středa 26. března 2014

DIY: Dark angels


    Přeji všem krásný den, a konečně se hlásím s dalším Do-It-Yourself! Mrzí mě, jak málo stíhám v poslední době přispívat a že se tu poslední dobou objevilo málo kosmetických návodů, bohužel toho mám se školou, brigádou a dalšími povinnostmi až nad hlavu. Plus jsme se zrovna přestěhovali na koleji (o tři patra níže, big change) - do zhruba dvojnásobně velkého pokoje, takže se ve mně teď probouzejí tajné touhy a (ne)talenty dekoratérky pokojů.

    Pokud jste někdo viděl v pátek večer v metru dvě blondýny, z nichž jedna táhla obří dřevěnej stůl z Ikey a druhá se za ní styděla, byly jsme to já a ségra. 

    Ale zpátky k dnešními projektu! To, že mám ráda Lush, i přes nedostatky, jako je (dle mého názoru) zbytečné používání sulfátů, parfémů a parabenů, víme. Že se dá třeba roládka Angels on Bare Skin vyrobit levou zadní, víme. A naprosto jednoduše a během snad pěti minut se dá vyrobit i o něco málo hrubší peeling, Dark Angels, který jsem si poslední dobou zamilovala. 


     Budete potřebovat:
  • marocký jíl (popř. jiný) - např. zde
  • třtinový cukr
  • aktivní uhlí - např. zde
  • avokádový olej - např. zde
  • kosmetický glycerin - např. zde
  • esenciální olej dle vašeho přání (nemusí být)


    A opět to bude pekelně jednoduché. Stačí vám totiž smíchat čtyři lžičky jílu, dvě lžičky cukru, 1/2 lžičky aktivního uhlí (nutno dodat, že jemně namletého, samozřejmě); k promíchané směsi přidejte lžičku avokádového oleje a lžičku glycerinu. Jelikož kvality sypkých ingrediencí se mohou lišit, můžete potřebovat jiné množství tekutějších složek; cílem je dosáhnout konzistence vlhkého písku. Jako velké finále můžete do hotového peelingu vmíchat kapku esenciálního oleje (geránie se řadí k jedněm z mála, které beru na milost).


    Když dojde na použití, stačí trochu směsi smíchat v dlani s vodou a jemně obrousit obličej; následně teplou vodou smýt. Uhlí absorbuje přebytečnou mastnotu, třtinový cukr jemně, ale důkladně zdrbe staré kožní buňky, o veškerých úžasňárnách marockého jílu se můžete dočíst zde a avokádový olej se postará o to, aby pleť neměla sklony vytvářet větší množství mazu, zásobuje vitaminem E a hydratuje. 


    Mimochodem, když si k ingrediencím přičtete Sodium Lauroyl Sarcosinate a parfém, máte totožný výrobek, jaký si můžete v kouzelném obchůdku koupit (za méně kouzelnou cenu). 

    Já jsem si tento peeling zamilovala a šmrdlám se s ním, i za cenu následného omývání umývadla, relativně často. V Lushi ho doporučují spíše na mastnější či normální pleť, s čímž naprosto souhlasím, sušší však může z temných andělů také benefitovat (koneckonců, předsudek, že by sušší pleť neměla používat peeling, je předpotopní), ale samozřejmě s mírou. 

    Co vy a Dark Angels? Zkoušely jste? A čím momentálně "drbete" pokožku vy?
   
    Mějte se krásně,
    M.


P.S. Hotový výrobek skladujte v lednici.
P.P.S. Množství na obrázku je z dvojnásobné dávky, jen abyste se nelekly:-)

34 komentářů:

  1. Hmmm, černí andělé, sex je náš! Na prvním obrázku to vypadá trochu jako králičí bobky, ale jinak já peelingy ráda, takže jsem nalákaná. Momentálně na obličej používám peeling od Garnieru, kt. kdysi doporučovala Lilli, a jeho asi tuna, takže mám do důchodu vystaráno.. Originál od Lush jsem nezkoušela.
    Gratuluju k novému pokoji, ať se vám hezky bydlí :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak až se zas potkáme, přinesu na ozkoušení!:-) Díky, zatím se nám bydlí parádně, ten prostor navíc je prostě pecka!

      Vymazat
  2. Dark Angels mám ráda, jen mě fakt vždycky prudí to umývání celé koupelny - jsem fakt čunča. Díky za tip! :)

    OdpovědětVymazat
  3. Super! Připomíná mi to dokonce trošku i Coal Face, které mám tůůůze móóóc ráááda :))) takže aý mi dojde, vím, co zkusím!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jojo, mají hodně podobné ingredience, Coalface taky miluju:)

      Vymazat
  4. Další bezva návod! Díky za něj :) Někde splaším uhlí a jde se na něj :) Drogérkové peelingy mi nějak nesednou.
    - Elma

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Elmo, vyzkoušej! S drogérkovými peelingy si taky nesednu, stejně jako mě pálí masky a gelíky.

      Vymazat
  5. Asi blbý dotaz, ale ten glycerin je tam k čemu? Nestačilo by místo něj přidat olej?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Margarito, určitě stačilo; řídila jsem se opravdu ingrediencemi, které používá Lush.

      Vymazat
    2. glycerin sa pridava do kozmetiky ako zvlhcovadlo a zmakcovadlo..... ma silne hygroskopicke vlastnosti a sice: viaže vodu....

      takže ma to svoje opodstatnenie prečo glycerol

      Vymazat
    3. Ještě že tu Domču máme, dík:-)

      Vymazat
    4. Jo, ale při větší koncentraci spíš vysušuje. Já Lush nepoužívám, protože do Prahy to mám přes celou republiku. Ale moc mě to nemrzí, kdysi jsem měla z Londýna mýdlo na váhu a to teda bylo naprosto obyč. mýdlo z drogerky, co vysušuje, akorát ta cena byla jinde. Takže mě spíš zajímalo, jestli glycerin nemá jiné pojivé vlastnosti než olej, že to třeba lépe drží pohromadě.

      Vymazat
  6. Ty jo, to musim vyzkouset. Az najdu mistu kde prodavaji uhli, urcite vyrobim :)

    OdpovědětVymazat
  7. Odpovědi
    1. Ne, ekonomii:D A zatímco mě chemie brutálně nebavila na střední, teď se to přelilo:)

      Vymazat
    2. aha...lebo ja som chemička teda farmaceutka :D a tvoje recepty ma dost zaujali :))

      Vymazat
    3. Teda, to musí bejt povolání snů!:-) Já jsem pouhopouhej samouk, chtěla bych tomu všemu rozumět víc:)

      Vymazat
  8. Dominiko, ale čeština ti nic asi neříka co? :-)) Jinak Míšo super návody, vždy se těším na nové, jsi skvělá.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá anonymko, díky, mrzí mě, že poslední dobou nemůžu míchat více! Kdyby se tak dal koupit čas:)
      Jinak pokud narážíš na to "zaujali", ve slovenštině to tak je správně, pokud se nemýlím:)

      Vymazat
    2. milý anonym.... prečo by som mala komentovať v češtine, keď som zo Slovenska? :D omg

      Vymazat
  9. Hned jak se objevil tenhle nový návod, tak jsem zajásala: "Mám všechny přísady, jdeme míchat" Dnes jsem peeling použila prvně a nejsem si jistá, jestli něco není špatně. Že je špinavé umyvadlo i žínka jsem tak nějak čekala, ale nemohla jsem tu černotu dostat z obličeje. Musela jsem hodně dočistit pleťovou vodou a pořád mám pocit, že mám černé póry. Tak nevím. Zkusím ještě přidat tekuté složky. Johana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Johanko, to mě mrzí - zkus přidat trochu více oleje. Popř. by šlo vynechat uhlí, vlastnosti peelingu zůstanou v podstatě zachovány, naopak nebude scrub tolik vysušující. Jaké uhlí používáš, máš také toto z ekokozy? Mně to, co popisuješ, nedělá:-/

      Vymazat
    2. Přidala jsem všechno, ale nějak si s peelingem nerozumíme :-). Uhlí mám z ASO zdravý život. Jinak nepřidat uhlí je dobrý nápad. Asi to tak udělám příště a nebo se zase vrátím k čistící pastě z mletých mandlí, co jsem dělala podle tvého návodu. Ta je prostě nepřekonatelná. Už se těším až nakoupím další suroviny a vrhnu se na nějaký krém nebo pomádu.

      Vymazat
  10. Ahoj Míšo! Tvůj blog sleduji již pár týdnu a jsem z něho nadšená! Pokusy o výrobu započaly již před tím, ale tvůj blog je ještě víc umocnil :) Když tu teď píšeš o tom aktivním uhlí, nedávno jsem zkoušela řasenku podle návodu na ekozoze. (Aktivní uhlí, gel aloe, kokosový olej a vosk) V jednom článku si zmiňovala, že se na ni taky chystáš. Už na ni došlo? Nemáš typ, jak zařídit, aby se nemazala? Nemusí být vyloženě voděodolná, ale stačí trochu zamrkat a mám ji všude :( Ještě mě napadlo přidat do ní škrob, aby byla prodlužující :)
    Každopádně tvůj blog je úžasný! Těším se vždy na každý nový DIY projekt i na přírodní typy (kterými jsem také posedlá)!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahojda, na řasenku se stále chystám, ale předem vím, že kokosový olej do ní dávat nebudu - myslím, že právě ten by mohl být důvodem rozmazávání;-) Děkuji za chválu blogu, moc si toho cením!

      Vymazat
  11. Míšo a nechceš někdy udělat takový malý room tour?:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kristi, plánuji to, až budeme mít pokoj kompletně zabydlený, většinu už máme, ale chybí nám detaily jako háčky na kabáty:-)

      Vymazat
  12. Ahoj, chystám se na výrobu Dark angels. Mám dotaz na aktivní uhlí. Na Wikipedii se píše, že se vyrábí spalováním zvířecích kostí. Je to fakt? Nebo se jedná o jiné uhlí? Docela děsivé. U některého z výrobků Lush používají dřevěné uhlí. Je tedy možné přidat dřevěné? Díky za odověď

    OdpovědětVymazat
  13. Aha tak živočišné není aktivní. Aktivní je to dřevěné. Kde se dá prosím sehnat?

    OdpovědětVymazat
  14. skvělé skvělé! :) dneska jsem to konečně zkusila (vím, trvalo mi to :D ) a je to bomba! Jednoduché a efektivní! Jen jsem se tě chtěla zeptat, jak přibližně dlouho si to na tom obličeji drbeš nebo necháváš působit...? :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji vám za každý váš názor a připomínku

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...