pátek 18. dubna 2014

Přírodní tip: Růžový jíl


     Jíly jsou super, to je bez debat. Doma mám marocký, růžový, zelený a bílý a rozhodně mám v plánu vyzkoušet i další, které trh nabízí. (Možná články zpětně přejmenuju na 50 shades of clay, haha.) Růžový poslední dobou využívám nejvíce. Teda, jasně, po marockém stále sahám, když si myji vlasy, růžový jíl, často zvaný také francouzský, je pro mě momentálně nejlepší volbou, co se péče o pleť týče. 

    Kmotřičky víly se na mně vyřádily a jsem alergik na všechno s citlivou pletí s velkým sklonem k akné, která ale zároveň ráda vytváří šupinky, kdykoliv se naskytne sebemenší příležitost. Prostě zlatíčko. Dá se ale říct, že s růžovým jílem nešlápnete vedle, ať už je na tom vaše pleť jakkoliv, narozdíl od jílů ostatních, které jsou pro různé typy pleti více či méně vhodné. 

    Nějakou tu formalitku na začátek. Jedná se, jako u v podstatě všech jílů, o sušený jíl, respektive mix sušených jílů - červeného a bílého. Přízvisko "francouzský" asi chytrému čtenáři napoví, kde že se bere. Je bohatý zejména na křemík, hliník, železo, hořčík, sodík a další spoustu prvků a jejich oxidů.


    Hned jako první bych vypíchla fakt, že ani majitelky velmi suché pokožky se jej nemusí bát jako čert kříže. Po nánosu zeleného jílu bych se po deseti minutách musela mazat snad samotnou definicí mastnoty, abych neměla ten šeredný pocit napnuté pleti (vždycky si tak připadám jako mozkomor); přebytečného kožního mazu vás růžový jíl zbaví, ale nevysaje vám zároveň jeho zásoby na čtrnáct dní dopředu a při pravidelném používání jeho produkci reguluje na optimální úroveň.(Tábor žen s mastnou i tábor žen se suchou pletí, jásáme, 3, 2, 1, teď!)

    Efekt růžového jílu, kterého si všimnete hned, je viditelné optické zmenšení pórů; jasně, neexistuje nic jako rozšířené a zúžené póry, póry nejsou žádné svaly. O jejich rozšířený vzhled se starají nastřádané nečistoty, které mají jemné částečky růžového jílu schopnost vytáhnout více než perfektně. 

    Jednou z nejvíce ceněných vlastností růžového zázraku je detoxikace; jeho negativně nabité částice přitahují opačně nabité toxiny, které tímto eliminují. Podobně dokáže jíl zneškodnit i zbytky makeupu nebo cokoliv jiného, co si v pórech vesele bydlelo a prudilo. 

    Dlouhodobě toto samozřejmě znamená ústup akné, menší tvorbu černých teček, proti kterým je tak těžké bojovat (zkuste růžový jíl smíchat se sodou podobně jako marocký; bájo!) a předcházení dalším kožním chorobám způsobeným bakteriemi. 

    Možná s pomocí růžového jílu řeknete i bye-bye celulitidě, která je údajně způsobena právě nastřádanými toxiny v dané oblasti. (V tomhle tématu jsem ale velký nevzdělanec, tudíž mi promiňte, plácám-li kraviny.)

    Při pravidelné aplikaci masky by měly starší ženy zaznamenat také lehkou redukci vrásek a vypnutější pleť. Toto zapřičiňuje lepší produkce kolagenu a elastinu. (Bohužel v necelých jednadvaceti posoudit nemůžu.) Na vlastní kůži ale znám projasňující efekt jílu - logicky, smývání masky je v podstatě velmi jemným peelingem, při kterém se zlepšuje cirkulace krve a stará se o rychlejší obnovu buněk. Trápí-li vás jizvy a hyperpigmanetace, i s tímto by měl jíl pomoci, díky regeneraci tkání a právě výše zmíněné obnově buněk.

    Efekty, které by se podle některých článků měly dostavit a na které stále čekám, je ústup tmavých kruhů pod očima a ústup viitelnosti žilek. Tak třeba někdy za dýl, no. 

Ach, jak růžové.

    Občas jsem také narazila na názor, že je lepší používat masku na noc, jelikož může zanechat pigmenty v pleti (které ale přes noc kůže jaksi vsákne a ráno o nich nevíte) - nikdy jsem ale nic podobného nezaznamenala. 

    Masku používám 1-3x týdně podle stupně lenosti a mixuji ji klasicky s vodou. Někdo přidává esenciální olej, někdo vodu květinovou, proti gustu, víte jak. Na pleti nechávám působit deset minut, poté smývám vlažnou vodou.


    Co vy a růžový jíl? Znáte/používáte/chcete/milujete/nenávidíte? Jaký jíl je vaší srdcovkou?

    Mějte se krásně,
    M. 


P.S. Za 59kč/100g docela kauf. Vydrží možná ještě mým prapravnoučatům. (Zdravím do budoucnosti!) Např. zde.

P.P.S. Jsem myslela, že ten článek nedopíšu, jak mám mrtvý ruce od zdobení vajíček. Zatracený tradice. Stejně z toho budu dělat ještě v pondělí večer pomazánku.

34 komentářů:

  1. Páni, tak teď jsi mě (opět) nalákala! Já teď ujíždím na zeleném jílu, konkrétně na tom od Argital. Nejprve jsem si koupila hotový v tubě, ale teď silně uvažuju o koupi celého kilča a patlání vlastních masek! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, lákat já umim, a ještě snadnějc nechat se nalákat:-) Zelený jíl mám také ráda, ale růžový je takový jemňoučký! Jinak kilo mi přijde docela dost, i s těma 200g mi trvá, než pohnu, ale pokud maskuješ častěji, tak to asi dává smysl:)

      Vymazat
    2. Hmm, jemnoučký, to zní dobře.. uvidím, asi fakt podlehnu!
      Já maskuju většinou i krk a dekolt, takže kilčo u mě padne raz dva :)

      Vymazat
  2. Tento zázrak mám doma taky a je vážně skvělý! Dávám do něj ještě pár kapek avokádového oleje a po smytí mám pleť tak hlaďoučkou! :) Navíc opravdu čistí póry a extra nevysušuje.
    - Elma

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také sem tam přidám olej, většinou arganový, ale spíš jsem na to líná:D

      Vymazat
  3. To teda zní úžasně!!! Poohlédnu se po něm :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zkus třeba eshop domaci-kosmetika.eu;-)

      Vymazat
  4. Už zase jsi mě přesvědčila, že něco potřebuju... No jen počkej! Možná si jej nadělím za maturitu... Předčasně :)
    Mrtvé ruce mám taky, ale z celodenního datlování anglických témat - myslím, že budu mít za chvíli prošoupanou klávesnici.

    Jinak přeji krásné Velikonoce! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Achjo, jak já Ti tu maturitu závidím, a vůbec střední, ten život po střední je naprd:D Úplně bych si to dala znova. A naděl si ho, dělání si radost je smysl života:D (Já už si naděluju pomalu i na Vánoce 2018:-)) Krásné Velikonoce i Tobě!

      Vymazat
  5. Páni, tak to mě moc zaujalo a rozhodně musím vyzkoušet. :)) SINSAY GIVEAWAY NO. 2

    OdpovědětVymazat
  6. Mám doma klasický zelený od Popova a marocký.Tenhle růžový se mi ale pozdává ještě víc,uvidím třeba na něj časem dojde.Zkoušela jsi nebo máš v plánu ho i pít?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, také ho preferuji, co se pleti týče, marocký už dávám spíše na vlasy:-) Pít jsem nezkoušela a trochu se toho bojím, četla jsem o tom také, ale pít v podstatě hlínu mě zatím nějak nepřitahuje (a to jsem prosím pila slanou vodu na litry:D)

      Vymazat
  7. Sakryš - teď mám v těch jílech zmatek. Zatím jsem chtěla jen zelený, teď jsem naznala, že potřebuji spíš růžový - a do toho jsem zjistila, že je ještě jíl bilý, žlutý, fialový, červený..tak co s tím? :D :D :D

    OdpovědětVymazat
  8. Týýjo, nezkazej se ti vajíčka do pondělka? :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já nejdřív trénuju na vyfouklých:D

      Vymazat
  9. Mám také :) Je mi příjemná i když bohužel jako všechny jíly způsobí mi na chvilku zčervenání ...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také jsem po použití jílů jemně zarudlá, přikládám to peelingu:)

      Vymazat
  10. Mě ty tvoje přírodní tipy zruinujou :-D Ještě že tenhle je fakt za hubičku:) Jsi fakt odbornice na psaní článků s efektem na čtenářky "tohle musím mít! hned!" :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Heh, to si beru jako kompliment:D

      Vymazat
    2. Ještě technická, nikdy jsem si vlastní masku nemíchala - desinfikuješ nějak tu nádobu, ve které jíl mícháš s vodou?

      Vymazat
    3. Peťo, většinou míchám jen v dlani, a nedezinfikovala bych:)

      Vymazat
  11. Míšo, doteď jsem měla zálusk jen na všemi chválený zelený jíl, ale po přečtení článku usuzuji, že růžový bude na mou pleť ještě lepší, protože nebude vysušovat jak blázen. :-)
    Můžu se zeptat kde jsi tento jíl koupila? Koukala jsem na ekokozu i na prirodni-kosmetika.eu a všude mají jen po 100 gramech..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Domi, díky za komentář, já tam mám samozřejmě chybu, celou dobu žiju v domnění, že mám od všech jílů 200, a ono to je 100g:D No, ale pořád mi to vystačí na sakra dlouhou dobu:-) Jinak myslím, že růžový jíl je rozhodně nejuniverzálnější a nejjemnější, jen do něj!

      Vymazat
  12. Už dlouho si plánuji nějaký jíl pořídit, ale stále jsem nevěděla po jaké variantě sáhnout. Díky tvému super článku zvolím tedy ten růžový. Moc díky za velice přínosný článek a tvé super tipy.

    Radu - UltimateChic

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Radu, určitě budeš spokojená, růžový jíl je nejlepší volba! Díky za milý komentář:)

      Vymazat
  13. No ačkoliv mám ten marocký, tak růžový by byl asi lepší, čím méně se pleť vysuší tím líp a to mám sušší jen kraje a mastnější T-zónu, ale co s tím marockým, na pleti mi ale taky vyhovuje, tak ho ještě nějakou dobu budu používat

    OdpovědětVymazat
  14. Další věc co nutně potřebuju :-D Nebudu sem už chodit :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Doufám, že zítřejší soutěž Tě sem přivede zpátky!:D

      Vymazat
  15. Míšo, na Tvé doporučení jsem si pořídila jíl zelený a jsem absolutně nadšená :) no a teď píšeš, že růžový je ještě lepší? Přesvědčovat mě dál opravdu nemusíš, rozhodně ho vyzkouším! Tvé rady jsou v praxi tisíckrát lepší než práce kdejaké kosmetičky, u kterých jsem byla v životě jen párkrát, protože to vždycky dopadlo katastrofálně...

    OdpovědětVymazat
  16. Mám zelený a růžový jíl... víc a radši používám růžový, někdy se sodou, jindy bez... U masky mi nikdy nešla vychytat konzistence,tak mě dneska napadlo namočit xifťánka a přepudrovat suchým jílem a paráda.... konečně nemám všude hrudky :-D

    OdpovědětVymazat
  17. Ahoj,
    dá se jíl použít i na pupínky?

    OdpovědětVymazat

Děkuji vám za každý váš názor a připomínku

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...