středa 23. července 2014

DIY: (Roll-on) parfém


    Do výroby vlastního parfémku jsem se naprosto zamilovala. Co je lepšího, než jednoduchý proces, díky němuž budete mít za pět minut vůni dle svých představ? (Napadá mě snad jenom hruškovej cider, ale to ze mě mluví jaterní dietka.) Nejdéle zabere tvorba etikety (gelovku mám napatlanou až za ušima) a navíc se jedná o jeden z nejpůsobivějších dárků, co se DIY kosmetiky týče. 


    Budete potřebovat:
  • základ na výrobu parfému (např. za 70 kč zde)
  • esenciální oleje dle vlastního nosu
  • vhodnou nádobku (roll on zde, rozprašovač určitě každý doma najde:))

    Postup...

    ... uvádím jen pro úplnost, abyste si nemysleli, že mám pocit patentu na mozek, když něco tak jasného sepisuju:) Smíchejte jedno s druhým, tadá. Podle toho, jak silné vůně chcete docílit, použijte na celou směs 8-20% voňavých EO, já dávám odhahdem nějakých 15-20% (páč když už vůně, tak pořádná). 


    Na celém DIY je hned po piplačce s etiketou (bez které se beztak asi většina normálních lidí obejde) nejtěžší přijít na voňavé složení. Já jsem čichala asi deset minut k různým variacím všech mých lahviček, až jsem si připadala jako na letišti po návštěvě duty-free (občas se divím, že se kolem mě před nástupem do letadla nevznáší růžovej obláček). Nakonec jsem samozřejmě skončila u citrusů s parfémky mandarinka-hřebíček-citron a citron-grep. Zvláště ten první očuchávám pořád.


    Pro sebe si s dvěma roll-ony zatím vystačím, ale zábava nekončí a budu míchat verze na obdarovávání. Kreativitu posouvají díky nekonečné možnosti voňavých variací parfémky na další level, což se mi hrozně líbí.


   Z jakých vůní by skákal radostí do vzduchu váš nos? Zaujala vás tato alchymie? Vyrábíte nebo hodláte vyrábět domácí parfémek? A kamarádíte se s roll-on verzemi?

    Mějte se krásně,
    M. 


P.S. Parfémky jsou mým dvoustým článkem na blogu. 200, to už je číslo!:)



21 komentářů:

  1. Tohle je tak jednoduché, že bych to mohla zvládnout i já. :-) Kombinace mandarinka-hřebíček-citron zní dobře, ale taková by se mi líbila hlavně v zimě. Teď bych nejradši nějaký květinový parfém - nejlépe šeříkový, případně fialkový a ráda bych ho namíchala s něčím "zeleným".

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Extrémně jednoduché! Ale určitě bys zvládla i vše ostatní:) Souhlas, že ten hřebíček z toho dělá zimní vůni, takže teď rolluju citronem s grepem:) Na květinky musím rozšířit arsenál - z těch, co mi voní, tu mám jen levanduli a na tu v parfémech moc nejsem:) Fialka, mňam!

      Vymazat
  2. Miško, gratuluju k dvoustému voňavému článku :-) Senzace, jak je to jednoduché. Do toho se určitě pustím. Jsem také spíš na vůně citrusové v kombinaci s kořeněnou ........... tedy citrus,mandarinka a hřebíček by mohlo být to pravé. Mám tedy doma místo mandarinky sladký pomeranč,ale to by snad nemělo vadit. Potom miluju lemongrass, verbenu, citronovou trávu, limentku, zelený čaj ............. ani nevím,bude toho asi víc. I když je to ještě s velkým předstihem,tak letos na vánoce to vidím s dárky jako jeden velký DIY balík se vším možnám pro mé blízké ........... a ani nebudu muset do obchoďáku :-) Máš zkušenosti,jak taková vůně dlouho vydrží a jak je intenzivní,nebo jsi teprve ve stádiu testování?????

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Koukám, že máme hodně podobně laděné nosy! Voní mi úplně to samé:) Jinak vůně vydrží hezky dlouho díky kvalitnímu základu, já jí na sobě cítím i po třech hodinách, potom asi dále mé okolí.

      Vymazat
    2. Miško, díky za odpověď. Zítra musím udělat pár objednávek na moji další výrobu promé kamarádky, tak objednám zrovna i nádobky na parfémek a ten základ na ekokoze. Já jsem vlastně takto na vůně laděná odjakživa, ani časem se to nemění :-) Jako 17-náctiletá holka jsem milovala jednu vůni od Adidasu (právě základ by citrusový), bylo tam ještě něco navíc,ale nevím co. Vůně byla úžasná,vydržela celý den a hodila se na sportování (hrála jsem vrcholově voliš a tak jsem vůně musela volit decentně) ........... tehdy jsem si nakoupila flakonky do foroty,ale pak došly a vůně už se bohužel léta nedělá ........ ještě teď ji cítím :-) No a jinak mě hodně voní toaletka verbena od Lóccitane, k té se pořád vracím :-)

      Vymazat
    3. Jo, člověk by tam mohl nakupovat pořád:) Já jsem zase závislá na Versense od Versace, to bude asi podobné!

      Vymazat
  3. Parád, musím někdy vyzkoušet!!! :) Děkuji za tip ;)

    OdpovědětVymazat
  4. To ní ale až neskutečně jednoduše. V tom musí být nějaký háček :). Já vždycky říkám, že v jednoduchosti je krása a tyhle parfémky to jen potvrzují.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, rozhodně jedno z těch nejjednoduších, ale nejefektnějších DIY:)

      Vymazat
  5. Miško, za kolik mi jeden umícháš na přání? :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haha, Kami, Tobě nějakej přinesu nad nějakej další Mangaloo drink;)

      Vymazat
  6. Roll-on verze se mi líbí :). Týjo, to je super nápad udělat si svůj vlastní parfém :)
    http://veru-life.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  7. Chystam se na vyrobu parfemu na olejove bazi (jojobovy olej) a zatim o vonnych kompozicich premyslim takto:
    santalove drevo + ruze + ylang-ylang
    nebo santal + ruze + ylang + mandarinka
    nebo santal + ruze + ylang + trochu maty
    Jeste nevim, nektere EO jsou teprve na ceste, tak budu teprve ocichavat :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Všechny zní krásně, hlavně růži miluju:) Jen máta je dost výrazná a mně s ní vždycky ujede ruka:D

      Vymazat
    2. Doporučuju si do lahvičky s mátou dokoupit pipetu a máte po problému ;-) Já je mám i ve všech dražších olejích.
      Monika

      Vymazat
  8. Ach, tak toto musím vyskúšať. U mňa by to vyhrala vanilka, lebo ja som taká sladká :D
    Môžem ti napísať, že som do teba "buchnutá"? Bez tvojho blogu by bola moja existencia neúplná...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haha, tak takovou poklonu jsem ještě k blogu nedostala!:D

      Vymazat
  9. ahoj, tak to jsi mě teda hodně nalákala něco taky zkusit :) chtěla jsem se zeptat - esenciální olej můžu použít normálně tento: http://www.eshop.ekokoza.cz/vyroba-mydel-a-kosmetiky/vune-esencialni-oleje-extrakty-a-maceraty/kompletni-seznam-vuni-a-eo-pro-rychle-objednani/esencialni-oleje-a-vune-10ml.html?listtype=search&searchparam=esenci%C3%A1ln%C3%AD%20oleje nebo i nějaký jiný normálně co se dává do svíček? nebude to na kůži vadit? a nevíš kde bych kdyžtak koupila ten rozprašovač? díky :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Barčo, DIY určitě zkus, je to zábavné:) Jinak co se Tvého dotazu týče - rozprašovač určitě pořídíš na Ekokoze nebo na Tvořivém světě, a vůně, které píšeš, jsou určitě v pořádku:)

      Vymazat
  10. Já jsem někde četla, že aby parfém byl parfém, musí se nechat zmrznout v mrazáku a zase rozmrznout. Ale když to funguje i takto, tak bych se o to nepokoušela. Jen se chci zeptat, pro jistotu, když teda 15-20% té esence, znamená to tedy 15-20ml esence na 100ml základu pro výrobu parfému a smíchat? Takhle je to myšleno? Množství si jinak, samozřejmě, přizpůsobím. Právě, že se mi líbí, jak je to malé a že si může udělat člověk víc druhů, asi není moc zajímavé vonět měsíce pořád stejně... Je to tedy tak, jo? 100ml základu plus 15-20ml esence? Díky. Saša

    OdpovědětVymazat

Děkuji vám za každý váš názor a připomínku

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...