pátek 11. července 2014

Má péče o vlasy


    Jó, vlasy, koruna krásy. Svoje vlasy mám ráda(ne že by byly bůhvíjak oslnivý; ale tak nějak tam jsou, a bez nich by to bylo hodně špatný), přesto jsem jim zhruba do nějakých devatenácti téměř nevěnovala pozornost. Péči jsem moc neřešila, díkybohu jsem neřešila ani styling, takže jsem na sobě moc škody nenapáchala.

    Nyní chodím jednou za cca 6 týdnů ke kadeřnici na dobarvení kořínků a zastřižení konečků. Od přírody jsem špinavá blondýna; již necelý rok se nechávám o pár odstínů lehce odšpinavit. A od té doby, co chodím na zastřižení častěji, je na vlasech vidět tak obrovské zlepšení, že nechápu doby, kdy jsem odmítala kadeřnictví navštívit, co byl rok dlouhý.

    Vlasy se snažím rozmazlovat i doma, ale upřímně řečeno mě to nebaví (za což by kosmetickou blogerku ve čtrnáctém století ukamenovali). Naštěstí mám již déle oblíbených několik produktů, se kterými se ta nuda dá snést. 


    1. Šamponuju


    Že se tu objeví DIY šampon, to není asi žádné velké překvapení. Poslední dobou myji hlavu hlavně s ním a pořád mě to nepřestalo bavit. Spolu s marockým jílem je asi tím nejšetrnějším, čím jsem vlasy kdy myla.

    Šampon Daddy-O od Lush je moje velká srdcovka. Na to, jak je maličký, vyjde poměrně draho, také v něm není málo sulfátů, ale neobsahuje ani stopu silikonů a ta vůně fialek je naprosto nepřekonatelná. Drží ve vlasech až do dalšího umytí a občas si říkám, kolik lidí v MHD už jsem musela lehce šokovat, když jsem si se zasněným výrazem začala vlasy očuchávat. Ale tak vyberte si - fialky, nebo neodolatelná živočišná vůně zpoceného kravaťáka s nadváhou?


    2. Maskuju


    Na kondicionéry jsem dost líná, takže jsem přešla na maskovou politiku. Masku Arganikare, přesto, že má do přírodní daleko, jsem si oblíbila díky tomu, jak úžasně vlasy vyživí (a voní!). Je určená pro vlasy namáhané sluníčkem a mám ji od kadeřnice.

    K masce od Khadí mám takový zvláštní vztah. Na jednu stranu je maska opravdu skvělá, určitě se dočká samostatné recenze a vlasům se evidentně líbí, navíc se skládá z čistě přírodních prášků. Na druhou stranu mě prostě nebaví ten proces - vydržet s dost špinícím bahýnkem na hlavě dvacet minut, připravovat z prášku kašičku, pořádně smývat, oplachovat vanu (a okolí v průměru jednoho kilometru). Ještě že existujou audioknížky, s těma se to dá. 


    3. Hraju si s přírodou



    Podobná lenost se u mě začala projevovat i co se marockého jílu týče. Pořád si s ním myji vlasy ráda, pořád se mi moc líbí, jak po něm vlasy vypadají, ale sáhnu po něm jen pokud mám takovou tu musím-se-o-sebe-víc-starat náladu. 

    To na nějaký přírodní olej přijde řada téměř před každým mytím. Oblíbila jsem si zejména arganový, který je v péči o vlasy naprostou jedničkou, v závěsu se veze lehký jojobový. Půl hodiny před tím, než plánuji vlasy umýt, zkrátka trochu oleje vetřu do celých délek s důrazem na konečky. Od té doby, co to dělám, mám vlasy méně rozlítané a uhlazenější.


    4. Pečuju "po"


    Kdybych konečky po umytí něčím "neobalila", asi bych si samou nervozitou ohryzala nehty. Ráda sahám po Orofluidu, jehož vůně je prostě bezkonkurenční a malá kapka toho dokáže opravdu hodně. 

    Neustále při sobě nosím voňavý DIY balzám na konečky, který krásně voní a supluje mi oblíbené sérum Shine So Bright od Lush, které vám mohu vřele doporučit, nechcete-li se patlat s vlastním.


    6. Stajluju


    Když náhodou sáhnu po kulmě, musí to být fakt příležitost (a vlasy mi beztak natočené nedrží). Oblíbila jsem si ale slané spreje na vytvoření zmačkaných mořských vln - právě ten se ukrývá v lahvičce od růžové vody. Nedá se v mém případě mluvit o vlnách, spíš čistě o zmačkání, ale kupodivu to zmačkání nevypadá špatně. Mívala jsem drogérkový slaný sprej, nedělal pro mě ale absolutně nic, tak jsem si namíchala vlastní, na který brzy uvidíte návod. Pokud si teda vzpomenu, co jsem do něj před tím rokem všechno prskla. 

    Jasně, křída na vlasy není nic moc volba, ale když se vám barevné konečky líbí tak zoufale, jako mně, ale rozhodně byste to nechtěly permanentně, je to perfektní řešení. Na fesťáky i na šokování kamarádek. Dolů to jde při prvním mytí a světlé vlasy jsou samozřejmě výhodou. 


    Jak jste na tom s vlasovou péčí vy? Jste nadšenci, nebo - podobně jako já - spíše znuděnci? Čím pečujete a stajlujete a co je vaším top produktem?

    Mějte se krásně,
    M.

40 komentářů:

  1. super článek, jinak já o vlasy pečuju hodně a to hlavně kvůli tomu, že je mám hodně jemné - takže se celkem dost třepí. no a když je ještě chudáky trápím melíry, tak je to něco. Výrobků mám doma hodně, ale nedám dopustit třeba na masku Gestil Wonder :)
    Once Upon a Time

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. O té jsem už slyšela, asi jí budu muset zkusit už jen kvůli tomu krásnému obalu:)

      Vymazat
  2. Na tu slanou vodu se těším, četla jsem o tom teď nedávno (pro mě naprostá novinka, jako kosmetická blogerka se stydím až za roh), a zaujalo mě to. Takže šup sem s tím, když už se letos k moři asi nedostanu :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já kdybych měla vyjmenovat svoje hříchy jakožto kosmetická blogerka, asi by mě ukamenovali:D Ale návod bude brzy:)

      Vymazat
  3. Prosímtě, odkud máš ty svoje křídy? Docela bych nějaké ráda zkusila...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Terko, z nějakého běžného papírnictví za pár kaček :)

      Vymazat
  4. Ahoj Míšo :-) já používám zatím levandulový přírodní šampon,co jsem koupila na fleru, ten kombinuji s tuhým šamponem (také z fleru), ten ale nedávám přímo na vlasovou pokožku,protože se pak hůře smývá a vlasy zůstanou jakoby navoskované. To sice zase dělá z mých přirozeně se vlnících vlasů opravdu hodně vlnité a vlny navíc krásně drží,ale ve výsledném efektu vypadám spíš,jako zmoklá slepice. Zatím jsem si tedy tuhý šampon na celé vlasy netroufla dát a stejně pak při druhém mytí používám raději tekutý šampon,abych zbytky případného voskového efektu odstranila. Máš třeba ty nějaké zkušenosti s tuhým šamponem???? Pak používám moc ráda mezi prvním a druhým mytím kokosový olej (zbožňuju vůni kokosu), někdy si dávám na vlasy jojobový olej a teď v poslední várce z ekokozy jsem obdržela k nákupu arganový olej,takže po přečtení tohoto článku se vrhnu příště na něj. No a momentálně si celkem čerstvě vyrábím DIY tekuté mýdlo a chystám se i na šampon. Tvůj recept mě prostě nalákal a nákupy na fleru,co se levandulového šamponu týkají už začínají jít do závratných výšin :-) Asi za 115ml šamponu,který používá celá rodinka (čtyři členové) :-) se vždy rychle zapráší a cena vyjde na 135,-Kč Je mě jasné,že suroviny použité v receptu nepřijdou levně,ale pořád si myslím,že bych snad ten svůj šampon mohla vyrobit levněji a možná i ve větším množství, co myslíš??? Díky za super článek a přeji fajn víkend!!!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marťo, já mám moc ráda tuhé šampony od Lush (hlavně šampuk New - příteli spasil vlasy a šampuk Jumping Juniper - úžasně voní), ty ale třikrát stačí přejet po vlasové pokožce a umyju si s nimi celou hlavu včetně délek, neobsahují vosk a vlasy jsou po nich skvělé:) Ale taky preferuju tekuté šampony, tyhle volím spíše na cestování, i když přítel se s ničím jiným nemyje:)

      Jinak taky si myslím, že ve finále šampon vyrobíš levněji:) Spousta surovin se dá i vypustit (že čtyřky skvalen, kolagen, protein a keratin určitě nemusíš použít všechny), nevíc je výhoda, že si můžeš všechno přizpůsobit sobě - EO, množství oleje... Přeju hodně štěstí s mícháním, budu ráda, když dáš potom vědět, jak se šampon zamlouvá!:) A arganový olej na vlasy určitě zkus, mám ho na ně raději než kokosový i jojobový:) Plánuji mu už delší dobu napsat samostatný článek.

      Vymazat
    2. Hezký den Míšo :-) děkuji za tip na tuhý šampon :-), kdyby fungoval tak dobře,jako tekutý a ve finály nevypadaly vlasy navoskovaně,bylo by to super a jak píšeš, na dovolenou nemá chybu :-) Do výroby tekutého šamponu se určitě pustím ....... na naše spotřeba už začíná být opravdu závratná a ani mě nebaví pořád myslet na to,abych včas napsala další objednávku :-) Jen mě ještě doma chybí nějaké vychytávky (např.ten kolagen,nebo protein atd.) Mám zatím jen kyselinu mléčnou a glycerin do mýdla :-)

      Vymazat
    3. Tak do příští dávky;) Ono i samotný základ je skvělý, třeba jen s nějakým EO, velmi šetrný a jemňoučký, to, co jsem tam přidávala, je už je jen "třešnička na šamponu" :)

      Vymazat
    4. Já si právě včera zkusila jen tak umýt vlasy pouze mýdlovým základem, smíchaným se sojovým olejem, glycerinem a pár kapkami levandulového oleje a i tak se mě zdálo,že moje vlasy na něj reagují mnohem lépe,než na drahé značkové šampony z drogerky. Když ho malinko vylepším (ale tento základ byl myšlen spíše jako tekuté mýdlo),tak myslím nebude co řešit a tím pádem budu mít další věc,kvůli které nemusím hned na nákup,když dojde.........což je také jeden z důvodů,proč to dělám (samozř.hlavní důvod je ten,že vím,co si do šamponu,nebo do ostatních výrobků dám a také to,že je šitý mě na míru) :-) Hezký víkend Míšo !!!!!!!!!!

      Vymazat
  5. Náhodou máš krásné vlasy. Nebo určitě aspoň na fotce. Já se teď snažila vyfotit vlasy pro článek o henně a ač normálně vypadají tak nějak jako normální upravené vlasy, tak na fotce vypadají tu mastně, tu vypadám plešatě, fakt už nevím. :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A zapomněla jsem odpovědět na otázku - o vlasy se starám tak nějak běžně, aby to pořád byly pěkné vlasy, ale nevěnuju jim asi pořád ještě tolik péče, kolik by chtěly. A stejně, čím míň se o ně starám, tím lépe pak vypadají... :))

      Vymazat
    2. An, děkuju, no ono vyfotit si vlasy dá strašný práce, jak já se u toho vztekala! Jinak taky ten pocit mám, čím méně dostávají zabrat různými přípravky, tím líp:)

      Vymazat
  6. Já tvrdím,že všeho moc škodí.A to i u vlasopéče.Takže šampon a maska.To stačí.Ale čeho si v péči o vlasy nejvíc cením je pravidelné zastřihování konečků co 6 týdnů.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak s tím souhlasím:) Já jen nutně potřebuju ještě mazat konečky, na to už jsem si vyvinula závislost:D

      Vymazat
  7. Míšo máš krásné vlasy, vypadají tak zdravě! A Tvoje péče se mi líbí, je taková vyvážená a nepřeplácaná. PS: Je nějáká možnost získat ten Tvůj skvělý domácí šampon? Zjišťuju, že ho asi vážně nutně potřebuju :o)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, Radu! Ale šampon zatím nevyrábím:)

      Vymazat
  8. Tyhle články miluji! Musím říct, že máš vlasy opravdu krásné a už podle fotek zdravé,lesklé a pevné,což je asi snem každé z nás! :) Lush šampon budu muset někdy vyzkoušet,protože ta vůně podle popisu zní vážně lákavě! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky!:) Lush šampon je asi ta nejhezčí věc, co jsem kdy k nosu dala, mít takovej parfém, jinej nehledám:)

      Vymazat
  9. O vlasy asi nepecuji tak jak bych mela, ale aktualne zkousim myti sodou a jablecnym a zatim parada. Tvuj sampon je mi inspiraci a zrovna ke mne miri zasilka z ekokozy ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ocet jsem zkoušela a byla jsem s ním spokojená, ale vlasy mi držely ten zápach a přítel moc nadšený nebyl:D Ať se míchání daří!:)

      Vymazat
  10. Na vlasy používám věci od Khadi a jsem spokojená.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Khadí je bezva:) Jen tu trpělivost bych k tomu potřebovala:D

      Vymazat
  11. já používám jenom šampón a kondiš (bez něja bych ty svoje husťáky nerozčesala), občas nějakou tu péči před foukáním, teď jsem dostala od sestřenky Orofluido, tak jsem moc zvědavá :) a v první řadě bych teda potřebovala ostříhat, už mám vlasy pod prsa a jednak jsou těžké a neforemné a hlavně v létě je to děs...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mně rozum taky velí stříhat, vlasy už mám dost dlouhé a je pod nima úmorný vedro, ale jsem na ně tak citově vázaná, že se pořád jsem schopná rozloučit jen s těma dvěma-třema centimetrama naráz:)

      Vymazat
  12. A ty olejíčky před mytím vlasů dáváš na mokré nebo na suché vlasy??

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Baruš, na suché:) Vlhké by to asi vstřebaly lépe, ale na to jsem už moc líná:D

      Vymazat
    2. Aha, právě většina lidí tvrdí, že když dáš olejíček na suché vlasy, tak že je to ještě více vysuší, tak jsem chtěla vědět, co je na tom pravdy :)

      Vymazat
  13. ježiš , miška vy máte krásne vlasy! ja sa o tie svoje starám iba tak že si ich umyjem šampónom od lushu , dám si masku a to je všetko.ale zakladám si na pravidelnom zastrihávaní končekov.divné je že , mám husté vlasy po pás , čo nekrepovatia .ešte pred pár rokmi som kvôli vlasom trávila v kúpeľni tri hodiny a výsledok ? úplne strašné , riedke a krepovité vlasy.takž v mojom prípade sa viac osvedčil minimalizmus.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kajo, děkuju! Také jsem zastánkyní spíše minimální péče, ačkoliv z článku, ve které je toho nafoceného hodně, to tak nevypadá:) Vlasy až po pás jsou mým snem!

      Vymazat
  14. Ahoj Míšo,
    To je super článek, vlasy máš nádherné!
    Můžeš mi prosím napsat ingredience do toho šamponu, co sis vyrobila, nejde mi to přečíst, moc děkuju!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Hanko, všechny ingredience a postup najdeš v samostatném článku o šamponu, na který se dostaneš kliknutím na odkaz v článku;)

      Vymazat
  15. Pekné vlasy. Dobrý článok. Tak ja som si na vlasy ešte tie správne výrobky nenašla, preto sú také aké sú :/

    OdpovědětVymazat
  16. Vlasove produkty mam rada a o vlasy celkovo sa rada staram. Pouzivam sampon,kondicioner a olej pred fenovanim vlasov obcas aj po kedy ako. Masku sa snazim aplikovat na vlasy aspon raz tyzdenne minimalne na 5 az 10 minut pre lepsi efekt a na konceky vlasov to fakt zabera. Moj top produkt je maska Intensive nutriactive mask od Vitalitys. A tiez je skvely olej na vlasy od Avonu s marockym arganovym olejom.

    OdpovědětVymazat
  17. Prosímtě a ten balzám na konečky patláš na vlasy kdy a jak? i na sucho??

    OdpovědětVymazat
  18. Ahoj Miško, máš opravdu krásné vlasy a určitě se v péči inspiruji :) Můžu se jen zeptat, ke kadeřnici chodíš v Praze?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Janíku, děkuju! Ke kadeřnici chodím ale ve svém rodném pidiměstečku u Pardubic;)

      Vymazat
  19. Na těch fotografiích máš krásné vlasy. Mé vlasy jsou velmi jemné. Mohu použít pouze organickou kosmetiku. Totéž platí pro kůži.Zjistila jsem však, že největší rozdíl, který jsem viděla, bylo, když jsem začal jíst zdravější a jíst dostatek bílkovin a vitaminů.Dodržuji zásady v takovém ebooku, koterý jsem si stáhla z internetu a moje vlasy se pomalu zlepšují.Vím, že nikdy nedosáhnu super husté a pevné vlasy kvůli genetice,tak jsem ráda pro každou změnu. Ebook se nachází zde, pokud má někdo zájem https://www.volluma.sk/10-STYLINGOVYCH-TAJOMSTIEV-PRE-ZENY-S-RIEDKYMI-VLASMI

    OdpovědětVymazat

Děkuji vám za každý váš názor a připomínku

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...