úterý 10. června 2014

Jak voní Bee



    To je zas jednou lehce úchylnej nadpis článku, co. Pár misinterpretací by se určitě našlo, ale přísahám, slovo bude jen o parfémech. Mimochodem - většinou o sobě jako o "Bee" nemluvím (respektive nikdy), ale na spoustě věcí je vidět, jak se mi přezdívka, kterou mi tak nějak přirozeně spousta z vás začala říkat, vrývá pod kůži - ať už je to skutečnost, že včely po pokoji nehoním nasraná, ale šťastná, s úsměvem a kelímkem, kterým je opatrně navádím zpátky ven, fakt, že pro dnešní článek mě zkrátka jiný titulek nenapadl nebo flakonek mé nejnovější voňavky. 

    S vůní je to se mnou hodně těžké - v parfumerii mi 99% lahviček vyloženě smrdí, potom najdu tu, která se zdá jako ta pravá, ze zvědavosti vyzkouším ještě její dvě sousedky a už se vezu na těžké vlně nerozhodnosti, která toho vydrží víc, než účes Heidi Klum. 

    Když si ale nakonec (poté, co v mojí společnosti vyčichnou dvě skleničky s kafem, se zaměstnankyněmi parfumerie se vyiiritujeme navzájem na vrchol - fakt NECHCI, aby mi někdo stál za zadkem a nosil lahvičky, který mi stejně smrděj - a veškerý hmyz v okolí pěti kilometrů zhyne) vyberu, je z toho láska na celej život.



    Tak třeba Versense od Versace. 

    Kdyby chtěla princezna se zlatou hvězdou na čele vůni místo šatů, zadání "lehký jako dech a svěží jako nevím co" by rozhodně splnil král Kazisvět krásným flakonkem s lehounce zelenou tekutinou. (A na nějakýho prince Zímu by se Lada rázem vykašlala.)

    Z tónů citrusů, bergamotu, hrušky a fíků se přes květinovější tóny přenesete na dřevitý základ. Vůně je to určitě typicky letní, ale já jsem schopná cákat na sebe Versense, ať už je ráno nebo večer, Štědrej den nebo letní slunovrat. Jeho miniaturku nosím i v kabelce. 



    Mou nejnovější vůní, která se ale stačila vyšvihnout na úroveň první zmiňované, je Aqua Allegoria Mandarine Basilic od Guerlain. Absolvovala se mnou Turecko. Vážně, duty free shopy by měli zakázat - co máte na tom letišti dvě hodiny dělat, než zevlovat v parfumerii?

    Lehce kořeněná, bazalkou šmrncnutá a úžasně mandarinková vůně (včetně typické mandarinkové nahořklosti) byla jasným favoritem, i když limetková verze ze stejné kolekce stála taky za to. Vydrží na mně asi déle, než Versense, no a koukejte na víčko!





    Těžko říct, jestli včelka a plástve kolem ní měly na mou volbu nějaký vliv, ale myslím, že i kdyby mi někdo parfém nastrčil v konzervě od tuňáka, totálně mu propadnu. 




    Guess for Women jsem dostala před rokem od milovaného strýčka. Sama jsem docela koukala - dostala jsem voňavku, která mi fakt voní (to se předtím asi nikomu nepodařilo). Ubývá velmi pomalu, protože to je pro mě trochu těžší vůně, takže s ní vymetám plesy (překlad: byla jsem letos ségře na věnečku, kamarádům na maturáku a v našem městečkovesničkovém kulturáku na plesu k MDŽ, hohoho, takovej já jsem pařmen).  

    Ačkoliv je ovocná stejně jako vůně předchozí, mnohem více, než tóny jablka, jahod nebo bergamotu v ní cítím květiny - konvalinka, pivoňka nebo jasmín se nezapřou. 

    Nepoužívám ji zdaleka tak moc, jako dvě krásky výše zmíněné, nemůžu o ní ani říct, že bych si ji koupila znovu (u Versense a Mandarine Basilic jsem o tom přesvědčená), přesto by tu rozhodně chyběla. 



    Mimochodem, když se voním, třu si o sebe zápěstí, což se nemá, a když se pokouším cáknout si parfém za ucho, většinou dosáhnu akorát mokrýho pramínku vlasů. Jsem střevo, ale stejně mě to baví, a jako Marilyn Monroe se voním i večer do postele.

    Akorát se voním, ne smrdím. Protože, s prominutím, Chanel no.5 míchali všichni ďáblové a velel tomu skunk.


    Jak voníte vy? Jaké parfémy preferujete? Měníte vůni podle ročního období, nebo si stále jedete svou zavedenou stopu? Taky tak milujete návštěvy Sephory a odpapouškovávání věty "jak vám mohu pomoci" každých pět minut? 
 
    Mějte se krásně,
    M.


P.S. Menším paradoxem je, že článek píšu s paralenem, antibiotiky a totálně zacpaným nosem. A asi pěkně smrdim. I když na sebe sem tam cáknu mandarinku, jen tak. To už jsem skoro hipster.

31 komentářů:

  1. Otázky tohole typu miluju v jakémkoliv obchodě. Málokdy této nabídky doopravdy využiju, většinou jsem na to moc pyšná (a to i když jdu kupovat hřebíky) :D Já jsem zjistila, že teď v tomhle parnu mi vadí skoro každý parfém, a proto letím do YR pro malinovou toaletku, jelikož to je asi to jediné co snesu. Jinak mám ráda Karmu od Lushe, protože pačule a pomeranč je prostě boží, a Salvatore Ferragamo Tuscan Soul, ta mě taky baví. A včelka na víčku je ťuťu, to tyhle detaily miluju ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je fakt, že teď v těch vedrech se taky cákám melounovým sprejem od Avonu:) Na nějaký Lush parfém se také chystám!

      Vymazat
    2. Spřízněná duše!! :D Na malinovku od YR nedám dopustit a asi od 14 vypatlám každé léto jeden flakon :D

      Vymazat
  2. Já nejvíc miluju prodavačky v Sephoře zvlášť kolem Vánoc, kdy je tam hlava na hlavě a ideálně mají nějakou akci (nedej bože víc) a než projdu od stojanu ke kase jsem naučená jejich fráze tak, že bych tam mohla z fleku pracovat :DDD

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haha, no já do Sephory lezu fakt jen když potřebuju parfém, jindy si tam připadám, že se prodavačkám jevím jako jedenáctiletej bezdomovec, podle toho, jak na mě koukaj.

      Vymazat
  3. Haha, první, co mě po přečtená nadpisu napadlo, bylo "Po medu!". :D Asi jsem menší úchyl, než jsem doufala.
    Vesense mi celkem voní, i když mi v něm vadí ta hruška. Zato mandarinku s bazalkou bych moc ráda očuchala. :) Ta kombinace by se mi mohla hodně líbit. :)
    Jinak já jak kdy, v létě na to jdu asi spíš svěže a květinově, v zimě mám větší chuť na vůně s vanilkou v základu... Ale není to žádné přesné dělení. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, ten med by mi dával smysl:D Na mandarinku s bazalkou určitě vlítni do parfumérky, něco tak božího jsem fakt dlouho necejtila:)

      Vymazat
  4. Na limetkovou aqua allegoriu se chystám za státnice. Ještě mi moc voní Pampelune ze stejné řady, je taková správně šílená. Moje nejmilovanější vůně je Le Chevrefeuille od Annick Goutal a chystám se pořídit si ještě jejich Petite Chérie. Miluju prostě svěží, ne úplně sladké vůně, které jsou něčím zajímavé.
    Markéta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, tu Ti budu závidět! Hodně štěstí se státnicemi:) Já měla velký boj, a proože byla limetka podobná Versense, zvolila jsem mandarinku. Je fakt, že mi Aqua Allegoria voněla ve více verzích:)

      Vymazat
  5. Já jsem ještě svojí ideální vůni nenašla, teď používám Taylor od Taylor Swift, kterou jsem dostala k vánocům, ale asi si jí znova kupovat nebudu. V Hledání za ideální vůní jsem vyzkoušela i Versence, bohužel jsem z ní dostala migrénu a ani na mě moc nevoněla, stejný problém mám u spousty vůni. Takže hledám dál.
    P.S. Co se týče chanel N5 mám stejnej názor, jak se proboha taková vůně mohla stát nejpopulárnější na světě, to fakt nechápu...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Uf, tak nejsem jediná. Já furt dumám, jestli se N5 stala tak populární fakt jen kvůli značce a Marilyn, s takovým puchem bych z tý postele každýho vypudila:)

      Vymazat
  6. tieto parfémy nepoznám ale vyzerajú skvelo

    pls follow me:
    http://anahjalliyah.blogspot.sk/

    OdpovědětVymazat
  7. Já miluju Black XS od Paco Rabanne, ale to je taková těžká kořeněná vůně, že je to na zimu, v létě by na mě sedaly včelky a vosy :)) A pak všechno od Escady.
    No a Dute Free shopy jsou katastrofa! Ještě horší je prodej přímo v letadle, kdy ti nenáááápadně podstrčej katalog za levný ceny a najednou máš jednu Moschinku za 28 euro v příručním zavazadle, ačkoliv nevíš, jak voní... :)) (jo, a taky vodku, ale tam je aspoň jistota chuti a "účinku" :)) )

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ke mně těžké vůně vůbec nejdou, necítím se v nich, ale k Tobě mi sedí:) V letadle statečně odolávám, to já bych se bála vybrat vůni bez zkoušení, ale z duty free většinou nějakou vozím:)

      Vymazat
  8. Chanel pětka je největší zlo...teda smrad, co kdy svět spatřil!

    Já mám nejradši ty nejsladší vůně. Úplně nejsladší ze všech, takže vždycky zamilovaně čichám k Escadě, barevným lahvičkám od Ralpha Laurena nebo k růžovoučké ňuňu Moschino. Nejradši bych se potírala cukrovou vatou! :D (což jsem vlastně jako malá....ehm mladší....skoro dělala :D)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A to já se, jako správnej milovník ikonickejch věcí, k tý Chanelce vždycky snažím čichnout, jestli nepřijde nějaký osvícení, ale nikdy nic. Brrr.

      Ke mně vůbec sladké tóny nejdou, i když je fakt, že třeba ty od RL jsou příjemné:)

      Vymazat
  9. Bazalka je super moc:) btw zkousela jsi nekdy dkny? Prvni mlecne bilou . jestli ne, tak tomu dej pokud, to horky svezi vyzneni maj podobny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dokonce jsem jí i měla, dostala jsem jí od mamky tuším k osmnáctinám:-) Líbila se mi, ale tyhle potvory mě dostaly víc. Jo a ujíždim si na zelenym jablíčku od DKNY, to je taky supr vůně:)

      Vymazat
  10. Já voním Karlem Lagerfeldem. Jo, tak tohle zní divně, prostě mám ten jeho nový parfém, co byl snad na polovině blogů. :-D Na léto mi přijde ideální, protože voní tak svěže a netuctově (zatím). Před ním jsem měla La Vie Est Belle a momentálně vanilku nemůžu ani cítit. :-) Aqua Allegorie mám očuchané všechny tři varianty a vůbec se nemůžu rozhodnout, jestli mi víc voní tato nebo limetková. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je asi výhoda všech unisexů, voní svěže, ale na můj vkus moc mužsky...

      Vymazat
    2. Karla očichaného nemám, ale je fakt, že na unisexy mě taky neužije - třeba Calvin Klein je pro mě zapovězený území. Na druhou stranu jsem se setkala i s názorem, že i Versense je unisex, tak nevím.

      Vymazat
    3. Kdekoliv jsem Versense viděla, byla zařazená, jako dámská vůně. To mě docela překvapilo, nevim jestli by se s ní chlapy chtěli vonět.

      Vymazat
  11. AA mám ve verzi Flora Nymphea a je to na mě docela náročný kus (zprvu mi přišla jako ruská polívačka, ale už jsem objevila její kouzlo). Mandarinka mě láká ke koupi na léto. Zbylé dvě neznám a asi nepotřebuju :-)
    Otázka, s čím mi mohou pomoct mě vždy tak zaskočí - dá se sice čekat, ale přichází v nečekanou chvíli - že úplně zapomenu, co jsem v tom obchodě chtěla, něco nakonec vykoktám a nechám si poradit něco úplně jiného, než pro co jsem přišla....to si ale pak samozřejmě nekoupím že :-D a několik minut se vracím do původního módu a musím se přeorientovat na původní záměry :-D

    OdpovědětVymazat
  12. PS- Chanel 5 je pro mě nejtragičtější vůně na WC. Ale věřím tomu, že vonět se s ní déle, tak něco objevím, viz případ výše :-)

    OdpovědětVymazat
  13. Tak s tou Versense souhlasím do puntíku! Já mám moc ráda všechny parfémy Versace, kromě Versense je můj nejoblíbenější Yellow Diamond :-) Jo a do parfumérek už radši ani nechodím, spíš si objednávám vzorečky z netu :-)

    OdpovědětVymazat
  14. K Chanel n.5 jsem ňufla celá natěšená, jak to se mnou švihne o zem a já úžasem zapomenu zavřít pusu, ale... souhlasím s tebou... Je to příšernost :-D smrdí jak dobře naložené fusekle z domova důchodců (nic proti dědouškům, vážně). A zachraňovala to jedině ta Marilyn... :-)

    A ta včelička je ťuťu :-) nějak jsem si u toho vzpomněla na tenhle flakonek :-)

    Bebe

    OdpovědětVymazat
  15. Od Versace jsem si objednala odstříky vůní New women meduse, Versus a Bright Crystal a všechny mi přišly jako těžký sladký smrad:-). V současné době mám L'Instant od Guerlaina, už skoro rok nepoužívám nic jiného:-)

    OdpovědětVymazat
  16. Pěkné vůně, před nedávnem jsem psala o mých já, tady, to je náhodička! :-) tak ať jsi brzy zdravá ;-) bára.kára blog

    OdpovědětVymazat
  17. já mám problém, že spousta vůní, co mi voní na papírku, se pak na mně strašně hnusně rozloží :( střídám je podle počasí, na jaře jsem měla Daisy od Jacobse, teď asi zase sáhnu po One letní limitce od Kleina. a paradoxně mám teď nejradši vůni Tezenis, příjemná "sportovní", ale bohužel moc dlouho nevydrží :(

    OdpovědětVymazat
  18. Versence je moje láska už několik let. Tedy já se do něj zamilovala už tak před čtyřmi lety v parfumérii, když přišel jako novinka, ale vlastním ho až posledního půl roku :-)
    Včera jsem měla čas a šla kolem Marionnaud, tak jsem zaběhla očuchat toho Guerlaina. Vůně je to krásná a neotřelá, jen asi ne na mě. Mám ráda jiskřivější parfémy - například Zippo The Woman nebo Cacharel Scarlett. Ty už mi oba dochází (u Scarlet mám doslova tak dvě poslední stříknutí), ale miluju je pořád a nejspíš si je znovu budu muset koupit. A i moje okolí je chválilo :-)

    OdpovědětVymazat
  19. Tak ta mandarinka zní skvěle, to musím prošetřit. Jinak já se voním vůněmi z Yves Rocher, konkrétně Thé Vert- voní krásně po zeleným čaji, taková citrusovější, osobně doporučuji, mohla by se ti líbit, a když ukradnu metaforu, teta mi koupila i její sestru - bamboo nebo tak nějak, prostě bambusová. ta je o něco sladší a chvilku jsem si na ni zvykala ale ted už ji taky žeru :) ale rozhodně zkus někdy očuchat ten zelený čaj :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji vám za každý váš názor a připomínku

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...