úterý 15. července 2014

Opalovací desatero III: Pokryj každý kousek kůže

Zdroj

    Netuším, co se na obrázku s plešatým pánem se spáleným skalpem píše, ale perfektně vystihuje téma dnešního článku. Podle dermatologů je jedna z největších chyb opalování (vlastně největší chyba, za předpokladu, že neděláte tu základní a na opalovák nekašlete) práve opomíjení určitých partií těla. Často zapomínáme na velmi citlivé části těla - každý den používáme oční krémy, ale použít opalovacé krém na oční okolí nenapadne každého. 


    1. Na co (dost možná) zapomínáte?

    Mezi nejčastěji opomíjené části těla patří uši, oční víčka nebo část obličeje mezi nosem a ústy, ve statistikách vedou ale také podkolenní jamky, podpaždí, zadní strana krku, vrchní strana chodidel (u opalování i jejich spodní strana, když jsme u toho), vrchní strana dlaní (to je moje zapomínací specialitka, ačkoliv o pigmentové skvrny a vrásky vážně nestojím) a u pánů potom v případě prořídlých kšticí i holé části hlavy. 

    Ochrana hlavy je kapitolou sama pro sebe; pokud si užíváte pěšinky, copy a další účesy, které kůži odhalují, můžu doporučit např. ochranný olejový sprej od Arganikare, popř. Niveu opalovací krém ve spreji - i když jím přestříkám vlasy, nevypadám bůhvíjak mastňácky. A nejvíc cool je stejně nosit klobouk.

   Pokud se vám představa ochrany vlasů (nejen) opalovacími prostředky nezamlouvá, třeba vás do toho dotlačí fakt, že melanom v oblasti krku a hlavy se dle studií šíří mnohem rychleji a častěji končí fatálně.
     
Ňamňamňam; zdroj
 
    2. Uši jsou potvory

    Uším se v podobně varovných článcích věnuje zvláštní pozornost, a to oprávněně. Risk propuknutí rakoviny totiž nehrozí jen "zvnějšku", potenciálně nebezpečné mohou být i záhyby z "vnitřní" strany. Podle nedávné studie je ucho třetí nejčastější lokací melanomu; v téměř 90% se melanom v této oblasti, pravděpodobně díky kratším vlasům, týká mužů.

   
    Jak jste na tom vy? Mažete vzorně veškeré odkryté části těla, nebo na některé zapomínáte? Mojí specialitkou jsou ruce, co je tou vaší? A chráníte před sluncem i vršek hlavy?
 
    Mějte se krásně,
    M. 


P.S. Zajímá vás tato tématika? Pokud jste nečetly první a druhý díl opalovacího seriálu, odkaz vás na ně přesměruje.

P.P.S. Zdrojem některých informací v článku jsou stránky skincancer.org a webmd.com.

19 komentářů:

  1. Me se vzdy spali ocni vicka a prave pesinka. Takze oci si licim, bez stinu to nejde a pesinku letos nejak skryju no.
    Giveaway

    OdpovědětVymazat
  2. Přesně ty části, které jsi vyjmenovala na začátku se mi (všechny) v minulosti spálily, tzn., že je všechny poctivě mažu :) Občas se mi ale stane, že když se nenamažu doma (nahá), ale až u vody, najde se nějaký spálený kousíček kolem plavek :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, mojí klasikou je ještě spálený proužek podél plavek na zadku - a to pálí jak mrcha!:)

      Vymazat
  3. Jo, uši jsem si spálila jednou a bylo to natolik nepříjemné, že se na to snažím nezapomínat. Jinak se mažu asi celkem poctivě... A občas si spálím prsty na nohou, to se mi zkrátka někdy podaří... :(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mně se to ještě naštěstí nepovedlo, ale určitě to žádná procházka růžovým sadem nebude:(

      Vymazat
  4. Snažím se mazat co nejpoctivěji, ale nárty a prsty na nohách občas opomenu....

    OdpovědětVymazat
  5. Tyjo, oční víčka by mě nenapadlo mazat :)) Hustý.

    OdpovědětVymazat
  6. Já se mažu celá včetně očních víček, i když občas mě to spíš štve, když se potím a pak mi ten pot smíchaný s opalovacím krémem teče do očí. Jednou se mi povedlo nenamazat si stehna okolo okraje plavek a parádně jsem se spálila. Od té doby jsem na ně nikdy nezapomněla, protože přetahovat si přes ta spálená místa oblečení byl fakt očistec.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Auvej:-/ Mně bohatě stačily spálený záda v Turecku - se sportovníma podprsenkama přes hlavu naprostá lahůdka, pálí to ještě teď, když si na to vzpomenu:)

      Vymazat
  7. Musím říct, letos jsem se o to UV záření začala hodně zajímat a dávám tomu větší péči. Hlavně díky tobě a těmto článkům jsem o mnohé chytřejší :-) Dříve jsem se mazala jen olejem s of 6, třeba jednou denně. Moje pokožka to v pohodě zvládala. Dobře se opaluji, podle té tvé jedné tabulky bych si řekla že jsem fototyp č. 3. Letos jsem se mazala of 15 a 10 a musím říct že to není zas takový rozdíl, oproti tomu, mazat se jen of 6. Jinak na některé části těla jsem někdy zapomněla a dost se mi to vyplatilo. Loni jsem jsem zapomněla si mazat nárty na nohou a pak jsem si je pěkně spálila, do bot to bylo velice nepříjemné a prakticky jsem žádné nemohla nosit. Naopak pozornost dost věnuji vrchní straně dlaní a očním víčkům, ty si mažu neustále. Často mě i ty víčka více pálí už během chvilky, takže si je prostě namazat musím.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem ráda, že jsou články užitečné:-) Já na oční víčka netrpím, alespoň máš tu výhodu, že na ně fakt nezapomeneš, já jsem, co se jich týče, pěkná zapomínačka:)

      Vymazat
  8. Jojo, pěšinka v hlavě zapomínačka...
    V Turecku jsem si jí spálila a to vám byla mega bolest =o( od tý doby stříkám

    OdpovědětVymazat
  9. Ten obrázek je reklama na prodejce aut, že prý prodávají i kabriolety. ;)

    OdpovědětVymazat
  10. Loni v Egyptě se mi po koupání se a šnorchlování mezi korály, vytvořil taky puchýř na uchu, tehdy mi to připadalo strašně směšné, protože poprvé, ale pro příště bych se proti tomu nejraději obránila.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Trošku komicky to asi vypadat musí:-) A taky to muselo být pekelně nepříjemné, mně stačí kouknout na tu fotku v článku, jau...:-/

      Vymazat
  11. ta pěšinka mě vždycky dostane :) jinak se mažu poctivě, ale ta víčka ne a podpaží teda taky nemažu, stejně ho nikde nevystavuju :) ani jedno se mi nespálilo

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já si podpaží ne spálila, ale opálila (velmi dohněda oproti zbytku těla) právě dneska, naštěstí to nepálí, ale vypadá to hloupě:D

      Vymazat
  12. na pláži mě hrozně pálila právě chodidla a uvědomila jsem si, že si je vůbec nemažu, tak jsem si říkala, jak by asi vypadala spálená chodidla, ale raději jsem si je zabořila do chladného písku :D já to jistím kloboukem a slunečníkem, bez toho bych u moře nepřežila.

    OdpovědětVymazat

Děkuji vám za každý váš názor a připomínku

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...