pondělí 12. května 2014

Seriálovej hold prokrastinaci


    Nacházíme se v části roku, kdy studentům vysokých škol naskakují pupínky z nadcházejícího zkouškového (vítejte zpátky!), žaludky maturantů jsou v různých stádiích vředovitosti, žáci středních a základních škol přesvědčují okolí, že tu čtyřku z matiky ze čtvrtletního papírku stihnou za ten měsíc a půl vytáhnout a pracující na všechny výše zmíněné koukají s ledovým klidem vystresovaného člověka bez naděje na prázdniny. 

    Takový veselý čas je ideální na to, aby se člověk začal koukat na seriál nebo dva, co na tom, že už ví, co se stane, podstatný je vzít to pěkně od první série a jet díl po dílu až po s10e10. Mně se k tomu přidala ještě chřipčička, ale na tu se nemůžu zlobit, protože aspoň můžu pít litry čaje z nejlepšího hrnku na světě. (Jo, koupila jsem dvě bonboniéry a dostala báječnej reklamní předmět.) 


    A protože jsem člověk zlomyslnej, tady máte přehled toho, co mě chytlo za srdíčko. Jasně, koukám na pořádný mainstreamy a jsem si jistá, že 90% z vás vidělo všechny seriály, které tu najdete, ale "tyjo, Přátelé, to jsem už dlouho neviděla!" nebo "z kterýho dílu GoT je tenhle gif?" určitě nezklame. Haha. 

    
    1. Game of Thrones


    Kdo nekouká, jako by nežil, a konec druhé epizody čtvrté série řadím k nejlepším okamžikům svýho života, až tak to prožívám. Nehledě na to, že GoT má úžasnou youtube stránku, na které po každém díle člověk najde milion rozhovorů s hlavními hrdiny nebo samotným mistrem Martinem. Zdroj prokrastinace jako kráva.


    2. Futurama


    Není díl, kterej bych neviděla dvakrát, a kromě "Čtyři z rakety a pes" není díl, který bych neviděla alespoň pětkrát. S přítelem máme Futuramu místo večerníčku a seance s nejlepšími kamarády u ní dříve nebo později skončí. 

   
    3. Friends


    Klasika všech klasik. A ať se HIMYM a jiné podobné sitcomy snaží jakkoliv, krásný humor Přátel jen tak nenapodobí. Jenom proboha vymažte Phoebe, díky. 


    4. Skins


    Seriál dostal jméno podle papírků na balení jointa, a podle toho to taky vypadá. Sex, drogy, problémy se školou, problémy s rodiči, problémy s láskou, problémy se sebevnímáním, vlastně problémy se vším. V těch šestnácti jsem si připadala jako těžkej rebel už jen tím, že jsem na něco takového koukala. I teď mě to kupodivu baví, ačkoliv to jde sérii od série se seriálem z kopce. 


    5. Sherlock


    Ačkoliv jsem alergická na knižní adaptace, tím spíš odehrávají-li se v jiné době, než ve které mají, Sherlock mě prostě dostal. V metru si prohlížím lidi a snažím se napodobit Sherlockovu geniální dedukci, zatím jsem uvízla na tom, že vidím-li snubní prsten, vím, že je dotyčná osoba ve svazku manželském. Ale nevzdám to. 


    6. Sex and the City

  

    Jakmile začnu koukat na SATC, měním se v pipinu. Na mou obranu, jinak to prostě nejde, když vidíte novinářku Carrie, která musí vypláznout celou výplatu z jednoho (!!!) sloupku už jen za nájem manhattanského bytu, jak se producíruje každý den v jiných střevíčkách z Loubotinovy dílny. A jakmile vypnu mozek a začnu jenom slepě obdivovat ty bezva hadry a čtyři krásný ženský (trochu depresivní, že Samantha vypadá líp v šedesáti, než já ve dvaceti), je mi fajn. 


    7. Když je zle


     Psychická regrese má nastávat až v pozdějším věku, u mě občas zaklepe už teď a v takových chvílích přijde na řadu Disney. Uklidňuju se tím, že Disney je součástí americké kultury, ikonou a klasikou a je třeba ho znát. Ty hodinky s Mickey Mousem se už omlouvaj hůř. 


    8. Když je nejhůř

 

   Ne, neviděla jsem všechny série Šmoulů od prvního do posledního dílu několikrát, jako tomu bylo u seriálů 1-6. Ale ano, dílů jsem viděla více, než je zdrávo, a nutno říci, že v dětství u nás Šmoulové moc nefrčeli, protože jsem vlastenecky dávala přednost Krtečkovi. Ale občas to na mě prostě přijde a na youtube si je najdu. Začíná to většinou záminkou, že se na ty modrý potvory mrknu ve španělštině z edukativních důvodů. (Jenže nikdy nerozumím nic víc, než "Papa Pitufo", po dvou minutách mám dost a musím se uklidnit deseti díly v mateřském jazyce.) La la lalala la, sing a happy song...


    A jak jste na tom se seriály vy? Prokrastinujete s nimi? Jedete si celé série popořadě, nebo si jen občas na chuť pustíte jednu epizodku mezi pilným studováním? A které jsou na vašem top listu?

    Mějte se krásně,
    M.

P.S. Gify jsou posbíraný porůznu, jenže jich je tolik, že jsem líná odkazovat. Pardon. Svedu to na rýmičku.

37 komentářů:

  1. Přátelé jsou nejlepší seriál, mohla bych na to koukat pořád dokola a taky že na to teď furt dokola koukám (ať žijou státnice!). Super je, že díl má 20 min, takže ideální na zaplnění pauzy během učení nebo oběda. A jedu díly popořadě, ne random :-) Já bych se obešla bez Rachel, taková pipinka.
    Sex ve městě mám v počítači taky. Zajímavý je, že mám seriál ráda, i když je mi hlavní hrdinka hodně nesympatická (hlavně svým chováním, to je na pěst, navíc božský je podle mě pěknej blb).
    Co ještě hodně můžu je Downton Abbey a Hart of Dixie :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Já sleduju hlavně akční seriály a detektivky, ze sitcomů jen TBBT. Game of Thrones je top, ale tak já i četla knížky v originále, takže to se u mě dá čekat, že se mi to bude líbit. :D Jinak sleduju seriály docela často, i když teď jako zaměstnaný člověk na to nemám tolik času. Ale patřím do té šťastné malé skupinky zaměstananých lidí, kterou jejich práce baví a nestresuje, takže si nestěžuju a užívám si všechny ty studentské kyselé ksichty okolo. :P
    Jo a chystám se na seriálové Vikingy, ti jsou prý super, spousta lidí je srovnává s GoT.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Obecně mě hrozně nebaví typické na ženské cílené seriály, zaměřené na vztahy, módu, drby a tak...

      Vymazat
    2. Výjimkou budiž miniseriály BBC zpracovávající cokoli od Austenky, Brontëových a spol.... ale to je klasika. :) A pardon přestanu spamovat. :D

      Vymazat
  3. Jojo, seriály jsou zlo :) Mám se učit, ale dám jeden díl, druhej, třetí... :) Jinak Game of Thrones doporučuju jako knížky. Nejdřív jsem se chtěla koukat na seriál, ale když jsem viděla ty bichle, napadlo mě, že z toho nemůže nikdo udělat tak kvalitní seriál, aby do toho dal vše podstatné. Tak jsem začala číst a nelituju. Je to jedna z nejlepších sérií, co jsem kdy četla.

    OdpovědětVymazat
  4. Sherlock! Mám podezření, že jenom kvůli němu jsem tak odhodlána jít studovat chemii, jinak bych s tím už asi sekla :-D a Phoebe mi taky vadí, v prvních pár sériích byla fajn, ale pak z ní udělali něco strašně otravného.

    OdpovědětVymazat
  5. No jasně. Přátelé jsem viděla 100x! Už znám nazpaměť snad všechny hlášky. A když někdo nezná přátele a já nemůžu použít hlášky ze seriálu jsem z toho vykulená a nechápu, jak ten člověk může žít!

    Teď jsem si začala ujíždět na Black Books (perfetkní suchý anglický humor) a taky klasické IT crowd :)

    OdpovědětVymazat
  6. Jsem závislá na Sipsonech, ale doslova! :D

    OdpovědětVymazat
  7. Prokrastinacia v podobe serialov ... to velmi dobre poznam :) GoT som zacala pozerat len nedavno ale za par dni som stihla vypozerat vsetky casti a teraz netrpezlivo cakam na kazdu novu. Moje top su Shamless ci uz anglicka verzia alebo americka, obe su skvele ale v americkej verzii su sympatickejsi herci alebo American horror story ci Revenge.

    OdpovědětVymazat
  8. ha, a jsem žádný z nich neviděla! teda kromě pár dílů Přátel (díky, Student Agency), které ale fakt strašně nemám ráda :D sleduju Suits (který právník ne?), Mad Men, Walking Dead, Revenge a jako takové gulity pleasure mám Pretty Little Liars :D
    a přiznám se, že Šmouly jsem neviděla ani jako malá, já jsem je nějak nemohla vystát. koukala jsem na Kačery, Strážce vesmíru a Gumídky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. K Suits a který právník ne - já! :D

      Vymazat
    2. u nás v práci na to čučí všichni :D

      Vymazat
  9. Jak již víš, já teď sjíždím Divokýho anděla (ano, práskla jsem to na sebe takhle veřejně!!). Přítel kvůli tomu vyhrožuje rozchodem :D (Když já ale potřebuju něco k tomu žehlení!! :( :))) )

    OdpovědětVymazat
  10. S tvým seznam souhlasím až na Sex ve městě (já nerada) a Skins (neznám, kouknu). U mě krom výše zmíněných hodně často jedou Gilmorky, také Big Bang a mám ráda ještě seriál Arrow (superhrdinové!), Grimm (prznění pohádek) a Vikingové (super-awesome).

    OdpovědětVymazat
  11. Sherlooock =o) zrovna jsem ho dokoukala a je prostě super!
    Pokud neznáte, tak Flash forward je taky super, ale děsně návykovej... Misfits taky bezmezně miluju, respektive první dvě série, pak už nůďas...
    A co mi fakt padlo do oka je Terra Nova, bohužel má jen 13 dílů a další se neplánujou =o(

    OdpovědětVymazat
  12. Ano, přiznávám, občas si také nějakého Disneyho pustím! Lepší relaxaci neznám :-D
    Jinak ze seriálů se shodneme v Game of Thrones a samozřejmě Sherlock, jak já ho miluju! V poslední době mě ale také oslovil seriál The 100, Reign (rádoby historický, ale docela mě baví) a pak První republika. Tedy začátek mě bavil víc, teď už mi to přijde poněkud rozvleklé a ztratilo to spád. A když vyzbude čas, koukám občas i na Arrow, ale to jsem všehovšudy zvládla asi 7 dílů a teď už dlouho žádný. Měla bych to napravit :-)

    OdpovědětVymazat
  13. Game of Thrones, yeah :D teď spešl si ujíždím na CW kravinkách jako jsou The Vampire Diaries, The Originals, The 100, Star Crossed, Reign, Once Upon a Time a pak taky American Horror Story, The Borgias, True Bood.. no a Skins a HIMYM to je klasika :D a každý by měl určitě vidět i Gossip Girl! :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Borgiové mě taky neskutečně bavili, a tím spíš mě štve, že je po třech řadách zrušili. :(

      Vymazat
  14. jo tak v tomto já jsem mega neznalec, pořád si jedu ty své staré seriály a nové mě úplně míjí ... nějak mě nebaví sedět u noťasu a hltat díl za dílem, lepší je pro mě, když vysílají seriál v TV, to si počkám každý den na stejný čas, mám to jako takové odreagování ;) teď si připadám, jako by mi bylo padesát :D ... každopádně jsem ale teďka porušila své zvyky a jedu si od začátku Útěk z vězení ... i když už to člověk viděl, tak se tam dají pořád najít nové zajímavé skutečnosti, které se napoprvé přehlédnou ... a navíc hlavní hrdina, že ... oni moc dobře věděli, proč mu mají potetovat celou vrchní polovinu těla - aby se mohl častějc svlékat! :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hlavní hrdina je... gay? ... ne pardon, nemohla jsem si pomoct. Já Prison Break nedosledovala. Vždycky jsem začla a pak někde v druhé sezóně skončila, nevím proč. :(

      Vymazat
    2. v tom případě jsem na gaye, nedá se nic dělat :D

      Vymazat
    3. Prison Break je můje nejoblíbenější seriál. Miluju ho. A kromě Michaela, gay, negay to je fuk. I Sucreho, to je můj typ :) a T-baga, to není můj typ, ale je úžasnej.

      Vymazat
    4. Sucre sice můj typ zas až tak není, ale je pravda, že by taky častějc mohl chodit bez třička ;) :D ... a T-bag je úplně drsný, ten herec to neuvěřitelně hraje, jenom když se na něj člověk podívá, tak je slizák nechutný :D

      Vymazat
  15. Tak asi nežiju, protože Game of Thrones jsem neviděla nikdy:D Máš pravdu a fakt si říkám, že Přátele už jsem faaakt dlouho neviděla :D Sex and the City je klasika, Futurama je na mě až moc kýčovitá, ale pořád je lepší než Griffinovi :D Já teď hodně sleduju nový epizody Orphan black, to mě fakt chytlo a taky Modern Family, tu miluju a nemusím u toho přemýšlet :D Taky občas ještě mrknu znova na nějaké díly Super drbny a nadšeně očekávám další sérii PLL:D

    OdpovědětVymazat
  16. miluju sex ve městě, nejlepší seriál na světě, a ty hadry jim taky závidím a boty mmm, A hlavně Samatha je sexy všude a má super styl!!!

    OdpovědětVymazat
  17. Pozeravam vela serialov a taktiez som pozerala Skins, ale iba prvu generaciu. Neviem, tam kde je Effy, Cook,... tak ma moc nebralo. Mohla som sa nutit kolkosom chcela ale nejak to nevydalo :-D Na Sex v meste sa chystam uz dlho, kedze filmy ma neskutocne bavili :-)

    OdpovědětVymazat
  18. Game of Thrones - nepozerám.
    Futurama - videla som pár časti, ale Simpsonovcov mám radšej.
    Priatelia - to je taká klasika, že ju hádam videl každý a určite veľa ľudí by si to chcelo prežiť. Teda ja určite. Bola by to iná psina :D
    Skins - nepoznám, ale nevadí.
    Sherlock - pár časti som videla a mám strach, že mu podľahnem, ale Dr Who je lepší. Teda pre mňa.
    Sex v meste - v tomto seriály by som sa chcela objaviť tiež. Len by som si nevedela vybrať, ktorou z nich by som chcela byť, ale keďže Carrie má pána Božského a píše, tak asi ona :)
    Disney - nie je nič lepšie ako staré Disneyovky, aj nové rozprávky sú super, ale nie všetky. Niektoré sú také divné. Ale nájdu sa aj nové rozprávky, ktoré sú super. Takže Disney je vlastne supe celý aký je.
    Šmolkovia - kreslených milujem, ale tých filmových nemusím.

    OdpovědětVymazat
  19. momentálně prokrastinuju se sexem ve městě, zbytek mých slabostí je tady

    OdpovědětVymazat
  20. Mne se u skins libily prvni dve generace, ale s tim, ze ta druha ze serie uz byla na muj vkus vzdycky moc nezabavna a vazna, tak ty si opakovane nepoustim, z paty uz jen par dilu, byly tam divny postavy, a sesta urcite nejhorsi
    Jo, A futuramu a pratele nesnasim:D

    OdpovědětVymazat
  21. Tak Přátelé jsou pořád skvělí, Hru o trůny čtu a nemám odvahu si to pustit, protože v knížce je to pěkný masakr, natož pak naživo. Sex ve městě mě nikdy nebavil. Skins jsem sledovala první dvě série, protože ty jediné prý stojí za to, a nový Sherlock je výborný.

    Kromě toho miluju anglické seriály jako Ajťáci, Black Books a minisérie podle Jane Austenové. Z nejnovějších se jim moc povedla Emma s Romolou Garai. Líbila se mi víc, jak filmová, ale to bude jenom proto, že nemám ráda Gwyneth Paltrow. :)

    Z amerických můžu pořád dokolečka Buffy, protože Spike a jeho modré oči a úžasný hlas. :)

    OdpovědětVymazat
  22. Skins miluju (jen jsem to teda objevila až ve 20, ale největší rebel jsem tak jako tak!:D), teda první 4. série, z té další řady s tou divnou holkou v ošklivých botách jsem viděla 2 díly, ale to se prostě nedalo. A tak teď marně stahuju tu nejnovější řadu s Effy, ale vždycky nesedí buď zvuk a nebo nefunguje obraz, nebo se mi pro změnu zasekne počítač a stahování se nedokončí.........asi špatná karma :D
    Ale Přátele mě hrozně nebaví, a naopak se vždycky málem počurám smíchy u Big Bang Theory, u kterého jsem taky nedávno zjistila, že mi uniklo 5 nejnovějších dílů, takže druhé Vánoce :D

    A jsem i strašně vybíravá, jen tak něco mě nezaujme, protože mám dvě kritéria:
    1) aby tam nebyli draci, upíři a kouzla (protože to může být dobrý jedině u Harryho a Pána prstenů!:D)
    2) aby to nebylo moc jednoduchý (sbohem, Carrie Diaries!) a abych hned na začátku nevěděla, jak to skončí
    ..........a tak teda nechápu, jak je možný že mám tak ráda právě ten Sex ve městě, Skins, Big bang theory a občas dokonce HIMYM :DD

    OdpovědětVymazat
  23. Právě se učím na státnice, takže seriály jako odreagování využívám a nejlepší jsou ty, co už znám, není nutné se moc soustředit. Ale z tvého výběru většinu nesleduji a ani neznám :-). Z toho co znám, tak Přátelé byli fajn, v začátcích, teď už je to docela ohraný a Sex ve městě je totální blbost a ani ty hadry to nezachrání :-). Já tedy jedu na Simpsonech, Teorie velkého třesku, a takové ty detektivní seriály, co už všichni ví kdo je vrah, ale i tak se na to mrknu, jako Colombo, Big Ben, Vraždy v Midsomeru, Hercule Poirot aj.

    OdpovědětVymazat
  24. Hodinky s Mickey Mousem se nemuseji NIKDY omlouvat! :D

    OdpovědětVymazat
  25. Máme toho hodně společného Miško :) Já jsem prokrastinovala u seriálů jako nikdo přede mnou. Dokonce jsem se u seriálů učila. A kupodivu to šlo :)

    OdpovědětVymazat
  26. Futurama, Přátelé a Sex ve městě mě nikdy nechytli. :)
    Skins, Hra o trůny, Mickey i Šmoulové patří mezi mé oblíbence.
    +
    American Horror Story
    Bates Motel
    Banshee
    Misfits

    a puberátlní Faking it, no nevěřila jsem tomu, dvě holky předstírající, že jsou lesby, aby zapadly na střední? Ehm, dvě nebo jedna? Fakt se na to dívám? Fakt mě to baví? NO JO :D

    OdpovědětVymazat
  27. Game of Thrones je můj top všech topů :D Futurama je taky skvělá. Přátele nemůžu vystát, nějak se mi ten jejich humor protiví. Stejně tak Sex ve městě, obecně nemám ráda tyto typy seriálů, takže mimo mě jde kompletně i slavné PLL, nebo Gossipky a všechno podobné.
    V poslední době jsem propadla muzikálnímu seriálu Glee, který je teda stokrát lepší, než High school musical.
    Pak mám na svém watchlistu ještě kopu dalších seriálů, které sleduju momentálně dost příležitostně, ale až skončí probíhající série, tak je zkouknu najednou. Once upon a time, Turn (novinka z doby války na nezávislost USA), Agents of shield, Arrow, The 100, Reign, Da Vinci's demons...
    A chystám se na Vikings a Crossbones.

    OdpovědětVymazat

Děkuji vám za každý váš názor a připomínku

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...