pondělí 30. června 2014

Extradietní (a až překvapivě dobrý) meruňkový koláč


    Jíst s mononukleózou není žádná prča. Některý verze diety jsou mírnější, některý jsou totální brutálnosti, každopádně ačkoliv jsem na zdravou stravu zvyklá, vynucená absence některých potravin mě naprosto zaskočila. (A na čokoládě jsem zřejmě závislá víc, než jsem si připouštěla.)

    Sladký mi fakt chybí - a tak se posledních několik dní utěšuju tímhle koláčem, kterej peču zhruba obden. Hotový je za pětatřicet minut včetně pečení, potřeba je 5 ingrediencí a chutná překvapivě skvěle.


    Ingredience:
  • 400 ml jogurtu (z donucení dávám nízkotučnou variantu)
  • 2 hrnky ovesných vloček
  • cca 1/2 kg meruněk
  • 1/2 hrnku vody
  • med
  • skořice nebo perníkové koření


   Postup:

    Jogurt smíchejte s vločkami a vodou, oslaďte medem (dávám 4 lžíce a vyzkoušené mám i varianty s agávovým nebo datlovým sirupem - oboje mňam), dochuťte perníkovým kořením nebo skořicí. Osobně dávám přednost perníkovému koření, jelikož jsem perníkářka a hned po čokoládě mi medový perníčky chyběj nejvíc.

    Meruňky vypeckujte, nakrájejte na menší kostičky, promíchejte s dvěma lžícemi medu a opět skořicí/perníkovým kořením. 

    Vločkovou směs nalijte na plech vyložený pečícím papírem, navrch poklaďte meruňky a nechte péct cca 25 minut při 180°C. Tadááá! Na první místo v Prostřenu to asi není (protože na první místo v Prostřenu není nic, čemu chybí máslo a co obsahuje nedomácí jogurt, nedomácí meruňky, nedomácí med a nedomácí vodu), ale přesto je koláč dostatečně uspokojivý i pro chuťový buňky šťastlivců, co můžou jíst jako lidi, nikoliv jako králíci s mohutným defektem. 


    Láká vás tento recept? Pečete zdravě, nebo dáváte přednost osvědčeným babiččiným receptům? Pokud se něco podobného skrývá ve vašich kuchařkách, sem s tím!

    Mějte se krásně,
    M. 


P.S. Recept mám založený již delší dobu, původně opsaný z Marianne (pokud si správně pamatuju, Marianne ho opsala zase odjinud, ale dál už moje paměť odmítá spolupracovat). Původním výstupem návodu byl jablečný štrúdl, jelikož mi to na štrúdl přišlo moc patlavý a po ruce byly meruňky, dopadlo to, jak to dopadlo. A protože jsem dala šanci i jablíčkům, můžu vám vyspoilovat, že meruňky jsou v tomhle případě lepší páni.

22 komentářů:

  1. Moc děkuju za recept, Míšo! Sama sice peču "zdravě" a "nezdravě" tak nějak na střídačku, ale kamarádka je teď taky na dietě, tak jí třeba tímto udělám radost. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem ráda, že recept přijde vhod!:)

      Vymazat
  2. Super, moc ráda vyzkouším cokoli, čím se vyhnu pšenici :-) Asi jsem po ránu natvrdlá, ale nepochopila jsem, zda jsi nemocná teď nebo je to minulost, ale pro jistotu teda hodně zdravíčka... :-) Já peču často jogurtovou bublaninu, ale to není žádný zdravý recept. Zdravý možná tak jáhelník (jáhly, tvaroh, vejce, cukr ovoce od oka).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju, zdravíčko bude potřeba:) Jsem za nejhorší fází, ale furt tu není žádnej med. Jáhelník zní bezvadně, můžu všechno a jáhly miluju, jdu si hledat recepty, díky!:)

      Vymazat
  3. Zkusím. Stravuji se zdravěji, než je normální u mého okolí, a tenhle recept se mi líbí :) Hlavně mám teď doma čerstvý rybíz, se kterým to tuším bude kyselé až na půdu, ale to mě neodradí :))

    OdpovědětVymazat
  4. Boží, díky za tip na zdravé pečeníčko s absencí cukru, mouky a vajec :-). Oujé!

    OdpovědětVymazat
  5. Díky za super recept ! :) zítra asi budu péct.. :D všechny ingredience mám doma :) miluju tyhle mega rychlý nenáročný recepty, který jsou navíc zdraví :) :D

    OdpovědětVymazat
  6. Jsem ráda za každý recept na "buchtu bez mouky" takže skvělé! Díky za inspiraci!

    OdpovědětVymazat
  7. Jee tak to držím palce, ať se ti mononukleóza v pořádku vyléčí!

    Sestra ji měla, ale přišlo se na to, až když ji měla prodělanou, a potom měla kvůli tomu tak dva roky problémy s imunitou a pořád byla nemocná, takže vím že to není sranda :/
    A měla ji i kamarádka (čímž jsem dost trpěla i já, protože jsme spolu nechodily na víno :DD)

    Taky ráda peču zdravěji, ale ani nějakou poctivou a klasickou buchtou nepohrdnu....nebo třeba takové čerstvé domácí croissanty, aaa!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju:-) U mě se na to přišlo taky až po hlavní fázi, ale díkybohu že aspoň nějak. Jo, u Tebe na to pečení často koukám:) Na croissanty moc nejsem, ale všechno ostatní bych do sebe hrnula lopatou!

      Vymazat
  8. U mě teda sladký zastupuje ovoce. Hlavně teď v létě je mi to škoda zasypávat ještě kily cukru navíc, krmím se ovocem nahusto jen tak, když je sezóna a můžu jen tak chodit a otrhávat na zahrádce a rovnou jíst. Na klasický buchty nějak nejsem. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mě hrozně mrzí, že to nemám nastavený tak, že ovoce = sladkost, kéž by to tak bylo:D

      Vymazat
    2. Já si vlastně kupuju jen čokoládu, ale potrpím si na tu kvalitní, hořkou, ta de facto sladká vlastně ani není. Jinak si radši místo bábovky dám meloun nebo banán, sladké jako sladké. :-) Ovoce preferuju v čerstvém stavu, přijde mi škoda ho zabíjet jakoukoli úpravou. :-)

      Vymazat
  9. Tento recept se mi právě hodí, kamarádka bojuje se stejnou nemocí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak že kamarádce přeju hodně sil :)

      Vymazat
  10. Jak čtu tu dietu, tak to je teda nezáviděníhodné! Já měla mono přes xy lety a doktorka mi tehdy zakázala jen tlustý a smažený :-D nic víc teda...
    No, ale koláč upeču, protože se mi moc líbí... a navíc vločky musím jíst a s mlíkem a nebo v jogurtu už mi nechutnaj, tak tohle bude příjemná změna... a ovoce mám doma fakt mix, tak to tam naházím vše a nějak to dopadne :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ono se to dost liší, stránku od stránky, tohle je největší brutus, co se mi podařilo najít:D

      Já vločky zase snesu jedině jako kaši a nebo potom zapečený. Koláč je bezva, bude určitě i chutnat!

      Vymazat
  11. niečo podobné som už raz piekla, ale som to navrstvila a tak na vrchu bolo cesto:) milujem zdravé pečenie, keby to u nás doma je ešte niekto okrem mňa a mami pečiem to každý deň:)

    OdpovědětVymazat

Děkuji vám za každý váš názor a připomínku

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...