neděle 27. července 2014

DIY: Balzám k sežrání (kakao-máta-med)


    Vítejte u prvního dílu pořadu Míša žere kosmetiku. A teď nemyslím to hovorové žraní, jako že má tu kosmetiku Míša strašně ráda. Míša jí žere doslova. Teda spíš blíže. Z vlastní pusy. A nepochybuju, že když si tenhle balzámek umícháte, budete blízat taky. Z vašich pus. A když to bude hodně špatný, i z kelímků. 
   
    Hodíme to na vážnou notu, vážení. Takhle nadšená jsem z žádného ze svých balzámků ještě nebyla - pečující složka zachována, chuť reprezentovaná kakaem a medem přidána, chladivý a "nafukovací" efekt peprmintového esenciálního oleje vítán. A opět se jedná o něco perfektně jednoduchého. 
   
   
    Budete potřebovat:
  • včelí vosk
  • kakaové máslo - např. zde
  • kokosový olej - např. zde
  • mangové máslo - např. zde
  • med (či propolis v medu, po čemž jsem sáhla já)
  • kakao
  • EO máta peprná
  • mica glitter (nemusí být) - např. zde
   
   
    Postup
   
   Do nádobky vhodné pro vodní lázeň si odměřte kakaové máslo, vosk, kakao, med, mangové máslo a kokosový olej v poměru 4:3:3:2:2:2. Pokud chcete přidat trošku lesku, naberte na špičku nože mica prášek a přidejte ke směsi - já zvolila zlatý. Šoupněte na plotnu do hrnce s vodou a počkeje, až se suroviny rozpustí. 
   
  
    Máte v podstatě hotovo. Teď už přichází ta nejtěžší část - přikápněte cca 3 kapky peprmintového EO. Pokud vám ujede ruka, z balzámku nic jiného neucítíte - pro mě je toto opravdu nejtěžší částí, nikdy nejsem schopná předvídat, jak rychle kapátko který EO pustí. 
   
    Promíchejte, nalijte do kalíšku (pozor, ne do tubičky!), hned po první známce tuhnutí vyzkoušejte, nadšením skočte do vzduchu, nakreslete tomu oslavnou etiketu propiskou se Šmoulinkou, která má osm barevnejch náplní a zamilujte se. 
  
    Rty by měly být kombinací kokosového oleje, kakaového a mangového másla a medu nadšené. Včelí vosk působí jako ochranný filtr, peprmintový olej předchází drobným zánětům, voní, jako kdybyste měli čerstvou žvejkačku a úžasně chladí. Když ho spolknete v tak malé koncentraci, nic se vám nestane, naopak by měl mít příznivý dopad na imunitní systém a oběh krve. Pocitově mi také připadá, že rty momentálně zvětší, jak to tak mívají přípravky s mentolem ve zvyku, na to jsem ale nikdy moc nevěřila.
   
 
    Kakao dodá balzámu lehký nádech, čímž překonává mé ostatní (dosavadní) DIY balzámky. Nádechy já ráda, nádechy jsou fajn. Co může bejt lepší, než takovej nádech. 
    
  
    Co udělalo naposledy obrovskou radost vám? Co říkáte na tento recept, láká vás kombinace kakaa a máty? Jaký balzám je aktuálně vaším miláčkem?
   
    Mějte se krásně,
    M.
    
    

26 komentářů:

  1. Přiznám se, že já ani mátu a ani čokoládu na rtech nemám ráda :) Ale stejně je to krásný balzám a to balení se ti moc povedlo :) A nádech je krásný, takový jemný a přesto rty dotonuje. Krása :) Jako dáreček určitě někomu vyrobím.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, díky! Kombinace to je dost výrazná, to je pravda, také jsem mátě na rtech přišla na chuť až někdy před dvěma lety:)

      Vymazat
  2. To vypadá naprosto k sežrání :) kde se dají koupit takové kalíšky?
    V.

    OdpovědětVymazat
  3. Odpovědi
    1. Děkuju!:) Propiska se šmoulinkou dělá divy;)

      Vymazat
  4. No teda ty mi davas, uz jsem si jeden velky balik z ekokozy objednala a u jednoho ocividne neskoncim :) Tvoje recepty jsou jednoduche a skvele vymyslene!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivet, to mě těší! Ekokoza je závislost, tam u jednoho balíčku určitě nikdy nezůstane:)

      Vymazat
  5. Mmm, tak ten vypadá vážně chutně :D.
    http://veru-life.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  6. Proč ne do tubičky? Kvůli konzistenci?
    Jinak kdybys měla porovnat kakaová másla z Ekokozy a Kakaových produktů, které se ti zdá lepší?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak, zkoušela jsem jej i do tubičky, ale nerozumí si to s medem, bohužel... Co se týče kakaového másla, víc bodů by asi dostalo to z Kakaových produktů (opravdu neuvěřitelně voní), ale vzhledem k tomu, že z Ekokozy objednávám tolik dalších surovin, beru jejich máslo, mám doma rafinované i nerafinované a pro kosmetické účely to rafinované poslouží pěkně a vyjde mnohem levněji;)

      Vymazat
  7. Mě se také víc osvědčilo rafinované. Konzistenčně mi vyhovuje víc. Miško mohla bych se tě zeptat,kde kupuješ ten krásný včelí vosk se včeličkou :-)Děkuji za odpověď.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá spoluBee, vosk se včeličkou je ze stránek http://www.vceli-produkty.eu/ :-) Vosk je opravdu skvělý, kupovala jsem tři tabulky před rokem a ještě je mám, jinak ale objednávám spíše z Ekokozy, jednak mě to vyjde lépe kvůli poštovnému, jednak má Ekokoza vosk strouhaný, což se mi používá lépe... Ale krásný je, to jo!:)

      Vymazat
    2. Tak to mě tedy,zvláště dneska moooc rozněžnilo. "spoluBee".Je to tak krásný to číst zrovna od tebe.Svůj nick jsem si dala kdysi na základě mého jména a protože miluju včelí produkty (propolis,med,včelí vosk...) Pak jsem našla tvůj blog a už se od něj neotrhla,stejně,jako od Mitsuuko.Díky vám mám dvě vrchovaté lednice všeho možného a R.nadává,že jediná chladící věc,kterou máme jsou mražáky,kam si ovšem šunku dávat nebude.:-)Krom toho,dnes mám kulaté narozeniny a to,že jsi mi odpověděla,je pro mě jeden z největších dárků,krom vyznání mé dcery (odlitka),jsem totálně na měkko.Děkuji moc za radu na včeličkový vosk,určitě se tam juknu. Moc se mi vzhledově líbí,na fotkách je úžasný.Zelený mozek jsem od malička,díky naší babi,ale kompletně mi zezelenal před cca 5 lety,a "chlorofyl" tomu dodal mimo jiné i tvůj a Mitsuuko blog. Holky jste úžasný."spoluBee" :-) :-) :-) :-) Jen pořád nevím,proč mi nejdou vkládat komenty ke mě na blog. Měj se moc pěkně spoluBee.

      Vymazat
  8. SUPER SUPER SUPER... tvůj blog hltám a jak tak zjišťuji ve své výrobě jsem omezená pár základními surovinami, hodně musím nastudovat ohledně másel ... používám zatím jen kakaové a bambucké, co to mangové, jaké je? na co je dobré? díky za tvůj blog... Věra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Věrko, jsem moc ráda, že se Ti tu líbí! Co se másel týče, mangové můžeš klidně nahradit bambuckým. Ty podstatnější rozdíly jsou snad jen v tom, že mangové je o maličko lehčí (i když poměrově to bude vycházet s mangovým i bambuckým máslem stejně), rozdíly jsou v obsazených vitamínech a mangové je vhodné pro lidi alergické na ořechy;)

      Vymazat
  9. A kde jsi prosím tě zjistila všechny tyhle informace ? :) nějaká doporučená literatura ? :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Samovzdělávání převážně na odbornějších zahraničních serverech:)

      Vymazat
    2. No joooo..když tomu jazyku někdo rozumí :D.... musím se trochu snažit... Chtěla jsem se tě zeptat co si představuješ pod pojmem hoooodně antiaging - co by jedna paní chtěla namíchat do krému :D... nevím co bych ji tam měla dát, je hodně věcí které pomáhají proti vráskám od olejů, přes aloe vera a jiné přírodní produkty... moc děkuji za radu... a prosím tě, jsi ze Sezemic u Pardubic? Já bydlím v Pardubicích :)

      Vymazat
  10. Toto je super návod! Práve som si kúpila minulý týždeň super kokosový olej tak ho odskúšam v tomto balzame. Kakao s mätou musí úžasne voňať :) Dúfam, že sa mi to podarí :)

    Prosím ťa, kupovala si niekedy cez ebay u predajcu cosmeticmarket2012? Ak áno, napísal ti na balíček skutočnú cenu alebo že je to len gift?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, na nákup u tohoto prodejce si nevzpomínám, bohužel tedy nevím:-/ Ať se balzámek povede!:)

      Vymazat
  11. ach panebože <3 prosím prosím, že mi jeden prodáš? mě se s tím hrozně nechce dělat (kupovat suroviny především) ale hrozně hrozně ho chci :D

    OdpovědětVymazat
  12. Ahoj holky, pokud by jste některá sháněla věci-med, propolis, atd. na výrobu krémů, tad. tak jsem objevila včelařskou inzerci, jsou tam teda staré inzeráty, nic moc nového nepřibylo, ale třeba by jste měli štěstí:
    http://www.vcelarskainzerce.cz/ Já si někdy dělám i medovou masku na pleť.

    OdpovědětVymazat

Děkuji vám za každý váš názor a připomínku

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...