcite nebudu litovat, stejne jako pri minule objednavce. Postupne si vybuduju zaklad pro vyrobu vseho mozneho a do normalni drogerky uz pomalu ani nevkrocim :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to na tom jsem podobně, také do drogérky téměř nechodím, i když teď přišly kupony z DM a rozjasňovacímu peru Lumi Magique od L´Oreal jsem neodolala:D

      Vymazat

Děkuji vám za každý váš názor a připomínku

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...