středa 5. března 2014

DIY: Lehký pleťový krém s SPF


    Ve své péči o pleť jsem zmiňovala, že opalovací krém používám denně; spoustě z vás možná přišlo trochu zvláštní, že jej nevynechávám ani v zimě, ale dá se říci, že mám lehkou fobii z photoageingu. Na téma opalováků a jejich nutnosti plánuji vícero článků, dnes ale žádnou osvětu nečekejte; dnes se bude konečně zase patlat!

    A konkrétně opalovací krém vhodný na pleť. Mým číslem jedna do této doby byl biodermácký opalovák s SPF30, nyní jsem se ale rozhodla pro opalovák domácí, jelikož mě už nebavila ani cena, ani jeho konzistence. (Koneckonců, nebaví mě konzistence žádného opalováku, pokud jej mám dávat na obličej. Připadají mi tak tekuté, že abych dosáhla cíleného SPF, musela bych nanášet a čekat na vsáknutí a nanášet a čekat na vsáknutí tak pětkrát dokola, což mi na obličeji prostě vadí. Ale možná je to jen pocit.)

    Opalovací krém, na který si dnes můžete přečíst návod, je velmi lehký, podobně "našlehaný" jako starý dobrý multifunknční kamarád, obsahuje zklidňující gel a máslo z aloe vera, lehký jojobový olej, vitamin E a oxid zinečnatý, který se stará o UV ochranu. Tak tedy směle do něj!
    

     Budete potřebovat (velké překvápko, po předchozím odstavci):
  • aloe vera máslo - např. zde
  • aloe vera gel - např. zde
  • oxid zinečnatý - např. zde
  • jojobový olej - např. zde
  • můžete přidat i arganový olej - např. zde
  • vitamin E (omlouvám se, že na fotce chybí, fotím zmateně předem a tradičně zapomínám) - např. zde
  • kapka levandulového esenciálního oleje (stejný případ)

    Do vodní lázně dejte rozpustit šest dílů másla z aloe vera se třemi díly jojobového oleje (já jsem zhruba 1/5 nahradila arganovým). Ty podivné poměry jsou tu naschvál, protože mezitím si v moždíři připravte 2 díly oxidu zinečnatého. Takové množství by vám mělo poskytnout SPF ochranu 20 a více. Zinek rozmašírujte, co to dá, ať nemáte ve výsledném krému nepříjemné hrudky.


    Jakmile se máslo s olejem dokonale promísí, přidejte trochu vitaminu E, promíchejte a nechte vychladit, případně na chvíil šoupněte do ledničky.

    Do vychlazené směsi (pozor, ne ztuhlé) vsypte prášek oxidu zinečnatého, přidejte 3 díly (stejné množství, jako jojobového oleje) gelu aloe vera a kápněte esenciální olej. Nejsem velký fanoušek jejich použití v pleťové péči, ale levanduli, pačuli, geranium a ylang ylang jsem vzala díky jejich skvělým vlastnostem na milost (více někdy příště). 


   Nakonec stačí ingredience perfektně promíchat metličkou či elektrickým šlehačem a přelít do kelímku. Trvanlivost krému by měla být dlouhá, jelikož neobsahuje ingredience přispívající ke kazivosti, naopak v něm proti podobným neplechám bojuje antioxidant vitamin E.

    Krém se krásně vsakuje a není příliš mastný, zároveň ale má, momentálně sušší, pokožka nemá žízeň. Krém jsem používala jak na pleť samotnou, tak na krém, v obou případech se žádné neplechy nekonaly, naopak (k mému neskonalému údivu, jelikož složkou aloe vera másla je kromě výtažků samotné rostlinky i kokosový olej, který se v dobách minulých neprojevil jako můj kamarád).


    Jak jsem již psala, dané množství oxidu zinečnatého by vám mělo zajistit SPF 20+; požadujete-li větší ochranu, není problém lehce zvýšit dávku. Kromě toho, že oxid zinečnatý poskytuje ochranu před UV zářením, má také antiseptické a zklidňující schopnosti. 

    Vhodný bude pro všechny typy pleti včetně citlivé, kterou zklidní aloe vera. A já jsem se do něj zamilovala:-)

    Čím se mažete vy? Jak jste na tom s opalovacími krémy, nedáte bez nich ránu, nebo je spíše opomíjíte?


    Mějte se krásně,
    M.

47 komentářů:

  1. Tak to je opět parádní návod!! Ale asi se zdržím míchání a objednám u tebe :)

    OdpovědětVymazat
  2. Ahojda,

    tak na obličej Biodermu SPF 50 =o) a na tělo nejradši olejíček Nubian
    Ale určitě bych si koupila tvůj krém na obličej, moc ráda vyzkouším...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, v létě také sahám po padesátce:-) Nubian neznám!

      Vymazat
    2. Nubian jsi určitě někdy viděla, je to malá lahvička s olejíčkem... taková spíš komunistická záležitost... má to SPF 15, což mi na tělo stačí =o) a navíc to krásně voní (Teta drogerie)

      Vymazat
    3. Tak s patnáctkou já bych byla do patnácti minut jako rak:-(

      Vymazat
  3. Já jsem teď udělala obrovský nákup na Ekokozence a musím si dát chvíli pauzu, tak bych též ráda objednala u tebe, jestli je to možné (v ofiko nabídce ho, myslím, nemáš) :))))
    A pak už budeme moct směle říkat: "Pěkný slunečný den!!!" :D
    PS: Dáváš ho tedy až na klasický pleťový krém, nikoli pod?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nojo, ekokoza je potvora návyková:-) Do nabídky teprve půjde, ještě mu dám chvíli času na testování:-)

      Dávám ho Luci buď místo krému, nebo nad; nějak mám zafixované, že SPF má být až nejsvrchnější vrstva:-)

      Vymazat
  4. já jsem běžně používala Biodermu na obličej a jsem stále spokojená, ale s nástupem BB krémů, už ten opalovací krém na obličej moc neřeším, jen v létě, to se zase vracím k té Biodermě.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já ji mám také pořád ráda, ale ta tekutost mi vadila; na tělo ji ale pořád můžu, hrozně krásně voní!

      Vymazat
  5. Mě docela překvapil ten oxid zinečnatý, protože poskytuje jen slabou UV ochranu a je spíše doplňkem hlavní suroviny a tou je oxid titaničitý (často se ten zinečnatý nepoužívá ani jako doplňek). I když je pravda, že zinek je pro pleť lepší.
    Prosím tě, jak si vypočítala tu ochranu SPF 20? Ty začínáš být víc chemik než ekonom :D Úplně mi nad tím rozum stojí :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Nikčo, oxid titaničitý podle posledních průzkumů nepokrývá celé spektrum UV záření a při nějakých vlnových délkách není funkční, zatímco oxid zinečnatý by měl být univerzálnější:-) Jinak na to SPF existují tabulky, vypočítané to je podle procenta zinku obsaženého v krému, nějakou ochranu také poskytne kokosový olej obsažený v máslu aloe vera:-)

      Jinak trochu se nad sebou taky pozastavuju, na střední mě chemie nebavila do té míry, že jsem byla téměř každou hodinu vykazována za dveře jakožto zlobivé dítko:D

      Vymazat
    2. Díky za info :) My jsme se v chemii učili právě ten o. titaničitý a teď jsem koukala, že má i vyšší rozptyl světla o nějaký 0,3 - 0,6.
      :D Né, to není možný :D Mě ta chemie taky děsně nebavila a nebavily mě i kytičky v biologii a teď je studuji :D Cesty osudu jsou nevyzpytatelné :)

      Vymazat
    3. No, internet, miliony informací, které se různí, zdá se:D Tak doufám, že fungují oba dobře:-)

      Jé, z Tebe bude paní bioložka? To jsem u Tebe ani nevyčetla! Ježíš, biologii jsem také nesnášela, a jak mě teď zajímají metabolické pochody, složení všeho možnýho, vliv všeho možnýho na všechno možný...:D Ale vědět to tak v těch třinácti, no... :-/

      Vymazat
  6. Ahojki:-) Super nápad!! Napadlo me, jestli by se to aloe máslo dalo nahradit třeba bambuckým nebo mandlovým, aby neucpavalo póry...? Už se těším na svou první objednávku u tebe ;-) Bude možné osobní předání v Praze? :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Péťo, nahradit to samozřejmě půjde;-) I když koncentrace kokosáku musí být asi malá, nemám sebemenší problém (zatím, a ťukám na dřevo). Krém do oběhu vpustím až po důkladnějším prozkoušení. Osobní předání možné je, ale vzhledem k mé časové vytíženosti a vzhledem k tomu, že takových požadavků mám více, se já nemohu přizpůsobovat.

      Vymazat
    2. Ahoj Míšo, máš úžasně inspirativní blog, díky za něj.

      Ráda bych se tě optala na aloe vera. Koupila jsem si u Karla Hadka krém s koncentrovaným AV a mám po něm nebývalé problémy. Zanícené pupínky jsem měla i na místech, na kterých se mi za 37 let neudělaly. Vysadím a všechno se zklidní, pleť je v pořádku. Kdykoli máznu na jakékoli místo na těle, něco se mi zanítí. Jak je to možný? :-) Strašně příjemně mi voní, měl by hydratovat, regenerovat, tohle je podpásovka :-) Nejsem žádnej chemik, nikde jsem nic moc nevyčetla, může jít o prachsprostou alergii? Co myslíš? Předem díky. Vlaďka

      Vymazat
    3. Ahoj Vlaďko, tedy, to, co popisuješ, je zvláštní. Má zkušenost s alergií se vztahuje pouze na vyrážky, po čemkoliv, kde je konopí, se osypu, stejně jako po medu, o pupíncích v této souvislosti slyším poprvé, ani když jsem se to pokoušela zběžně najít na internetu, na podobnou reakci jsem nenarazila. Napadla mě také možnost čištění pokožky - když člověk zařazuje nový produkt či přechází na přírodní kosmetiku, pokožka se ze začátku chová jako na detoxu, vyplavuje ven špatné látky a po nějaké době se to uklidní, boláky v té době bývají zanícené. Do toho mi zase nesedí fakt, že se zanítíš kdekoliv na těle... Ani ze složení, je-li to tento krém (http://eshop.karelhadek.eu/aloe-vera-regeneracni-krem) jsem nevyčetla nic špatného, teoreticky by to mohla být špatná reakce na např. bambucké máslo, nesetkala ses s tím někdy? I když tam mi také nesedí ta reakce všude na těle:-(

      Vymazat
    4. Právě že nesetkala. S Hadkem jsem začala před více dvěma měsíci a tento stav, kdy se mi pleť viditelně zhoršila, jsem zaznamenala prvních 14 dní. Dokonce jsem chtěla užívání přerušit, ale vydržela jsem a teď za to moc děkuju. S bambuckým máslem obecně problém nemám, takže to fakt nechápu. Tenhle krém je teda velmi aromatický, voní citrusově, což mi maximálně sedí, ovšem moje kůže je jiného názoru. Nyní jsem se ustálila na čištění olivovým krémem a používání santalového krému, mám po něm pleť krásně čistou, jemnou, hladkou, je to první kombinace vůbec, po které se mi neucpávají póry. Další přírodní suroviny už používám spíš lokálně a sporadicky, nebo abych prostřídala.
      Krém s aloe vera jsem včera večer mázla za uši a na zápěstí čistě kvůli té vůni. Pravda, na rukou se mi nic nevytvořilo, mazové žlázky tam asi nenajdeme, že :-), ale do rána se mi na kůži na krku, kam jsem krém použila, udělaly na dotek bolestivé boláčky. Je to už několikátá zkušenost, takže tam bude něco, co mi nesedí. Moje babička pěstovala aloe doma v květináčích, jako dítěti mi šťávu běžně mazala na oděrky a drobné ranky, žádný problém jsem nikdy neměla. Možná je to jiná složka, nevím, každopádně mi nesedí.
      Moc děkuju za reakci.

      Vymazat
    5. Napadá mě alergie na citrusy, nebo vysoká koncentrace esenciálních olejů, když tak koumám to složení... Ale kdo ví. Na aloe vera bych to spíše neviděla.

      Držím palce, ať se bouličky umírní!

      Vymazat
    6. Začínám se k této variantě taky přiklánět, nerada bych na aloe zanevřela. Díky, pěkný den a ať se daří!

      Vymazat
  7. Jůů, to je super! Ja jsem ale v tomhle rebel a staci mi SPF v bb kremech. Cc krem monentalne pouzivany ma take faktor 30.jinak jsem take pro Biodermu ;-)

    OdpovědětVymazat
  8. Super :))

    http://www.style-and-smile15.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  9. Já SPF přes zimu zanedbávám, ale je pravda, že má kosmetická guru Chizu Saeki ho doporučuje celoročně právě proto, že slunce pleti škodí a urychluje její stárnutí...tak se chystám polepšit :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také jsem jej zanedbávala, vypěstovala jsem si ale jemnou fobii a už bez něj nevyjdu:D

      Vymazat
  10. Míšo :-) ty jsi úžasná. Toto je první opalovací po domácku vyrobený krém,na který jsem na netu narazila :-) Chybí mě doma většina surovin, s prvními pokusy domácí výroby teprve začínám,ale určitě bych ho chtěla vyzkoušet. Jinak sebe a děti mažu většinou opalovacím olejem od ATOKU,ale trošku mě vadí jeho tekutá konzistence (u dětí malinko nepraktická). Můžu se zeptat,jestli máš nějaké zkušenosti konkrétně s tímto krémem.......jestli je aspoň mírně voděodolný? Děkuji za odpověď a za super recept.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marťo, díky!:-) ATOK neznám, ale opalovací oleje mám také ráda, na tělo mi to vyhovuje (připadá mi, že to vypadá moc pěkně:-)) Nepraktičnost je ale silným bodem. Bohužel u tohoto krému s SPF si s voděodolností nejsem jistá, ale teoreticky by něco vydržet měl; koneckonců je převážně mastnější a to se na pleti drží hezky.

      Vymazat
    2. Míšo, děkuji za odpověď. Potřebuji pro své děti obvzlášť,když jsou prakticky pořád ve vodě něco co jim chvíli vydrží a už se mě nechce kupovat žádné chemické opalováky,co pak nejdou po dni stráveném u vody pro tuhou konzistenci ani umýt. Ale teď si vlastně vzpomínám,že i dětské bio krémy např.od Lavery mají stejně tuhou konzistenci. :-) ATOK je česká firma zabývající se výrobou přírodní /i bio kosmetiky/, dají se zde koupit i základní krémy bez vůní a ty si pak může každý přizpůsobit své pleti,přidat třeba esenciální olej apod. Velice jsem si od nich oblíbila levandulový dětský krém, ten je na všechny neduhy. Poprvé jsem se s touto kosmetikou setkala kdysi dávno u mé kosmetičky. Než jsem objevila ručně vyrobenou kosmetiku,tak jsem zde nakupovala téměř vše. www.originalatok.cz Co se opalovacích olejů týká,mají celkem velký výběr jak pro dospělé,tak pro děti. Určitě jsem velice zvědavá na tvůj výrobek......hlavně,co se obličeje týká,protože já zatím žádný pleťový opal.krém nesnesla pro jeho hutnost,která je v parném dni např.u moře naprosto nežádoucí :-) Tvůj leták s kosmetikou už jsem si stahla a určitě se chystám něco vyzkoušet. Přeji Ti hodně spokojených zákaznic !!!

      Vymazat
    3. Paráda, to se moc ráda mrknu, díky za stránky, jdu to procházet!!! A díky!:-)

      Vymazat
    4. Není zač Míšo :-) třeba Tě stránky budou malinko inspirovat k nějakému dalšímu zázračnému domácímu receptu :-) a nebo k nákupu surovin na výrobu :-)

      Vymazat
  11. Ty jo, díky za skvělý tip! Když vidím ty ceny v lékárně za Biodermu a spol. a navíc je to samá chemie, asi zkusím krém vyrobit doma :)

    OdpovědětVymazat
  12. Teda, to vypadá výborně! A dosti profesionálně :) Nezůstává pak na pleti bílý povlak? A je ten krém hladký, nebo jsou v něm jakoby zrníčka toho oxidu? Přijde mi, že když je to prášek, nemůže se jen tak rozpustit, ale třeba v Sudocremu je oxid zinačnatý taky a přitom má úplně hladkou texturu...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Annabel, bílý povlak nezůstává, pouze takový ten "bělavý nádech", co po opalovácích bývá běžně - po chvíli ustoupí (a koneckonců, dávám přes něj MMU :-)). Zrníčka tam také nejsou, ZnO se perfektně rozpustí a krém je hladký:-)

      Vymazat
    2. Mně právě vrtalo hlavou, jak se bude ZnO chovat, díky za objasnění :)
      Jaký MMU používáš?

      Vymazat
  13. kam na ty nápady chodíš.. úžasné jako vždy
    Once Upon a Time

    OdpovědětVymazat
  14. To je přímo geniální!! Jseš prostě úžasná! :) Nemám ráda chemické opalováky a tohle se suprově hodí. Moc díky :3
    Jen jsem se chtěla optat - šlo by místo aloe vera gelu použít koncentrát AV smíchaný s vodou? :)
    - Elma

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Elmo, díky! Jen bohužel nevím, jak se popasovat s Tvým dotazem, s koncentrátem nemám zkušenost, jednak by muselo jít určitě o destilovanou vodu a jednak bys musela přidat nějaký vosk či emulgátor, aby se vše spojilo - takže s gelem určitě jednodušší;-)

      Vymazat
    2. Jo takhle, tak to je na mě moc složitý, to si raději pořídím gel :) Děkuju moc za odpověď!
      - Elma

      Vymazat
  15. Milá Míšo,

    vždycky tyhle receptíky o kosmetice čtu celá divoká, ale nikdy to vlastně nespáchám. Varováním je mi zaneřáděná kuchyně. Ale tohle nevypadá zase tak úplně složitě, možná bych svůj vztah ke kuchtění kosmetiky měla přehodnotit. Díky moc:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Luci, přehodnoť, osobně po tom mám míň zaneřáděnou kuchyni, než když si dělám třeba jenom šopák k večeři;-) A nic složitýho na tom není!:)

      Vymazat
  16. Oxid zinečnatý???

    http://www.jakbytfit.cz/krasa/skodlivost-opalovacich-kremu/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, oxid zinečnatý. Naprosto typická složka opalováků, a jak vidno z článku, lidskému zdraví neškodná. Pokud chceš namíchat opalovák s rozumnou ochranou, bez ZnO se neobejdeš; alternativou je TiO2, ktrerý ale nepokrývá tak široké spektrum slunečních paprsků, jako ZnO. A vážně se raději natřu a nebudu dovolovat sluníčku, aby mi degenerovalo buňky, než abych strachovala tím, co píšou v alternativnějším článku, kde, opakuji, přiznávají, že ZnO není lidskmu zdraví nebezpečný.

      Vymazat
    2. Oxid Zinečnatý se "jen" vstřebává kůží do krevního oběhu, tak si to užijte. 1. krok - vyvolat strach, 2. krok, o zákazníky není nouze, přirozený marketingový tah kosmetického průmyslu. Mimochodem sluneční záření vždy na této planetě znamenalo život. Buňky si degenerujete tím, že se pořád něčím patláte. Opalovací krémy, které nejsou čistě na přírodní bázi, jsou pro kůži chemickou bombou.

      Vymazat

Děkuji vám za každý váš názor a připomínku

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...