neděle 6. dubna 2014

Dobrýho šestýho: Pomoc Ukrajině

Zdroj

     Měsíc uběhl hrozně rychle a máme tu dalšího „šestýho“ – pojďme společně na něco dobrého přispět! Pokud se každý přihlášený čtenář Kiss a Bee vzdá pouhých třiceti korun, dosáhneme společně na téměř 15 000. A to už jsou peníze, které mohou někomu výrazně pomoci


    Nechci dnešní příspěvek protahovat – pohnutky, které mě k tomuto vedou, si můžete přečíst prvním článku této rubriky. 

    Myslím, že velmi aktuální problém, na který jsem se rozhodla zaměřit tento měsíc, je z úvodního obrázku zřejmý, a každý z nás si dovede udělat podle novin, televizních reportáží nebo internetu udělat obrázek, jak situace na Ukrajině vypadá. 
   
    Pro mě je velmi šokující, že se něco podobného může odehrávat v zemi tak nedaleko od nás, v zemi považované za relativně vyspělou, v zemi, ve které mám sama mnoho přátel, kteří se od nás nijak neliší, v zemi s demokratickým režimem, stejně jako mě zaráží vcelku neinvazivní postoj OSN. Ale to je téma na hodinové debaty, a o to tu dnes nejde. Dnes tu běží o finanční pomoc zdravotnickým zařízením a následnou pomoc lidem, kteří se v důsledku nepokojů dostali do nouze. 
   
    Tentokrát to zkusme formou DMS, tedy dárcovské SMS – třeba to většina lidí shledá jednodušším, než převádět peníze z účtu jako minule. 

    Vše, co musíte pro tuto minimální podporu udělat, je poslat SMS ve tvaru "DMS UKRAJINA" na číslo 87 777.



    Třicet kaček je cena jedný coca-coly, nejlevnějšího laku na nehty nebo desetiny průměrnýho trička z konfekce. A myslím, že jednou měsíčně se dá tato částka postoupit na lepší účel. Já už mám třicet kaček poslaných; co vy?


    Mějte se krásně a užívejte si neděli,

    M.

10 komentářů:

  1. Je to katastrofa, čo sa tam deje :/ Bola som v Kyjeve a celkovo na Ukrajine dvakrát po sebe, jedno leto kvôli dobrovoľníckemu projektu, druhé len tak na výlet, pretože sa mi tam neskutočne zapáčilo. Keď som videla nedávne fotky z hlavného námestia, celkom som si poplakala. Ešte v septembri sme tam s priateľom nadšene behali a lovili kešky, teraz sa tie dlažobné kocky používajú na celkom iné účely... Mám tam kopu známych, ktorí sú našťastie všetci v poriadku, ale aj tak mám o nich celkom strach. Plus fakt, že tento rok som mala na pláne vidieť práve ukrajinské more a teda ísť na Krym... nuž, časy sa menia veľmi rýchlo.

    Ukrajinci sú veľmi srdeční, skromní a dobroprajní ľudia (aspoň takých som spoznala ja) a bolo na nich vidieť, že by radi získali slobodu cestovať bez vybavovania, udávania dôvodov, tiež že by radi zlepšili životnú úroveň... nikde inde som nevidela toľko starých ľudí žobrať alebo robiť tie najpodradnejšie práce, aby zarobili pár koruniek :( No že ich cesta k lepšej úrovni bude takáto krvavá, to je na tom to najsmutnejšie. Takže za mňa palec hore za nápad, slečna a ja idem pohľadať mobil ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Eskarine, děkuji za krásný komentář. Pro Tebe musí mít zprávy ještě daleko širší dosah, když ta místa znáš z vlastní zkušenosti. Já na Ukrajině nikdy nebyla, bohužel, lidí znám ale spoustu a v komentáři je perfektně vystihuješ, všichni, které jsem poznala, jsou skvělí, vzdělaní lidé.

      Vymazat
  2. Já ne. Věřím málokteré organizaci. Většina lidí třeba i pomůže, ale hooodně se přitom napakuje. Je mi to nesympatické. Radši holt odnesu nákup staré babičce nebo do nemocnice starší hračky. Srovnat se to nedá, ale já to jinak neumím/nechci.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Konkrétně tady jde přímo na podporu 28.5 kč, což mi nepřijde málo. Samozřejmě je tu nějaký zprostředkovací poplatek, i tak mi to přijde ale slušné. A konkrétně portál darcovskasms.cz mi přijde více než věrohodný. Ale chápu, že názor nemůžeme mít všichni na všechno stejný.

      Vymazat
    2. Ta částka operátorovi je skutečně to nejmenší, co by mi vadilo. :) Však já vám to neberu, přispívejte. I já mám někdy chuť, protože netvrdím, že těm lidem jde málo. Nejde, ta pomoc může být obrovská a jistě by ji bez záštity nějaké organizace ti potřební nedostali a neměli. Ale ty finance, které se točí kolem lidí, kteří to organizují a shánějí... nemáte představu :)

      Vymazat
  3. Souhlas, podporuju a má to smysl. Kdo si ymslí, že se neziskovky nafutrují, zřejmě nikdy v žádné nebyl, natož pracoval.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bohužel tato nedůvěra dobročinnost dost brzdí... Vidím to i zde na blogu, ohlas těchto článků je velmi malý, samozřejmě nebudu nikoho moralizovat a nutit, ale například u prvního příspěvku jsem měla i možnost sledovat, o kolik poskočí počet nakoupených poukázek pro chlapce, který potřebuje finančně náročnou léčbu... Za celý den to bylo o osm, z toho dvě byly za mě a mého přítele.

      Vymazat
    2. Anebo tam dělal účetní. Klidně si s vámi o tom promluvím z očí do očí. Nemám nejmenší důvod lhát :)

      Vymazat
  4. Myslím, že to je určitě dobrý nápad. A 30,- Kč co to je... stačí si odpustit maličkost a může to pomoci druhým...

    A ano věřím, že některé neziskovky to dělají jen ze zisku pro sebe, ale zrovna tyto darcovské sms mi příjdou i dost prověřené... nevím, ale i kdybych vyhodila 30,- Kč z okna, tak mně to nezrujnuje a spíše věřím tomu, že to něčemu může pomoci....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také si myslím, že tu ta míra rizika, že peníze nepůjdou na určenou věc, je téměř neexistentní... Díky za tento názor, škoda, že tak nepřemýšlí každý:-)

      Vymazat

Děkuji vám za každý váš názor a připomínku

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...