pondělí 21. dubna 2014

Velikonoční řehole se zajícem


    To je zas kvalitka, ta fotka, co? No, dopadlo to o chlup líp, než snaha nafotit výhru do aktuální soutěže, ale fotit mobilem je děs běs. Velikonoce trávíme zásadně u babičky v krásném Písku, a kdo by s sebou tahal zrcadlovku, žejo. (Stýská se mi po své staré Nokii N8 a báječných fotkách, které uměla; pokud na svůj mobil také v tomto ohledu spoléháte, Alcatelu One Touch Star se vyhněte obloukem.)

    Takový Velikonoce v Písku, to vám je řehole. Přijedete, sednete a odlepíte se v neděli večer se ztuhlým krkem poté, co vyprodukujete milion vajíček, rozbijete další milion, sníte tak tisíc, které praskly, a čtyřikrát si polijete ruku rozžhaveným voskem (snažila jsem se vyfotit ty puchejře, ale víte co - mobil, pfff). Popátý ten vosk převrhnete na oblíbenou mikinu Nike. ("Ne, babí, to víš, že se nezamažu!")

    Ale ta odměna je sladká. U babičky se totiž téměř žádný výprasky nekonaj, jelikož není od koho (nejen, že všichni mí kamarádi bydlí o sto a více kilometrů dále, taky mi ale připadá, že v Písku žijí povětšinou důchodci, a ti už jaksi koledovat nechodí). Tatíka šlehání rodinných příslušnic baví, dokud nedostane čokoládu, což bejvá občas i preventivně. A když už nějaký ten vajecchtivý odvážlivec zazvoní, obětuje se babička, jelikož my se sestrou jsme jakožto děvčata na vdávání zaměstnaná důležitější kratochvílí. 

    Po zahradě nám totiž schovává dobroty a drobnosti zajíc. 

    Časně zrána na Velikonoční pondělí tedy čapneme košíky, promneme očka a šmejdíme líp, než nejšmejdivější účastník Prostřena. Náš zajíc je velmi fikaný a rád schovává žvýkačky pod babiččinu bujnou květenu, dovedete si tedy představit, jak se nám za ta léta vyvinuly detektivní dovednosti. 

    Občas máme pocit, že zajíc neexistuje a že oním zajícem není nikdo jiný, než babička, která speciálně na ten den vytahuje zástěru s kapsou, za kterou by se nemusela stydět matka klokaních trojčat, ale asi je to fakt jen pocit. 

    No, třeba se dneska ty pozorovací schopnosti vyvinou na maximum a konečně spatříme i toho ušáka. Zlaté prasátko se mi na Vánoce ještě nepoštěstilo, tak bych ráda napravila skóre a viděla alespoň jedno sváteční zviřátko.


    Jak slavíte Velikonoce vy? Dostáváte na zadek? Polévá se u vás vodou? Nebo máte vlastního zajíce-dobrodějce?

    Mějte se krásně a všem přeji co nejkrásnější Velikonoční pondělí!
    M.

19 komentářů:

  1. Ty jako vážně maluješ vajíčka voskem? To jsi teda dobrá! U nás se taky výprasky nekonají, a to sedím doma na zadku. Asi to něco vypovídá o tom, kolik mám kamarádů.... :D Nás vždycky mlátili rodinní příslušníci, když jsme v pondělí pobývali u babičky. Jelikož jsme ale černé ovce a nikomu se k nám nechce trmácet padesát a více kilometrů, jsme v klidu.

    Ale! Představ si, že k nám poprvé v životě zavítal velikonoční zajíček, a to už v sobotu. Všem třem dětem i taťkovi poschovával balíčky, jen mamince nic nenechal... Zvláštní. Taťka se s ní ale o svůj pomlázkový salám jistě podělil :) Osobně zvyk s velikonočním zajíčkem považuji za daleko povedenější a spravedlivější!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, já jsem stará škola, já bych jinak ty vejde ani neuměla:D

      Za tu absenci koledování buď ráda, mě dnes budili od šesti ráno, a to byli totálně cizí lidi. Zííív. A myslím, že s kamarády můžeš být v klidu, mí vrstevníci přestali koledovat snad když jsme nastupovali na osmiletej gympl:D

      Ať žijou zajíčkové!

      Vymazat
  2. U nás na Slovácku "sa chodí šlahat." :D Ale k nám už dlouho nikdo na šlahačku nezavítal. Kamarády tu nemáme, všichni jsme odrostli, tak už to nikoho nějak nebere. Akorát dneska jsem teda měla překvapení. Jsem se ráno vykulila z postele, slezla do kuchyně a tam čtyři tátovi kolegové hasiči, co mu přivezli auto, kteří mě samozřejmě museli "oprášit". Já prakticky zalepené oči, rozcuchané vlasy, ve vytahaném domácím oblečení bez podprsenky... no paráda. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ježiš, no to Ti nezávidím, hlavně ta absence podprsenky musela být při poskakováním před pomlázkou báječná:D

      Vymazat
    2. Ale aspoň neuschneš:-)

      Vymazat
    3. Aspoň něco. :D A radši jsem moc neposkakovala. :D

      Vymazat
  3. To jsi vážně malovala?smekám veškeré klobouky a čepice,opravdu nádhera!! Hezké Velikonoce!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Óóó děkuji, ale myslím, že někdo tak šikovný, jako Ty, by to zvládl levou zadní, u Tebe na blogu vždycky valím oči!

      Vymazat
  4. Krasne vajicka! ;-) A jsi prvni clovek, ktery si vybral stejne hloupy telefon na prilozitostne foceni jako ja :-D Pekne velikonoce!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haha, takhle to prostě dopadne, když si umanu, že chci barevný telefon, co není Nokia - po té mé zelené se mi teď s tímhle růžovým paskvilem stýská!

      Vymazat
  5. wow, náhodou fotka je krásná a hlavně to, co je na ní! smekám :) my barvíme klasicky barvama z obchodu, letos máme nějaká glitter vajíčka (přidala jsem fotku do článku se soutěží, vypadají docela zajímavě). dostala jsem nadílku, čokolády, lentilky, kinder, zítra si koupím něco na sebe, aby mě beránek nepokakal a samozřejmě jsem dostala pěkný výprask :D ale to je asi všechno, jinak nic nepečeme ani nikdo nechodí koledovat. holt město :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ta glitter vajíčka jsou nádherná, jak jste to vyráběli? To bych také ráda zkusila:-)

      Já si nakupování "na sebe" odbyla dneska, tak doufám, že kakání nehrozí:D

      Vymazat
    2. to je sada z obchodu, jsou tam tři barvy (č, m, z, fialová je náš pokus :) a takové fólie. barvy dáš do dlaní (v rukavicích), poválíš v tom vajíčko a pak obalíš tou fólií, lehce po tom škrábeš a ona na to pustí :) mysleli jsme, že to bude divné, ale vypadá to fakt zajímavě!

      Vymazat
  6. To je pěkná náhoda, já v Písku bydlím a s těmi důchodci máš docela pravdu. Občas mi přijdou jako zombíci, jak se pomalu plíží městem. :D
    Měj se krásně a užij si volno v našem "velkoměstě" :)

    OdpovědětVymazat
  7. Páni! Jak jsi dokázala udělat tak rovné čárky? :O Opravdu nádhera! :)

    OdpovědětVymazat
  8. Téda, ty jsi šikulka. Ta vajíčka jsou boží! Včera jsem malovala poprvé voskem a musím se poplácat po zádech, šlo mi to docela od ruky :D Ale tak krásná vajíčka jako ty jsem neměla, musím do příště vypilovat :-)
    Já byla u přítele na "vesnici" a tam teda koledníci chodí a v dost hojném počtu. Přítel s bandou šli taky, chodí vlastně každý rok. Většina koledníků to naštěstí nehrotila, ale jeden výprask byl řádnej, to mi potom hořel zadek ještě hodinu :D

    OdpovědětVymazat
  9. Ty vajíčka jsou fakt nádherný, já bych zvládla možná tak puntíkovaný :-D Písek je krásnej, jsem kousek odtud :-)

    OdpovědětVymazat
  10. "nejšmejdivější účastník Prostřena"... to jsou obraty! :D:D
    Já jsem místo mlácení pomlázkou byla krutě zlechtána a byla mi vyznána láska (od Drahého poprvé). Dokonalý Velikonoce :)

    OdpovědětVymazat
  11. Krásne vajíčka. Tak vy ste, ale šikovnice.
    Ja Veľkú noc neznášam. Dostanem výprask, oblejú ma, ale aj tak bývam chorá, takže nechápem načo je to dobre. A ešte k tomu k nám chodia ľudia, ktorých ani nepoznám. Ale to je asi tým, že dávať peniaze šibačom je dosť blbý zvyk. Keby dostávali po vajci nepríde nikto :D
    Tento rok som s nimi, ale tak mierne vypiekla a keď ma strkali pod sprchu prepla som ju na dážď a okúpali sme sa spolu :P Takže závisť, že ty máš takú pokojnú Veľkú noc, ale povedala som si, že budúci rok idem na Veľkú noc niekam na výlet, tak uvidíme.

    OdpovědětVymazat

Děkuji vám za každý váš názor a připomínku

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...