středa 12. března 2014

Minerální makeup - Everyday Minerals


     Že miluju BBčka, to asi tušíte. Na klasické makeupy už jsem tak nějak zanevřela, ani mě nebavily a nad žádným jsem se nepozastavila už pěkných pár let. Minerální makeupy si žily tak nějak mimo mě a lákat mě začaly až po podrobné recenzi Mitsuuko, která spíše připomíná zábavnou bakalářskou práci na téma Everyday Minerals, jelikož tam najdete snad všechny informace světa (kdo o čemkoliv od EM uvažuje, nechť si přečte megaprůvodce zde).

    Když jsme si někdy v listopadu s Mitsuuko na příjemném kafi vyměnily balíčky (nafotily je a nikdy se nedostaly k tomu, abychom to hodily na blog), měla jsem pouze matné tušení, jak takový minerální makeup funguje. Jelikož mě to děsně zajímalo, sama jsem poprosila o odsypek na vyzkoušenou (netušíc, že dostanu velkou část minerálního makeupu v originálním balení) - a tehdy začala láska. Teda, ne s Mitsuuko, s tou se máme jen rády. Jako kamarádky. Chápete.

    Ačkoliv mi odstín Light Olive nesednul a připomínala jsem s ním spíš blond pomeranč, filosofie MMU mě dostala. Přírodní makeup (většinou mica prášek, aminokyselina lauoryl lysine + různé oxidy), co perfektně drží i kryje bez toho, že bych působila jako geisha maiko a jehož semi-matte finish dokonale odpovídá mým představám o zdravě vypadající pleti? Paráda!


    Nastal tedy hon za ideálním odstínem, a to je, dámy, oříšek. Obrovský výběr odstínů považuji za největší ctnost i problém Everyday Minerals. Těch odstínů je asi nekonečně mnoho (a s každým rozkliknutým v okénku vašeho prohlížeče jich začne existovat dvacet nových). Narozdíl od tekutého makeupu není v případě MMU jedno, když se o odstín seknete - tohle prostě nerozmažete, tohle vám tu svojí barvu fakt vnutí. 

    V Biooo jsem tedy po velkém váhání sáhla po "Fair" v semi-matte provedení (na radu Mišky, jelikož matte prý působí spíše těžce a s glow odrážíte sluníčko do všech stran). Sekla jsem se jenom trošku. Fair ze mě dělá mrtvolu. Hodně bílá jsem i normálně, opěvovaný korektor od Catrice v nejsvětlejším odstínu na mně svítí jako žlutý zvýrazňovač, tohle mě ale povýšilo na status ducha. Což zachraňovalo míchání s Light Olive a po troše cviku jsem si byla schopná namíchat vlastní barvu. 

    Od Janičky jsem dostala v Bloboxu vzoreček odstínu Fair Medium, a k mému překvapení se blogerka, kterou jsem předtím nikdy neviděla, trefila s odstínem lépe, než já sama. Ve stavu Fair Medium jsem celý rok kromě zimy, má pro mě ideálně vyváženou růžovou a béžovou barvu a prostě sedí. 

    A tak jsem se spokojeně patlala směsí tří zmíněných makeupů a říkala si, jak budeme žít šťastně až do smrti. 

    Jenže...

    Asi jsem si to delší dobu nechtěla přiznat, ale až s časem mi došlo, že tak pěknou pleť, jakou mi udělá BB, s MMU nedostanu. Everyday minerals mi na obličeji dělal jakési "pudrové mapy", zkrátka někde na tvářích byl nacuckovaný (a bylo to sakra vidět), jakékoliv sušší místečko, kterými v zimě disponuji celkem často, zvýraznil a opticky mi připadalo, že mi snad ještě ztmavil kruhy pod očima. 

    Když si přejedu po pleti natřené BBčkem nebo tónovákem, připadá mi hladká, jemná, tak nějak akorát vyživená, s MMU je tam taková ta nepřirozená pudrovost, kterou já osobně nemusím (pudr využívám jen velmi sporadicky). 

 
    Také se přiznám, že práce s MMU je pro mě zkrátka moc "náročná". Jsem zvyklá mít celou fasádu hotovou během nějakých sedmi minut, sypání makeupu, míchání jednotlivých odstínů, míchání štětcem, oklepávání, sklepávání, vklepávání a blendění mi zabere podstatně více času. Je také těžší zakrýt chyby jako větší nános na některém místě. 

    Abych to shrnula:
  + obrovská škála odstínů
  + výběr druhu makeupu (matte, semi matte, glow)
  + vysoké krytí
  + výdrž
  + přírodní složení
  + možno dát více vrstev
  + neucpává póry

  - není nejvhodnějším společníkem na cestování
  - obrovská škála odstínů může být spíše na škodu
  - prášení
  - zdůraznění suchých míst
  - občasné vytváření map
  - horší nanášení na krémem natřenou pleť
  - časová náročnost
  - nutnost štětce

    Cena jednoho balení makeupu Everyday Minerals je např. v obchodě Biooo 369 kč. Pro mě je to cena spíše vyšší a ve finále nevýhodná, jelikož nadále raději sahám po BB a tónovacích krémech. I tak jsem vděčná za to, co jsme spolu prožili, a sem tam ze sentimentu po kulatých krabičkách sáhnu.


    Jak jste na tom vy a minerální makeupy? Jedete si na Everyday Minerals, něčem jiném či také dáváte přednost tekuťárnám? Kopete za makeupy, nebo za bíbíčka? A používáte na všechno štětce?

    Mějte se krásně,

    M.

44 komentářů:

  1. Ahoj Bee,ja uz pred nejakym casem rezignovala na veskere pokryvky pleti a musim rict,ze i kdyz muj ksicht neni zdaleka dokonaly,vypada nejlip jak kdy vypadal.Usetrim plno penez za vsechny ty mejkapy,bibicka,korektory,pudry,podkladove baze a ja nevim co jeste,taky k odliceni toho spotrebuju megalomansky min a o usetrenem casu nemluve.A jelikoz uz mi neni nact a mym kamaradkam taky ne a kdyz se podivam na obliceje tech,ktere mejkapujou a ktere vubec ne,vidim naprosto jasne ze delam to nejlepsi co muzu...Ale chapu,ze pro spoustu lidi je predstava absence mejkapu nepredstavitelna.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahojky, souhlas, myslím, že čím méně toho na pleť patláme, tím lépe. Já teda sjednocení pořebuju, jelikož mám velmi tenkou svrchní pokožku a velmi výrazné žilky, ale snažím se také sahat po co nejpřírodnějších tónovacích krémech nebo BB krémech a zlepšení je vážně znát:-)

      Vymazat
  2. Hezký den Míši.....to mě nedá jinak,než reagovat.....minerální make-up se mě dostal do ruky teprve nedávno a to díky www.fler.cz. Dříve jsem používala mnoho let VICHY tekutý make-up,ale nevím proč, z nějakého důvodu se změnila konzistence i odstín a já najednou začala vypadat šedě, unaveně. Další věc,co mě vadila bylo to,že v létě byl i ten nejlehčí tekutý make-up příliš mastný a tím pádem nevyhovující. Předchozí měsíc jsem testovala a různě míchala svůj vyhovující odstín minerál.make-upu ze šesti vzorků. Také mě vyhovují spíš do béžova a růžova,ty žluté světlé absolutně ne :-) Myslím,že kdybych těch vzorků měla v ruce více,že bych si s tím odstínem daleko víc pohrála,ale i tak to myslím není špatné. Po domluvě s paní,u které jsem si vzorky i výsledný make-up namíchala jsme ještě do odstínu přidaly malinko opalizující efekt. Dneska mě zásilka dorazila domů i se vzorkem pudříku na tváře a jsem moc spokojená. Pleť je po použití přírod.krémů a následném nanesení make-upu příjemně hladká, taková sametová :-) a co je hlavní, nepůsobí na moji už tak od přírody mastnou pleť,která ani po 40-cítce nejeví známky,že by se chtěla příliš zklidnit :-) těžce a nezatěžuje ji tolik,jako klasické make-upy. Určitě budu s odstíny ještě experimentovat, v létě bude možná nutné si pořídit malinko tmavší odstín. Jo a cena za namíchaný odstín v krabičce byla 222,-Kč. A abych nezapomněla, předevčírem jsem namíchala svůj první vlastní domácí tělový krém s levandulových éterickým olejem :-) Povedlo se a určitě budu zkoušet další kousky ..... dnes balzám na rty :-) Děkuji za prima příspěvek a přeji pěkný den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marťo, tak to zní hezky, ani jsem nevěděla, že to někdo na Fleru dělá, kor za tak parádní cenu:-) Já jsem s tím MMU asi neschopná nebo nevím, ale tak pěknou pleť jako BB mi to neudělá. Ať se balzám podaří!!

      Vymazat
    2. A mohla bych vědět u koho jste to na tom Fleru kupovala? :)

      Vymazat
    3. Na fleru jsou minerální make-upy novinka, paní je má vystavené asi 14dní a já o nich vím jen proto,že jsem u ní objednala odličovací a oční balzám :-) Je velice ochotná a odstín Vám je schopna namíchat dle přání. Momentálně má na stránkách další novinku - stíny různých barev a opět je schopna namíchat i jiné odstíny dle přání. Posílám odkaz,snad se to povede........http://www.fler.cz/zbozi/sada-vzorku-mineralniho-makeupu-4815024 A Helenko,nic si z toho nedělejte, já s mastnou pletí bojuju už od puberty a to je mě teď už přes 40-cet. Ale musím říct,že po 30-cítce se to trošku zlepšilo a když jsem absolutně odbourala krémy,pleť.vody a jiné výrobky z obchodu a začala používat přírod.kosmetiku, tak mám sice pleť pořád mastnou,ale už skoro bez pupínků :-), sjednocenou a hladkou, je to hodně znát. Je třeba ale počítat s cca tak 3-týdenní dobou,kdy si pleť zvyká na přírod.krémy,které jsou složením naprosto jiné,než ty chemické :-) Tak třeba jsem Vám trošku pomohla ? Pěkný večer :-)

      Vymazat
  3. Ja mela mineralni makeup od Sephory a dost bida. Clovek se po nem uplne nehorazne leskl a celkove delal neplechu na obliceji. Jsem si rikala jestli ma cenu zkouset nejaky dalsi, ale tenhle me celkem zaujal, tak dekuji za tip :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Není zač, Mii, ať vyhovuje více, než mně:-) Finiš dělá pěkný, bohužel si s ním nějak nerozumím.

      Vymazat
  4. Ahojcek Bee. Presne aj ja mam taky isty problem s Everyday Minerals, zdoraznuje suche miesta a kedze mam mastnu plet, tak sa mi pocas dna urobi taka pudrovo-mastna maska... BB mi strasne upchavali pory ... Tak som skoncila v hladani... Ale chcela by som sa vratit k BB alebo tonovaku (vysoky faktor a prirozenost) Prosim ta aky pouzivas najoblubenejsi BB a tonovaci krem??? Alebo porad dobry na mastnu plet, velke pory, ktore sa lahko upchavaju... Dakujeeem moc

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Sylvi, můj nejoblíbenější BB je Missha Signature Real BB, skvělé jsou taky krémy od Skinfoodu (zejména Peach Green Tea BB, Rose Lemon Tea BB nebo Red Orange Jelly BB), všechny jsou za přijatelné ceny a mají výborné světlé odstíny (i tmavší, samozřejmě:-)). Tónovák mám teď od Alverde s měsíčkem a jantarem a zatím se mi zamlouvá;)

      Vymazat
    2. Dakujem moc. Idem ich skusit...
      Pekny den Sylvia

      Vymazat
  5. já jsem si chtěla párkrát objednat nějaký vzoreček na Biooo, ale pokaždé mě odradilo to množství odstínů :D navíc co jem koukala k Lišce, která teď nedávno recenzovala Lily Lolo MMU, tak to krytí mi přišlo s klasickým MU nesrovnatelné - mně by asi nestačilo. navíc ty mapy a suchá místa... a štětec samozřejmě, to taky není nic pro mě :D ale možná to někdy zkusím, až budu mít lepší pleť

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Náty, jenže to už jsme se na tom pod článkem u Lišky shodly, že to má nějaké divné, protože tam žádné krytí skoro není a přitom MMU kryje většinou víc než běžný tekutý mejkap. Udělá Ti v pohodě střední krytí a spolus podkladem tónováku, nebo lehkého BB Ti dá krytí skoro plné.. ;) A mapy a suchá místa - neznám, musí být špatným podkladem..

      Vymazat
    2. fakt? no tak to se možná ještě pustím do hledání toho pravého odstínu :)

      Vymazat
    3. Já to zkoušela na olej, na krém, na podkladovku, nějak si spolu prostě nerozumíme:-) Katastrofa to není, pořád se s EM občas napatlám, ale nedám na tekuťáky dopustit:-)

      Vymazat
    4. já se omlouvám za blbou fotku, fakt je to krytí větší, jen jsem ještě nepřišla na to, jak ho vyfotit :D takže bych někoho nerada odradila od koupi! určitě kryje víc a taky záleží hodně na štětci ;)

      Vymazat
  6. Tak nejdřív mě Liška nazve svou MMU mamkou a te´d tady čtu o své zábavné "bakalářce" na téma EDM =D

    Miško, ta víčka u MMU se dají odklopit, třeba ostrým nožem a pak zase zaklapnout. Já si taky míchám několik odstínů a dokonce několik verzí (semi mat s plným matem) dohromady a vždy si tak namíchám dávku třeba na měsíc., Pak jen protřepu a hotovo, můžu používat. Celý mejakp mi s ním zabere 30 vteřin až na krk ;) Ale s těmi mapkami a cuckovatěním - je to špatným podkladem. Buď ho máš moc mastný, nebo naopak moc vsáklý.. nejlepší je nemastný hydra krém, do kterého těsně po aplikaci vkroužíš MMU - sployne s pletí a zapracuje se do ní,a niž by utvořil pudrový nános. Pokud Ti přeci jjen něco podobného udělá, doporučuju přestříknout tonikem, termálkou, nebo čímkoli, aby si sednul.. jinak, hedvábné jené pleti dosáhneš nanesením lehkého přírodního tónováku, mám teď ten nový Alverde BB za pár kaček a přes něj je MMU naprostý ideál ;)

    ale ať královna MMU nebo ne, stejně si strašně ráda na střídačku užívám s tekutými mejkapy a BB =)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jooo a fotky mám stále, můžeme nějaký swap zplodit, nebo třeba nový? teď bude na posezení na zahrádce ideální počasí ;)

      Vymazat
    2. Já jsem asi spíše na ty tekutější, i když je pořád s EM občas podvedu:-) Fotky také mám, příspěvek můžeme hodit! A rozhodně bych byla pro jarní swap, počasí k tomu svádí!:-)

      Vymazat
    3. no, mi to povídej, čím dýl vedu vztah s MMU, tím víc mám tendence ho podvádět s tekuťáky - prostě mi to chybí ;) naštěstí to na pleti nic neudělá, když to takhle střídám, horší by asi bylo to používat denně..

      Jsem pro swap všema deseti ;)

      Vymazat
  7. Já jsem z odstínů také nadšená, vybrala jsem si skoro na první pokus, ale přesně jak říkáš.. minerály mi dělají na pleti mapy. Jako bych to neuměla správně používat, či co..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Uf, nejsem jediná! A to si říkám, že snad neexistuje špatný způsob nanášení:D

      Vymazat
  8. Já taky zkoušela dva odstíny, a musím říct, že fair je na mě taky extrémně světlý a fair medium vypadá lépe. Ještě jsem se ale nerozhodla, jestli ho chci. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já kdybych kupovala znovu, jdu určitě do Fair Medium, ale kopu za tekuté:-)

      Vymazat
  9. Mám odstín Linen a Ivory a oba mi perfektně sedí,dokonce mám pocit,že se mi po MMU zlepšila pleť( používala jsem Bourjois Healthy Mix a MAC Pro Longwear),zmizely mi ty velké podkožní boláky,co jsem mívala na čelisti a jen sem tam se objeví pupínek,navíc se mi zdá, že čím déle MMU na pleti je,tím vypadá lépe..teď po 'normálních' makeupech ani nevzdechnu :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to zní parádně, to se vůbec nedivím, že nic jiného nechceš:-)

      Vymazat
  10. Docela jsem nad ním jeden čas uvažovala, že bych si ho pořídila a navíc, když říkáš, že i na tebe byl ten Fair světlý, tak to mě by snad mohl sednout :D Ale já mám vyloženě suchou pleť, to by nedělalo moc dobře. Škoda, BB mě už totiž přestává bavit :)
    - Elma

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Teď mě napadá, hele Mičko, zkus teď Bourjois CC - hezky sjednotí, pleť je hedvábná a má lehké až střední krytí. I mně sedl a na léto do něj taky půjdu.. ;)

      Vymazat
  11. já minerální make upy miluju naopak nemám ráda tekuté make upy a k bb mám odpor, everyday minerals mají báječné make upy, dle mě lepší než od lily lolo kt mám momentálně já :)

    OdpovědětVymazat
  12. Zdá se, že minerální makeup bude asi moje poslední šance. Moje pleť se teď totiž rozhodla, že jakékoliv makeupy i BB, se kterými jsem do teď neměla problém, bude sabotovat a strašně se mi teď začalo zhoršovat akné. Vůbec to nechápu, donedávna bylo všechno relativně v pohodě, ale poslední tak měsíc se mi ta pleť furt zhoršuje a stopro je to tím makeupem, protože o víkendu, když ho nenosím, pleť se mi vždy trochu zlepší, ale s pondělkem to zas přijde nanovo. Už mám doma nějaké vzorky od Everyday Minerals, ale nesedly mi odstíny, tak objednám ještě nějaké další a snad mi to pomůže :)

    OdpovědětVymazat
  13. Já a minerály jednoznačně ano, složení, výdrž, efekt na pleti, odstín, aplikace, všechno super, nic jiného už používat nechci. A navíc je skoro bezedný. Já osobně fandím Lily Lolo, ale chystám se časem vyzkoušet EDM aspoň ve vzorku. Škoda že nemáš nafocené odstíny, zrovna ty dva "férové" by mě zajímaly :)

    OdpovědětVymazat
  14. Míšo, dřív jsem používala make-upy, ale musím zaklepat, moje pleť vypadá dobře, potřebuje jen sjednotit, přešla jsem tedy na pudry, ty ale hrozně vysušovaly. Dnes jsem si z drogerie odnesla BB od Catrice, tak uvidím. :-) Mohla bys udělat nějaký článek o BBčkách, mě by tohle téma zajímalo. :-)

    OdpovědětVymazat
  15. Mně tyhle pudrové makeupy asi nikdy nelákaly :D Trpím právě na ty šupinky a dost pudrů mi je zvýrazňuje, takže jedu na tekuťárnách (boží slovo :D). Ale ten vzoreček má hezký obal :D

    OdpovědětVymazat
  16. Milá Kiss a bee,
    mám hodně problematickou pleť a tak jsem jednu dobu nedělala nic jiného, než jen pročítala weby o miner. makeupech. A po spoustě vzorečcích jsem přišla na pár věcí - ty nejprofláklejší značky minerálního m. jako Evaryday minerals a Lily lolo, nejsou úplně nejlepší. Nejvíc mi vyhovovaly z ameriky, což je mekka minerálních m., třeba Lumiere. Ale musí se platit clo a vyjde to draze s poštovným. Tak jsem hledala a hledala a díky skvělé Osamělé cyklistce jsem našla švédskou značku Tikei. Zkusila jsem vzorečky a hned jsem šla do plného balení. Poštovné stojí něco přes stovku, žádné clo. Ale hlavně ten makeup je úžasný. Nezvýrazňuje suchá místa, plet je hebká, zářivá ale ne lesklá. Mám mastnou pleť ale sedne i mamce s pletí suchou. Prostě lááska!

    Tady odkaz:

    http://a-solitary-cyclist.blogspot.cz/2013/09/en-ten-ty-ky-ti-ke-i.html

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. AHoj Luci, já se sem Mišce trochu vetřu.. Na Tikei minerály jsme u cyklistky koukala už dávno, ale stále nemají eshop v aj - nebo už jo? a já si nedovedu v té hatmatilce ani zadat adresu nebo počet kusů.. jinak, jasně, že EDM nejsou žádná špica, jen je to u nás poměr cena/výkon/dostupnost asi v těchto ohledej nej.. =/ a Jak sis nakonec vybrala odstín? Mají jich tam tolik, že jsme byla fakt bezradná.. Díky moc, Mitsuuko (mitsuuko.blogspot.cz)

      Vymazat
    2. Já se do toho taky vtěrknu. Ráda slyším chválu na Tikei, dost mě lákají, ale ještě chvíli budu asi odolávat ;). Mitsuuko, já když byla ve fázi, že ho fakt objednám, tak jsem to v Google Chrome dala automaticky přeložit tím tlačítkem nahoře a přišlo mi, že bych to zvládla. Nebo poprosit Cyklistku, mě pomoc nabízela v komentech ;).

      Vymazat
    3. Jéé, díky Eví, vítaná vtírka =D no, právě jsem zkoušela a objednala Faerie Organics, tak jsem zvědavá, už jsou na cestě, USA.. zkusím počkat, až to bude přeložené do aj platformy, už se těším až tam budu vybírat - hrozně bych si chtěla vyzkoušet ten jejich veil =)

      Vymazat
    4. Milá Mitsuuko :)
      přesně jak píše Evelína, díky google překladači to jde samo. A co se týče těch odstínů, tak to jsem nejdřív objednala na zkoušku vzorečky. Mají to rozdělené podle podtónů a u každého mají popisky, váhala jsem mezi dvěma, taky jsem věděla, že ne úplně nejsvětlejší, tak jsem vzala druhý v pořadí a o odstín tmavší na léto. Stejně tak u druhého podtónu, takže mi z toho vyšly čtyři vzorečky. Ten nejsvětlejší ale musí být úplně bílý, jsem opravdu hodně bledá a i v zimě je na mě druhý trochu světlý.

      A určitě stojí za to i ten jejich veil, přišel mi vzoreček a je to tááák přirozené a přitom lesklé ! :))

      Vymazat
    5. Ach, to mi nedělej, Luci, teď jsi mě teda nalákala, dochází mi totiž obě piksly EDM a měla bych dokoupit,sakra, to bude zase zkoušení =) a prosím Tě, ještě dotaz, jak to Tikei kryje ve srovnání s EDM? ;)

      Vymazat
  17. Zkusila jsem MM, ale za mě žádný zázrak. I s krémem jsem cítila pnutí, moc mě vysušoval. Když to srovnám s BB od Missha, tak po BB mám méně znatelné póry, efekt je rychlý, dá se během dne přemazat. S MM ty póry vidím, jsem v tom taková mrtvolná, i když ho mám doporučený z Biooo v Kotvě, necítím se v tom. Za mne MM ne, zlatá Missha.

    OdpovědětVymazat

Děkuji vám za každý váš názor a připomínku

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...