sobota 22. února 2014

Má péče o (šílenou) pleť





    V dnešním článku bych vám ráda představila svou péči o pleť, i když pravidelný čtenář by si ji pravděpodobně dokázal poskládat sám – používám velké množství výrobků, které se objevily na blogu. Na začátek podotýkám velkou klasiku, a sice že co funguje na mě, nemusí fungovat na vás (jako kdyby to někdo netušil náhodou:-)). A že moje pleť je opravdu na zabití. Citlivá, tvořící si alergie, na co se jí zlíbí, problematická, sušší. S rozkošným sklonem k nevysvětlitelným ekzémům nejčastěji v očním okolí, které přijdou a zmizí, jak je napadne. (Kdo si to vymění?)


    V pubertě jsem ji klasicky vysušovala všemi možnými dryáky z drogérky, které mají být na problematickou pleť naprosto výborné (to ještě bývala mastná, takže pozor, cítila jsem nutkání vysušit i poslední kapku mazu klidně třikrát či čtyřikrát denně – bolí mě obličej, jen jak to píšu). Okolo osmnáctého roku se vše uklidnilo a problémy ustaly; bohužel jedno zkouškové období jsem poznala, co to znamená, mít akné ze stresu. Jó, nebyl to jeden pupínek. Bolelo to a bylo to všude. A tak jsem začala přemýšlet, zahrávat si s přírodní kosmetikou a vzniklo vlastně mé nadšení pro veškeré míchání. Pleť je od té doby pořád bláznivá, i když posledních pár měsíců (až na atopický ekzém a současnou nevysvětlitelnou vyrážku na dvou centimetrech čtverečních) je to už celkem v cajku


    Ale teď už k samotné péči. V tomhle případě nejsem moc fanda složitosti, což je fajn, protože od těch dob, co jsem v patnácti mořila pleť peelingy, maskami, toniky, séry a další spoustou serepetiček, se mi čas strávený v koupelně smrskl na polovinu. Denně v podstatě použiju v průměru pět produktů, a ono to funguje.




    Ráno nejprve budím sebe i obličej mnohonásobným oplachováním co nejstudenější vodou; připadá mi, že ve výsledku mám sjednocenější tón pleti. Následně sahám po jemném peelingu; stále mám doma obří zásobu Let The Good Times Roll od Lush, kterou je mi líto vyhodit, doma tedy peelinguji s ním, na koleji používám DIY Angels on Bare Skin (a poslední dobou jsem si zamilovala peeling pouze rozemletými mandlemi). 

    Potom už zbývá pouze hydratovat. Oblíbila jsem si sírový krém od Ilcsi, který jsem za skvělou cenu odkoupila od úžasné Mitsuuko (poté, co jsem našla jeho vzorek v obří krabici s dalším milionem podobných úžasňáren) – ta vůně je neskutečná! Tomovi teda moc nelahodí, já to miluju. Krásne dekadentní, vonět jako síra. 


    Nejčastěji ale sahám po oleji, v poslední době jsem na ně ujetá. Malá černá lahvička v sobě ukrývá mou oblíbenou směs (jojobový, arganový, mrkvový, třešňový olej a levandulový EO), pár dní testuji také lotusový olejíček od Clarins, který jsem dostala od skvělé čtenářky Zuzky (děkuju!), a s kterým si zatím dobře rozumíme. Pokud nanáším olej, nechávám pleť buď navlhčenou vodou, nebo ji poťukám růžovou vydestilovanou. Oční okolí většinou lehce přetřu jojobovým či jiným olejem.


    Potom už přijde na řadu opalovák a zbytek fasády:-)




    Večer se odličuji „olejově“ – micelárky mi nevyhovují (poslední flašku Biodermy mám doma asi třičtvrtě roku, odličuji se s ní, než jdu do posilovny, aby to byla rychlovka, a vždycky žasnu, kolik vatiček musím znesvětit, aby už na nich nic nezbylo), klasické odličovače mě pálí, tahají, prostě dělají neplechu; třikrát sláva olejům a balzámům. Dříve jsem měla odličování rozdělené – kokosák na oči, balzám/jiný olej na zbytek obličeje, nyní mě však dostihla maximální lenost a kokosák už v mém odličování nefiguruje. Rychleji a méně pracně odlíčím celý obličej jednoduchým DIY balzámem nebo třeba mým oblíbeným jojobovým olejem. 


    Po důkladném smytí vlažnou vodou obličej otřu vodou růžovou a nanáším buď svůj multifunkční krém, nebo směs olejů, popř. čistý jojobový nebo třešňový, které mi pomohly v boji proti atopickému ekzému a obecně se máme moc rádi. 


    A abych nezapomněla. Večer nanáším na oční okolí nadupaný oční krém, jen bohužel bez konopného oleje, na který mám alergii. 

    Extrémně suchou či rozpraskanou kůži, kterou mám díky senné rýmě často kolem nosu, používám SOS balzámek.


    A to je vlastně vše. 





    Co se nějaké péče navíc týče, zhruba třikrát týdne provádím OCM, v neděli si užívám napařování, do toho sem tam (cca 2x týdně) přijde jílová maska - stále miluji marocký jíl, ale spíše si s ním myju vlasy; momentálně jsem poblázněná do růžového, který je určený na sušší pokožku. A co se AHA kyselin týče, nesahám po nich často, maximálně třikrát týdně a opravdu jen na problematičtější místa. A fungují, ďáblové!


    Ráda si umíchám i jiné masky, některé jste tu na blogu mohly vidět – zejména maska s jedlou sodou je má srdeční záležitost. Sem tam se od své rutiny odchýlím kvůli testování něčeho nového, vesměs se ale držím výše popsaného.




    Jak jste na tom s péčí o pleť vy? V čem se shodneme a v čem ne? 


    Mějte se krásně,

    M.


P.S. Na fotkách bohužel není nafocené vše - holt nevýhoda dvojího bydlení.  
P.P.S. Bůhvíproč mi téměř nefunguje připojení, předem se omlouvám za případné pozdní reakce.  
P.P.P.S. Půl princezny a království tomu, kdo mi vysvětlí, proč mi blbne formátování a články vypadají, jako když mi kočka skáče po mezerníku, když se nedívám...




52 komentářů:

  1. o pleť se starám hodně, jen nějak opomíjím peeling, což budu muset napravit.. i když já bych chtěla nějaký od tebe, až začneš prodávat:)!
    Once Upon a Time

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, peeling zrovna do prvních základních kousků neplánuji...:-/

      Vymazat
  2. Já jsem teda lempl, peelinguji se tak dvakrát týdně, i když bych zaručeně potřebovala vícekrát! S tím sírovým krémem jsi mě navnadila, takovou originální vůni si nemůžu nechat ujít :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ta vůně je to nejujetější, co jsem kdy na sobě měla!!! S tím peelingem je to asi dost subjektivní, někdo říká denně, někdo jednou týdně...

      Vymazat
  3. Mě se ten jíl na vlasy moc neosvědčil, vysušil je a byly pak takové tvrdé, ale na druhou stranu dobře držely tvar, každopádně na vlasy nee, ale na pleť je to paráda, vždy s ním pleť jemně vypeelinguju, ale je třeba fakt jemně, protože zrníčka jsou hrubší, používám tvůj návod směs sody a jílu jako masku a jsem moc spokojená, děkuju:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak aspoň že na pleť se Ti zalíbil, jsem ráda, že jsi spokojená!:-)

      Vymazat
    2. Kristi, mám to s jílem úplně stejně- na vlasy mi moc nesedl ( i když jak říkáš, lépe držely tvar), ale mé pleti docela svědčí. Taková jílová maska je mi mnohem příjemnější, než lecjaká chemická kupovaná, která v lepším případě nefunguje. Akorát ta soda mi na pleť nedělá úplně dobře (trošku štipká), tak míchám jen s vodou, popř. s tonerem (dle Bee) :)))
      Ale chystám se na výrobu AOBS a na to se tůůůze těším. Jen mi teď chybí jakákoli květinová voda :(

      Vymazat
    3. Oprava: chtěla jsem napsat samozřejmě, že jíl míchám se "steamerem", ne s "tonerem" :D:D:D

      Vymazat
    4. mě ta soda právě pomáhá čistit, sice mám pleť chvíli červenou, ale to může být i tím, že smýváním peelinguju, pak namažu olejem a jsem spokojená:D

      Vymazat
    5. Luci já mám dost jemné vlasy a říkala jsem si, že je to tím.

      Vymazat
  4. Super článek!!! ;)..ty peelingy určitě zkusím, zkoušela jsem totiž zatím jen peeling z kávy a medu :)

    OdpovědětVymazat
  5. Jojo, myslím, že minimalismus se v péči o pleť celkem vyplácí. :-) Jen by mi tam teda hrozně chybělo tonikum, ale zas je fakt, že ta ledová voda hezky stáhne póry a vymizí zarudnutí. Sama třeba vůbec nepoužívám peeling, ale když z pleti smývám jíl, tak to vlastně jako peeling funguje... Přemýšlím o těch ovocných kyselinách, ale díky zásahu peroxidu na posledních pár boláků, kterých jsem se nemohla doteď zbavit najednou nějak nemám, na co bych je používala. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak třikrát sláva pro peroxid!! Zbytečně bys možná na pleť patlala něco, co už by bylo zbytečné:-) Používám pouze pleťové vody, buď růžovou, nebo to, co mi vyjde ze steamování, na tonikum jsem nikdy zvyklá nebyla:-)

      Vymazat
  6. Moje péče o pleť je téměř výhradně olejová. Ráno pár kapek šípkového oleje pod minerální makeup (nechám ho tak 10 minut vsáknout), asi se ze mne stává sušenka, protože bez něj mi pleť docela pne, to se dřív nestávalo. Ale zase lepší, než aby se sama zmastila. Odličuji se čistým olejem, momentálně makadamiovým, je lehoučký a neraší mi po něm žádné hnusoty (což se třeba o konopném říct nedá). Na jeho smývání jsem si teď pořídila mořskou houbičku, tak jsem zvědavá, jak dlouho mě to s ní bude bavit :) Večer střídám saloosácké bambucké máslo s rakytníkem a šípkový olej. Občas peeling a to už je asi všechno. Na masky a tak podobně mě moc neužije, jsem lenoch a čím míň přípravků potřebuji, tím lépe :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to zní parádně a krásně jednoduše:-)

      Vymazat
  7. Můžu se zeptat, jaký používáš opalovací krém na obličej?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Používám většinou Biodermu, SPF 30, občas sáhnu i po jiné lékárenské značce, a pořád se chystám namíchat vlastní:-)

      Vymazat
  8. Jé, tak to jsi mne opět přivedla na milión zajímavých věcí, o kterých si u tebe musím přečíst! :-)

    OdpovědětVymazat
  9. My si můžem podat ruce. Jsem alergická na parfemaci v kosmetice a prý i na esenciální oleje (takové ty nejpoužívanější jako třeba levandule, růže, bergamot, a tak dále). Mám atopák. Pleť je opravdu hodně citlivá, ale hodně se mastí, vytváří pupínky a černé tečky, a abych nezapomněla, zároveň je vysušená (ano jde to :D). Používám micelárku, olejíčky od Saloosu, napařování a masku ze zeleného jílu. A s tímhle to docela jde, ale stejně se asi u tebe inspiruju další péčí :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak kromě té mastnoty jsme si fakt v lecčem podobné:-) Naštěstí alergii na EO jsem zatím nezaznamenala, ale alergie vytvářím čím dál rychleji, takže nevylučuji brzkou novinku:D

      Vymazat
  10. co mi říkala kosmetička, tak s peelingem se to nemá moc přehánět, tak jednou za týden za dva a suchá a citlivá pleť si musí dát bacha.....
    já mám pleť trochu mastnější, ale poslední dobou celkem v pohodě, pupínky se mi dělaj jen kolem menstruace..
    kosmetice z drogerky moc nevěřim, teď trochu experimentuju s bylinkami, občas čistím pleť odvarem z rozmarýnu, příjemně to voní... a zkouším domácí masky....
    myslim, že nejlepší je všeho s mírou a člověk by se měl taky zamyslet nad životosprávou a tím, jak se stravuje, veškerý problémy organismu se odráží na pleti a kůži.... ;-)
    mějte se :-)
    berry

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ono s peelingem je to podle mě individuální, já používám opravdu jemný (a mastnější, výživnější) peeling - proto tolik miluju mandle, ani se po nich jako po peelingu necítím:-)
      Odvar z rozmarýnu zní parádně, já mám vydestilovanou rozmarýnovou vodu a občas s ní podvedu mou nejoblíbenější růžovou. A s poslední větou naprosto souhlasím!

      Vymazat
  11. Asi jsem trošku mimo dobu, ale myslela jsem, že peeling na obličej se má dávat tak jednou až dvakrát týdně :) Osobně jsem si to i odůvodnila tím, že si přece nebudu pleť "šmirglovat" až moc.. Takže peeling je lepší provádět denně?
    P.S.: Už se nemůžu dočkat tvého eshopu, mé absolutně nešikovné já bude nakupovat jak divé :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Gizy, myslím, že s peelingem je to velmi individuální, mně třeba denní vyhovuje, ale záleží na typu peelingu - denně bych si pleť nevysušovala peelingem z drogerie, ale mleté mandle, které nechají pokožku úžasně vyživenou, miluju:-)

      P.S. Snad už příští týden, pořád to odkládám kvůli nedostatku času na míchání, patlám pouze o víkendu a ty mám poslední dobou nabité k prasknutí!

      Vymazat
  12. normálně, když si popisovala svou pleť, tak jsem si chvílemi až myslela, že mluvíš o mé! I s tím ekzémem kolem očí - to je hrůůůza. Ale když se mi vždycky objeví, tak na něj použiju krém z růže od Alverde (noční) a ono to rychleji zmizí a nedrží se to několik týdnů :)
    - Elma

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Elmo, děkuju mockrát za zmínku o krému, koupím a vyzkouším. Mně pomáhá zatím jen mastička od kožního, po které sahám v nejvyšší nouzi, kdy už ekzém trvá několik dní, ale nějaké mňaminy v ní nebudou...

      Vymazat
  13. Hezký článek, mně se ukazují odstavce v pohodě!
    Mytí obličeje vodou by mě zabilo, mám ho TAK suchej, že bych brečela. Myslím, že za to může blbá micelárka Bioderma, bude defenestrována. Nemám podléhat davům. Radit se Tobě neodvažuju nic... :-) Hezký víkend.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, jen raď!:-) Biodermu zabít, také jsem podlehla, ale davové šílenství naprosto nechápu, ta voda si to nezaslouží...:-/ Krásný víkend i Tobě!

      Vymazat
  14. Waw. Tak to je najprirodnejsia starostlivost o plet o akej som zatial citala. "Klasicke" kozmeticke spolocnosti (Nivea, Garnier ....) z teba asi velku radost nemaju :) Len sa nejako neviem stotocnit s aplikaciou opalovaku na tvar celorocne.
    Uvitala by som este recept/navod na nejaky drsnejsi peeling na tvar na pouzitie tak raz za tyzden. Dakujem.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nějaký se určitě objeví, mám i suroviny, se kterými by něco takového šlo krásně vyrobit:-)

      Vymazat
  15. Když se o pleť poctivě starám, tak .. nepoznám rozdíl, když se o ni poctivě nestarám :/.
    Obě fáze mají své vzlety a pády (PMS, apod.) a je to celkem jedno, jestli se umyju vodou a nazdar nebo jestli se odlíčím, vyčistím, tonizuju, namažu... tak i tak jsou dny, kdy mám pupínky, kjdy jsou mi víc vidět vrásky i dny, kdy je vše ok.
    Nevím, jsem jediná?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já se o pleť nemůžu nestarat, mám tak silný návyk, že i když jsem šla z maturitního večírku (brutálně opilá, bohužel), a nepamatuju si z toho nic, přítel říkal, že první, co jsem udělala, bylo, že jsem perfektně provedla svou odličovací rutinu:D Železná košile.

      Ale vidím to třeba u mé sestry - ta má pro změnu pleť vždy perfektní, ačkoliv spí často s makeupem, ráno na sebe kašle a její životospráva je na štíru. Chytla lepší geny, potvora:-)

      Vymazat
  16. já mám taky někdy pocit, že by to bylo ve výsledku jedno, kdybych nepoužívala nic nebo jenom nějaký jeden krém :D ale jako samozřejmě s kosmetikou je to lepší, i když někdy mám období, kdy mi nepomáhá NIC. třeba teď, najednou jsem se prostě osypala hnusnýma mini podkožákama...
    ráno se opláchnu studenou vodou, vyčistím zelenou micelárkou Sébium, dám si krém pod oči a krém na obličej (hodně jsem si oblíbila Steamcream) a pak už maluju. večer pak odlíčím oči i obličej obyč micelárkou, dám si nějaký "silnější" krém (třeba Sébium Global) a pod oči avokádový olejíček. tak 2x týdně dělám OCM a každou neděli "maskuju" :) momentálně mám Zelinku z Lushe, tester, ale asi si koupím plné balení, je moc fajn... ještě mám vzorečk Cupcake, tak uvidím, která bude lepší

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Steamcream mě moc láká:-) Zelinku miluju, ale na Cupcake jsem měla teda nehezkou pupínkovou reakci, i když voněl báječně... Já od nich mám nejraději Catastrophe Cosmetic:-) Tak ať se těch potvor brzy zbavíš!!

      Vymazat
  17. Ahoj, moc zajimay clanek. Jen me prekvapilo, jak casto pouzivas peeling, navic mechanicky, to strasne plet drazdi. Nezkousela jsi to probirat s nejakou dermatologickou nebo kosmetickou? Jinak ja bohuzel v puberte taky odmastovala jako diva, mama me varovala, ze si nicim plet (a mela pravdu:). Ted u roky nepouzivam nocni krem, jen rano denni a ocni, masku jen jednou tydne, zadny peeling a plet je v pohode.L.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Páni, závidím pleť! Doufám, že se do toho stádia taky někdy dostanu. Peeling používám jen jemný, nejčastěji sahám opravdu pouze po mletých mandlích, po kterých pleť působí, jako kdybych ji natřela olejíčkem, krásně vyživená, peeling je velmi jemný. Co se toho každodenního peelingování týče, já si myslím, že je to individuální, jedna kosmetička mi radila to, jiná ono, na internetu taky není vyslovený návod, a jako ranní čištění a probuzení mi to vyhovuje:)

      Vymazat
    2. Jasne, kazdymu vyhovuje neco jinyho. Jen by bylo skoda, aby sis zbytecne nicila plet (ja mela driv po peelingu super pocit:) Mrkni treba sem:

      6. Over peeling or exfoliating the skin
      Exfoliating is a great way to remove the excess skin cells from your face, leaving smoother skin. But if you’re too vigorous or exfoliate too often you can actually be damaging the new layer of skin. It can lead to weakening of your face’s natural protection and dry out the new layer of skin.

      Link: http://greenbeautyteam.com/answers-advice/skin-care/washing-face-common-mistakes-can-harm-skin/
      Hezkou nedeli, J.

      Vymazat
  18. Hmm super vychataná péče o pleť. Mám to teď podobně. Jen těch DIY mám zatím málo, pořád se snažím dopotřebovat obří zásoby klasické koupené kosmetiky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já naštěstí kosmetiku nikdy nesyslila a kupovala novou po dopoužívání té staré:-) Nějaké malé zbytky jsem měla, jsou v igelitce, o které dělám, že nevím:D

      Vymazat
  19. Ahoj Bee, když si myješ vlasy marockým jílem, používáš jenom jíl nebo i šampon? Nebo máš jíl jako masku/ balzám?
    A o tvém "toniku" z napařování a růžové vodě- čistí pleť nebo je používáš jako výživu? Protože já kvůli mé náchylnosti k zanešeným pórům nějaké čištění potřebuju (nebo si to možná jenom vsugerovávám), používala jsem tonikum od Lirene, ale jelikož je chemické a začala jsem používat tvůj multifunkční krém, skončila jsem s ním a teď nepoužívám nic... Chtěla bych skusit Mythos o kterém píše Anna Ananasová, nevíš o něm něco?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ještě jsem se zapomněla zeptat na med - všude čtu, jaká je to dokonalost na pleť a vlasy (vím, že ho používat nemůžeš kvůli alergii, což je škoda, protože DIY s medem by byly úžasné). Trochu se toho bojím, prý dobře čistí, takže by se asi dal použít jako OCM nebo do peelingu, ale napadlo mě, jestli by jím šel obohatit tvůj krém, co myslíš? Měl by pak krém pořád dobrou trvanlivost?

      Vymazat
    2. Tak med je sám o sobě částečně antibakteriální, ale do krému bych se asi bála ho přidat. Dá se ale v pohodě použít k mytí - navlhčit obličej, mezi dlaněmi rozehřát trochu medu a promasírovat obličej. Můžeš ten med pak i chvíli nechat místo masky - pleť vyživuje, hydratuje, stahuje póry a trochu léčí pupínky. Určitě vyzkoušej :)

      Vymazat
    3. Ahoj Juli, když myji vlasy jílem, šampon nepoužívám; ani kondicionér.
      Vody používám pro dočištění a výživu a myslím, že bohatě stačí:-) S Mythosem zkušenosti bohužel nemám, tady neporadím:-(
      Medu bych se také do krému bála, určitě by nějak zahýbal i s vlastnostmi a trvanlivostí, navíc ulepený obličej není úplně bájo:-) Jak píše Kerridaen, na čištění i do masek je skvělý, a závidím vám, protože se po topickém použití medu ihned osypu:-(

      Vymazat
    4. Děkuju za odpovědi, med určitě zkusím na umytí a brzy mi přijde z Ekokozy všemi opěvovaný marocký jíl, tak jsem zvědavá :D
      A Bee, stáváš se slavnou, chvalozpěvy na tvůj krém jsem našla u "Czech Maid" a na "In Your Face". Samozřejmě i já musím zpívat :D, (bez riciňáku) je zázračný, hezky mi po něm raší pupínky, ale jelikož jsou náhradou za černé tečky a pak tam nebude nic, tak sláva :)

      Vymazat
  20. Skvělý článek! Musím se přidat, taky používám peeling z rozemletých mandlí, když nejsem lenivá místo vody používám mléko nebo smetanu a nechávám tu směs na pleti jako takovou rychlo-masku, než si vyčistím zuby (ale to dělám dost pořádně :) ) - a má pleť se konečně začíná tvářit na můj věk :)
    A jinak ještě používám jako druhé umytí (po odlíčení OCM) mytí medem. Můj milý si ze mě dělá srandu, ale můj obličej si libuje. Asi taky rád mlsá :)
    A AHA kyseliny nepoužívám, za to si jednou až dvakrát týdně přetřu obličej libovolným kusem ovoce, co mám zrovna doma a nakousané. Není to sice tak účinné jako kupované kyseliny, ale za to mám lepší pocit :) Prostě nejradši teď "nakupuju kosmetiku ve své kuchyni".
    Každopádně díky za hodně inspirativní blog!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, mandle jsou zázrak!:-) Mytí medem závidím, moc ráda bych to zkusila taky, bohužel s mojí alergií to není možné:-(
      Potření ovocem je v podstatě též používání kyselin, jen v menší míře:-) A souhlas, kuchyně k péči o pleť bohatě stačí!

      Vymazat
  21. Na atopický ekzém mi skvěle funguje kombinace heřmánkového a kafrového oleje ;-)

    OdpovědětVymazat
  22. Michaelo, co bys doporučila na rozšířené póry? :) A můžu se zeptat, kdy začneš prodávat své diy výrobky? :) Moc se na ně těším!

    OdpovědětVymazat
  23. Jen mě napadá, jestli by se po ránu neměla pleť nejdříve vyčistit a pak teprve ta studená voda. Mám, aspoň vnitřně, takový pocit, že po studené vodě se póry uzavřou a hůře se čistí.
    Ráda bych, Michaelo, znala tvůj názor na čištění pleti marockým jílem. Vím. že se používá jako čistící maska, ale dal by se také použít každodenně místo čistící emulze? Myslím, že by pleť měl umět vyčistit, když ho lze použít i jako šampon.
    A ještě mám takový dotaz trochu off topic jak z MŠ, ale zkusím to - ptala jsem se kosmetičky a každý mi říkala něco jiného. Jak to děláte čištěním pleti, když cvičíte? Jde mi o to, jestli před cvičením čistíte, aby se zanešená pleť ještě víc nezanášela (nemyslím teď nalíčenou - to je jasné, že se musí odlíčit)., A po cvičení - stačí jenom umýt teplou vodou nebo zase čistit nějakou emulzí? Aby toho čištění nebylo zase pro pleť až příliš. Děkuji za názory.

    OdpovědětVymazat

Děkuji vám za každý váš názor a připomínku

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...