pátek 7. února 2014

DIY: SOS kelímek


    Zima pro mě znamená kromě spousty radovánek, přibírání na váze, Vánoc, počáteční radosti a následné nenávisti ohledně sněhových nadílek a častějšího mytí vlasů kvůli mým drahým čepicím i šupinky na neustále studených rukou, zárodky záděrek a permanentně odřený nos. (A to prosím smrkám pouze z mrazu venku.)

    V kabelce jsem se proto naučila nosit prcka, který se s těmito problémy obstojně pere. Dámy a pánové, představuji vám nového nejlepšího přítele člověka (psi se půjdou bodnout), do mrazů a na kůži jako šmirglpapír minimálně. A podotýkám, že tento návod patří k nejméně surovinově i jinak náročným. 

    Budete potřebovat:
  • bambucké máslo, protože proto (ideálnější složka snad neexistuje) - např. zde
  • pupalkový olej jakožto olej pokožku silně vyživující, zklidňující a bohatý na vitamin E
  • vitamin E jakožto antioxidant a pro jeho schopnost urychlovat obnovu kůže - např. zde
  • esenciální olej, aby to mělo šmrnc (já pracovala s pomerančovým, růžovým a levandulovým); a samozřejmě můžete EO zcela vypustit


    Postup jste pravděpodobně vyčetly již z ingrediencí. Bambucké máslo stačí rozpustit ve vodní lázni, přidat vitamin E a pupalkový olej (olej jsem přidávala i kvůli lehké úpravě konzistence bambuckého másla, které je samo o sobě relativně tuhé, tím spíše v zimě) - osvědčil se mi poměr cca 1:15. No, zkrátka si dávejte pozor, ať vám s olejem neujede ruka. 

     Po odstavení z plotny přidejte pár kapek vašeho oblíbeného EO, potom už stačí nalít balzám do kalíšku a počkat si na zatuhnutí. A mazat, co to žádá. 

 
    Pro mě se tento mrňous stal nepostradatelným a opravdu jsme se sžili. Jelikož je toto složení samozřejmě skvělé i jako balzám na rty, na hory do kapsy nic jiného nebudu potřebovat. A mimochodem - díky bambuckému máslu má i přírodní SPF. 


    Co je vaše SOS záchrana? A s čím se potýkáte v zimě vy?

    Mějte se krásně, 
    M.


P.S. Recepty si vytvářím sama, mnohdy mi to zabere určitou dobu a několik pokusů, než vyladím ten správný poměr surovin. Ráda je s vámi sdílím, avšak ocenila bych, kdyby se stejný či velice převelice podobný recept neobjevoval na cizích blozích bez udání zdroje. Děkuji za pochopení.

39 komentářů:

  1. Ahojky,
    Super, pro mě to bude skvělá náhrada za urničku od Oriflame (ehm...tedy Zázračný kelímek), kterým jsem naprosto posedlá, ale zásoby se mi bohužel úží :))) Jen se ujistím- ten poměr je 15 dílů bambuckého másla ku jendnomu dílu Puplakového oleje, že ano? :D
    Bee, zkoušela jsi už Lemony Flutter od LUSH? Vyrobit tak tenhle malý zázrak....
    Já začínám čím dál tím více přemýšlet, jak do něčeho nacpat med (nebo propolis v medu)..... :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lucko, rozhodně hlasuji pro SOS kelímek od Be|Be. Když se podíváš na složení Zázračného kelímku od Oriflame, tak je na prvním místě petrolatum (vazelína), která se vyrábí z ropy (to jsou ty minerální oleje, kterými se v popisku chlubí). Já bych tedy rozhodně dala přednost bambuckému máslu :-) BeBe díky za návody, jsi skvělá.

      Vymazat
    2. No, je pro mě v poslední době velkým zklamáním, co všechno se do kosmetických produktů dává :-( Nepovažuji vyloženě za posedlého "green eko" nadšence, ale v poslední době mě čím dál více chemické složení docela pobuřují :-/
      Takže jsem rozhodně pro SOS kelímek místo Zázračného kelímku! Jupí! :)))

      Vymazat
    3. Klárko, děkuji za pochvalu, Luci, ano, poměr 15 bambuckého másla ku 1 oleje:-) Lemony Flutter jsem ještě nezkoušela, ale musím říct, že mě fakt láká:-) Med občas přidám do balzámků na pusu a chutnají skvěle!

      Vymazat
  2. Hrozně mě inspirují tvoje recepty! Něco podobného jsem nikdy neviděla a líbí se mi nápad vyrábět vlastní kosmetika. Tím pádem i já už mám za sebou domácí krém, chystám se na jelení lůj a sos kelímek asi přibude do pořadníku :D. Chtěla bych se tě ale zeptat, kde sháníš dózy a krabičky na tvé výrobky? Já použila vypotřebovanou sklenici od sušených rajčat a mám takový pocit že by to chtělo něco elegantnějšího :D
    Díky moc:). Klára
    www.kamilaklara.com

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Třeba zde: http://www.tvorivy-svet.cz/ :))

      Vymazat
    2. zkus http://www.tvorivy-svet.cz/katalog.php?typ=21996&kategorie=156270 nebo http://www.essential.cz/www-essential-cz/eshop/6-1-Nadobky nebo jsou i na ekokoze :)

      Vymazat
    3. Klárko, jsem ráda, že se vyrábění daří! A přesně jak píší holky, veškeré obaly nakupuji na Tvořivém světě:-)

      Vymazat
  3. Doufám, že psi se bodnout nepůjdou, pořád ještě žádnýho nemám :o)

    Balzámek rozhodně všem moc doporučuju, pod čumák je skvělej, dostala jsem na ochutnání, heč!

    Jinak já v zimě jedu na Nivee a svůj oblíbený lůj Astrid nedávám z ruky nikdy...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Niveu taky miluju, ta vůně je perfektní:-)

      Vymazat
  4. Bambucké máslo mi vyhovuje na extrémně vysušenou kůži. Mám pocit, že jí nejen dodá vláhu ve smyslu, že se člověk něčím natře a tak se zbaví pocitu suchosti, ale skutečně i vyživí. Na obnovu kůže a hojení nejrůznějších odřenin a oděrek používám Infadolan, takže taky vitamíny (v něm je A a D). Momentálně mám navíc pleť v šíleným stavu, rozdrápané pupínky, fleky, bující pupínky a testuju Sudocrem a vypadá to, že zinek má moje pleť též ráda. Sice nevím, co přesně to na té kůži vyrábí, jestli hojí, obnovuje, ale evidentně to nějak funguje. :-) Ač domácí kosmetiku nevyrábím, protože jsem na podobné patlání dost líná, sympatizuju s tebou v názoru, že úplně stačí pár základních surovin a prostě to funguje a není potřeba si na sebe matlat krém vycpaný kdoví čím vším možným. Myslím, že když už se jednou prostě přišlo na to, že nějaký vitamín funguje, tak se na tom nedá vymyslet nic inovativního.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak, základy bohatě stačí, příroda sama poskytuje všechno, co může člověk potřebovat. Držím palce, ať se Ti pleť uzdraví, zní to jako já minulé zkouškové a nic příjemného to nebylo.

      Vymazat
    2. U mě je to hormonálními výkyvy. Pravidelně každé zkouškové jsem měla pleť jak z alabastru a dokonce ani státnice mě nepoznamenaly. Stres na mě v tomhle směru nepůsobí. :-) Já sice nezatracuju každý konzervant, který v kosmetice je, to je daň za přepestrý výběr v obchodech, nicméně k surovinově překombinovaným věcem prostě nemám důvěru. Mám citlivou pleť a možná je to pohled laika, ale myslím si, že záleží na množství dané suroviny a i na kombinaci. Takže jsem za toho prostě kombinovat dohromady co nejméně a spíš preferovat nějaký "čistý" základ, aby se snížilo riziko, že pleti to ublíží. Mojí pleti minimalistická péče rozhodně prospívá. Nezatracuju nic plošně, jakože silikony fuj, parabeny fuj. Myslím si, že to záleží na mnoha dalších faktorech, ale svou pleť právě nemám chuť vystavovat podobným experimentům, kdy pak prostě nevím, ve které kombinaci mi co nesedlo. (Takhle třeba celkem jednoduše vím, že kyselina salicylová mi nesedí, protože se mnou na pupínky nic nedělá, tea tree vyloženě nesnesu, protože mě vysušuje, zato mojí pleti vyhovuje zinek.)

      Vymazat
  5. Tak tenhle pomocník je opravdu pro stavy největší nouze. :-) Další skvělý nápad a návod, Míšo. Musíš si s tím obchůdkem pospíšit, už se nemůžu dočkat. :-)

    OdpovědětVymazat
  6. Ahoj, muzu se zeptat, kde kupujes vitamin E? Diky, Jane

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Jani, vitamin E kupuji na ekokoze. (eshop.ekokoza.cz)

      Vymazat
  7. Mám chuť jít tvořit! Šel by tam dát třeba i ricinový olej místo toho pupalkovýho??

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Au au, ricinový určitě ne, sáhni raději klidně i po olivovém; ricinový vysušuje a dělal by přesný opak, než je účel kelímku;-)

      Vymazat
    2. Bee,nechces udelat nejaky osvetovy clanek o ricinovem oleji?jsem z neho docela zmatena protoze na jednu stranu ctu ze je vhodny pro tu nejsussi plet a je hluboce hydratacni(pisou to i primo na lahvicce ,aspon na te od saloosu),na druhou stranu ctu to co rikas ty-ze vysusuje.To jsem cetla napriklad v clancich o ocm-cim sussi plet,tim min se ma ricinoveho pouzit.na druhou stranu-z vlastni zkusenosti,obcas si ho davam na noc pod oci a rano mam ocni okoli doslova "vyzehlene",tahle dobre mi jeste nikdy nic nepusobilo.tak nevim jak to teda funguje,jsem z toho pekne zmatena:))Jsem zvedava na Tvuj nazor..Diky;)

      Vymazat
    3. Plánuji v budoucnu pokrýt článkem víceméně všechny oleje, které používám, ricinový sice moc v lásce nemám, ale také s ním něco spáchám:-) Na podobné články bohužel nemám tolik času, kolik bych chtěla, všechny informace raději několikrát ověřuji, takže vycházejí méně často. Já s ním mám pouze onu vysušující zkušenost, ale to s tím očním okolím je opravdu zajímavé:-)

      Vymazat
  8. Jé, no to je opět dokonalý recept! I Já se zatím mažu i obyč niveou nebo samotným bambuckým máslem :-)

    OdpovědětVymazat
  9. Takové obr balení másla! Já mám jenom malé od Saloos....

    OdpovědětVymazat
  10. To by se mi velmi hodilo. Rozpraskala mi kůže mezi prsty na rukou a nic moc na to nechce zabrat. :/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Umíchej kelímek nebo doporučuji kalciovou mask z lékárny, mně na podobné potvoroviny zabírá:-)

      Vymazat
  11. Pěkné, přestože SOS kelímkům moc neholduji... bára.kára

    OdpovědětVymazat
  12. Super :) tak s sebou musím pořád nosit nějaké mazadlo na pusu a nos :)

    OdpovědětVymazat
  13. jéééé Míšo já tě obdivuju jsi strašně moc šikovná, já používám jen přírodní kosmetiku (dneska jdu teda na ples tak jsem použila stíny a řasenku chemickou chci aby to bylo perfektní celý večer) ale jinak všecko přírodní od pasty přes dekorativku, péči o plet a sprchové gely, mám to ráda vyhovuje mi to mnohem víc, myslím, že taky zkusím si ju vyrábět doma sama, ale určitě si objednám věcičky od tebe z eshopu :) přece ta lenost a nedostatek času kvůli škole, příteli, nové práci a jazykům nestíhám :)

    http://oprirodnikosmetice.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  14. Jee super nápad!
    http://happygirl.eblog.cz/

    OdpovědětVymazat
  15. Ahoj, nejde mi se zaregistrovat na google+ a nevím, jak vytvořit jiný účet, jak se jinak zapojím do soutěže? :(

    OdpovědětVymazat
  16. já se teda přiznám, že miluju ten kelímek od Oriflame, a i když to složení je, jaké je, tak jsem s ním spokojená... hezky mi hojí popraskané rty, záděry, stroupky... samozřejmě používám i jiné věci, přírodní - třeba od Saloos nebo konopnou mastičku

    OdpovědětVymazat
  17. Ahoj, mohu se zeptat na množství toho Vitaminu E? V jakém poměru k tomu máslu?
    Děkuji za odpověď, Karol

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Karol, "éčka" dávám vždy velmi malé množství, většinou naberu na špičku špejle a vmíchám, poměr vyloženě stanovený není, ale pro nejlepší účinnost by éčka mělo být /uvádí se různě) mezi 0.5 a 5%.

      Vymazat
  18. Ahoj, prosím tě, kde seženu ty plastové krabičky? Přesně takové potřebuji.
    Děkuji za odpověď, Klára

    OdpovědětVymazat
  19. Ahoj, můžu se zeptat, kolik jsi toho všeho měla a na kolik ti to vyšlo kelímku? díky

    OdpovědětVymazat

Děkuji vám za každý váš názor a připomínku

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...