pátek 27. června 2014

DIY: Lehký krém po opalování


   Vyrobit opalovák a vykašlat se na aftersun kosmetiku, to by vytvořilo nerovnováhu v mým malým vesmíru. (Koukám, jakej na mě má vliv nekonečný koukání na Big Bang Theory.) Už když jsem rozbalovala krabici se surovinami na opalovací krém, spřádala jsem plány, co všechno zahrnout do výroby jeho bráchy. 

    Po dni na sluníčku to chce něco lehkého, zároveň ale dost výživného, chladivého a zklidňujícího... A tady to máte vše v jednom!

 
    Budete potřebovat:
  • aloe vera gel (jaké překvapení) - např. zde
  • avokádové máslo (samozřejmě vám poslouží i mangové, bambucké...) - např. zde
  • olej z jader vodního melounu (či jiný lehký olej) - např. zde
  • peppermintový EO
  • grepový EO (nemusí být)


     Postup

    Výroba krému už je samozřejmě klasika - ve vodní lázni rozehřejte máslo s olejem v poměru 2:1 (tuto dávku jsem dělala z 25ml oleje a 50ml másla), až bude máslo perfektně rozpuštěné, odstavte směs z plamene a nechte zchladnout. 

    Do vychladlé směsi vmíchejte aloe vera gel (směs ku aloe v poměru 1:2), přikápněte cca 20 kapek esenciálních olejů tak, jak se to líbí vašemu nosu, a máte hotovo. 


    Jak to funguje

    To, že je aloe vera gel asi to nejlepší, čím můžete pokožku namáhanou sluníčkem namazat, asi není žádná novinka. Kouzelný gel má schopnost regenerovat a dodat tolik potřebnou hydrataci, také případná spálená kůže, drobné ranky a kousance od hmyzu se díky úžasným léčivým vlastnostem a množství antioxidantů léčí rychleji. 

    Avokádové máslo je velmi bohaté na vitamin E, pro pokožku tolik důležitý, stejně jako vitaminy D a A. A samozřejmě se velkou měrou podílí na tom, že po namazání je kůže jemná jako dětský zadečky. 

    Olej z jader vodního melounu je mým novým miláčkem. Rychle se vstřebává, je lehký a jemně nasládle voní. Není divu, že v Africe je extrémně oblíbený - velmi často se přidává do pečující kosmetiky pro děti, používají ho ale i těhotné ženy, jelikož má bojovat proti případným vznikajícím striím. 

    Peppermintový esenciální olej obsahuje mentol, který pokožku chladí a zklidňuje a spolu s vitaminem C, jeho další složkou, je na aftersun péči jako dělaný. Grepový EO, jakkoliv má též úžasné vlastnosti, jsem kápla prostě proto, že se mi v kombinaci s peppermintem líbil.


    No, co říct... Krém je příjemný, konzistence fajnově želoidní, peppermint se stará o to, že opravdu pěkně chladí, jen to sluníčko kdyby už zase bylo. Variací je samozřejmě spoustu, základem všeho je aloe vera gel.


    Co vy a aftersun péče? Máte nějakého oblíbence? Láká vás vyřešit to pěkně podomácku?

    Mějte se krásně,
    M.


P.S. Mimochodem, nechce-li se vám patlat s vlastním krémem a přesto chcete úžasnou věc za dobrý peníze, zkuste třeba tento Aloe Vera gel od (tuším korejské) firmy Nature republic - za dvě stovky docela kauf. Do prázdné pixly od něj jsem míchala dnešního borce.

10 komentářů:

  1. Tak jo, pomalu ale jistě podléhám... Pořád si tu čtu všechny ty tvé recepty na domácí krémy a nejrůznější patlátka, ale stále jsem odolávala (jsem moc líná shánět si všechny suroviny). No a s tím je asi konec. Tohle prostě musím mít! :-) Takže po práci vybíhám do brněnských ulic a pokusím se to rovnou splašit...
    A jestli tomu dobře rozumím - aloe vera gelu tam přijde nějakých 150ml? Díky!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jojo, aloe je základ:-) Chtěla jsem, aby byl krém opravdu lehkounký.

      Tak přeju, ať splašíš!

      Vymazat
  2. Já jsem nadšená z aloe vera gelu od Sundance (http://www.dm.de/de_homepage/sundance/produkte/produkte-aprespflege/classic/59958/sundance-aloe-vera-apres-gel.html). Spáleniny od slunce se u mě sice konají jen výjimečně, ale prostě jsem ho "potřebovala". Mám ho sice chvíli, ale už teď ho zbožňuji za to, co provedl s popáleninami a puchýři neslunečního původu (i když kdyby tehdy slunko tak nepražilo, žádné popálení by se nekonalo). Do hodiny to přestalo pálit a štípat, ještě ten den zmizelo zarudnutí a otok, druhý den začaly splaskávat puchýře. Zázrak v přímém přenosu :) A to jsem na to bez výsledku plácala pantenol ve spreji a podobné vymoženosti. Vadí mi akorát, že lepí.

    A mimo téma, zkoušela jsem tento týden uvařit růžovou vodu (při pohledu na zahradu mi došlo, že materiálu mám na celý sud růžovky a tedy nemá cenu čekat, až rozkvete levandule) a dopadlo to nadmíru dobře :) Tyhle jednoduché recepty mě baví nejvíc, než bych namíchala krém z osmi ingrediencí, raději na sebe namažu čistý olej. Květová voda je jednoduchá přesně podle mého gusta, takže děkuji za zveřejnění návodu na její výrobu :) Jak je na tom vůbec s trvanlivostí? Kupovaná mi vydržela rok (a prý byla bez přidaného čehokoliv), od domácí nevím co čekat.

    OdpovědětVymazat
  3. Zní to dost dobře, určitě bude moc příjemný...a hlavně ta radost z toho, že je domácí!

    Já si ale nemůžu pomoct a krém po opalování (ano, po-opalovací péči nezanedbávám tak jako to mazání:D) prostě MUSÍM mít s vůní kokosu a maličkýma třpytkama, aby mě to lákalo se pořádně mazat - takže ať žije Balea! :D
    Měla jsem ho i před dvěma lety u moře s přítelem. A on si samozřejmě nikdy žádné věci jako pasta, sprcháč, opalovací krém atd. nebere, protože to přeci mám vždycky já....tak pak docela nadával, když viděl čím se bude muset mazat :D

    OdpovědětVymazat
  4. Super návod, určitě vyzkouším! :)

    Ráda bych tě pozvala na Giveaway http://shades-of-silvie.blogspot.cz/2014/06/holiday-giveaway-tak-uz-je-to-konecne.html#comment-form

    OdpovědětVymazat
  5. Nooo, tak do krému jdu :-D já ho prostě uvařím, děj se co děj :-D

    OdpovědětVymazat
  6. Já jsem zamilovaná do gelu z aloe vera. Kdybych nebyla líná můra, tak si prostě začnu pěstovat doma několik kytek aloe a v létě na sebe mazat rozřízlej list. Ale protože ta líná můra jsem, loni jsem si na Kanárech (který jsou aloejovej ráj) koupila 100% aloe gel a ještě teď z něj doluju zbytečky na každej komáří pupíneček.. :)

    OdpovědětVymazat
  7. Ahoj,co je to za obal,co jsi do nej uvarila tenhle krem? Mam na ebay vybrany dva s oodobnym obsahem aloe,ale nemuzu se rozhodnout,jeden je o pulku drazsi.Tys mela od jake firmy(spatne vidim,tak se omlouvam za doternej dotaz),jake jsi mela zkusenosti? Dekuju za odpoved(prip.tip na olej na vlasy k mori)
    Kristyna

    OdpovědětVymazat
  8. jo,uz jsem si vsimla p.s, pardooon.)
    Kristyna

    OdpovědětVymazat
  9. Já se prostě potřu přímo listem z aloe vera. Mám těch rostlin hodně.

    OdpovědětVymazat

Děkuji vám za každý váš názor a připomínku

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...