neděle 26. ledna 2014

DIY: Vylepšené balzámky na rty


    Jo, balzámků není nikdy dost. Většinou mívám v kabelce dva nebo tři, co kdyby se jeden záhadně vypařil, žejo. Jsem bez nich vyloženě nervózní. Sice se říká, že závislost na balzámcích si pěstujeme samy, že kdo s nimi nezačne, nikdy mazat nemusí, já osobně to ale považuji za natolik příjemnou závislost, že mě to fakt netrápí. 

    Trápilo mě něco jiného; s přírodní kosmetikou jsou občas trable, taková daň za to, že nepolykáme chemii - u staršího, byť ingredienčně méně náročného receptu se mi občas stalo, že se mi tyčinka zlomila, byla také více závislá na teplotě okolí. Takže mám pro vás upgradeovaný recept na balzámky, s jejichž konzistencí jsem o dost spokojenější a které jsou na rtech dokonce ještě příjemnější. 
 

    Budete potřebovat:
  • včelí vosk - např. zde
  • mandlový vosk (bohužel jsem ingredience fotila dodatečně a na malý sáček s voskem zapomněla, poslední dobou je to s tou hlavou fakt špatný) - např. zde
  • bambucké máslo
  • kakaové máslo
  • mandlové máslo - např. zde
  • mandlový olej - např. zde
  • třešňový olej (fungovat bude místo toho samozřejmě jiný lehčí olej) - např. zde
  • vitamin E
  • ovocný pudr, chcete-li (rtěnku vám z balzámku neudělá, ale lehký barevný nádech a ovocnou vůni dodá) - např. zde

    Do vodní lázně dejte rozpustit vosky a másla, ode všeho dejte stejný díl (tzn vosky:másla = 2:3). Máte-li ovocný pudr (z mé zkušenosti nejlépe funguje malinový, borůvkový je už lehce hrubší a s meruňkovým byste pravděpodobně nepochodily), přesyjte pár špetek (na 8 balzámků jsem dávala 2g). Smíchejte oleje v poměru 1:1; celkové množství oleje by mělo být stejné, jako jeden díl vosků/másel. (Pro přehlednost: celkově vosky:másla:oleje = 2:3:1.) V olejích rozmíchejte barevný prášek.


    Jakmile se směs ve vodní lázni rozpustí, pomalu a za stálého míchání přilijte olej, aby se vám ovocné prášky nezdrcly v otravné cucky (opatrnost a pomalost si můžete odpustit, odpouštíte-li si prášek, samozřejmě). Tuto část bohužel nemám nafocenou, tak nějak jsem potřebovala dvě ruce:-) Nakonec přidejte vitamin E a máte hotovo!

    Prášek je těžký a v olejích nerozpustný, v průběhu tuhnutí vám tedy, pokud nejste kouzelnice, klesne. Tadá, máte ombré balzámky! Upřímně musím říct, že jsem od prášku čekala trochu více, ale vyloženě zklamaná nejsem, vůně patlátek je ovocem poznamenaná a osobně to mé oko těší více, než tyčinky čisté.  



    Co vy a patlátka na pusu? Taky patří do vašich "věcí na pustý ostrov"? Já bez nich ani neopouštím dům. A čím se nejraději mažete?:-)

    Mějte se krásně,
    M.


P.S. Recepty si vytvářím sama, mnohdy mi to zabere určitou dobu a několik pokusů, než vyladím ten správný poměr surovin. Ráda je s vámi sdílím, avšak ocenila bych, kdyby se stejný či velice převelice podobný recept neobjevoval na cizích blozích bez udání zdroje. Děkuji za pochopení.

33 komentářů:

  1. Odkedy si vyrábam vlastné balzamy, nekupujem ich v obchode, je to skrátka neporovnateľné. Ja nikdy neodhadnem dobre množstvo, narobím ich zbytočne veľa a potom darujem..:) Ale rozmýšľala som nad tým, že skúsim zameniť včelí vosk nejakým iným (ja tú vôňu milujem), ale chcem niečo menej tuhé do kalíškov.. Používam včelí vosk v takých tuhých plátoch a je s tým strašne veľa práce, hlavne ak potrebujem mini množstvo..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také jsem měla tuhý včelí vosk, je otrava to odřezávat, nyní objednávám vosk v hoblinkách z ekokozy a je to mnohem pohodlnější:-) Do kalíšků bych Ti mohla doporučit právě mandlový nebo jojobový, stačí jimi trochu včelího nebo celé jeho množství nahradit:-)

      Vymazat
  2. Jááá těěě nemám ráda :)))) Zamilovala jsem se do těch surovin..jééé já chci nakupovat, včera jsem se na ekokozu jen tak koukla a prostě je to moooor. Já to mám jen pro sebe a kamarádky, takže toho zas tolik nespotřebuju,ale chápu, že když budeš mít eshop nakupuješ tam víc :) A to nakupování závidím, já bych tam házela pořád něco :) A moc se mi líbí balzámy v tyčince. Musím jednou vyzkoušet.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :D Jo, tohle znám. Já bych potřebovala eshop celý vykoupit. Doma mám tak miliontinu toho, co bych odtamtud potřebovala skoupit:-)

      Vymazat
  3. No tak ty jsou!:) Já bez balzámku po ruce nedám ani ránu!

    OdpovědětVymazat
  4. Aj ja musím mať nejaké "patlátko" na pery neustále pri sebe. No ale už som si viackrát všimla, že aj to preháňam s balzamovaním, pery sa vysušujú omnoho viac.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bohužel, a já bych se patlala pořád!

      Vymazat
  5. Bez balzámu na rty jsem jak bez ruky, taky jsem hrozně nervní, když si ho doma zapomenu a žádný rezervní jak na potvoru v kabelce nemám. Teď momentálně používám malinový Lip Butter od Nivey (ten kalíšek nenávidím, ale voní to úžasně), balzámek od Lavery a na hodně zničené rty Carmex, co smrdí jako nafta, pálí jako čert, ale jako jediný mi přes noc dá rty zase dohromady. :-(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Carmex jsem nikdy nezkoušela, i když jsem o něm četla divy. Já trpívala na hodně suché rty okolo 14 let a pomáhalo mi Labello v takové bílomodré tubě, už ho nevyrábějí, což nechápu, protože všechny ostatní balzámky zastiňovalo:-) Lip Butter miluju, mám vanilkovou verzi a je skvělá:-)

      Vymazat
  6. Teda..to jsou parádní patlátka na rty :), já taky musím mít nějaký balzám u sebe při každé příležitosti a kdybych si večer nenamatlala pusu tak asi neusnu :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ani já ne, večer už musím napatlat pusu, napatlat krk (obličej už mám, odličuji se celkem brzo), potom ruce a je to:D

      Vymazat
  7. Ja balzamy na pery milujem. Moja najvacsia kozmeticka vasen :) Najhorsie (alebo najlepsie :) ) na tom je, ze to o mne vsetci moji kamarati vedia a z dovoleniek a skuzobiek mi vozia ako darcek balzamy na pery. Takze mam zbierku z celeho sveta. Niekedy ma chyta panika, ze ich ani vsetky nestihnem spotrebovat, kym sa pokazia. A stale ma lakaju nove a nove. Ach jaj :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, to Ti závidím, to musí bejt super sbírka!

      Vymazat
  8. Ahoj, Tvůj blog jsem objevila přes ségru a jsem nadšená. Projížděla jsem staré články a vážně by mě nikdy nenapadlo udělat si vlastní pudr :) je tu tolik inspirace, že to nestačím vstřebávat. Ještě jsem sice nic nezkusila, ale chystám se na to. Jelikož mám na jaře narozeniny, asi vyslovím přání, že bych si nejvíce přála kakaové a bambucké máslo, kokosový olej, včelí vosk atd :):) Máš ve mně stáleho čtenáře.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, díky za krásné pochvaly!:-) A doufám, že si narozeninový dárek užiješ:P

      Vymazat
  9. já mám taky v každé kabelce několik balzámků :) doufám, že už jich máš takhle navařeno hodně kvůli obchůdku! protože balzám a oční krém beru stopro hned ;) jak mě nepotěšilo to Labello, tak teď testuju přírodní EOS a taky teda nic moc... tak doufám v záchranu v podobě nějakého od tebe

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To si piš, těch několik desítek bych sama spotřebovávala x let:-)

      Vymazat
  10. Ty balzámky vypadají skvěle. Láká mne to si nějaký vyrobit. Doma jich mám několik různých na různých místech. S sebou si ale beru většinou rtěnku.

    OdpovědětVymazat
  11. Kdybych nebyla líná, tak si je taky vyrobím, vypadají opravdu dobře! Balzámy musím mít všude a proto jich mám asi přes dvacet a stále musím mít další a další, většinou proto, že si někde přečtu o nějakém, který jsem ještě neměla...no a tak ho musím přece vyzkoušet:D

    OdpovědětVymazat
  12. wau! tak to vidím poprvé... nicméně, momentálně ujíždím na mintovém labellu O:-)
    bára.kára

    OdpovědětVymazat
  13. Táák a balzámky už jsou doma :-) Skvělý návod, jen co je pravda! Použila jsem pouze místo malinového pudru starou dobrou rtěnku (pouze kouštíček), jelikož jsem nebyla dostatečně surovinově připravena. Ale i vůně těch "základních" surovin je nezaměnitelně úžasná!!! Jen jsem zkoušela udělat i dva kalíšky a tam to není úplně ideální- nejdou moc nabrat a musí se do nich zajet nehtem (i tak je ale nadšeně spotřebuji). Nevím, jak to je u jejich starších bráchů, ale vzhleem k tomu, že Bee psala, že se jí občas lámaly, tak možná budou do kalíšků vhodnější. Mám ráda obě dvě varianty- jak nabírání prstem z kalíšku, tak vysouvací tubičky, takže určitě zkusím i ten neupgradovaný návod :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jojo, do kalíškové verze bych dala určitě oleje více:-) Neupgradeovaná verze je lehce tužší;-)

      Vymazat
  14. Tak to je perfektní, jsi první člověk u kterého se setkávám s vyráběním vlastní kosmetiky =)

    OdpovědětVymazat
  15. Ty balzámy vypadají neskutečně! Nejraději bych se do nich zakousla. Je možné již zakoupit? děkuji s pozdravem Gábina

    OdpovědětVymazat
  16. Dneska jsem zkusila udělat balzámky podle Tvého receptu. Použila jsem jojobový vosk, kakaové tmavé nerafinované máslo a meruňkový olej + vanilkový extrakt a vitamin E. V tubičkách ztuhly krásně a voní tak, že by se do nich člověk zakousl. Díky za návod.
    Katka

    OdpovědětVymazat
  17. Ahoj, máš úžasný blog :-) objevila jsem ho teprve nedávno a nemůžu se od něho nějak odtrhnout :-). Jednou bych chtěla některé recepty taky vyzkoušet, ale teď musím hlavně dopsat bakalářku a pomalu se připravovat na státnice :-) :-D. Chtěla bych se zeptat, jestli náhodou některé své výrobky neprodáváš?..například o tento balzám na rty bych měla moc velký zájem :-) předem moc děkuji za odpověď. ája

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Ájo, tak s bakalářkou a se státnicemi to máme stejně - taky blog chudák poslední dobou dost stagnuje:D Jsem ráda, že se Ti tu líbí! Bohužel Tě ale musím zklamat - kvůli časovému nedostatku na zakázku nemíchám:-/

      Vymazat
  18. Chcela by som sa opytat, ako by sa vitamin e podaval do balzamov v kapsulach... unas totiz nieje mozne dostat vitamin e v oleji

    OdpovědětVymazat
  19. Holky, doufám, že sem ještě chodíte :) Chci se poprvé pustit do balzámů, ale přiznám se, moc nerozumím těm poměrům, můžete mi to trochu přiblížit, kolik přesně toho má asi být? A kolik toho vitaminu E?
    Moc děkuji za pomoc!

    OdpovědětVymazat

Děkuji vám za každý váš názor a připomínku

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...