úterý 6. května 2014

Dobrýho šestýho III. (& Neviditelná výstava)

Zdroj

    Teda, já vim, že jsem to psala i minule, ale ten měsíc tak rychle utekl! Ani jste se nenadály a váš výběrčí daní á la já je zpět, až na to, že daně jsou dobrovolné, jdou na správnou věc a daně to vlastně vůbec nejsou. Ježíši, to je zas úvod. 

    Každopádně dnes bych vás chtěla nasměrovat na jednu perfektní výstavu, která se koná v Praze už snad třetím rokem. Vsadím se, že spousta z vás už na Neviditelnou výstavu zavítala, kdo tak ale neučinil, koukejte to napravit - zážitek je to neuvěřitelný. 

     Celou hodinu totiž budete pod vedením nevidomého nebo částečně nevidomého člověka bez možnosti cokoliv vidět. V černočerné tmě si vyzkoušíte poznat nejrůznější předměty, prostředí, orientovat se podle zvuku nebo zaplatit za horkou čokoládu bez možnosti mince prohlédnout. (Mimochodem, věděly jste, že české mince a bankovky patří k nejpromakanějším na světě, co se poznávání beze zraku týče? Možnád další důvod, proč zdržovat přijetí Eura...) Nejfantastičtější na celé výstavě je, jak moc se vám změní pohled na nevidomé - zajděte na výstavu a uvidíte. 

    Cena prohlídky je 180 kč, pro studenty a důchodce 150 kč, a ten zážitek za to stál do posledního haléře. Zakoupením vstupenky navíc podporujete právě nevidomé nebo částečně nevidomé průvodce. Kromě samotné výstavy jsou nabízeny neviditelné ochutnávky vín, večeře, teambuildingy nebo masáže. 

    A ať už se na Neviditelnou výstavu chystáte nebo ne, pojďme zkusit zase společně něco vybrat. Myslím, že DMSka je pro všechny snadnějším řešením, čímž odpadá možnost podpořit organizaci Okamžik, která s NV přímo spolupracuje.

    Pošleme tedy společně 30 kč Světlušce! Obětujte půl nového laku na nehty nebo jednu coca-colu na lepší věc.

    Stačí poslat SMS ve tvaru "DMS SVETLUSKA" na číslo 87 777. 

    Tak co, jdete do toho se mnou? A co říkáte na Neviditelnou výstavu, máte tento super zážitek už za sebou, nebo se chystáte?

    Mějte se krásně,
    M.


    P.S. Je to utopické, ale krásné - kdyby každý, přes Google Friend Connect registrovaný, čtenář Kiss a Bee přispěl svými korunami do mlýna, mlýn nám přeteče, páč bychom dohromady naposílali krásných 15 900 kaček.

    P.P.S. Pod prvním příspěvkem tohoto rázu se mi objevil komentář, že anonym nepřispívá, pokud jde o spojení příspěvku se špatným zdravotním stavem člověka, že raději přispěje na konzervy pro kočky v útulku. Tak bych ráda anonymovi vzkázala, že například asistenční pes pro nevidomého člověka stojí zhruba 300 000 a lidé, kteří oslepnou až v průběhu života, se bez něj většinou neobejdou. Nevím, jak vám, ale mně se takové peníze pod stolem neválí a pro spoustu rodin toto může být velkým problémem. A jakkoliv zvířata miluju, lidi jsou mi pořád tak nějak bližší.

10 komentářů:

  1. To já zase ráda přispěju na cokoliv jinýho (postiženým, dětem, bezdomovcům, lidem po nešťastných událostech), než na zvířata.
    Neviditelná výstava je jistě zajímavá, ale mě osobně trošku děsí. Nerada se spolíhám na někoho jinýho :)

    OdpovědětVymazat
  2. Odesláno, ráda bych se zúčastnila výstavy, ale v mém okolí nic takového není a v Praze většinou nestíhám, když se tam dostanu tak jednou za dva roky, ale kdybych přeci jen nějaký čas našla, tak zajdu, akorát nevím teda jestli někoho zbantuju aby šel se mnou.

    OdpovědětVymazat
  3. Škoda, že mám Prahu daleko a státnice za rohem :D Jako správná tyflopedka bych tam moc ráda vyrazila. V souvislosti s touto výstavou bych chtěla upozornit i na další obdobnou akci, a sice třetí turné kavárny POTMĚ, ta se zastaví v Praze (už jen dnes a zítra!), Českých Budějovicích, Litomyšli, Zlíně, Ostravě, Jičíně, Olomouci a Brně :)

    OdpovědětVymazat
  4. já jsem byla v kavárně Potmě, ale už je to pár let zpátky, obsluhovala tam totiž naše nevidomá spolužačka z gymplu. je to docela zvláštní zážitek, pro člověka, který normálně vidí, je to šok.

    OdpovědětVymazat
  5. Byla jsem když to otvírali a docela jsem koukala (no spíš ne). Zajímavý zážitek, hlavně když tam vrážíte do věcí a ani nevíte co to je :-(

    OdpovědětVymazat
  6. Kdo by přece radši potěšil nějakou tu kočku, tak tady http://kociciprani.cz/kocky jde do 15.5. vybranému kočičákovi koupit dárek nebo naplnit misku :) Jinak výstava zajímavá, určitě to musí být zážitek.

    OdpovědětVymazat
  7. zhodou okolnosti sa na tuto vystavu chystame tento vikend :) Pocujem na nu len same dobre referencie.

    OdpovědětVymazat
  8. Díky za tip! Dlouho jsem se na tu výstavu chystala, pak jsem na to úplně zapomněla, ale teď si to vynahradím :) Vyrazíme hned o víkendu!

    OdpovědětVymazat
  9. Výstava je i v Olomouci, chystám se na ni :)

    OdpovědětVymazat
  10. Na výstavu bych se ráda někdy podívala, ale bohužel je to pro mně přece jen z ruky, ale už jsem o ní slyšela, dozvěděla jsem se o ní náhodou, když jedné paní, která tam také provádí dělala přiznání a docela mně vrtalo hlavou kde slepá paní může pracovat atd. občas jsme slepí spíše my okolo, než lidé kteří skutečně nevidí. Díky ní jsem v tomhle směru otevřela oči a dozvěděla se třeba i o http://www.hmatelier.cz/ myslím, že teď budou mít i v Praze výstavu. A dms jdu určitě poslat.
    Simísek

    OdpovědětVymazat

Děkuji vám za každý váš názor a připomínku

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...