středa 8. ledna 2014

Tak trochu jiná, tak trochu inspirativnější bloggerka - Lizzie Velasquez


    Na zpravodajských portálech se sem tam objeví článek "pro odlehčení" - pan XY nemohl ani vstát, ale zázračně zhubnul a je z něho pomalu Missák Ameriky; slečna YX vám na požádání vyrobí plyšový polštář vypadající jako vaše vagina v nadživotní velikosti; bývalý muž Stacey a bývalá žena Mark si vyměnili snubní prstýnky. 

    Podobně jsem se dostala k Lizzie Velasquez - už si nejsem jistá, zda se "pyšnila" titulkem nejošklivější žena světa či nejhubenější žena světa, v povědomí mi ale mladá Američanka uvízla. No, ono se asi najde málo lidí, kteří by na její neobvyklý vzhled dokázali zapomenout. 

    Proto, když jsem jednou procházela youtube, zaujalo mě v postranní liště video právě s touto ženou - a já zjistila, že novinková Lizzie není jen kuriozita, ale také ohromně motivující a pozitivní mladá žena a spisovatelka. 

 

    Každá z nás máme určitě za sebou nemálo chvilek, kdy jsme si u zrcadla rvaly vlasy nad svým vzhledem. Co si musela protrpět Lizzie, která nejenže je slepá na pravé oko, ale navíc má vzácný syndrom a nemůže přibrat ani gram tuku (její váha nikdy nepřekročila 27 kilogramů), to si nedovedu představit. 

    Na střední škole prý náhodou narazila, podobně jako já před pár dny, na video na youtube, na kterém byla zřejmě její fotka. Video mělo název "nejošklivější žena světa", trvalo pouhých 8 sekund a jedinou náplní byla fotka jedenáctileté Lizzie. Video mělo před 4 miliony shlédnutí a komentující lidé jedenáctileté holčičce radili, jak se nejlépe zabít, aby se na její zrůdnost nemusel nikdo dívat.



    Nechápu jak, ale Lizzie z tohoto okamžiku dokázala vytřískat maximum a rozhodla se vnímat se pozitivně. V Americe má motivační přednášky, nemálo navštěvované, a její proslovy mi berou dech - jak může někdo, kdo si prožil takovou, nejen kybernetickou, šikanu, být tak úžasně optimistický, mít v necelých čtyřiadvaceti letech takový nadhled a chuť do života?

    
    Na jejím videokanálu na youtube, které ji před lety tolik nakoplo, najdete klasické blogové příspěvky - recenzi na paletku Naked 2 nebo tag s nejlepší kamarádkou; čím dál častěji se ale začínají objevovat videozáznamy Liziiných přednášek, a to je, vážení, pecka. Sledovala jsem je už několikrát a vždy hltám každé její slovo a po skončení videa sedím jako pecka s otevřenou pusou. 

    Lizzie má ojedinělou schopnost označit svou částečnou slepotu za požehnání, děkovat Bohu za svůj syndrom a ze všeho si vzít to nejlepší - a přenášet to na vás. Vede člověka k tomu, aby na každém zlém viděl co nejvíce toho dobrého.

    Zvlášť dnes, kdy se na každém hledá sebemenší chyba, mi připadá úžasné, že slečna, která má z nás všech největší právo si stěžovat a být negativní, urguje lidi k tomu, aby se měli rádi a aby na sobě hledali to nejlepší. Bez alespoň trochy sebelásky by musel být svět k zbláznění, no ne? 

 

    Mě její videa nabíjí energií; když mám pocit, že se totálně nestíhám naučit na zkoušku, mrknu k Lizzie a vím, že to není konec světa. 

    Jak jsem zmínila, Lizzie je i autorkou motivačních knih, nutno říci, že velice dobře hodnocených. Knížku Be Beautiful, Be You si plánuji koupit jako odměnu za zkoušky, ať už dopadnou jakkoliv. 


    Slečna Velasquez mě jednoduše dostala, a takhle dlouhý článek si dle mého mínění zaslouží. Zarazilo mě, když jsem zjistila, jak málo shlédnutí její videa mají (očekávala jsem, že minimálně z kuriozity bude číslo o jeden dva řády vyšší) - zvláště potom když porovnám, kolik mi Lizzie dodává do života optimismu a energie (porovnejme třeba s videy typu "Get ready with me", kde se člověk kouká, jak se hezká třináctiletá holčina vypadající na dvacet oblíká do školy a přemýšlí, kterou Chanelku si dneska vezme). 


    Jak jste na tom vy, slyšely jste o Lizzie, ať už o její autorské tvorbě či o jejím syndromu? Jak se vám zamlouvá její typ videí?

    Mějte se krásně, mějte se rády,
    M. 

P.S. U všech Lizziných videí si můžete zapnout titulky (otázka je, jak moc je youtube bude mít přesné) - stačí kliknout na čtvereček nalevo od ozubeného kolečka.

43 komentářů:

  1. Ja som o nej ešte nikdy nepočula, ale klobúk dole!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Obdivuhodná, viď?:-) Fakt mi mění pohled na svět, už se asi nikdy nezamračím ani na pupínek.

      Vymazat
  2. Nikdy jsem o ní neslyšela, ale vážně nestačím koukat - takoví lidé si zaslouží ten největší obdiv!:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak, nechápu, jak je možné, že má tak malou sledovanost!

      Vymazat
  3. Já jsem o ní četla bohužel jen právě v souvislosti s tím nelichotivým titulem Nejošklivější žena světa. Vůbec jsem netušila, že točí vide a dokonce dělá i přednášky. Hned jsem si ji vyhledala na youtube, zkoukla jedno video a rozhodně ji budu odebírat a sledovat dál. Je určitě inspirativní a velmi velmi obdivuhodná.
    Tobě děkuji za tento článek :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já díky za přečtení! Lizzie je úžasná:-)

      Vymazat
  4. Já už o ní taky četla, ale to je tak všechno. Teď koukám a teda, tohle je úžasné. Je skvělá. Nechápu, že jeden člověk něco takového dokáže, nechápu. No nic, jdu na ta videa...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Úžasná, musí to být neskutečně silná osobnost.

      Vymazat
  5. Šikovná holka! Má neuvěřitelnou kuráž. V životě jsem neslyšela ani o ní ani o nemoci. Ale fakt palec nahoru. Tohle nejde neodebírat, je skvělá.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Každého odběratele si tisíckrát zaslouží, je neskutečná:-)

      Vymazat
  6. Lizzie jsem neznala, ale jeji video me vazne dojalo, je uzasna! Clovek si pak prijde jak idiot, kdyz se zaobira uplnejma blbostma:-P moc rada bych si precetla jeji knizky..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně! Hned po zkouškách si její knížku koupím, moc se na ní těším, na amazon je hodnocená 4,7 hvězdičkami z pěti a lidé nadšeně píší, že se nemohli odtrhnout.

      Vymazat
  7. Nikdy jsem o ní neslyšela, ale teď jen zírám. Ve velmi čerstvé paměti mám svůj boj se silným akné po celém obličeji, kdy jsem si připadala jako nejhnusnější člověk světa a nedokázala jsem se s tím vyrovnat(ačkoliv teď už nad tím mám jakýsi nadhled)... Takže takový přístup si vážně zasluhuje jenom můj obdiv :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. S akné to máme stejně, jsem velmi citlivá na jakékoliv stresové nápory a minulé zkouškové jsem vypadala jako poslední puberťák (nalžila jsem si toho zbytečně moc); když si vzpomenu, jak jsem se kvůli tomu trápila, je mi teď skoro až hanba, když se dívám na Lizzie, je, jak píšeš, obdivuhodná:-)

      Vymazat
    2. Já jsem vždycky brala (a pořád beru) motivaci od veleznámé Cassandry Bankson, která mi zcela prokazatelně pomohla nezbláznit se. Na druhou stranu Lizzie to staví do ještě jiné perspektivy. Takový přístup, nadhled, odhodlání, způsob, kterým si dokázala zařídit život - to je asi naprosto ojedinělé.

      V rámci svého problému jsem sama myslím taky udělala obrovský pokrok, protože se mi povedlo doslova znovu vrátit do života, který jsem snad po dobu dvou měsíců vůbec neměla.

      A tyhle videa mě naplňují ještě větší bojovností, mám chuť napsat asi deset tisíc motivačních článků :). Jediné třináctiminutové video mě zbavilo jedné z mých posledních obav - co řeknou lidi té holce na maturitním tablu? Focení je za dveřmi. Akné sice po antibioticích ustupuje, ale pořád mi po něm zbývá dost výrazná hyperpigmentace. No a teď konečně vím, co budu dělat. Prostě se na té fotce budu usmívat... jako normální člověk. Vždyť o nic víc nejde :)

      Takže ti chci poděkovat za to, že jsi Lizzie objevila pro mě i pro spoustu dalších :)

      Vymazat
    3. Cassandru také sleduji, je obdivuhodná. Lizzie to má v životě ještě těžší, ale odvážné jsou obě dvě, hrozně moc, že se neschovávají, naopak vystaví svá videa na internetu. Díky bohu za takové lidi.

      V záložkách mám otevřený Tvůj blog a hned ho jdu pročíst. S akné jsem také bojovala a každého, kdo se s tím potýká, beru jako spolutrpitele (znáš Elaine Mokk?). Zajímalo by mě, jaké to je, nikdy se s pupínky nepotýkat, mít krásnou pleť jaksi automaticky. Na druhou stranu vím, že bych se bez toho nezačala zajímat o přírodní kosmetiku, nezačala míchat, nezačala psát blog a přišla o příležitosti a zkušenosti, které blogování nabízí. Holt, jak říká Lizzie, všechno zlé je k něčemu dobré.

      Takže Ti přeju, abys na tom našla to své dobré:-) Úsměvu na maturitním tablu si každý všimne určitě více, než nedokonalé pleti, a i kdyby - od čeho máme Photoshop?:-)

      Děkuji za krásný komentář, i ten je inspirativní, a jdu si pročíst Tečky a kopečky. Měj se báječně, užij si maturák, focení, a i tu maturitu, dle mého nejlepší rok!

      Vymazat
  8. Super článek, díky za něj! Lizzie jsem neznala. Taky bych si ráda pořídila nějakou její knížku, odkud je budeš pořizovat? Ve videu říká, že jsou na amazonu, ale já tam ještě nikdy nenakupovala a neumím to :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jojo, právě na amazonu, koupím si ebook do tabletu, párkrát jsem to už dělala a nic složitého to není:-)

      Vymazat
    2. Ahááá, já nemám tablet, v tom to je :). Já myslela, že knížku jako...papírovou :)

      Vymazat
    3. Kristý, můžeš to objednat zde http://www.bookdepository.co.uk/Be-Beautiful%2C-Be-You-Lizzie-Velasquez/9780764820793, poštovné zdarma. Už jsem tam objednávala několikrát a velká spokojenost :-) Jinak Míše děkuji za inspiraci, slečna má můj obdiv!

      Vymazat
    4. M., já Ti děkuju za tip na stránky, tohle neznám a díky tomu půjdu do papírové Lizzie také, papírové knížky preferuji, ale to poštovné na Amazonu se mi platit nechtělo, díky díky dík!!!!:-)

      Vymazat
    5. Nemáš zač, ráda jsem pomohla. Také jsem nechtěla platit na Amazonu takové pálky, tak jsem hledala alternativu a našla :-)

      Vymazat
  9. Mě se na ní strašně líbí nejenom to, jak je inspirativní po té psychické stránce, ale i po vizuální. Ať ji klidně někdo z jedné fotky označí za nejošklivější ženu světa, ale mně po shlédnutí videa vůbec ošklivá nepřidá. Má strašně příjemné vystupování a to dělá z celkového dojmu strašně moc. Navíc je vidět, že o sebe dbá. Je opravdu obdivuhodná.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také mi nepřipadá ošklivá. Neobvyklá, ano, ale ošklivá zdaleka ne. Má naprosto parádní vlasy, úžasnej hlas, krásnej úsměv a hlavně z ní vyloženě čiší optimismus:-)

      Vymazat
  10. Skvělá inspirace, ještě dlouho si budu prohlížet její videa. :) Miraculous Style GIVEAWAY

    OdpovědětVymazat
  11. Díky za tak úžasný tip - zkoukla jsem všechna videa zmíněná ve Tvém článku a určitě ji budu odebírat. Je úžasná. S.

    OdpovědětVymazat
  12. Já jí obdivuju! Už jsem o ní slyšela dříve a prostě jí nejde neobdivovat a podporovat! :)

    OdpovědětVymazat
  13. Díky všem za komentáře, jsem nadšená, jak velkou vzbudil článek odezvu. Nevím o žádné blogerce, která by si pozornost a podporu zasloužila více, než ona. Jste skvělý :-)

    OdpovědětVymazat
  14. Na TEDx speeches koukam dost casto, ale na Lizzie jsem jeste nenarazila, takze dekuju. Neumim si vubec predstavit byt v takove situaci, jasne, na stredni se mi taky spoluzaci casto vysmivali, ale u Lizzie je to uplne hardcore, at uz co se tyka toho YouTube videa nebo jinych veci. Vzdyt uz bylo tolik a tolik pripadu, kdy nekdo postnul neci /trapne at that time/ video, nebo fotku na fb atp., a to dite/pubertak (vetsinou) se pak zabil(o). Je neskutecna, obdiv. A ze vazi 27 kilo, uf, to je sileny, mela bych strach, ze se zlomi - i by me zajimalo, jak zvladne mit deti..? I kdyz adopce je asi vlastne v poho. : ) Je fakt neuveritelna, osm let motivational speaker, uf! A je dobre, ze ji ti rodice takhle skvele vychovali a ze ma spoustu kamaradu, co ji podporuji.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky mám TEDx mám taky ráda:-) Tobě se spolužáci vysmívali? A za co, smím-li se ptát??

      No myslím, že Lizzie děti moct mít nebude, ale adopční máma bude skvělá:-) Je neuvěřitelná, jak se se svým životem dokáže vyrovnat.

      Vymazat
  15. Všichni bychom si z ní měli vzít příklad! Sjela jsem teď první video a jsem ohromená, jdu sjet honem další! Díky za tip! :)

    OdpovědětVymazat
  16. Další kdo to nepochopil. Aneb Češi se anglicky asi vážně nikdy pořádně nenaučí. Toto je pouze marketingový trik aby holka na svém znetvoření vytřískala co nejvíce peněz.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A kdopak dalsi to nepochopil, prosim pekne? Jinak, mily anonyme, anglictinou si vydelavam, nejake ty certifikaty take mam. Ano, Lizzie dostava za prednasky a knihy penize. A zadarmo to nema. Kdybych mela pocit, ze mi jeji prednasky nic nedavaji, jednak o ni nepisu sahodlouhy clanek, jednak bych si netouzila koupit jeji knizku. Ma to obsah. Jestli je podle tebe spatne, ze holka, co si protrpela vic, nez si kdokoliv z nas umi predstavit, si diky svemu syndromu neco privydela, tak mi Te je uprimne lito. Psala jsi o Cesich, kteri se nenauci anglicky - ja pisu o Cesich, kteri zavidi a nepreji uspech holce, ktera dokaze byt stastna, ackoliv ma veskere predpoklady k opaku. Podobne hejty opravdu nemusim.

      Vymazat
    2. To je k vzteku, že jo, když je člověk fyzicky mrzák, tak z toho vytříská kde co, ale duševní mrzák se snaží, hejtuje, kde může, plive jed a síru a furt nic. Svět je krutej, fakt že jo... Chybí mi tam číslo účtu, anonyme, klidně něco pošlu, je mi tě líto víc, jak tý holky, ta je v pohodě.

      Vymazat
    3. Tady ale přeci nejde vůbec o žádné peníze. Tady jde o to, že i člověk jako Lizzie, člověk, který měl tu smůlu a dostal takovýto obrovský handicap do života (během kterého si chudák už dost protrpěla) je schopen vnímat svět světle, barevně a pozitivně - ba co víc - je schopen tuto radost a entusiasmus rozdávat a předávat jiným lidem. Jestli tady někdo něco nepochopil, tak jsi to ty, neomalený anonyme.

      Vymazat
    4. presne tak, pointa je to, ze ona ma tolik negativnich věci v zivote a i tak si z toho umela najit jen pozitiva a cestu jak si vydělat a pomáhat ostatním s touto nemoci. zatímco socky jako anonym jsou pravdepodobne zdravi, vypadaji lepe nez ona, ale menaji mozek ci koule na to, aby si něco vydelali. uboha zavist. jen at vydělala a i kdyby si s penezma koupila kdoví co, jen at si ten skaredej život zprijemni, zaslouzi si to. navíc mluvenim si clovek ulevi a nebyt ji a lidem jim podobnym bychom ani nevedeli, ze takove nemoci existuji a jak se takovi lide citi bo jak ziji a co tato nemoc obnasi. ona je dukaz toho ze dokud je mozek ok, da se delat ledas co.

      Vymazat
  17. Úžasná slečna! Nikdy dřív jsem o ní neslyšela, děkuji za článek, je opravdu inspirativní:)
    http://simushkainwonderland.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  18. Díky za tento odkaz! Lizzie jsem neznala a jsem moc ráda, že jsem ji díky tomuto článku objevila. Něco takového jsem zrovna v tuto chvíli potřebovala!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem moc ráda! Mně včera přišla i knížka, tak už jsem začtená:-)

      Vymazat

Děkuji vám za každý váš názor a připomínku

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...