sobota 1. března 2014

Master Cleanse Detox




    O Master cleanse detoxu slyšel v nějaké formě asi každý. Pravděpodobně ne pod jeho původním názvem, ale jako o „rychlé dietě celebrit“. Každou chvíli se vynoří zpráva, že Victoria Beckham shodila za pár dní pět kilo speciální dietou, kdy mohla konzumovat pouze vodu s citronem, javorovým sirupem a kajenským pepřem. Velkou příznivkyní této „diety“ je například i Beyoncé nebo Gwyneth Paltrow.

    A hádejte co. Ono vůbec nejde o dietu. Jedná se opravdu o detox, tedy o pročištění organismu, známý již od 40. let 20. století, jogínům známý také jako Neera detox (nejedná se přesně o to samé, ale věšina prvků se překrývá). A ačkoliv na detoxu opravdu pár kilo shodíte, pravděpodobně vám brzy naskáčou zpátky.

    Když jsem přijela z lyží z Rakouska nacpaná pseudohráškovými polévkami a podobnými hnusíky, které občerstvení na sjezdovce nabízí, myšlenka na detox byla tak nějak přirozená. Každé pondělí držím jogínský půst (o tom zase jindy), teď jsem měla chuť na nějaký větší zásah. Na jaře a na podzim si většinou dávám dva, tři dny pouze o zeleninových šťávách, shodou okolností jsem ale (bohužel už nevím kde) narazila na zmínku právě o „pořádnějším“ MC detoxu, a bylo jasno. 

    Princip MC detoxu je poměrně jednoduchý. Povolené je pít pouze vodu, mátový čaj, čistící čaje a limonádu z vody, javorového sirupu, citronové šťávy a kajenského pepře (aka chilli). I laikovi je tedy jasné, že úbytek nastává nejvíce ve svalech a je hloupé (ano, vyloženě hloupé) na tento detox nahlížet jako na dietu. Řekla bych, že až nebezpečné, zejména pro jedince se sklony k poruchám příjmu potravy. Celý náhled na věc je klíčovou záležitostí. MC detox vám tělo pročistí od toxinů, vyčistí střeva (o tom – nechutněji – za chvíli), pravděpodobně se dočkáte i čistší pleti, utlumí vám chuť na sladká, mastná a těžká jídla. Obecně se jedná o jakýsi přerod, o nastartování se k novému způsobu stravování. Největší výhodu tohoto detoxu vidím v tom, že můj odpor k ucpávání těla nepřirozenými potravinami se ještě zvýšil; není mi líto obětovat čas v kuchyni peníze v obchodě s vidinou zdravějších potravin. Naopak si dovedu představit, že nahlíží-li někdo na detox jako na dietu, samozřejmě, že se mu váhový úbytek bude zamlouvat – ale velmi brzy se vrátí, a bludný kruh máme na světě. Určitě to také nebude pro někoho, kdo si tělo vyčistí a po detoxu se stravuje jako, s prominutím, prase – to volá po jo-jo efektu. 

    Možná na první pohled zbytečný odstavec, ale z mého pohledu si nejdůležitější. Master Cleanse je v českých médiích uváděn jako dieta, což mysl posouvá do jiné sféry, než kde by měla být



    Jak detox probíhá?

    Master Cleanse, pokud ho člověk provádí správně, je promyšlený a pro tělo ne tolik invazivní, jak se může na první pohled zdát. Není to tak, že se jeden den přejíte vepřo-knedlo-zela a od dalšího dne nic nejíte. Do detoxu se člověk má dostávat pomalu, a stejně pomalu z něj také vystupovat. 

    Proto se první den detoxu k limonádě konzumuje i ovoce a zelenina. Ať už saláty, polévky či v syrovém stavu. Druhý den přitvrzujeme se stravou tekutou; tedy ovocné a zeleninové smoothies, šťávy, krémová polévka. Třetí den je společníkem limonády pouze čerstvá pomerančová šťáva; a tady veškerá sranda končí a od dašího dne nastupuje detox. Když člověk z detoxu vystupuje, měla by úvodní fáze probíhat v opačném pořadí; tedy pomerančový džus – smoothies & polévky – zelenina a ovoce. 

    Co se délky detoxu týče, názory se různí. Jogínský Neera detox  se dodržuje zhruba tři dny, před a po detoxu se konzumují spíše luštěniny. Master Cleanse detox je většinou uváděn jako desetidenní (rozumějte desetidenní bez vstupní a výstupní fáze), což mi přišlo z hlediska ztráty svalové hmoty dost. Držela jsem proto deset dní celkově – 4 dny „tvrdého“ detoxu.
 
    Během detoxu se vám jazyk potáhne bílým povlakem. Jazyk je v čínské medicíně považován za orgán, na němž se projeví většina neduh těla, orgánem, který je velmi úzce spojen s vnitřními orgány, a právě jazyk vám ukáže, kdy se toxiny z těla začínají vyplavovat. Detox by se měl dodržovat do té doby, než jazyk opět zrůžoví a tělo je tedy toxinů zbavené. 

    Důležitým prvkem MC je tzv. Salt Water Flushproplach slanou vodou, chcete-li. Jedná se o starou čistící metodu a řada jogínů SWF provádí každé ráno. Pro mě jednoznačně nejnepříjemnější část celého detoxu. Člověk má do sebe nalít 1l vody obohacené o dvě lžičky soli. Slaná voda se do těla nevstřebá, ale projde vámi během půl hodiny skrz naskrz. V podstatě si dáte menší klystýr. 



    A jak probíhal můj detox?

    Detox jsme začali držet s Tomem. 

   První den byl fajn, ovoce a zelenina, to bylo supr oproti mým pondělkům o tekuté stravě. Druhý den, řekla bych, také v pohodě. U polévky byla trochu smutná nálada, jelikož jsme věděli, že to je poslední „normálnější“ jídlo na pár dní. 

Pro mě, a myslím, že i pro Toma, přišla krize 3. den – pomerančová šťáva je sice mňamka, ale ta oříšková Milka, co na nás pořád zírala z poličky, by byla větší bájo. Tento den jsem navíc absolvovala raut, no, tak jsem si alespoň otestovala vůli. Taky to byl třetí večer, co jsme s Tomem měli před spaním „sex talk“ o jídle. Co mu uvařím, kam půjdeme, co zbaštíme, až detox skončí. Na portálu Pepa.cz jsme objednali tři poukázky do restaurací. 

    Čtvrtý den byl první skutečný den detoxu – a mně bylo fajn. Limonáda ze 300 ml vody, dvou lžiček javorového sirupu, dvou lžiček citronové šťávy a trochy chilli (přiznám se, že jsem dávala více než 1/10 lžičky, která je doporučená jako základ, protože mi to chutnalo a fungoval zde pricnip „čím více, tím lepší detox“) je skvělá, sirup mi dodával potřebnou energii a nápoj hodlám zařadit i do svých postních pondělků. Limonády se má vypít za den minimálně šest sklenic, já do sebe dostala většinou cca 3 litry + další dva v čajích. Večer Tom od detoxu upustil – prý mu nebylo dobře, na čemž měla určitě svůj díl viny návštěva a hory jídla kolem.

    Pátý den jsem absolvovala ples. Když jsem si objednávala mátový čaj, číšník si myslel, že se přeslechl, lahvičku s předpřipravenou směsí sirupu, chilli a citronu jsem dolovala z kabelky taky jako zločinec, ale chuť na chlebíčky se nekonala.
 
    Šestý a sedmý den probíhaly v poklidu. Hlad jsem neměla. Navíc jsem zjistila, jak mi pomáhá koukat na recepty, a začala jsem si plnit dávné předsevzetí – přepisovat ty zajímavé a zdravé na papír a zakládat je do kroužkových desek. Takže si dělám kuchařku, a asi tam vytisknu tenhle článek, aby, až jí zdědí moje nejstarší pravnouče, vědělo, proč že ta krásná, stará kuchařka plná pokladů vznikla. (Mám děsně romantický představy.)

    Co se proplachu slanou vodou týče – to byl pro mě trochu boj. Litr jsem nezvládla. Ale 700 ml a v tom jednu lžičku soli, to se ještě dalo. Sice mi trvalo trochu déle to do sebe dát, abych se nepozvracela, ale efekt se dostavil a až tak zlý to nebylo. Praktikovala jsem toto čtyřikrát, každý den opravdového detoxu. 

    Osmý den nastoupil znova čerstvý pomerančový džus, pohoda. Devátý den se přidaly ovocné šťávy a polévka. Když jsem jí vařila, byla jsem v sedmém nebi. Desátý den se přidala zelenina a ovoce – paradoxně den, kdy jsem zase měla sem tam pocit hladu. 

    Celkem jsem shodila čtyři kila, ale předpokládám, že budou brzy zpět, ono koneckonců i obsah střev a žaludku docela dost váží, o zhuntovaných svalech nemluvě. 

    Cvičit se u detoxu nemá, a chápu proč. Stačilo mi jít do kopce a cítila jsem, jak se stehenní svaly trápí. Což pro mě bylo opravdu zvláštní – jsem zvyklá denně cvičit, často posilovat, běhat – jsem zvyklá mít sílu. Když jsem si osmý den mačkala pomeranče, málem mi upadla ruka. Neodpustila jsem si jógu, a jako lektorka jsem ani nemohla – dalo se to. Třeba běh bych ale určitě nezvládla. Je to jen logické, svaly nedostávají deset dní výživu – a hlavně z tohoto důvodu jsem se rozhodla nedržet detox deset (šestnáct) dní. Když jsem přestávala, jazyk už nebyl tolik bílý, růžový ale také ne. 

    Určitě vás bude také zajímat, co na to pleť; koneckonců je kůže naším největším orgánem a nečistoty se vyplavují skrz ni. Myslela jsem si nejdříve, že žádný efekt se nekoná, ani pozitivní, ani negativní. Až dnes ráno u zrcadla mi došlo, že je čistší. A až teď jsem si obří pupínek na čele a na bradě spojila s detoxem – oba nastoupily zhruba pátý den, teď po nich není ani památky, a bráchové taky nevyskákali.  

    Teď jím opět normálně, i když se potvrdilo, co detox sliboval – nemám chuť na sladké, na těžká jídla, na mastná jídla. Místo toho se nadšeně učím používat cizrnu, fazole a jáhly, potraviny, které jsem doteď spíše opomíjela. Včera jsem večer pekla domácí sypané müsli (páč na kupované jsem zanevřela), a jsou tak dobrý, že můj tatík, kterej snídá zásadně Tatranky a podobný věci, mě poprosil, jestli mu jich pár odsypu do pixly a nechám doma. Po detoxu je také nutné obnovit střevní mikroflóru, takže se cpu probiotiky a sem tam si dám acidofilní mléko. 


    Čistící čaje jsem měla nakoupené ze zdravé výživy a tak mi zachutnaly, že si je plánuji kupovat dále. Zejména sypaný čaj je díky sušené červené řepě opravdu zajímavý.

    A plánuji si „nechat“ i detox a provádět jej každé 3-4 měsíce. 

    Mimochodem, na detoxu jsem zjistila spoustu zajímavých věcí. Například, že jsem předtím občas jedla více, než bylo nutné. Nebo že jsem opravdu závislá na zeleném čaji, který mi moc chyběl. Také to, že mám silnější vůli, než jsem si myslela. A nejvíce mě udivilo, jak moc je sůl slaná. (To jsem ale chytrá hlavička.)

    Tak. Článek to byl dlouhý, a to jsem psala pouze základ, no nic, známe mou „schopnost“ být stručná. Co vy a detoxy? Jste pro nebo proti? Máte nějaký oblíbený? 

    Mějte se krásně,
    M.

P.S. Krásná příloha o detoxikačních kúrách a jejich prospěšnosti je v aktuálním čísle Jóga DNES.


52 komentářů:

  1. No tak to je vyčerpávající. Vážně před Tebou smekám, že jsi to vydržela. Já se chystám zařadit den zeleniny a ovoce - tudíž den, kdy budu pít "smothie" z ovoce a zeleniny, ale pořád se k tomu nemůžu dostat, jelikož mi chybí mixér, chjo. Tenhle detox je určitě super věc - hlavně teď na jaro. Možná, že se k němu odhodlám, ale nejdříve po závodě, potřebuju být "silná" :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ani tyčový nemáš? Já měla furt pocit, že musím mít speciální přístroje - mám doma smoothie maker a odšťavňovač, než mi došlo minulý týden, že tyčák to bohatě nahradí:-) Den s ovocem a zeleninou je rozhodně super nápad, miluju odlehčovací dny. Jinak nesmekej, ono to opravdu tak těžké není, po pár dnech si člověk zvykne:-)

      Vymazat
    2. Právě že nemám ani tyčák, nedávno jsem přišla od všechno kuchyňské vybavení, tak se zpátky pomalu vybavuju. Tyčákem jde i odšťavňovat? O smoothie vím, ale to odšťavňování je pro mě novinka :)

      Vymazat
    3. Odšťavňovat bohužel ne, ale smoothie z něj jsou parádní. Jinak na odšťavňování jsem docela zanevřela, mám odšťavňovač, který je hodnocený na heuréce jako nejlepší a odšťavňuje málo, bohužel, zbytky ovoce jsou velmi vlhké a neplní potenciál.

      Vymazat
  2. Já momentálně používám doplňky stravy a detoxikační termočaj od firmy Herbalife...Původně jsem chtěla taky nějaký takový dlouhodobý detox zkusit (držela jsem vždy max jednodenní v úplňku nebo novolunní, ale to vážně jen párkrát)...Ale už jsem docela přesvědčená, že to zkoušet nebudu...Doplňky od HL mi totiž skvěle fungují, čistí a jsem díky nim i plná vitamínů a hlavně energie, což je pro mě velké plus, jelikož můžu cvičit...Nabírat svalíky mi dává dost velkou práci a aby mi slábly kvůli detoxu, to prostě nepotřebuju :D Takže mám jinou detox cestu (pro mě vhodnější) viz výše, ale tobě klobouk dolů, žes to tak pěkně zvládla :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, ale nebylo to tak vyčerpávající, jak se může zdát:-) Termočaj zní dobře, obecně na HerbaLife slýchám samou chválu:-)

      Vymazat
  3. Docela obdivuji tvojí odvahu a vůli. Tvůj článek mě inspiroval k provedení taky nějakého detoxu, ale nemáš v zásobě i nějaký méně drastický? 10 dní je doopravdy hodně, 3 až 5 bych dala lépe. A nevíš, jak skloubit detox a tréninky 4x týdně, které vynechat nemůžu? Mám pocit, že pročištění těla bych potřebovala, ale nevím přesně jaké
    Děkuju moc za rady! :D
    Klára
    www.kamilaklara.com

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Klári, zkus třeba tři dny vydržet pouze o ovocných a zeleninových šťávách - stačí jen tyčovým mixerem rozmixovat s vodou. Je to takový mírnější detox a přeci jen i chutnější:-) K tomu můžeš popíjet nápoj, který jsem popsala výše, čistící čaje nebo teplou vodu s citronem;-)

      Vymazat
  4. Pokud máš ráda zelený čaj, doporučuju koupit zelený čaj s chaluhou (mají ho třeba v lékárnách). Kvalita čaje sice není nijak úderná, ale má to skvělý pročišťující efekt (první den radši doporučuju držet se v dosahu WC).

    Jakou zdravou snídaní mám ještě moc ráda domácí "instantní" ovesnou kaši - vločky namelu ve foodprocessoru najemno s mandlemi, případně trochou sušené syrovátky a pak už jen odsypávám do misky a přeliju horkou vodou nebo mlékem. Když mám chuť na sladké, sladím medem. Je to taky dobrota.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Luxusní nápad s tou "instantní" ovesnou kaší! To vyzkouším, děkuji za inspiraci :o)

      Vymazat
    2. Rádo se stalo. Já nesnáším klasické přes noc namáčené vločky - a tohle se s nimi vůbec nedá srovnat.

      Vymazat
    3. Také díky za recept, ráda vyzkouším, ovesnou kaši dělám zhruba v 50% k snídani a miluju ji, ale přeci jen pár minut to trvá.

      Vymazat
  5. Pěkné!=) Já teď zjara nad nějakým detoxem také přemýšlím. Cítím, že se mi do toho chce, aby se tělo po zimě pěkně probudilo, navíc jsem brala hormonální antikoncepci, tak se chci trochu vyčistit.=) A tak zvažuji, co zkusím.
    Mamka na podzim držela 21 denní půst. Měla nějaké potíže se zažíváním, tak zkoušela, jestli jí tohle pomůže. Přijde mi to docela zajímavé, ale na tolik se asi necítím. Tak musím ještě zapátrat.=)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Wow, jedenadvacet je tedy dost, asi bych nevydržela, jak na mě zírala milovaná krupicová kaše z poličky:-) Souhlasím s probuzením těla, věřím, že by se měl člověk s jarem navracet k přírodním potravinám a nějaká očista je před tím rozhodně vhodná:-)

      Vymazat
  6. Ahoj, teraz si ma inšpirovala k tomu, aby som tento detox skúsila. Cez zimu som mala veľa liekov, a chcela by som sa ich zbaviť. KEď budem 100% zdravá idem to vyskúšať. :) Díky za návod.:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Adrianko, tak držím palce, budu ráda, když potom napíšeš, jaké jsi měla dojmy!

      Vymazat
  7. Míšenko, máš můj obdiv, to bych nezvládla..
    Hezký víkend a dej si něco dobrého! :o))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, ale vážně to tak těžké nebylo!!! A neboj, dnes jsem si napekla pizzové muffiny z celozrnné mouky, vyrobila raw tyčinky ze sušeného ovoce... Odměňuju se!:-)

      Vymazat
  8. Já jsem jednou zkoušela pít jen tu slanou vodu a vůbec se to nedalo :-( Tebe obdivuji! Věřím, že takovýto detox je pro tělo skvělý.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Slaná voda je zlo!!! Také když jsem to pila prvně, trvalo mi to zhruba třičtvrtě hodiny, jak jsem s každým douškem bojovala.

      Vymazat
    2. Ale zvládlas to! Jsi šikula :-) Já jsem si ten svůj detox tak pěkně připravila, ale nakonec to fakt ztroskotalo na tý slaný vodě. Nebyla jsem schopná polknout ani doušek. Jen jsem ucítila tu slanost v puse, bylo zle :-/

      Vymazat
  9. Právě jsem narazila na tvůj blog a je naprosto úžasný! Přečetla jsem snad celý blog!:D Jsem tolik inspirovaná tím vším, že jsem ihned začala shánět všechny suroviny na výrobu balzámů/krémů/mýdel/solí/koupelových bomb atd...! Chtěla bych si objednat i z Tvořivého světa, ale jakmile jsem se dozvěděla, že se platí předem tak jsem znejistěla, protože mám špatné zkušenosti s placením dopředu...Tak jsem se chtěla zeptat jestli opravdu ten balík z tvoř.světa přijde když se platí dopředu..:) Děkuju Zuzana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Zuzko, z Tvořivého světa určitě neměj obavy, objednávala jsem s platbou předem již několikrát a pokaždé zásilka v pořádku přišla, paní Jalčová, majitelka eshopu, mě navíc i upozornila na chybu v objednávce (objednala jsem lahvičky a k nim už ne uzávěry), takže se každé objednávce opravdu věnuje, také většinou přijde i nějaký menší dárek navíc:-) A děkuji za pochvalu, jsem moc ráda, že se blog líbí!!!

      Vymazat
  10. páááááni!! na článek o jogínském půstu se těším už dlouho, ale tohle je skvělé! naprosto obdivuji tvou vůli; držela jsem okolo Novoluní půst dvoudenní a málem mě to zabilo :D zbožňuju tvůj blog, jsi, alespoň pro mě, nejinspirativnější česká bloggerka :) a po tomhle článku tě mám ještě radši než doposud :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá anonymko, děkuji za krásný komentář!:-) Článek o jogínském půstu přijde brzy. Jinak věř mi, že pro mě byly také nejhorší první dva-tři dny, zažila sis největší zlo, tělo si potom zvykne a hlad není:-)

      Vymazat
    2. to já děkuji tobě že tvoříš tak originální a smysluplný blog :) je vážně balzám se dočíst něco, co jinde nepíšou, není článek, který by mě u tebe neoslovil. začala jsem díky tobě pít, cvičit jógu, objevila grepavit a ušetřila za vánoční dárky díky vyrábění domácích věcí do koupele. zrovna jsou na cestě ke mně kalíšky na balzámy na rty, moc se těším na vyrábění.
      jsi skvělá, hlavně nepřestávej, prosím! <3

      Vymazat
  11. závidím ti, že jsi tak silná :) zní to vážně skvěle, já se plánuju pustit do zdravé stravy hned co vypadnu z intru. prozatím se musím spokojit jen s odříkáním mastného, které tam přidávají na KAŽDÉ jídlo. ano i na kaši prosím :D absolutně wtf. jednou snad zvládnu i nějaký detox :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jéj, to Ti nezávidím. No, ve školní jídelně jsem si taky užila, omastkem se fakt nešetří:-)

      Vymazat
  12. Já bych do toho nadšení v komentářích vnesla trochu rozumu. Jedna čajová lžička soli je MOC (Googlete, prosím). JEDNA, natož dvě. Tvrdit, že to tělo nepoznám, nedejbože je to zdravé je HLOUPÉ.
    Opravdu nejde dělat detox se zdravým rozumem a znalostmi? Je nutné ho přebírat a nepřemýšlet?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá anonymní, věř mi, že jsem googlila, a to tak poctivě, že jsem hledala ohlasy a nejrůznější názory na tento detox dva dny, než jsem se do toho sama pustila. Detoxu nemám důvod nevěřit, pro mě fungoval, funguje zhruba 70 let, nemyslím si tedy, že by šlo o cokoliv škodlivého. Slanou vodu samozřejmě nepožívám dlouhodobě, pro mě to byla čistě jednorázová záležitost pro úplné pročištění. Fakt, že jogíni se tímto často proplachují, je opravdu pouze fakt, nikoliv doporučení.

      Detoxuji často, většinou za pomoci zeleninových a ovocných šťáv; ale chtěla jsem vyzkoušet něco nového. Koneckonců, kde jinde se inspirovat než na internetu.

      Měj se hezky a děkuji za vnesený rozum.

      Vymazat
    2. Já nechci být zlá, ale prostě té soli je tak moc, že .. ať hledám, jak hledám, nemůžu najít nikoho, kdo by to schvaloval nebo doporučoval, mám asi protidetoxový Google :) nebo co.
      Omlouvám se, pokud to vyznívá jako nějaké útočení na Tebe.

      Vymazat
    3. Můj Google mi nic zlého nenašel, tak těžko říct, kde se stala chyba:-) Řídila jsem se čistě příručkami pro daný detox, neb když už něco dělám, snažím se to dělat pořádně; souhlasím, že na nějaké denní požívání by to bylo moc, ale těch pár dnů jsem účinky shledala jako čistě pozitivní.

      Vymazat
  13. omlouvám se za přehnanou zvědavost, ale zabrousila jsem do staršího článku a píšeš tam o předmětu "dějiny 19. a 20. století" a úžasném přednášejícím; nestuduješ náhodou na FSV a není ten přednášející náhodou Soukup? :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to je vtipne:-) Prednasejicim je opravdu skvely pan Soukup, studuji ale VSE;-)

      Vymazat
    2. haha, já jsem si hned říkala že to bude on! :)) kéž by všichni byli takoví...

      Vymazat
  14. Musím říct, že tenhle článek přišel ve správnou dobu. Prožívám teď období, kdy si přijdu jakási těžká, plná všech možných balastů a navíc bez energie, protože mám po dvou drobných zraněních, kdy jsem nemohla cvičit, běhat a dělat jiné sporty, které mám ráda....takže přemýšlím o nějaké pořádné jarní očistě a tohle vypadá vskutku dobře. Zároveň mám z těhle věcí velký respekt a neberu to na lehkou váhu (a rozhodně ne kvůli úbytku váhy ;)), takže si o tom ještě něco pročtu a pořádně zapátrám po co nejvíc informacích ...
    Míšo, tu vodu se solí jsi pila hned po ránu?
    Díky a měj se pěkně :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bee a ten kajenský pepř jsi koupila normálně ve zsdravé výživě?

      Vymazat
    2. Luci, kajenský pepř jsem kupovala snad v Tescu nebo kde:-) Vodu se solí jsem pila navečer, jelikož ráno vždycky někam spěchám... Což by nemělo vadit, protože byl žaludek prázdný tak jako tak, snažila jsem se před tím moc nepít:-) Držím palce s detoxem, přístup máš každopádně správný, s takovými věcmi to chce opatrně:-)

      Vymazat
  15. Fííííha, ty seš dobrá!
    Já když čtyři hodiny nejím, tak se mi dělá zle a točí se mi hlava a to pořád piju. Bez jídla jsem úplně ztracená.
    To samé bez posilovny a pohybu... A docela bych se bála svý pozornosti za volantem...
    A moc tě obdivuju, že jsi to zvládla!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mikinko, já to mám většinu dní stejně, bez snídaně nefunguju... Ale tohle nějakou záhadou šlo!:-)

      Vymazat
  16. Ahoj, chci se zeptat, jak děláš domácí sypané müsli? :) když jsem byla malá, tak ho mamka taky dělala, a moc mi chutnalo, ale recept už nemáme :-/
    Děkuji :) Silvie

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Silvi, je spoustu variací, já ale nejraději dělám takové, že smíchám cca 300g vloček s lžící javorového sirupu a lžičkou skořice, pořádně promíchám, pokud chci müsli čokoládové, přidám holandské kakao; dám péct na dvacet minut při 180 stupních s nasekanými ořechy a po vychladnutí přidám sušené ovoce, kokos, semínka, nakrájený sušený zázvor, fantazii se meze nekladou:-)

      Vymazat
  17. Jsi fakt dobrá! :) Detox mě hrozně zaujal, jenže já žádný držet nemůžu, protože jsem diabetička, takže bez jídla být prostě nemůžu :( jinak bych do toho šla hned...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To mě mrzí:-( No, aspoň nebudeš tolik trápit chuťové buňky!:-)

      Vymazat
  18. Ahoj, to je úžasný, nemohla by jsi zveřejnit, jak přesně jsi v dny detoxu jedla (pila)? :-) Chci se do toho pustit také. Nebo jsi pila jen když jsi měla hlad? Děkuji :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, to je dobrý nápad, co nejdříve do článku informace doplním:-)

      Vymazat
  19. Teď jsi mě ale hodně namotivovala! :) Já 'detoxuju' březovým sirupem od Weledy, ten je ale s obsahem cukru, takže výsledný efekt zas tak úžasný není.. Sice mi pomáhá na afty a imunitu, ale jak moc pročistí organismus, to nedovedu posoudit. Poslední dobou mám hrozně nafouklé břicho, i když moc nejím, a kalhoty mi jdou hůř dopnout.. takže jo, od příštího týdne jdu do toho!

    OdpovědětVymazat
  20. Já vždycky přemýšlím, jestli pozřít tolik soli naráz není život ohrožující...jako nevím o žádném případu, kdy by to někoho zabilo, ale musí to být strašně krutý šok pro tělo, úplná změna osmotických rovnováh (NaCl je poměrně toxická látka) ještě k tomu vyčerpání a pouhá výživa glukozou... no není divu, že se z toho člověk pak po... :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ona Ti ta sůl v těle nezůstane, to vyloučíš za tu půlhodinku všechno zase ven, nebo alespoň z velké většiny:-) Detox je to poměrně kontrovezrní, jak jsem psala, ale byla jsem zvědavá a nakonec dost spokojená:)

      Vymazat

Děkuji vám za každý váš názor a připomínku

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...