úterý 1. července 2014

DIY: Ideální šampon (ft. Ekokoza)


    Najděte si běžně dostupný šampon, který neobsahuje parabeny ani sulfáty, vlasy vyživí, ale zároveň nejsou hned mastné, a jako třešničku na vlasovém dortu (zkuste si představit, že ten dort je něco, co fakt chcete) podporuje růst. Nenacházíte? Není nic jednoduššího, než si ho vyrobit!


   Ingredience (dnes více modifikovatelné, než jindy):
  • BIO základ pro výrobu šamponů (když jsem ho uviděla na Ekokoze v novinkách, měla jsem chuť hodit oslavný salto) - zde
  • arganový olej - zde (dočtěte na konec článku pro možnost získat arganový olej zdarma)
  • olivový skvalen - zde
  • rostlinný kolagen - zde
  • keratin - zde
  • ovesný protein - zde
  • esenciální oleje dle výběru - já z níže uvedených důvodů zvolila mandarinku, citron, heřmánek
  • přírodní barvivo - zde


   Postup

    To podezřelé "není nic jednoduššího" z úvodního odstavce jsem myslela vážně. Máte-li kvalitní základ na šampon, celá výroba se vám změní v zábavné míchání, na kterém není téměř co zkazit - stačí přidávat další ingredience ve vhodném poměru.

    Mně, ačkoliv si vlasy myji obden, bylo od začátku jasné, že do šamponu přijde arganový olej. Pokud do googlu zadáte něco ve stylu "best oils for hair", arganový olej najdete v každém seznamu. Vlasy vyživuje, usnadňuje jejich rozčesávání, dodává jim lesk a pokud vaše vlasy vstávají, jen vyslovíte slovo "elektřina", olej by je měl zkrotit. 

    (Mimochodem, pamatujete na super paní z článku o marockém jílu? Videa má celkem dvě. Z toho druhého se zdá, že nejenže je arganový olej naprostý zázrak, co se péče týče, zároveň je asi i velmi uspokojivým milencem.)

    Základ na výrobu šamponu jsem s olejovým pokladem smíchala v poměru 4:1, podle své kvality vlasů si samozřejmě každý s poměry může pohrát.


    Jako další přišly na řadu složky ve vlasové kosmetice velmi efektivní. 

    Olivový skvalen je známý zejména pro své geniální anti-aging účinky v pleťové kosmetice, nemělo by na něj být ale zapomínáno ani z hlediska našich korun krásy - vlasy velmi intenzivně vyživí.

    S keratinem se pravděpodobně každý moc dobře zná. (Dle mých zdrojů) nechvalně proslulé keratinové kúry v salonech mu moc dobrou reklamu nedělají, což je obrovská škoda - najděte si jinou ingredienci, která vlasy tak perfektně hydratuje a chrání před horkem a škodlivými vlivy vnějšího prostředí obecně. (Nehledejte, je to marný.)

    Rostlinný kolagen budete milovat zejména tehdy, když chcete, aby vám vlasy rostly pěkně zdravé a silné. Topicky aplikovaný má navíc výbornou schopnost zachraňovat konečky, které už vypadají, že natáhnou bačkory, předchází i nadměrnému padání vlasů.

    Ovesný protein je tak nějak all-in-one. Snižuje poréznost vlasu, tím pádem předchází ztrátě přirozené vláhy, vlasy jsou jaksi uhlazenější, rostou silnější. Aby také ne - vlas je zhruba z 91% tvořen z bílkovin, a nějaká ta vnější pomoc od podobnýho kámoše se vždycky hodí. 


    U všech těchto ingrediencí se většinou udává jako ideální 1-5% podíl na směsi (u olivového skvalenu i více), já na svých 100 ml dávala ode všeho plus minus 4 ml, skvalenu potom dvojnásobek. 

    Mimochodem, tyhle poklady jsem přidávala pipetou. Miluju pipety! Tak nějak to člověka vrátí do těch let, kdy na gymnáziu sem tam šlohnul pipetu z chemický laboratoře a ve školní jídelně s ní následně jedl polívku.
     

    Teď už stačí zvolit vhodný mix esenciálních olejů - obecně se na 100 ml šamponu doporučuje 20-25 kapek celkově. Citron byl pro mě jednička už od začátku - má schopnost regulovat produkci mazu pokožky na hlavě a zároveň stimuluje růst. A přiznejme si to, vůni citrusů miluju.

    Což mě vedlo k mandarinkové silici. Mandarinka nejenže báječně voní, ale také vlasovou pokožku zklidňuje a bojuje s případnými lupy.

    Nakonec přišlo pár kapek heřmánku, který je ve vlasové kosmetice velmi oblíbený - vlasům dodává lesk a podobně jako mandarinka uklidní případné kožní neduhy.

    Mimochodem, citron a heřmánek uvidíte většinou nakreslený vedle hlavy Claudie Schiffer nebo nějaký míň známý blondýny na obale šamponu. Co se týče heřmánku, tmavovlásky se nemusí bát, citronový EO by ale zvláště v létě mohl díky sluníčku tmavší barvu trochu vyšisovat. 

     A protože jsem byla holka marnivá, ťukla jsem si koncem špejle do přírodního barviva - když šampon s mandarinkou, citronem a heřmánkem, tak do žluta! 


    Z šamponu jsem opravdu nadšená, vlasy jsou (i bez použití kondicionéru) opravdu pěkně vyživené, rozčesatelné, zároveň ne mastné (a voní!) - teď už jen čekat, až ze mě bude Rapunzel. 

Zdroj

    Děkuji Ekokoze za úžasnou spolupráci a poskytnutí surovin a stejně jako tomu bylo u opalovacího krému, i dnes pro vás máme dárek - ke každé objednávce z eshopu nad 500 kč dostanete zdarma 50 ml arganového oleje. Stačí zadat kód "argan50ml", který platí do 31.7.2014. Kód se automaticky započte při posledním kroku objednávky, popř. jej můžete připsat i do poznámky k objednávce.


    Co vy a domácí šampon, láká vás namíchat si jej podle svých představ moc, nebo hrozně moc? Jaká kombinace esenciálních olejů by přistála ve vaší lahvičce?

    Mějte se krásně,
    M.
    

P.S. Než se pustíte do výroby "plného balení" šamponu, vyzkoušejte na sobě vzorek. Možná potom budete potřebovat upravit poměr oleje vzhledem k šamponovému základu, nemusí vám také sednou množství EO.

76 komentářů:

  1. Šampon bych uvítala,ale nějak si na domácí výrobu netroufám.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jen mrkni na ten recept, je to jen míchání a míchání:) Jednodušší, než uvařit těstoviny!

      Vymazat
  2. A je to tady, nedávno jsem to zmiňovala, že budeš za chvíli patlat i šampóny. Jo, výroba mě neláká, domácí šampón ano. Prosím o zařazení do prodeje! (plus ten opalovák taky, jsem neschopná si jen nakoupit suroviny, natož to doma upatlat, chjo.) :)

    OdpovědětVymazat
  3. Páni, to je úžasný, to musím zkusit, nějaký šampon, terý by mi sednul, už hledám strašně dlouho :) Můžu mít pár hloupých dotazů? Toho arganového oleje je opravdu tolik? Pokud to dobře chápu, tak na 100 ml základu 25 ml oleje? A pak nevíš prosím, jaké ingredience bych měla přidat, když mám suchou, citlivou pokožku hlavy? Mám právě problém se všema šamponama :( Jediný co mi na vlasy vyhovuje je henna od Lush, která je plná nějakých olejů a másel, po tom mám vždy krásně zklidněnou pokožku, ale ráda bych objevila i nějaký šampon... Píšeš tedy mandarinkovou silici a je ještě něco?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jojo, arganového oleje opravdu tolik, i když nejdřív si určitě udělej vzorek, Na tu citlivou pokožku hlavy by mohla platit levandule, popř. heřmánek:)

      Vymazat
  4. Míšo, to vypadá táák strašně dobře! Poslední dobou jsem trochu upustila od míchání domácí kosmetiky a ani teď nechci dokupovat další ingredience, takže jestli bude v prodeji, hlásím se v první lajně ! :) Sice mám momentálně koupelnu plnou šamponů, ale zjistila jsem, že je to zrovna jedna z kosmetických položek, kterou mě asi nikdy nepřestane bavit testovat!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vážně? To já zas když najdu dobrý šampon, jen tak se mě nezbaví:D

      Vymazat
  5. Já nyní používám šampon od Bione a Khadi. Vyhovují mi. Přemýšlím, že bych vyzkoušela mycí olej na vlasy od Hádka. Uvažuješ nad vlastním minerálním makeupem?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Už nějaké pokusy proběhly, ale zatím jsem nikdy nebyla spokojená, navíc obecně to s minerálními makeupy neumím:)

      Vymazat
  6. Láká mě to a ani nevíš jak moc, zní to jako dokonalý šampon udělaný přímo pro mě, bohužel v mém případě nejde o lenost ale spíš o finance, ani jednu ze surovin nemám a když jsem si spočítala kolik bych za vsechno dala vychází to na nějakých 1200,- a to je na můj malý rozpočet moc :-( ale docela mě to mrzí

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To naprosto chápu... Ale kdyžtak se toho dá spoustu vypustit, navíc se toho šamponu dá ze surovin vyrobit opravdu hodně:)

      Vymazat
  7. Vypadá to moc dobře:) a ten obal se ti povedl :)
    Eva Hearts Life

    OdpovědětVymazat
  8. Vypadá skvěle, nechceš mi ho vyrobit? :D

    OdpovědětVymazat
  9. Kód pro arganový olej je neplatný ...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vaše poukázka je neplatná.
      Důvod: Poukázka této série nesmí být použita k nákupu!

      Vymazat
    2. Aha, děkuji za info, vyřeším to s paní z eshopu, nějaká chybka se vloudila:)

      Vymazat
    3. Poukázka by prý fungovat měla, ale započítá se až v posledním kroku nákupu, popř. napište kód do poznámky k objednávce a bude Vám ručně započítán:)

      Vymazat
  10. Také jsem si říkala, že bych za suroviny dala opravdu hodně.. Nicméně si vyrábím tuhý šampón podle návodu na ekokoze, kde je základem SCS.. Jako aktivní látky dávám panthenol provitamin B5, rýžový protein, dýňový olej, bambucké máslo, kokosový olej a odvar z kopřiv.. Používám ho už asi tři měsíce a vlasy vydrží mnohem déle umyté :) Ale kód se bude moc hodit, díky!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To zní fakt parádně! Jsem ráda, že kód užiješ!:)

      Vymazat
  11. Tyjo, ty tvoje recpty vypadaj vždycky tak lákavě, a vždycky si řeknu, že tohle si určitě uvařím. Ještě jsem se k tomu ale samozřejmě nedostala :)
    Markéta

    OdpovědětVymazat
  12. ahojky, další super článek jako vždy!:) Já bojuju se složením a typem šampónů snad celý život :-D, podotýkám hlavně, že mam jemné vlásky (momentálně s dost odrostlým platinovým melírem), které se mi lámou a byly bez objemu i když jsem je měla kdysi dlouho nebarvené:)...už jsem vyzkoušela šampóny dražší i levnější, bez parabenů, nebo různé značky přírodní kosmetiky..buď svědí nebo jsou pak vlasy hned mastné, zplihlé apod...no prostě boj na dlouho:) Jednu dobu jsem zkoušela přírodní tzv. "mycí oleje" od zn. KarelHádek a byly boží, vlasy vyživené, perfektně rozčesatelné, no prostě jedna báseň!...jediné mínus bylo to, že pokud jsem si na vlasy dala vyživující masku např. z kokosového oleje, spotřeba toho mycího oleje už rapidně vzrostla :-D...a není to rozhodně levná záležitost:)
    Poslední dobou jsem vyzkoušela šampóny zn. Cien z Lidlu a ty mi sedí asi nejlépe se všech možných :)

    No a jelikož ráda experimentuju (balzámama na rty dle tvých receptů jsem už obdarovala celé své okolí a všem se moc líbí ;), tak půjdu i do tohohle receptu:))), jen mám dotaz: ten BIO základ pro výr. šampónů..to se dává do té směsi taky 1-5% z celk. objemu?:)

    Jinak přeji pěkný den a hodně úspěchů s blogem!!!!;), je jedním z mých nejoblíbenějších :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za pochvalu, jsem ráda, že se blog líbí!:) Mně z běžně dostupných šamponů sedí Lush nebo sahám po dětských šamponech (ty navíc úžasně miminkovsky voní, to já miluju).

      Jsem nadšená, že balzámy se povedly a líbí, a co se týče dotazu, základ pro výrobu šamponu tvoří 80% oné směsi (olej+základ) :-)

      Vymazat
    2. Pod dětské šampony se podepisuju. Vyzkoušela jsem kdeco na objem, na jemné vlasy, zaručeně bez silikonů (nějakou dobu jsem používala šampon na jemné vlasy od Garnier, ten docela ušel) a pak jsem zakotvila u dětského šamponu od Nivey (taková ta řada v modrém obalu s medvídkem, těch produktů pro mrňata je v ní víc). Po ničem jiném nemám tak hezké vlasy, buď mi jinak plihnou nebo mě po šamponu svědí hlava.

      Vymazat
  13. Hezký den Míšo :-) tedy já zírám :-) další úžasný recept ......... šampon jsem si do dnešní doby objednávala na fleru,ale cena je dost vysoká a už dlouho mám chuť se pustit do výroby toho vlastního šamponu šitého na míru :-) A navíc zrovna objednávám na ekokoze,takže se mě moc hodí tvoje echo o arganovém oleji k nákupu nad 500,-Kč díky ...........

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Marťo, jsem ráda, že se recept líbí a že kód užiješ! "Ušij" si něco pěkného:(

      Vymazat
    2. *pěkného:) ... poslední dobou nějak přehazuju smajlíky:D

      Vymazat
  14. Super, krásný recept! Už mám taky vymyšlený svůj šampon, ve kterém hraje svoji roli základ z Ekokozy, ale teď ještě spotřebovávám všechny koupené šampony :-). Chvilku mi to asi dá...

    OdpovědětVymazat
  15. Nevěděla jsem, že se skvalen dá použít i na vlasy, určitě to někdy zkusím. A díky za zmínku o mandarince, připíšu si ji na nekonečný seznam věcí, které by mě mohly zbavit lupů.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Levandule ani tea tree nepomohly? Nebo zkus heřmánek... Mně pomohl ten tea tree olej přidaný do šamponu, když jsem na lupy před pár lety trpěla:)

      Vymazat
    2. Nechci to zakřiknout, ale po včerejším mytí a troše mandarinky s levandulí to zatím vypadá dobře. Horší je, že mi nic nezabírá dlouhodobě. Tea tree musím taky zkusit. Heřmánek doma nemám, ten zařazuji na potenciální seznam.

      Vymazat
    3. Ještě přemýšlím, že proti lupům působí zinek. Mám v plánu ho do šamponu přidat.

      Vymazat
  16. Ahojda, vypadá to luxusně... Jen ty suroviny jsou teda faaakt drahé :-(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ale dá se z nich vyrobit hodně šamponu:)

      Vymazat
  17. Už dlouho plánuji výrobu šamponu, a právě na té Ekokoze mají pěkný výběr surovin :)
    I když, na druhou stranu, používám teď Bioné bez sulfátů, parabenů atd. a jsem docela spokojená, tak uvidím no.

    OdpovědětVymazat
  18. Juuuu, tak to určitě vyzkouším... :) Ačkoliv, já jsem taková hospodyňka, že spálím i chleba s máslem...., tak nevím, abych třeba neudělala džem :)
    Krásný den....
    Kat....
    http://salek-snu.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tohle je opravdu jen přimíchávání, není co zkazit!:)

      Vymazat
  19. Ach, ako po ňom túžim. Miška, nevieš mi poradiť, kde sa tieto suroviny dajú kúpiť na nejakých zahraničných e-shopoch? Ďakujem :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Aknelko, když jsem začínala míchat, taky jsem koukala po zahraničních eshopech, pár hodin jsem tím strávila, ale ve finále i kvůli poštovnému vyjde Ekokoza zdaleka nejlevněji:) Plus ze surovin umícháš šamponu více, než litr;)

      Vymazat
  20. Skvělý recept! Mám chuť ho zkusit udělat, ale nemám doma ani ingredience a ještě k tomu mám obě ruce levé :-D Jinak máš už ten svůj obchůdek se svými výrobky? Ráda bych ho celý vykoupila :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Anet, obchůdek v pravým slova smyslu ne, ale když mi napíšeš na mail kissabeeblog@gmail.com, nějak se můžem domluvit:-)

      Vymazat
  21. Jelikož šampónům vážně holduji, tak je to pro mě docela příjemná výzva :-))!
    Glamour and beauty

    OdpovědětVymazat
  22. Jdu nakupovat! Vážně! Už dlouho hledám nějaký dobrý šampon na vlasy, ale zatím nenacházím, akorát zbytečné utrácení peněz za nic...Takhle si ho namícham sama a bude. Jen se chci zeptat, kde se dá sehnat taková krásná lahvička :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Paráda, dej potom vědět, jak se povedl!:) Jinak veškeré obaly mám z eshopu Tvořivý svět (tvorivy-svet,cz) :-)

      Vymazat
  23. Šampon vypadá úžasně. Už jsem měla tendenci hned na to nakoupit suroviny a vyrábět, ale pak jsem začala počítat... Kdybych od všeho koupila ty nejmenší (tudíž i nejdražší) balení, tak by mě jedna dávka šamponu ze 100 ml základu vyšla na 223 Kč + cena EO (ty neumím spočítat) :-( Ale i tak palec nahoru, stejně mi to vrtá hlavou, co vynechat, aby byl spokojený i domácí rozpočet. Ale tvoje recepty se mi líbí a vždy se ráda nechám inspirovat! Takže se mými propočty nenech otrávit - já jsem holt ekonom, takže dělat rozpočty je taková moje úchylka :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také jsem ekonom, naprosto chápu, to je nemoc z povolání:-) Každopádně vynechat se toho v receptu dá spoustu - z té "silné čtyřky" skvalen, kolagen, keratin, protein můžeš vypustit vlastně všechny, zařadit můžeš klidně jen jednu složku, podle rozpočtu a podle toho, co se Ti nejvíc zamlouvá, popř. zvolit jen jeden EO, možností je tu spousta:)

      Vymazat
  24. Tak já bych se do experimentování pustila hned, ale potřebovala bych aby někdo nademnou seděl a říkal co tam dát a co ne, jinak bych byla schopna vytvořit výbušninu :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Péťo, neboj! Já jsem takovej expert, že neumím ani uvařit vajíčka, ale kosmetika jde snadno:)

      Vymazat
  25. Ahoj Miso,
    super recept! Urcite do nej jdu:]
    Prosim te, jaky je rozdil mezi olivovym skvalenem a olivovym olejem? Muzu skvalen nahradit olejem?
    Diky!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Olivový skvalen je v podstatě jen částí olivového oleje; ve 100g oleje najdeš jen nějakých 150mg skvalenu. Údajně má velmi silné hydratační schopnosti, co se vlasů i pleti týče. V receptu ho můžeš ale klidně vypustit:)

      Vymazat
  26. Tak ti teda pěkně "děkuju" Další tvoření, co musím vyzkoušet a utratit peníze : D . Ne, dělám si legraci-moc se mi tvoje tvoření líbí a hrozně mě inspiruje. Nějaký ingredience už doma mám, tak by ta koupě nebyla tak hrozná....možná teda vyzkouším. Díky! Marťaska

    OdpovědětVymazat
  27. Tak jsem neodolala, nakoupila ingredience a je to nejlepší šampon jaký jsem kdy zkusila! Vlasy jsou po nich hebké, lesklé, objemné a navíc hezky voní díky mandarinkové silici :-D Navíc jsem využila objednání zboží s kodem z Tvých stránek na makadamový olej, který jsem si začala patlat před spaním na obličej. Během tří dnů mi zmizely drobné pupínky na čele, které mě trápily už půl roku a ne a ne se jich zbavit. Takže tímto Ti děkuji za skvělý tip a návod :-) Na Tvoje stránky chodím moc ráda a vždycky najdu nějakou inspiraci :-) Jana

    OdpovědětVymazat
  28. Ahoja :)

    včera jsem učinila objednávku na ekokoze a chystám se na výrobu šampónu..díky za tip, snad to vyjde :D

    P.

    OdpovědětVymazat
  29. Ahoj, chystám se na šampon. Ale ráda bych se zeptala, jestli pění. S šamponem co nepění se prostě neumeju :-(

    OdpovědětVymazat
  30. Ahoj, tak som šampon namiešala podla receptu. Mam suche vlasy donicene od melirov, ked som si na ne napatlala olej tak ho nasali ako spongia, tak som myslela, ze poriadny vyzivny sampon bude to prave... Akosi to nevyslo, vlasy mam tazke, bez lesku, hned po vysuseni vyzeraju akoby som ich neumyvala aspon 3 dni... Aktivne som spravila 200 ml samponu a teraz neviem co s tym. Co by si navrhla prosim? Mam pridat viacej samponoveho zakladu? Dakujem moc, Misa

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Míšo, já bych opravdu přidala šamponový základ, i když máš sušší vlasy, každé jsou schopny vstřebat různé množství oleje a opravdu to na ně může být výživy až moc. Snad to pomůže:)

      Vymazat
    2. Jinak mě ještě napadlo, pokud předtím byly vlasy zvyklé na silikony, taky to tak zezačátku může být, já když přecházela na šampony bez nich, tak jsem měla vlasy bez lesku, než si zvykly

      Vymazat
    3. Ďakujem za odpoveď. Silikony nepoužívam už skoro dva roky, spis sa vlasy mstia za to ako som ich týrala predtým. Šampón som nechala ako je. Používa ho aj priateľ, ktorému vlasy hodne mastnejú a nijak sa to nezhoršilo. Mne to zase super zregenerovalo končeky:) Pri ďalšom miešaní znížim všetky doplnky na 50% a uvidíme.

      Vymazat
  31. Super recept určite ho vyskúšam, keď objednám suroviny:) Inač môžem sa spýtať, čo si počula o tom keratíne zo salońov? Ja som si to robila doma sama, mám to dva mesiace a zatial som velmi spokojná. Len som si teda objednala takú verziu bez formaldehydu ževraj "šetrnejšiu"

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Míšo, já moc s keratinem nemám zkušenosti, pouze takto v přírodní formě do vlastního šamponu, každopádně po pár rozhovorech s kadeřnicí jsem taková skeptická - říkala, že ani kadeřníci to mnohdy nevědí, ona má kamaráda ve výrobě, a formaldehyd třeba brazilský keratin obsahuje vždy, jinak ani nefunguje, akorát je to takové procento, které nemusí být uvedeno na obalu; nicméně tam je vždy. Nevím, jaký keratin máš Ty, ale já se jich bojím jako čert kříže:(

      Vymazat
  32. Ahoj Míšo, ten recept je úplně skvělý a lituju, že jsem na něj a vlastně i tvůj blok narazila až teď. Chystám se ho co nejdřív vyrobit a proto na Tebe mám otázku: máš nějakou kouzelnou kombinaci EO pro tmavé vlasy? Nerada bych v létě šisovala. Díky moc Naty.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Naty, jsem ráda, že se Tu tu líbí! Naprosto obavy ze šisování chápu:-) Vynechej citrusy a heřmánek, neměl by Ti uškodit třeba levandulový EO (z těch, co pěkně voní a mají pěkné účinky na vlasy:-)).

      Vymazat
  33. Ahoj, ten recept na šampon vypadá skvěle a chtěla bych ho zkusit co nejdřív vyrobit. Ale mám mastnější vlasy, většinou je musím umývat každý den. Myslíš, že by toto složení bylo vhodné i pro mě nebo ho mám nějak upravit? Moc děkuju za radu :) Lída

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Lído, vynechala bych oleje, jinak by neměl být problém!:)

      Vymazat
    2. Ahoj, děkuju moc :)

      Vymazat
  34. ahoj! nechapem, ze som tvoj blog objavila az teraz :) ..super-skvely navod, prisposobene suroviny su na ceste a strasne sa tesim na prve "varenie", dakujem za inspiraciu! :) Evka

    OdpovědětVymazat
  35. Ahoj, chcela by som sa spýtať či by bolo nejakým spôsobom možné pridať aj bylinky?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Simi, asi bych se uchýlila spíše k přidávání EO z bylinek;)

      Vymazat
    2. Chcela som si vytvoriť nejaký na rast vlasov, lebo mám doma kopu rôznych sušených byliniek. Urobím si aj takúto formu, ale skúsim s niečím aj zaexperimentovať v takom menšom množstve ale ak by som niečo pokazila tak pochybujem, že by som to zistila hneď po prvom použití šampónu.

      Vymazat
  36. Ja si uz vice mene zvykla na umyvani vlasu jilem nebo ajurvedskymi bylinkami a potom me nejake delsi INCI samponoveho zakladu trochu znervoznuje :)...
    nicmene premyslim, ze bych do te jilove nebo bylinne kasicky primichala i neco na vetsi hydrataci...aloe vera nebo diky tvemu receptu me napadl i ten kolagen...nebo z toho udelat treba tonikum a nastrikat si to az po umyti na pokozku...popravde jsem nikdy nic nevyrabela, tak treba nevim, jestli ma vetsi smysl hydratovat behem umyvani vlasu nebo az po jejich umyti...nebo dokonce pred...mas s tim nejake zkusenosti? Diky za info.

    OdpovědětVymazat
  37. Ahoj Míšo,
    připravit si vlastní šampón mě nadchlo, protože se mi vlasy hodně mastí, myji je ob den a v poslední době jsem si všimla, že pokožku hlavy mám suchou, jsem tmavovláska.
    Jaké ingredience bych měla do šampónu zvolit?
    Děkuji.
    Monika

    OdpovědětVymazat
  38. Ahoj Miso!
    Chodim jsem uz dlouho a taky dlouho sbiram odvahu na to neco podle Tebe konecne uvarit! Az ted kdyz mi mamka rikala, ze Te videla v sama doma a ze ten sampon, co jsi delala vypadal celkem jednoduse jsem si rikala, ze to behem vanocnich prazdnin az bude trochu cas vyzkousim. Tak dekuju moc za recept. A dam vedet jak to dopadlo :)

    OdpovědětVymazat
  39. Ahoj, je možné si od tebe něco z domácí kosmetiky zakoupit?:)

    OdpovědětVymazat
  40. Ahoj Míšo, chtěla jsem se zeptat jak ten šampón skladuješ a jakou má trvanlivost. Děkuji
    Jana

    OdpovědětVymazat

Děkuji vám za každý váš názor a připomínku

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...