pondělí 21. července 2014

DIY: Sea Salt Spray na vlny jako od moře


    Po roce jsem si vyráběla nový "sea salt spray" - slaný sprej, který z vás udělá malou mořskou vílu. Nebo velkou, to je jedno. Kouzlo spočívá v tom, že i člověk znavený městem, prací a aktuálním vedrem s pomocí kouzelný vodičky vypadá, jako by mu po koupačce v moři slaný vlasy slepil a zvlnil vítr.

    A protože jsme určitě každá alespoň někdy chtěla bejt nejlepší kámoškou Ariel, celý postup jsem pro vás nafotila. A ne jednou - poměry jsem musela dvakrát přehodnotit, páč jsem hlava děravá a za boha jsem si nemohla vzpomenout, kolik soli jsem použila minule. Jedná se ale o tak jednoduchý a rychlý recept, že jsem dokázala sprej dovést k dokonalosti, ani mi umyté vlasy zabalené v ručníku nestačily z poloviny vyschnout.


    Budete potřebovat:
  • převařenou vodu, ještě teplou (kvůli lepšímu rozpuštění soli)
  • sůl (ideálně samozřejmě mořskou, a to nejen kvůli názvu; u nás se momentálně ztratila)

    Tady by se člověk mohl zarazit. Ale vyšperkovanější sprej bude, přidáte-li:
  • aloe vera gel - např. zde
  • arganový olej - např. zde
  • esenciální oleje (já použila citron a grep)
  • třpytivý pigment


    Postup...
    
    ... je jasný. Nejprve pořádně smíchejte v nádobce ještě teplou vodu se solí, následně přidejte gel aloe vera, který vlasy vyživuje a trochu zmírní tu slanou vodu. (Mimochodem, nezkoušely jste některá používat gel aloe vera místo bezoplachového kondicionéru? Dělá to tak jedna z asijských bloggerek, která má vlasy fakt pěkné. Plánuju to vyzkoušet už tak sto let.) Přikápněte arganový olej pro výživu a ochranu, pokud se vám líbí sem tam záblesk, přes papírový trychtýř přisypte třpytivý pigment a doplňte oblíbenými esenciálními oleji. Já jako citrusomil jsem zvolila kombinaci grep a citron (a při psaní článku si neustále čichám k vlasům), opět ale varuji tmavovlásky, že citronový esenciální olej v kombinaci se sluníčkem může lehce "šisovat". 

    A protože poměry jsem odhadovala dle lahvičky, rozhodla jsem se, že budu děsnej umělec a po dlouhý době jsem otevřela Malování. Můžu vám říct, že i jako čtyřletá jsem to zvládala líp, a včelka v logu blogu zůstává nadále mým nejvyšším počítačovým uměním, každopádně účel snad pseudolahvička plní dobře.


    Na závěr stačí přelepit etiketu spreje od Avonu svojí vlastní a jít na věc. Četla jsem spoustu různých postupů, co se vytváření mořských vln týče, mně se nejvíce osvědčilo cáknout slaný sprej na ještě dost vlhké vlasy, promačkat, rozdělit na pár částí a smotat do "šneků", které připevním pinetkami až do úplného uschnutí. Někomu stačí vlasy jen namačkat, na ty moje je to buhužel krátké. Jinde jsem zase četla, že po přestříkání slaným sprejem ještě přichází na řadu kulma (to mi přijde trochu jako vražda vlasů), jiným zase vyhovuje práce s již úplně suchými vlasy... Řeknu vám, že styling je pro mě osobně mnohem těžší, než výroba samotného spreje. 
   
  

    Co vy a sea salt spray? Namíchaly jste si vlastní, nebo máte nějaký kupovaný? Láká vás toho DIY? Po čem by voněla vaše kouzelná vodička? A lahodí vůbec pomačkané, neupravené zvlnění vašemu oku?

    Mějte se krásně,
    M.

38 komentářů:

  1. není nějaká verze pro extrémně se mastící vlasy?

    OdpovědětVymazat
  2. Milá Míšo,

    super recept. Teď už aspoň vím, kde jsem udělala chybu - jednou už jsem tenhle sprej totiž dělala. Ale zalila ho jen studenou vodou, takže sůl zůstala solí, což se jednoduše na vlasy nedá:-D. A s argaňákem to musí být super kombinace:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Luci, taky jsem tak vloni začínala, a že mi trvalo přijít na to, v čem jsem udělala chybu:) Teď už se povede!

      Vymazat
  3. Nici tento sprej vlasy? Vidila jsem miliony navodu na pinterestu - holkam to vzdycky desne sluselo, ale ja se nikdy neodvazila to zkusit, ponevadz co se tyce vlasu, jsem uzkostne opatrna :D na zaklade Tvych clanku jsem si ted z Ekokozy objednala kilo marockeho jilu, tak jsem zvedava, az prijde :) ale toho sea salt spreje se proste trochu desim...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Blani, neřekla bych, že by vlasy sprej nějak ničil, nebála bych se:) Ať se s marockým jílem daří!

      Vymazat
  4. Jsem asi jediná, pro kterou tyhle spreje nejsou - u moře totiž vždycky vypadám jako největší..no...prostě jako debil! :D (kéž by mořská panna! nebo ležérní surfařka!)
    Z vlasů se mi udělají tři slepený prameny připlesknutý k hlavě a nejde to ani rozčesat, takže jsem ráda, když ve zbytek roku tento "plážový look" nemám :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To já si zase mořský vlasy užívám, protože jak je rok dlouhej, vlasy mám rovný jak hřebíky a jenom sůl s tím něco udělá:D

      Vymazat
  5. Já mám vlasy vlnitý od přírody a slaná voda mi s nima takovýhle kouzla (jakože by ty vlny byly ještě lepší) nedělá :/ Naopak mi je mořská voda narovná a zplihne, takže když vlasy uschnou, jsem jak Morticia Adams.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No nekecej, tak že by vlasy rovnal, ro jsem ještě neslyšela:)

      Vymazat
  6. Myslíš, že by se dala nahradit obyčejná voda růžovou? Potřebuju se ji už nějak zbavit :))

    OdpovědětVymazat
  7. No a kde jsou nějaký fotky toho stylingu? :-)
    Jana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No vidíš, Jani, to bych možná mohla přidat... Tak příště, až si budu vlnky dělat, zkusím vyfotit:)

      Vymazat
  8. Salt sprej nemám :) Ale ze slané vody jsou vlasy pěkný, ale taky bych ráda viděla výsledek před a po :)
    http://veru-life.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  9. Jupí jej, díků dík. Jdu se do toho pustit!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dej potom vědět, jak se sprej povedl!:)

      Vymazat
  10. Takže tý soli je tam fakt asi čtvrtina objemu? Přijde mi to hodně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky jsem nad tim premyslela... mimochodem - nevysusuje ten sprej vlasy?

      Vymazat
    2. Když jsem přidávala soli méně, nebyl efekt takový, alespoň ne na mých vlasech, dá se to samozřejmě přizpůsobit. Není to rozhodně na každodenní styling (to ale dle mého názoru žádný styling), protože sůl odvádí z vlasů vlhkost, ale aloe vera a arganový olej by měly ten šok lehce zmírnit a po klasické péči s maskou vypadají vlasy jako vždy:)

      Vymazat
  11. akurát sa ho chystám vyskúšať len nemám arganový olej, myslíš, že by sa dal nahradiť kokosovým? váham, či to nebude vadiť kvôli tuhnutiu kokosového oleja.. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zuzko, kokosovým rozhodně ne! Ve spreji by ztuhnul. Pokud nemáš arganový, klidně kápni olivový, jojobový, mandlový, mrkvový... Cokoliv kromě kokosového:)

      Vymazat
    2. uff, ešte že som to s ním nespravila! :D ďakujem za rýchlu odpoveď a idem na to :)

      Vymazat
  12. lákalo mě to do té doby, než jsem jela k moři a zjistila, že moje vlasy a sůl vážně nejde dohromady :D to cosi, zkrepatělé a lepkavé, co jsem měla na hlavě ještě po umytí vlasů normální vodou a šamponem už nechci nikdy vidět :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :D Jo, buď je to ze strany vlasů těžká láska, nebo velkej hejt:)

      Vymazat
  13. Tak jsem udělala sprej dle návodu se čtvrtinou soli a ta se v te horké vodě ne a ne úplně rozpustit... A nakonec mi to ucpalo ten rozprasovac :( čím to mohlo byt, ze mi ta sůl zůstala na dne?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ello, řekla bych, že bude záležet na kvalitě soli, je možné, že mořské soli se nasytí voda rychleji než té, po které jsem byla donucena sáhnout já...

      Vymazat
  14. Tak sem ted domichala sprej a nejak se mi tam ten aloe vera gel srazil a zustava na dne, je to na skodu nebo nevis co s tim??? Mam to zkusit treba rozmixovat nebo tak? :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Domi, jaký jsi použila aloe vera gel? To sražení je tedy zvláštní, aloe je v podstatě vodní složka... Asi bych zkusila přidat více obyč teplé vody, ale těžko říct:-/

      Vymazat
    2. http://m.lookfantastic.com/jason-aloe-vera-98-moisturising-gel-120ml/10546528.html

      Tenhle..ale koukám teď,že už je vlastně půl roku prošlej,protože měl trvanlivost 18 měsíců..může to být tím? :-/ nevím teď,jestli to mam před použitím vždy protřepat a rychle nanést(ale aby mi pak ve vlasech nezůstaly nějaký cucky toho gelu...) nebo tu směs nějak přecedit a zbavit se toho úplně...

      Vymazat
    3. Domi, já bych se toho zbavila, vypadá to, že právě ta prošlá expirace by toho mohla být příčinou, jinak mě fak nic nenapadá:-/

      Vymazat
    4. Okej,to bude asi nejlepší, tak díky za rady :-) a ještěže jsem si toho u toho gelu všimla teď,protože sem to chtěla v sobotu přidávat do toho tvého multifunkčního pleťového krému a dát ho jako dárek.....:-D

      Vymazat
    5. No to teda jo! Je vidět, že všechno zlý je pro něco dobrý:)

      Vymazat
  15. Určitě vyzkouším! Mám doma See Salt kupovaný a efekt to dělá pěkný...ale domácí je domácí. Ingredience už mám díky tvým DIY doma. Z ekokozy mi už dorazily dva balíčky :D (doufám, že za to máš od nich alespoň nějakou odměnu) - tvoje domácí výrobky miluju (ikdyž jsem toho zatím moc nezkoušela) a moc moc děkuju za návody!!! Ráda si občas něco umíchám, ale vymýšlet poměry kolik čeho, na to nemám. Od včerejška pěju ódu na Hennu z Ekokozy (mám odstín granát) - mám hodně tmavě hnědý vlasy, který většinou nic nepřibarví...ale tohle, to je pecka. A ta kvalita...Celý den si v práci vlasy hladím :D
    Ještě jednou díky! Marťaska

    OdpovědětVymazat
  16. One pÉ'rticular of the quad marrakech denison state easiest approaches to do that is to retain the intricacy of design and intimacy
    of space found in Muslim architecture, but also partially wrong.
    Onе particular of the mornings of your holidays in Marrakech, pгioг to it receivеs as
    well sizzling and ahead of theÒ¯'re flooded by other tourists.
    Morocco tours and holidays enable the quad marrakech denison state
    people to be able to find a fire in the grate. These traditions can still be completely uncreative and have
    a look yourself.

    Feel free to surf to my weblog ... wikimarketing.ru ()

    OdpovědětVymazat
  17. Ahoj, myslis, ze muzu vynechat aloe vera gel nebo mas nejaky napad cim ho nahradit? Dekuju

    OdpovědětVymazat

Děkuji vám za každý váš názor a připomínku

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...